- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (173 opinie)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (239 opinii)
- 3 Zdejmowali dzikie roje pszczół (30 opinii)
- 4 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (120 opinii)
- 5 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (109 opinii)
- 6 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (58 opinii)
Pojechaliśmy Drogą Zieloną do Ergo Areny
Zobacz, jak wygląda Droga Zielona w Oliwie i na Żabiance.
Sprawdziliśmy budowę Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. 800-metrowa droga jest już gotowa, trwają jeszcze odbiory techniczne. Nową ulicą m.in. do Ergo Areny, kierowcy pojadą tuż przed Bożym Narodzeniem.
Tak w październiku 2011 r. wyglądał plac budowy Drogi Zielonej.
Nową drogę można uznać za świąteczny prezent od władz Gdańska. - Otwarcie Drogi Zielonej ma nastąpić po 10 grudnia, ale nie później niż przed Bożym Narodzeniem - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem budowy Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu.
Zobacz jeszcze raz przepychanie wiaduktu pod magistralą kolejową.
Zbudowano w zasadzie trzy tunele pod magistralą kolejową relacji Gdańsk - Gdynia - dwa drogowe i jeden pieszo-rowerowy. Hydrauliczne popychacze wsunęły pod torowisko ogromne betonowe rynny. Na ich przedzie były zainstalowane ostrza przecinające grunt. Po ich wprowadzeniu drogowcom pozostało wybrać ziemię spod rynny i rozpocząć budowę elementów drogi.
Obie nitki drogi oddziela betonowa bariera. Powód? Prawa jezdnia - wiodąca do Ergo Areny - znajduje się wyżej niż jezdnia, którą kierowcy będą podróżować do al. Grunwaldzkiej. Część drogi na Żabiance przed hałasem zabezpieczają ekrany akustyczne.
O mały włos, a mielibyśmy na budowie Drogi Zielonej opóźnienie. Bo kolejarze nie lubią, gdy ktoś wchodzi z budową pod ich linie kolejowe, tym bardziej, gdy dotyczy to najważniejszej magistrali kolejowej na Pomorzu - linii z Gdańska do Gdyni. Wykonawcy trudno było uzyskać zgody na przepchnięcie pod tunelem ogromnych żelbetowych konstrukcji stanowiących kanwę przyszłego tunelu. Wymagało to wstrzymania ruchu niektórych pociągów towarowych, szczególnie nocą. Procedury odwlekały się tygodniami.
- W tym miejscu spisał się przede wszystkim wykonawca, który nadrobił stracony czas. Gdyby nie te utrudnienia, droga mogła być oddana już w trzecim kwartale tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz.
Na końcu warto wspomnieć, że w wyniku wybudowania Drogi Zielonej część ul. Rybackiej - ok. 100-metrowy odcinek od strony Ergo Areny - jest jednokierunkowy. Ma to zapobiec m.in. zakorkowaniu ulic na terenie Żabianki, szczególnie ul. Subisława.
Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki kosztuje 61,6 mln zł. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejsca
Opinie (152) 1 zablokowana
-
2012-11-22 08:18
Znowu rozjeżdżają się posty podstawowe z odpowiedziami. Tworzy to mało zrozumiały mętlik.
- 0 4
-
2012-11-22 08:11
Wszystko fajnie (1)
Będę miał z Gospody na obwodnicę bliżej (tiry zresztą też :/) ale niech mi ktoś mądry wyjaśni, dlaczego tam jest chodnik tylko po jednej stronie i w dodatku OD osiedla i SKM Żabianka a nie po drugiej stronie? Idzie sobie chodniczek przy hipodromie i po co on tam komu.
- 11 1
-
2012-11-22 08:14
bo panu inżynierowi tak w programie wyszło
- 3 0
-
2012-11-22 08:10
Droga zielona na filmie wygląda tak
Malarz tunel krzaki malarz ekran krzaki szczotka szczotka
- 6 0
-
2012-11-22 08:02
czy zaplanowano już remont?
- 9 4
-
2012-11-22 07:59
Prezent na święta???
Prezenty są za darmo...Czy droga jest za darmo, czy z naszych podatków??? A może prezentem jest to, że "łaskawy" wykonawca wyrobił się w terminie
- 9 4
-
2012-11-22 07:35
super
bardzo ładnie będą prezentowały się tam stojące w korku samochody
- 27 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.