- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (89 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (58 opinii)
- 3 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (128 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (310 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (130 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Południe Gdańska:15 km dróg za miliard złotych do 2020 r.
Miliard złotych ma kosztować budowa dróg, które usprawnią ruch na południu Gdańska. W latach 2014-2020 za te pieniądze ma powstać ok. 15 km dwujezdniowych tras.
Na czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska radni będą głosować uchwałę przygotowaną przez władze miasta mówiącą o przystąpieniu do sporządzenia Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe w Gdańsku. Jego realizację zaplanowano na lata 2014-2020.
Program nie jest tani. - By go zrealizować potrzebujemy miliard złotych. To jest połowa rocznego budżetu miasta - mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Niemało, jednak z drugiej strony, to tylko o 150 mln zł więcej, niż będzie kosztował tunel pod Martwą Wisłą na Trasie Słowackiego.
W realizacji programu mają pomóc pieniądze unijne. - Wierzę, że w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej [po 2014 roku - przyp. red] zostanie uruchomiony program operacyjny, w którym znajdą się pieniądze na inwestycje w transport o charakterze lokalnym - przekonuje prezydent.
Na co poszłyby te pieniądze?
Przede wszystkim na ulice, wzdłuż których powstaną nowe linie tramwajowe. Chodzi o ul. Nową Bulońską, która połączy Morenę z ul. Jabłoniową, ul. Nową Jabłoniową na Szadółkach, oraz ul. Nową Małomiejską wraz z ul. Nową Podmiejską, które połączą Trakt św. Wojciecha z powstającymi już pętlą tramwajową przy ul. Świętokrzyskiej i ul. Nową Łódzką. Szacunkowy koszt budowy tych tras wynosi ok. 685 mln zł.
W drugiej kolejności miasto przystąpi do zlecenia budowy ulic: Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Ich budowa miałaby pochłonąć ok. 333 mln zł.
Miliard złotych na drogi w południowych dzielnicach Gdańska nie oznacza, że inne dzielnice zostaną pozbawione inwestycji drogowych.
- W latach 2014-2020 planujemy przystąpić do budowy kolejnych odcinków Drogi Zielonej. Czy to będzie tunel pod Pachołkiem lub odcinek spinający ul. Marynarki Polskiej z budowaną aktualnie dwupasmówką przy Ergo Arenie okaże się po przeprowadzeniu analiz - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku
Do 2020 r. miałby też powstać most zwodzony nad Martwą Wisłą w Sobieszewie. Zastąpi on obecną przeprawę, czyli często zawodzący most pontonowy. Jednak realizacja tego przedsięwzięcia uzależniona jest też od aktywności władz samorządu województwa, a także gminy Pruszcz Gdański. Inwestycja bowiem znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej, a także wkracza na teren leżącej poza gdańskiej Wiślinki.
Sprawdź, które ulicę władze Gdańska planują rozbudować.
Opinie (165) 7 zablokowanych
-
2011-08-25 06:59
A gdzie tutaj słynny Tramwaj na Morenę? (2)
Nie zająknęli się o tym nawet przez sekundę.
- 13 8
-
2011-08-25 07:48
(1)
morena nie należy do południa Gdańska. Plany dotyczą zagospodarowania i planów na lata 2014-2020 a do tego czasu tramwaj na Morenę będzie już działał. Jest ekran na prezentacji z opisem skrzyżowania na kartuskiej z linią tramwajową.
- 8 1
-
2011-08-25 08:30
Na wizualizacji tego skrzyzowania istnieje linia tramwajowa, która notabene będzie jeszcze w tym roku. Szkoda że tylko na tym skrzyzowaniu pojawia sie tory i nigdzie indziej.
- 0 2
-
2011-08-25 06:59
Zbudujemy, usprawnimy, będzie jak w raju - a głupiemu radość
Gdańsk jest jednym z najgorszych miast w Polsce jeśli chodzi o infrastrukturę, jesteśmy w czołówce jeśli chodzi o korki i jakość dróg, wystarczy spojrzeć na wiosnę na kilka głównych ulic. Dzielnice południowe Górna Orunia, Kowale itp to jest porażka, droga jak w Zimbabwe bez pobocza, dziurawa i wąska. Podobnie jest w całym Gdańsku. Niech przestanie chrzanić łysa pała, za nikomu niepotrzebne ECS można by wyremontować wiele dróg.
- 17 13
-
2011-08-25 07:01
Gdańsk wytrwale i konsekwentnie... (6)
... zmierza do tego, by byc miastem co najmniej tak brzydkim jak Łódż... Miasto rozlane przestrzennie, oprzecinane dwupasmowymi drogami z wiaduktami itramwajami... Koszmar... Brak przestrzeni w ludzkiej skali... Ludzie jak gryzonie skanalizowani w tunelach... Osiedla na obrzeżach 10 km od centrum a w cenytrum miasta ogródki działkowe i dzielnice wypełnione patologią, ruinami, dziurami w ziemii i nieużytkami (dolne miasto, NOT, byłe zakłady mięsne itp...)...Kto to wymyślia? To jakiś koszmar...
- 34 19
-
2011-08-25 07:37
ogolnie zgoda, tylko troche tutaj juz miasto jest stawiane przed faktem dokonanym (5)
Deweloperzy buduja tam gdzie im sie oplaca, czyli na obszarach tanszych i dalszych od centrum. W centrum spore tereny sa poblokowane np przez skomplikowane relacje wlascicielskie. Tak czy inaczej NIESTETY sporo Gdanszczan mieszka na dawnych obszarach wiejskich otaczajacych nasz piekny grod i teraz nie pozostaje nam nic innego jak duzym kosztem dociagnac do nich infrastrukture. ALE dobrze byloby, aby Gdansk pomyslal jak zintensyfikowac zabudowe w rejonach z juz istniejaca infrastruktura drogowa.
- 8 3
-
2011-08-25 08:18
(4)
Gdańsk jako miasto byl konsekwentnie planowany i rozwijany do końca II wojny... Potem nastąpiła katastrofa, która trwa do dzisiaj... 2 przykłady : Al.Hallera i ul. Wojska polskiego. Zaplanowane jako arterie dla nowych osiedli zostały obklejone ogródkami działkowymi... Poza ciągiem samochodowo / tramwajowym Al.Hallera równolegle prowadzi linia kolejowa (skm) - dzisiaj nieczynna i zruinowana.... Zatem : infrastruktura istnieje!!! Takich przykładów jest oczywiście więcej... Po jakiego grzyba wyprowadzac budownictwo mieszkaniowe za miasto i korkować cały system?
- 17 4
-
2011-08-25 14:37
Dobrze mowisz. Ale ... (3)
Ale Co miasto ma z dzialkowcami zrobic ? Druga sprawa to te wszystkie mieszkania na obrzezach. Nie wiem czy jest sens np. planami zagospodarowania blokowac inwestycje. W dodatku jak uzasadnic niemoznosc budowy bloku w jednym "szczerym polu", skoro sasiednia gmina wrecz zacheca do inwestowania doslownie za miedza. Ot i masz wolny rynek.
- 2 0
-
2011-08-25 14:45
A gminy ościenne nie są skore do dokładania się (1)
Tu dochodzi wątek np Kowale, które bardzo promują sprzedaż działek w okolicach Gdańska i tam deweloperzy robią sobie raj ;). Np trasa nowa świętokrzyska miała iść aż do obwodnicy, ale kowale nie chcą się dołożyć, zatem idzie tylko do planowanej bulońskiej. I w ten sposób zmienia się ważność zjazdów i nowa świętokrzyska będzie bardziej prowadzona do POG niż do Obwodnicy.
- 3 0
-
2011-08-26 12:01
Masz na myśli Nową Starogardzką, która jest rozdzielna od planowanej Nowej Świętokrzyskiej (ma od niej odbijać w polu między Niepołomicką a Wielkopolską)
- 0 0
-
2011-08-25 17:09
Działkowcy
W miejscu Ergo i PGE też _były_ działki ;] Wszystko się da, a kwadrat Hallera - Gdańska - Marynarki jak najbardziej nadaje się pod zwartą zabudowę mieszkaniowo-biurowo-usługową. Oby PGE i powstające obok MTG były tylko zaczątkiem.
- 4 0
-
2011-08-25 07:11
A gdzie
WIZUALIZACJA???
- 9 2
-
2011-08-25 07:15
Świętokrzyska powinna być przed Małomiejską
już widzę gigantyczne korki na Nowej Łódzkiej oraz Nowej Małomiejskiej/Świętokrzyskiej przed nowo powstającym rondem .... oczywiście przy wyjeździe z Gdańska...
- 1 4
-
2011-08-25 07:46
A będzie jakaś animacja, jak to powstaje? (1)
Bo przynajmniej filmik bym sobie obejrzał, zanim umrę...
- 14 3
-
2011-08-25 08:24
hehehe...o tym samym pomyslalem
- 0 0
-
2011-08-25 07:52
Polska w budowie (2)
Cudze chwalicie swojego nie znacie.
- 8 6
-
2011-08-25 07:54
W TVN tak mówili?
- 1 3
-
2011-08-25 08:26
Przez to, że "w budowie" urlopu nie dostałem.
a mogłem być urzędasem
- 0 1
-
2011-08-25 07:54
ankieta śmierdzi propagandą (1)
3 odpowiedzi na TAK, 1 na "nie wiem" i 1 mocno zakamuflowana na NIE. Brakuje mi opcji "NIE, bo uważam że to za długo i za drogo". Nie ma czym się podniecać, ten 1 mld to tak naprawdę 166 mln i 2,5km drogi w skali roku. Drogi o której nawet nie wiadomo jaka będzie przepustowość, bo dwujezdniowa to może być równie dobrze po jednym pasie w każdą stronę. imPOnujące osiągnięcie Budyńlandu.
- 20 11
-
2011-08-25 13:51
czytaj
jest wyraźnie napisane która ma być 2x1 a która 2x2!
- 1 0
-
2011-08-25 07:55
WYBORY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)
PO... wyborach odwołają...
- 22 9
-
2011-08-25 13:52
nie PO buduje, tylko miasto Gdansk - o jakich wyborach piszesz?
- 1 0
-
2011-08-25 14:30
tak tak ... o Slowackiego, Sucharskiego i ilus tam innych sprawach tez tak mowiliscie
I jak na zlosc buduja. :)
- 1 0
-
2011-08-25 07:57
Uwierzę, jak zobaczę
na razie to kolejny plan i wizualizacja, która i tak pokazuje, jak ogromne braki infrastrukturalne są na Południu i jak dalece władze miasta zapomniały, co jest ich najważniejszym zadaniem.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.