• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwyżko-obniżka cen biletów kolejowych

Michał Brancewicz
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Od 1 lipca ceny biletów SKM i Polregio zostaną zrównane. Będzie się to wiązało z podwyżką cen dla pasażerów SKM i obniżką dla jeżdżących Polregio. Od 1 lipca ceny biletów SKM i Polregio zostaną zrównane. Będzie się to wiązało z podwyżką cen dla pasażerów SKM i obniżką dla jeżdżących Polregio.

Od 1 lipca 2020 roku samorząd województwa wprowadza nowy cennik biletów kolejowych pn. Taryfa Pomorska. Jej celem jest ujednolicenie cen przewoźników SKM i Polregio, ale w praktyce oznacza on obniżkę biletów na Polregio i podwyżkę biletów na SKM. Od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet za 150 zł na kolej i komunikację miejską w całym Trójmieście, ale w tym roku nie zostanie on wprowadzony.



Znasz dobrze ceny biletów na komunikację w Trójmieście?

- Taryfa Pomorska wprowadzi ułatwienie dla podróżujących koleją w naszym województwie, zarówno w aglomeracji, jak i w regionie. Zakupiony przez pasażera bilet będzie uprawniał do dowolnego wyboru przewoźnika (SKM i Polregio) na określonej trasie przejazdu - tłumaczy Michał Piotrowski, rzecznik prasowy marszałka województwa.

Obniżka na Polregio, podwyżka na SKM



Jednak to, co na pierwszy rzut oka wydaje się uproszczeniem dla pasażerów, wiązać się niestety będzie z podwyżką cen na przejazdy Szybką Koleją Miejską, z której w samym Trójmieście korzysta więcej pasażerów niż z połączeń oferowanych przez Polregio.

- Przy projektowaniu nowej taryfy naszą intencją było obniżenie cen przy przejazdach z  obszarów o ograniczonej dostępności transportowej do aglomeracji. Ponieważ ceny biletów jednorazowych i miesięcznych w Polregio są obecnie wyższe od cen biletów PKP SKM odpowiednio o 35 proc. i 38 proc., postanowiono wprowadzić Taryfę Pomorską z cenami niższymi średnio o 12 proc. od cen Polregio, ale wyższymi od cen SKM średnio o 18 proc. - informuje Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP.
Nowe ceny biletów SKM:

  • Bilet miejski Gdańsk - Sopot lub Gdynia - Sopot (jednorazowy)
    jest: 3,80 zł - będzie: 4,40 zł
  • bilet miejski (miesięczny)
    jest: 88 zł - będzie: 92 zł
  • bilet trójmiejski Gdańsk - Sopot - Gdynia (jednorazowy)
    6,50 zł - bez zmian
  • bilet trójmiejski (miesięczny)
    jest: 130 zł - będzie: 136 zł

Taryfa Pomorska - szczegółowy cennik



Przewóz roweru pociągiem w całym województwie będzie kosztował 3 zł, z wyjątkiem odcinka pomiędzy przystankami Wejherowo - Gdańsk Śródmieście, gdzie przewóz ten będzie bezpłatny w  pociągach trakcji elektrycznej.

Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską nie wejdzie w życie od 1 lipca. Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską nie wejdzie w życie od 1 lipca.

Kilka projektów wspólnych biletów



W tym miejscu należy wspomnieć, że również od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet na SKM, PKM. Polregio oraz komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie, w korzystniej cenie 150 zł (normalny). Z naszych informacji wynika, że wspólny bilet nie pojawi się w tym roku.

Z kolei InnoBaltica - spółka pomorskich samorządów i uczelni wyższych, która zajmuje się wdrażaniem wspólnego systemu poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską oraz systemu informacji pasażerskiej w województwie pomorskim, wciąż nie znalazła wykonawcy, który wdrożyłby pierwszy etap biletu Fala. Grudniowy przetarg został unieważniony, a w czerwcu, po otwarciu ofert, okazało się, że wszystkie przekraczają wyraźnie budżet tej inwestycji.

Od 1 kwietnia mieszkańcy Gdańska mogą korzystać z biletu miesięcznego za 99 zł, dzięki któremu mogą podróżować w obrębie miasta autobusami, tramwajami i pociągami SKM i Polregio.

Miejsca

Opinie (183) 9 zablokowanych

  • W Gdansku jest wspolny bilet za 99zl (1)

    To że w Gdyni się nie da było do przewidzenia

    Brawo Gdańsk

    • 9 7

    • podobnie jak w Warszawie

      za 4x większy obszar pierwszej strefy

      • 3 0

  • Pięknie K... Pięknie (2)

    Czyli PKP.
    Spółki, spółeczki, różne nazwy pociągów, różne taryfy itp.
    I tylko jedno się nie zmieniło, podejście do pasażerów. Dalej mają ich w d...

    • 19 5

    • Jakie PKP przecież to pod marszałka podlega...Ludzie i wy zapewne na wybory się wybieracie w niedzielę. Przypomnę, że są to wybory na urząd Prezydenta RP.

      • 6 1

    • nie PKP

      Marszałek.

