• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • (2)

    Droga rowerowa jak się patrzy, tylko niestety rowerzyści mają ja pod siodełkiem, jeżdżą i będą jeździć przez Długie Ogrody i Stągiewną a nie przez jakieś objazdy centrum. Szkoda pedałów na nadkładanie drogi.

    • 9 1

    • to są pasy ruchu dla rowerów nie żadna droga dla rowerów

      doucz się

      • 1 2

    • Poki nie bedzie calosci!nikt nie bedzie tam jezdzil

      • 2 0

  • (6)

    Wizjonerzy dzisiejsi i PRL-owscy tylko tym się różnią, że tamci byli wykształceni i nie mieli milionów z unii na swoje fanaberie.

    • 15 3

    • (5)

      To dlatego jeździliśmy po fatalnych , dziurawych ,wąskich drogach a o autostradach to słyszeliśmy od tych którzy mogli dostać paszport od wizjonerów PRL. Człowiek całe życie dowiaduję się czegoś nowego że to co kiedyś widział to nie była rzeczywistość , smutna rzeczywistość tylko raj na ziemi .

      • 1 3

      • (4)

        Jeżeli mieliśmy czym po tych drogach jeździć bo o rozdziale talonów czy asygnat decydowali wizjonerzy PRL-u a samochód używany był na giełdzie droższy od nowego z fabryki. Pomijam fakt że posiadanie jakiegokolwiek samochodu było dowodem zamożności i był to dorobek życia jego właściciela . Opony , akumulatory czy gaźniki kupowało się na czarnym rynku, taka to była wizja!

        • 1 0

        • (3)

          He, he . Pamiętam jak pożyczałem od ojca koła żeby zrobić badanie techniczne . Ojciec miał nową Syrenkę ja kilku bliżej dziesięciu lat podobną limuzynę a opon w sprzedaży brak.Zrobiłem badanie koła oddałem ojcu a swoje łyse do samochodu i jazda Później gdzieś w bazie PKS specjalista wyrżnął mi specjalnym przyrządem bieżnik w łysej oponie i hulało , co ciekawe w tej bazie pogłębianie bieżnika w samochodach ciężarowych było normą byleby nie przeciąć kordu.

          • 0 0

          • W ciężarowych nadal pogłębia się bieżniki i to na całym świecie. (2)

            • 0 0

            • To dlatego co jakiś czas słyszę że gdzieś na polskiej drodze wybuchła opona i spowodowała katastrofę . Prezydencka limuzyna nie miała pogłębianego bieżnika tyle że ze starości sparciała i wybuchła .Wymieniam opony na nowe najpóźniej co 4 lata bez względu na to jak wyglądają .

              • 0 0

            • Na całym trzecim świecie..... i w Polsce w kraju gdzie ludzie kupują opony które ktoś już wyrzucił. U nas to się nazywa "opony używane".

              • 1 0

  • Tunel rozwiązał problem korków i smrodu spalin w centrum (1)

    Minęło kilka lat..
    Centrum znowu zakorkowane, centrum znowu śmierdzi spalinami.

    Co by tu jeszcze zepsuć...

    • 7 3

    • Aaaa to tunel rozwiązywał tam coś ?!

      • 0 5

  • Przebudowy wymyslone przez FRAG , czyli wydłużenie czasu jazdy komunikacji miejskiej (2)

    oraz ewelement na skale swiatową budowanie przejsc naziemnych nad podziemnymi , przy Chmielnej czerwone swiatło dla pieszych nic nie znaczy , biegaja pomiedzy autami . Po drugie wytyczanie pasów ruchu przy Łąkowej , gwałtowne skrety pasów beda skutkowały kolizjami szybciej czy póżniej oraz zachwalane ściezki rowerowe , z nikąd do nikąd na dokładkę pomiędzy samochodami . Wpuścić tam aktywistów Fragu niech teraz codziennie tam rowerami jeżdzą zobaczymy ile razy będą uciekac z niej w obawie o swoje zycie . Mam pytanie dlaczego Miasto Gdańsk tak się słucha FRAGu? Czy ich piorytet zakorkowania centrum jest tez piorytetem władz miasta?

    • 11 1

    • i te dziwne priorytety

      tuż obok druga część Łąkowej wstanie wręcz skandalicznym

      • 1 0

    • Dlatego że jeden z aktywistów FRAGu jest dyrektorem jednego z wydziałów UM i nawet w stroju kolarza przyszedł na otwarcie nowej komórki UM. Wyglądał przebosko i nawet obecność wiceprezydenta nie zmusiła go do refleksji a wręcz przekonało to do akceptacji postępowania.

      • 0 0

  • Dlaczego w nocy po 23 ciej nie wyłacza sie swiateł na skrzyzowniach? wystarczyłyby żółte pulsujące. (2)

    • 3 2

    • Żebyś nie grzał 100

      • 5 5

    • Żebyś zużył więcej paliwa i klocki hamulcowe, opony itd.

      Bo od wszystkiego płacisz podatek.

      • 1 1

  • Co spowodowało wykonanie takiej bzdury???

    Łapówka od dewelopera czy zwykła głupota urzędników???

    • 8 3

  • więcej przejść naziemnych = większe korki

    i to w samym centrum miasta: Łąkowa, Podwale, Okopowa, przy dworcu i przez całą grunwaldzką...

    • 3 5

  • Znowu jęczenie posiadaczy blachosmrodów

    • 3 5

  • To kasa wywalona w błoto i kolejny ukłon w strone kliki deweloperskiej (3)

    Przy każdym z tych przejść był tunele, które można było odnowić za kilka % tej sumy, którą wywalono na to skrzyżowanie. Ale co zrobiły "mozgi" z UM - widać na fotkach. Znowu pojawiły się korki, które w zasadzie zniknęły z tej ulicy po otworzeniu tunelu pod Wisłą. Ci ludzie to pasożyty, które niszczą te miasto od lat, wiele inwestycji jest totalnie nie przemyślanych, brakuje ciągów komunikacyjnych, osiedla są źle planowane i nie pasują do otoczenia - a oni to przyklepują wszystko.

    • 12 5

    • To ukłon w stronę mieszkańców (1)

      ja się ciesze. tranzyt mnie nie interesuje. niech sobie po Elblągu smrodzą.

      • 0 0

      • Jaki ukłon w stronę mieszkańców? Powiedz to mieszkańcom Łąkowej, gdzie wcześniej płynnie wyjeżdżali na Podwale, a teraz zajmuje to paręnaście minut...

        • 0 0

    • Zgadzam się

      Na całej linii. Za ta kase można by zrobic lagodne podjazdy do tych tuneli i piesi i zmotoryzowani byli ny zachwyceni. Dla mnie to sabotaz miasta i powinjen pojsc siedzieć ktos za to

      • 0 0

  • Budą na skrzyżowani

    Panie Włodku a co z tą budą co stoi na skrzyżowaniu. Pani Prezydent nie zauważyła. I może by tak wykosić chwasty.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane