• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • Durna zmiana i niepotrzebne światła co 200 metrów d**ile (1)

    • 14 2

    • potrzebne potrzebne.... i to jeszcze jak

      • 1 2

  • (5)

    Bus pas skrócony - autobusy będą stały w korku, wcześniej jechały swobodnie.
    Naziemne przejście dla pieszych, w miejscu gdzie jest stare podziemne - najbezpieczniejsze z możliwych przejść. Szczególnie, że do tych apartamentów często wracają chwiejnym krokiem turyści. Nie jeden będzie próbował zdążyć na czerwonym. Oby kierowcy zdążyli wyhamować..
    Wszystko dla deweloperów. Mieszkańcy dostaną jedynie korki.

    • 17 4

    • Te przejścia to była niestety inicjatywa społeczna....

      • 0 0

    • Samochodziaru, wychodzisz czasem ze swojej puszki? (2)

      Miłego dylania góra-dół

      • 1 5

      • Oczywiście i pamiętam korki do lotu jak się autobusem jechało po 40 min od Łakowej... I pamiętam wypadki na łuku drogi w kierunku Stogów... Co 2 3 dni był wypadek... Dlatego zrezygnowano z pasów i zbudowano tunel.... Ale pewnie masz jakieś 20 lat może mniej i nie pamiętasz tamtych czasów...

        • 3 2

      • Wróć do matury lub poćwicz czytanie ze zrozumieniem. Autor zwracał uwagę na fakt, że nowe przejście jest mniej bezpieczne dla pieszych oraz, że autobusy będą stały w korkach a Ty go wyzywasz od samochodziarza. Nadajesz się do polityki ;)

        • 3 1

    • Będziesz miał problem z poruszaniem się, będziesz nieść coś ciężkiego - to docenisz przejście dla pieszych zamiast tunelu

      • 0 2

  • Na festyny z okazji najwyższej frekwencji pieniążki są ale na malowanie oznaczeń na drogach brak (3)

    Tak to jest , jak we władzy miejskiej są znajomi znajomych bez kompetencji , byle tylko stołeczek obstawić.

    • 6 4

    • (2)

      Pasy są co roku odmalowywane... I każdego roku jest o tym artykuł... Jeżeli droga nie spełnia norm zapisanych w ustawie nie można jej oznakowac liniami (np. Jeżeli droga jest o za wąską...tak to jest problem w starych miastach) dotyczy się to również dróg wewnętrznych (każdy we własnym zakresie może namalować co chce...)

      • 0 0

      • Osowa Kielnieńska (1)

        Witam

        Zapraszam na Osową ul. Kielnieńska - to jest właśnie przykład - wizytówka Gdańska. Rozpadające się chodniki, dziura na dziurze, brak oznaczeń poziomych . Nie możemy się doprosić o nic od 3 lat. Wstyd. Odpowiedź urzędu - będzie remont (miał być 2018 ) ale jest w planach 2021 tylko czy znajdą się pieniądze , skoro nie ma na podstawowe naprawy ?

        • 0 1

        • Zapraszam na ulicę Łąkową... A od kiedy Osowa jest w centrum Gdańska? Jest jeszcze BO... Zawsze można spróbować...

          • 1 0

  • Rower (6)

    Pas rowerowy jest bezpieczny? Już widzę wypadki kiedy auto skręca w Łąkowa a jedzie ktoś na rowerze.

    • 10 3

    • dlatego prawo jazdy powinno być wydawane maks na rok (5)

      kierowca miałby okazję odświeżać sobie wiedze o przepisach.

      Bezpieczny Skręt/zmiana pasa to chyba podstawy są? czy nie?

      • 3 4

      • (4)

        Jupi i z górki na pazurki ile fabryka dała bo mam pierwszeństwo tak to widzę niestety... Kilka lat temu przejście dla pieszych czerwone światło i rowerzysta który wpada na PASY....jak na niego naskoczylem to usłyszałem "w telewizji mówili że rowerzysta i pieszy zawsze mają pierwszeństwo i to twoja wina że się nie zatrzymałes" przypomnę pasy czerwone światło dla pieszych bez ścieżki rowerowe ja mailem zielone... Każdy kto chce poruszać się po drodze powinien posiadać uprawnienia do tego...tj kurs i egzamin teoretyczny i praktyczny (chyba że ma już prawo jazdy) powinni też rowerzyści dostawać mandaty za jazdę w słuchawkach...