      • 5 1

  • Ojciec Kaczorów na rok przed śmiercią powiedział (tylko nie dajcie władzy moim synom ) sprawdzcie w necie (1)

    • 9 8

    • A co mówił Dziadek Tuska?

      • 3 1

  • Niedlugo bardziej bedzie mi sie oplacalo zainwestowac w samochod niz jezdzic Wejherowo-Gdansk smka..... Szkoda, bo ogolnie bardzo popieram idee komunikacji miejskiej, no ale jezdzenie nia coraz bardziej odrzuca.. a nie o to powinno chodzic.

    • 20 0

  • Ze wspólnym biletem to przecież nie o to chodzi, żeby złapać króliczka,

    tylko żeby go gonić.

    • 18 0

  • To jest przykład rządów PO w samorządzie. Miałbyć wspólny bilet będzie wspólna wyższa cena. Ilu jest użytkowników polregio a ilu SkM. Wszystko by żyło się lepiej, reszta to obiecanki cacanki. Za to Śródmieście na czas oparkometrowane. Będę pamiętał o tym już w niedzielę. Każdy byle nie z PO.

    • 20 2

  • Wreszcie jakaż obniżka (1)

    Z 230 na 150. Szok. Przecież wszystko drożeje. Tyle chociaż dobrego. Chociaż teraz obawiam się tłumów w polregio bo część może się przenieść tam z SKMki.

    • 2 13

    • to !!! ma być !!! obniżka

      bo na razie jest zawieszona (do święty nigdy pewnikiem)
      A i tak jest to cena wyższa o 50% za podobny obszar usługi w Warszawie, gdzie ryczałtowy bilet "na wszysko" kosztuje 100pln.

      Bilety na tak duże obszary nie mogą mieć liniowego wzrostu ceny, ponieważ są to dystanse pokonywane sporadycznie. Więc rachunki gdańskie (obecnie 230pln) są conajmniej "liberalnie" określone.

      • 3 0

  • Jak zawsze...

    Marszałek z PO wymyślił, jak tu "obniżyć", żeby podnieść. Organizacja przewozów w województwie to zadanie, niestety, samorządu... Bez trudu udowodnię, że będzie drożej.

    • 18 0

  • (1)

    Brak jednolitego, zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego i rozkładowego transportu zbiorowego w Trójmieście i Aglomeracji jest jaskrawym przykładem nieudolności i indolencji wszystkich kolejnych władz rządzących miastami i regionem. Takie rozwiązania istnieją w Polsce i w wielu krajach europejskich od dawna. Obejmują wiele gmin (np. ok. 20), całe regiony (województwa), a nawet połączenia międzynarodowe. Np. w Szwecji w każdym regionie (województwie) jest jeden zarząd transportu zbiorowego obejmujący komunikację miejską (autobusową / tramwajową / kolejową) i regionalną (autobusy / koleje z wyjątkiem pociągów dalekobieżnych). W Skanii (południe Szwecji) obejmuje też połączenia z Danią (kolejowe, promowe). Z niezrozumiałych powodów województwo pomorskie jest skrajnym przykładem "niedasizmu" w zakresie zarządzania publicznym transportem zbiorowym.

    • 18 0

    • Czy jest do pomyślenia, że na jednym bilecie całodziennym

      zwiedzam całą Szwajcarię Czesko-Saksońską na terenie dwóch państw, przesiadając się z pociągu dalekobieżnego na podmiejski, potem na tramwaj w Dreżnie albo autobus w Libercu czy Usti?

      Na dodatek, nie biorąc na ten bilet kredytu...

      • 6 0

  • Sprzedaż kitu (3)

    Ktoś pamięta, dlaczego przed laty podzielono PKP na spółki i spółeczki? Naturalnie, nie chodziło o posadki dla "swoich", he, he! Miała być "konkurencja", lepiej i taniej. I co?!!!

    • 24 1

    • no i SKM się w tej konkurencji nieźle odnajduje (2)

      skoro do takich wygibasów zmusza marszałka.

      Czy to przypadkiem nie podchodzi pod próbę wrogiego przejęcia?

      • 2 0

      • Ale że SKM chce przejąć marszałka? :)) (1)

        Tak na poważnie to akurat chyba jest odwrotnie. Od kilku lat obserwuję jak marszałek faworyzuje Przewozy Regionalne, a szkodzi SKM. I dziwne, że nie łapie, że Pasażerowie SKM to też wyborcy...

        • 5 0

        • i o tym piszę

          związki maszałka z Regio są powszechnie znane i chyba powinno to podchodzić pod paragrafy o konkurencji. Sztuki z opłatami gdzie prosta arytmetyka kłóci sie ze statystyką też są grubymi nićmi szyte... Na dodatek anons o obniżkach w Regio, gdzie dotychczasowy bilet Gdańsk - Gdynia wynosił 4pln. Obecnie podwyżka o ~70% do 6,50. Co z tego że i do Wejherowa.
          Jak śpiewał Wysocki: "a mnie tuda nie nada"...

          Całe Pomorze to wyborcy i jakoś nie przeszkadzało to demolować komunikacji, bo Kaszub cierpliwy i da radę. Ale chyba się to skończyło, bo d*pło na południowym zachodzie, w najbardziej zaniedbanych komunikacyjnie gminach...

          • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane