• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po tragicznym wypadku zmiany na Drodze Zielonej

Maciej Korolczuk
2 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • W wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zginęło dwóch mężczyzn w wieku 36 i 19 lat.
  • Przyczyny i okoliczności wypadku bada prokuratura w Gdańsku-Oliwie.
  • Citroen skręcał w kierunku tunelu z lewego pasa. Z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle.
  • Na przejściu dla pieszych widać jeszcze ślady hamowania bmw.
  • Długi i prosty odcinek zachęca wielu kierowców do przekraczania maksymalnej dopuszczalnej prędkości wynoszącej 70 km/h.
  • Na jezdni w kierunku tunelu wciąż widać miejsce, w którym w ogniu stanął samochód biorący udział w wypadku w styczniu 2015 r.
  • Drogowcy nie wykluczają, że na Drodze Zielonej zostanie zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości.

Po tragicznym wypadku na skrzyżowaniu Uczniowskiej i Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, w wyniku którego zginęły dwie osoby, drogowcy chcą zmienić układ sygnalizacji świetlnej. Niewykluczone jest też uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości.



Co poprawiłoby bezpieczeństwo na Drodze Zielonej?

Do tragicznego w skutkach wypadku doszło w niedzielę po godz. 21. Jadący citroenem 36-letni gdańszczanin zamierzał skręcić w lewo w kierunku tunelu. Mężczyzna wjechał na skrzyżowanie z Drogą Zieloną i zderzył się z jadącym lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu BMW X5, którym kierował 31-letni mieszkaniec Gdańska.

Kierowca zmarł na miejscu mimo reanimacji.

- W chwili zderzenia w autach byli też inni pasażerowie. W citroenie znajdował się 19-latek, a w BMW kobieta i dwójka małych dzieci. Na skutek doznanych obrażeń śmierć poniósł pasażer citroena. Do szpitala na obserwację przewieziono kobietę i dzieci, którzy doznali ogólnych potłuczeń - informuje Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły. Citroen skręcał w lewo. Na skrzyżowanie wjechał jednak na czerwonym świetle i zderzył się z prawidłowo jadącym bmw. Prędkość tego drugiego pojazdu ustali powołany biegły.
Z relacji policjantów wynika, że najprawdopodobniej citroen wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. To, z jaką prędkością jechało BMW oceni biegły. W sprawie zostało wszczęte śledztwo, nadzorowane przez Prokuraturę Gdańsk-Oliwa.

To już 2 i 3 ofiara w tym miejscu

Niestety, to kolejny śmiertelny wypadek na tym skrzyżowaniu. W styczniu 2015 po jego drugiej stronie (na pasie w kierunku tunelu) doszło do zderzenia dwóch aut, w wyniku którego jedno z nich stanęło w ogniu. Będący wewnątrz pojazdu kierowca doznał rozległych obrażeń ciała i zmarł w szpitalu. Wówczas policjanci zwrócili się do Zarządu Dróg i Zieleni z wnioskiem o włączenie na skrzyżowaniu sygnalizacji, która do tego czasu pracowała w trybie pulsacyjnym.

Zarówno policjanci, jak i drogowcy nie ukrywają, że problemem Drogi Zielonej między wylotem z tunelu a skrzyżowaniem z Hallera są kierowcy przekraczający maksymalną dozwoloną prędkość (70 km/h). Prosty i szeroki odcinek drogi sprawia, że wielu z nich jeździ tamtędy zdecydowanie szybciej.

Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby. Skutki niedzielnego wypadku, w którym zginęły dwie osoby.
- Już na etapie powstawania Drogi Zielonej zakładaliśmy, że skutecznym ograniczeniem niebezpiecznych zdarzeń może być odcinkowy pomiar prędkości. Choć infrastruktura pod instalację kamer jest gotowa od dawna, to ograniczają nas nielogiczne przepisy mówiące o tym, że do wniosku o włączenie takich urządzeń musi być dołączona analiza statystyczna kolizji i wypadków, co jest przecież niemożliwe w przypadku nowo powstałej drogi. Teraz temat uruchomienia takich urządzeń na Drodze Zielonej z pewnością wróci - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego dodaje, że zdaniem policji oznakowanie i infrastruktura drogowa w tym miejscu są prawidłowe. W najbliższych dniach przyczynom wypadku przyjrzy się jednak Komisja Bezpieczeństwa w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Po każdym śmiertelnym wypadku spotykamy się na miejscu zdarzenia i analizujemy, co można poprawić w istniejącej infrastrukturze - dodaje Wawrzonek. - Już zapadła decyzja, że zlikwidujemy na tym skrzyżowaniu zielone strzałki. Nastąpi to najpóźniej na początku września.