        • 3 5

        • (3)

          a kierowcy za radio w samochodzie ;)

          • 3 2

          • (2)

            Słuchawki działaj tak, że nie przepuszczają zakłóceń z zewnątrz... Prawda? Zobacz proszę filmiki z kamer zamontowanych na tramwajach...ludzie nie słyszą tramwaju dzwoniacego 5m od nich...

            • 1 4

            • (1)

              Pierwsze słysze że nieprzepuszczają. co ty wymyślasz. to kwestia tylko głośności.

              • 2 3

              • Noooo właśnie.... Kwestia głośności i jakości słuchawek... Wiadomo że z biedry nie będą tak mocne jak firmowe gdzie się liczy jakość dźwięku i eliminacja zakłóceń... Czyt. Hałasu z zewnątrz...

                • 0 3

  • Łąkowa

    Ale te światła na wyjeździe z Łąkowej to chyba jakieś nieporozumienie... Zielone dla włączających sie w Podwale to jakieś10 sekund... cztery auta... a czekas na czerwonym chyba z 5 minut... Poprawili za grube miliony wjazd w Łąkową ale wyjazd... d*pa! Tym bardziej, że to jest objazd zamkniętej drogi z Traktu...

    • 8 1

  • Hallera

    A co z drugą stroną Hallera? Do Brzeżna kawalek wymieniony co z resztą? Odtrabiony wielki remont a Tu porażka!

    • 8 4

  • 10 mln jak psu w d..e

    Moze juz nic nie remontujcie i nie budujcie.
    W Gdańsku projekty robią chyba dzieci.
    Ulica Chlopska. Kiedys normalnie, po remoncie co kawałek na prostej drodze przeplot chodnika ze sciezką. Nie mozna po prostu isc chodnikiem. Trzeba uwaznie patrzec czy nie ma przeplotu, zeby jakis rower w d*pe nie wjechal.
    To podobne przeploty jak te tramwajowe na Adamowicza
    Estetyka.
    Spojrzcie jak zaczynają wyglądac Stogi. Na trasie do plazy miliard słupow. Osobne trakcyjne, osobno oswietlenie ulicy, osobno oswietlenie sciezki, osobno znaki. Droga idzie przez las, a slupów jest wiecej niz drzew
    Forum Gdańsk . Na wiadukcie ogromny węzeł z którego nic nie odjeżdza, a tam skąd odjezdzają wszystkie autobusy przy locie mala zatoczka bez dojscia z uszkodzonym chodnikiem i nieczytelnym wyswietlaczem. Inne kuriozum to wyswietlacz na nieczynnym przystanku tramwajowym przy 3 maja.
    Co jeszcze. Objezdzanie pętli na Ujescisku, brak priorytetow dla komunikacji. Linie turystyczne.
    Brak słow po prostu

    • 9 2

  • I korki w cholere

    Czy przejść nie można budować podziemnych albo naziemnych????

    • 6 2

  • Urząd argumentuje, że Podwale odcina Dolne Miasto od Głownego (4)

    Moze to nie tyle ta droga co brak celu odwiedzin powoduje, że na Łąkowej czy Żabim Kruku nie ma tłumów
    Porownajcie Długą i Ogarną. Na jednej tłum, na drugiej pustka.Czy te ulice oddzielają jakies fosy czy tunele?
    Idea cywilizowania ulic ma sens, ale nie w ten sposób. Najpierw poprawa komunikacji, parkingi na obrzezach i wtedy restrykcje, a nie zwęzanie jedynej dogi wyjazdowej ze Srodmiescia w tym kierunku
    Dodam jeszcze, ze tu się zwęza, ale juz przy Urzędzie Marszalkowskim sie poszerza i stawia paskudny parking. Schizofrenia jakas!

    • 19 2

    • (2)

      Ale Podwale odcina Główne Miasto od Dolnego - i to nie ma nawet o czym dyskutować. Ta droga w dużej mierze zniszczyła centrum miasta.

      • 0 4

      • No wlasnie

        Ja tak mówię i koniec, nie ma dyskusji.
        Bo okazałoby się, że argumentów też nie ma...

        • 2 0

      • argument... "nie ma nawet o czym dyskutować"

        to jeszcze wytłumacz co oddziela Ogarną od Długiej

        • 2 0

    • Przedmówco!

      Używasz argumentów, to Twój zasadniczy błąd. Działacze społeczni działają, żeby działać. Takiego nie przekrzyczysz.

      • 2 0

  • Masakra (1)

    Żeby z Łąkowej wyjechać w godzinach szczyty,trzeba poczekać i jeszcze na dodatek skrzyżowania równorzędne

    • 1 1

    • Bo nie masz sie tam pchac autem

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane