- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (18 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (235 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (67 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (130 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (47 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (35 opinii)
Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim
Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.
- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.
- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Miejsca
Opinie (294) 10 zablokowanych
-
2020-07-28 07:31
(2)
Droga rowerowa jak się patrzy, tylko niestety rowerzyści mają ja pod siodełkiem, jeżdżą i będą jeździć przez Długie Ogrody i Stągiewną a nie przez jakieś objazdy centrum. Szkoda pedałów na nadkładanie drogi.
- 9 1
-
2020-07-28 10:00
to są pasy ruchu dla rowerów nie żadna droga dla rowerów
doucz się
- 1 2
-
2020-07-28 10:55
Poki nie bedzie calosci!nikt nie bedzie tam jezdzil
- 2 0
-
2020-07-28 07:35
(6)
Wizjonerzy dzisiejsi i PRL-owscy tylko tym się różnią, że tamci byli wykształceni i nie mieli milionów z unii na swoje fanaberie.
- 15 3
-
2020-07-28 10:06
(5)
To dlatego jeździliśmy po fatalnych , dziurawych ,wąskich drogach a o autostradach to słyszeliśmy od tych którzy mogli dostać paszport od wizjonerów PRL. Człowiek całe życie dowiaduję się czegoś nowego że to co kiedyś widział to nie była rzeczywistość , smutna rzeczywistość tylko raj na ziemi .
- 1 3
-
2020-07-28 10:32
(4)
Jeżeli mieliśmy czym po tych drogach jeździć bo o rozdziale talonów czy asygnat decydowali wizjonerzy PRL-u a samochód używany był na giełdzie droższy od nowego z fabryki. Pomijam fakt że posiadanie jakiegokolwiek samochodu było dowodem zamożności i był to dorobek życia jego właściciela . Opony , akumulatory czy gaźniki kupowało się na czarnym rynku, taka to była wizja!
- 1 0
-
2020-07-28 10:41
(3)
He, he . Pamiętam jak pożyczałem od ojca koła żeby zrobić badanie techniczne . Ojciec miał nową Syrenkę ja kilku bliżej dziesięciu lat podobną limuzynę a opon w sprzedaży brak.Zrobiłem badanie koła oddałem ojcu a swoje łyse do samochodu i jazda Później gdzieś w bazie PKS specjalista wyrżnął mi specjalnym przyrządem bieżnik w łysej oponie i hulało , co ciekawe w tej bazie pogłębianie bieżnika w samochodach ciężarowych było normą byleby nie przeciąć kordu.
- 0 0
-
2020-07-28 11:08
W ciężarowych nadal pogłębia się bieżniki i to na całym świecie. (2)
- 0 0
-
2020-07-28 11:16
To dlatego co jakiś czas słyszę że gdzieś na polskiej drodze wybuchła opona i spowodowała katastrofę . Prezydencka limuzyna nie miała pogłębianego bieżnika tyle że ze starości sparciała i wybuchła .Wymieniam opony na nowe najpóźniej co 4 lata bez względu na to jak wyglądają .
- 0 0
-
2020-07-28 11:18
Na całym trzecim świecie..... i w Polsce w kraju gdzie ludzie kupują opony które ktoś już wyrzucił. U nas to się nazywa "opony używane".
- 1 0
-
2020-07-28 09:39
Tunel rozwiązał problem korków i smrodu spalin w centrum (1)
Minęło kilka lat..
Centrum znowu zakorkowane, centrum znowu śmierdzi spalinami.
Co by tu jeszcze zepsuć...- 7 3
-
2020-07-28 10:00
Aaaa to tunel rozwiązywał tam coś ?!
- 0 5
-
2020-07-28 09:44
Przebudowy wymyslone przez FRAG , czyli wydłużenie czasu jazdy komunikacji miejskiej (2)
oraz ewelement na skale swiatową budowanie przejsc naziemnych nad podziemnymi , przy Chmielnej czerwone swiatło dla pieszych nic nie znaczy , biegaja pomiedzy autami . Po drugie wytyczanie pasów ruchu przy Łąkowej , gwałtowne skrety pasów beda skutkowały kolizjami szybciej czy póżniej oraz zachwalane ściezki rowerowe , z nikąd do nikąd na dokładkę pomiędzy samochodami . Wpuścić tam aktywistów Fragu niech teraz codziennie tam rowerami jeżdzą zobaczymy ile razy będą uciekac z niej w obawie o swoje zycie . Mam pytanie dlaczego Miasto Gdańsk tak się słucha FRAGu? Czy ich piorytet zakorkowania centrum jest tez piorytetem władz miasta?
- 11 1
-
2020-07-28 10:44
i te dziwne priorytety
tuż obok druga część Łąkowej wstanie wręcz skandalicznym
- 1 0
-
2020-07-28 11:09
Dlatego że jeden z aktywistów FRAGu jest dyrektorem jednego z wydziałów UM i nawet w stroju kolarza przyszedł na otwarcie nowej komórki UM. Wyglądał przebosko i nawet obecność wiceprezydenta nie zmusiła go do refleksji a wręcz przekonało to do akceptacji postępowania.
- 0 0
-
2020-07-28 09:54
Dlaczego w nocy po 23 ciej nie wyłacza sie swiateł na skrzyzowniach? wystarczyłyby żółte pulsujące. (2)
- 3 2
-
2020-07-28 09:58
Żebyś nie grzał 100
- 5 5
-
2020-07-28 11:10
Żebyś zużył więcej paliwa i klocki hamulcowe, opony itd.
Bo od wszystkiego płacisz podatek.
- 1 1
-
2020-07-28 10:10
Co spowodowało wykonanie takiej bzdury???
Łapówka od dewelopera czy zwykła głupota urzędników???
- 8 3
-
2020-07-28 10:11
więcej przejść naziemnych = większe korki
i to w samym centrum miasta: Łąkowa, Podwale, Okopowa, przy dworcu i przez całą grunwaldzką...
- 3 5
-
2020-07-28 10:16
Znowu jęczenie posiadaczy blachosmrodów
- 3 5
-
2020-07-28 10:24
To kasa wywalona w błoto i kolejny ukłon w strone kliki deweloperskiej (3)
Przy każdym z tych przejść był tunele, które można było odnowić za kilka % tej sumy, którą wywalono na to skrzyżowanie. Ale co zrobiły "mozgi" z UM - widać na fotkach. Znowu pojawiły się korki, które w zasadzie zniknęły z tej ulicy po otworzeniu tunelu pod Wisłą. Ci ludzie to pasożyty, które niszczą te miasto od lat, wiele inwestycji jest totalnie nie przemyślanych, brakuje ciągów komunikacyjnych, osiedla są źle planowane i nie pasują do otoczenia - a oni to przyklepują wszystko.
- 12 5
-
2020-07-28 11:37
To ukłon w stronę mieszkańców (1)
ja się ciesze. tranzyt mnie nie interesuje. niech sobie po Elblągu smrodzą.
- 0 0
-
2020-07-28 12:51
Jaki ukłon w stronę mieszkańców? Powiedz to mieszkańcom Łąkowej, gdzie wcześniej płynnie wyjeżdżali na Podwale, a teraz zajmuje to paręnaście minut...
- 0 0
-
2020-07-28 12:01
Zgadzam się
Na całej linii. Za ta kase można by zrobic lagodne podjazdy do tych tuneli i piesi i zmotoryzowani byli ny zachwyceni. Dla mnie to sabotaz miasta i powinjen pojsc siedzieć ktos za to
- 0 0
-
2020-07-28 10:43
Budą na skrzyżowani
Panie Włodku a co z tą budą co stoi na skrzyżowaniu. Pani Prezydent nie zauważyła. I może by tak wykosić chwasty.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.