Opinie (463) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Jak w tunelu było wolno 50km/h jeździliśmy 80 , jak teraz wolno 70 jeździmy 100 . Jesteśmy głupcami! Tylko fotoradary i wysokie kary, inaczej nie rozumiemy! Co ciekawe zwiększenie dopuszczalnej max prędkości w tunelu z 50 do 70 spowodowało skrócenie czasu przejazdu o 7
    (siedem) sekund!

    • 15 3

    • i wtedy, i teraz jeżdżę 80 (2)

      bo to logiczna prędkość, stosowana na całym świecie w tunelach. poza tym artykuł nie dotyczy tunelu.

      • 0 0

      • To jest własnie logika głupca , wolno 50 ale Ty w swej mądrości jedziesz 80. Tylko jak się coś zdarzy to stoi wtedy taki jak Ty i duka coś ...ja myślalem , ja nie wiedziałem . Zawsze daję takim mędrcom ile mogę maksymalnie .

        • 0 0

      • Logika głupca.

        • 0 0

  • wiecej swiatel

    Nastawiajcie wiecej świateł, wiecej znaków, ustawcie pomiar predkości a ludzie i tak bedą wieżdżać na czerwonym.
    Przy czerwonym świetle bariera powinna sie wysuwac z ziemi;) i po kłopocie wjazdu na czerwonym;)

    • 11 2

  • i tak zielona strzałka (2)

    niewiele pomaga, gdyż zapala się na kilka sekund przed światłem zielonym. Samochody jadące ponad 70 km/h od tunelu, uniemożliwiają skręt w prawo w ciągu wyświetlania zielonej strzałki.

    • 3 0

    • (1)

      ze swiecą szukać kierowców którzy zatrzymuja się przed wjazdem na skrzyżowanie przy zielonej strzałce

      • 5 0

      • Akurat tam nawet jeśli ktoś chce, to w godzinach szczytu nie wciśnie się z rozpędu

        A sama strzałka rzeczywiście jest na moment

        • 3 0

  • Foto radar

    Niech zamontują fotoradar i po sprawie.

    • 4 1

  • (8)

    co za znaczenie ma predkosc BMW?? gdyby nie bylo swiatel to jestem w stanie zorzumiec logike ze wymusil by nie wiedzial ze tak szybko ktos nadjedzie... ale skoro po 1sze nie zatrzymal sie na czerwonym, po drugie nie widzial nadjezdzajacego auto to czepianie sie kierowcy jadacego na zielonym jest niepowazne... straszenie szkoda czlowieka i to straszna tragedia, ale generalnie sadzac po uszkodzeniach auta to gdyby nie byl 3 razy mniejszy od beemki i nie dostal centralnie w drzwi kierowcy tylko np w kolo to nic by sie powaznego nie stalo.... bmw nie jest zmasakrowane wiec nie obstawiam ze jechal jakos baaardzo szybko - kto nie jezdzi tam 90, 100 na godz niech pierwszy rzuci kamien. tragedia i zal ale nie szukajmy winnych tam gdzie ich nie ma.

    • 24 11

    • To ty specjalista jestes . A ja myslę że ze gdyby kierowca BMW jechał przepisowe 70 to samochody wogóle by sie nie spotkały.

      • 9 6

    • No ma. Spytaj sam siebie Jakie są skutki zderzenia z przeszkodą przy 70km/h a jakie przy np. 150km/h.
      Przy 50km/h nic by się nikomu nie stało. I rzucam kamień, jeżdżę przepisowo i wszystkim polecam.

      • 5 6

    • rzucam kamieniem

      • 3 0

    • ma znaczenie i to bardzo duże (4)

      Gdyby kierowca BMW jechał z przepisową prędkością i zgodnie z obowiązującym w Polsce ruchem prawostronnym czyli prawym pasem , prawdopodobnie do tragedii by nie doszło w najgorszym przypadku byłaby kolizja a oni by żyli.
      To że ktoś popełnił błąd nie znaczy że należy go zabić . Kierowca BMW jest ewidentnie współwinnym tego wypadku. Na dodatek w samochodzie miał małe dzieci - brak wyobraźni i zdrowego rozsądku.

      • 6 5

      • Prędkość dla kierowcy ofiary jest bez znaczenia,

        w tym pudełku i tak nie miał szans, może pasażer by przeżył

        Kierowca Bmw nic nie zrobił, musi żyć ze świadomością, że 2 osoby nie żyją, a kretyni na forum wymyślają teorie, co by było gdyby

        Łamiesz zasady = ryzykujesz swoje życie

        Lepiej, żeby Bmw wymusił tir/czołg, zginął on, żona i dwoje dzieci, wtedy byłoby sprawiedliwie, pier... naród

        • 6 2

      • najgorsze są komentarze idiotów

        w stylu "gdyby..."

        • 4 0

      • przeczytałem tu kilka Twoich kometarzy (1)

        i poraża mnie Twoja pewność siebie w ferowaniu wyroku. rozumiem, ze jesteś biegłym sądowym w zakresie ustalania przyczyn wypadków i masz pełny dostęp do aktów sprawy? jeśli nie, jesteś odrażającym trollem żerującym na tragedii nie tylko tych ludzi z citroena, którego kierowca najprawdopodobniej ten wypadek spowodował i jest wtedy w 100% winny, ale również tragedii tej rodziny z bmw- też zupełnie bez szwanku z tego nie wyszli. a jeśli masz prawo jazdy to doucz się- w terenie zabudowanym nie ma obowiązku zajmowania skrajnie prawego pasa.

        • 1 1

        • Dokładnie, tymbardziej jazda w tym miejscu lewym pasem umożliwia skorzystanie z zielonej strzałki i bezpieczniejsze włączenie sie do ruchu z podporządkowanej, ale bycie życzliwym to nagle problem, bo ktos wypala na czerwonym. Podwójne dno jest takie, ze chłop jechał drogom autem i jak zwykle kogoś to boli

          • 0 0

  • Dlaczego u nas (1)

    jest tak, że 1% kierowców nie przestrzega prędkości a pozostali niszczą zawieszenie na "leżących policjantach". Byłoby prościej ukarać nie przestrzegających przepisów. Ale nie byłoby czasu na pączki.

    • 4 2

    • leming nieprzestrzega predkosci 90% kierowców i ty zapewnie też

      • 3 1

  • Do sasa (1)

    Gdyby nie wjechal na czerwonym to by nie bylo wypadku. Nawet jakby bmw grzalo 150. Tam nie ma strzalki do skretu w lewo.

    • 12 7

    • jak by bmw nie grzało 150 też wypadku by nie było.

      • 7 3

  • (1)

    Nie bardzo rozumiem , na miejscu zmarł kierowca BMW czy Citroena ?

    • 3 7

    • Citroena, pasażer w szpitalu

      Ale faktycznie napisane jest po chińsku...

      • 1 0

  • (1)

    potrzeba ofiar by były "zmiany"?
    jak to możliwe że w miastach pozwala się na jazdę powyżej 50 m/h?
    to taki ukłon magistratu w stronę królów szos?

    • 8 9

    • dokładnie

      Ulice w mieście powinny mieć miejski charakter, być spowalniane i mieć więcej skrzyżowań.
      Max 50 km/h - to w zupełności wystarczy do poruszania się po mieście i jest prędkością bezpieczną.....
      Ci którzy pędzą i tak stoją potem na światłach

      • 0 2

  • Czerwone (4)

    Nie wiem po co dyskusje na temat predkosci skoro ewidentna wina kierujacego citroenem. Wjazd na czerwonym.

    • 13 7

    • jak bmw przekroczyło dozwoloną prędkośc współwina z automatu powinna byc

      • 10 6

    • nawet jak jechał (2)

      z przepisowymi 70 km/h to nie miał powodu myśleć i zwalniać bo mu wyjedzie na czerwonym cytryna

      • 5 3

      • Mam nadzieje, ze nie jestes kierowca. Jezdzenie autem polega na przewidywaniu tego co sie moze wydarzyc. Prosto do przodu, bez myslenia potrafi nawet malpa.

        • 8 2

      • Masz obowiazek zachowac szczegolna ostroznosc przy wjezdzie na skrzyzowanie, przy jego opuszczaniu, wlaczaniu sie do ruchu, wyprzedzaniu, omijaniu, wymijaniu etc. Amen

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane