- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (86 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (58 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (308 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (130 opinii)
- 5 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (81 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Południe Gdańska:15 km dróg za miliard złotych do 2020 r.
Miliard złotych ma kosztować budowa dróg, które usprawnią ruch na południu Gdańska. W latach 2014-2020 za te pieniądze ma powstać ok. 15 km dwujezdniowych tras.
Na czwartkowej sesji Rady Miasta Gdańska radni będą głosować uchwałę przygotowaną przez władze miasta mówiącą o przystąpieniu do sporządzenia Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe w Gdańsku. Jego realizację zaplanowano na lata 2014-2020.
Program nie jest tani. - By go zrealizować potrzebujemy miliard złotych. To jest połowa rocznego budżetu miasta - mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Niemało, jednak z drugiej strony, to tylko o 150 mln zł więcej, niż będzie kosztował tunel pod Martwą Wisłą na Trasie Słowackiego.
W realizacji programu mają pomóc pieniądze unijne. - Wierzę, że w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej [po 2014 roku - przyp. red] zostanie uruchomiony program operacyjny, w którym znajdą się pieniądze na inwestycje w transport o charakterze lokalnym - przekonuje prezydent.
Na co poszłyby te pieniądze?
Przede wszystkim na ulice, wzdłuż których powstaną nowe linie tramwajowe. Chodzi o ul. Nową Bulońską, która połączy Morenę z ul. Jabłoniową, ul. Nową Jabłoniową na Szadółkach, oraz ul. Nową Małomiejską wraz z ul. Nową Podmiejską, które połączą Trakt św. Wojciecha z powstającymi już pętlą tramwajową przy ul. Świętokrzyskiej i ul. Nową Łódzką. Szacunkowy koszt budowy tych tras wynosi ok. 685 mln zł.
W drugiej kolejności miasto przystąpi do zlecenia budowy ulic: Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Ich budowa miałaby pochłonąć ok. 333 mln zł.
Miliard złotych na drogi w południowych dzielnicach Gdańska nie oznacza, że inne dzielnice zostaną pozbawione inwestycji drogowych.
- W latach 2014-2020 planujemy przystąpić do budowy kolejnych odcinków Drogi Zielonej. Czy to będzie tunel pod Pachołkiem lub odcinek spinający ul. Marynarki Polskiej z budowaną aktualnie dwupasmówką przy Ergo Arenie okaże się po przeprowadzeniu analiz - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku
Do 2020 r. miałby też powstać most zwodzony nad Martwą Wisłą w Sobieszewie. Zastąpi on obecną przeprawę, czyli często zawodzący most pontonowy. Jednak realizacja tego przedsięwzięcia uzależniona jest też od aktywności władz samorządu województwa, a także gminy Pruszcz Gdański. Inwestycja bowiem znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej, a także wkracza na teren leżącej poza gdańskiej Wiślinki.
Sprawdź, które ulicę władze Gdańska planują rozbudować.
Opinie (165) 7 zablokowanych
-
2011-08-25 09:20
BRAWO GDAŃSK (1)
systematycznie do przodu, bez rozdymanego PR za 30 mln na rok jak w szczurlandii. Poprostu robić swoje i rozwijać miasto.
- 10 5
-
2011-08-25 10:53
rozwój miasta i rozbudowa sieci dróg dwujezdniowych to dwie różne rzeczy
miasto nie lubi być krajane na kawałki
- 0 1
-
2011-08-25 09:29
jaja sobie robicie?!
jaja sobie z ludzi robicie?! takie pieniądze za 15 km dróg?! przecież to się do kryminału nadaje
- 6 6
-
2011-08-25 09:29
czemu aż do 2020 ? z opóźnieniami to będzie za 20 lat !!
- 2 4
-
2011-08-25 09:39
mapka
Jakość mapki miarą obietnic.
- 5 0
-
2011-08-25 09:43
Wychodzi 66,666zł za 1 METR drogi. (6)
Półóżcie kostkę lepiej wszędzie za te pięniadze, przynajmniej się dziury nie zrobią w zime.
- 2 5
-
2011-08-25 10:17
to uwazam, ze nie tak znowu drogo (1)
Pomysl, ze ten metr to ma od kilkunastu do kilkudziesieciu metrow szerokosci i musisz go pokryc np asfaltem, kraweznikami, torami i bog wie co tam jeszcze ma powstac a to wszystko na kilkudziesieciu m3 kruszywa, pod ktore tez trzeba roboty ziemne wykonac. Wszystkim marudzacym o kosztach proponuje zalozenie firmy budowlanej i start w przetargu.
- 6 1
-
2011-08-25 22:05
garguś kilometr tej drogi będzie kosztował 67 mln złotych
NIGDY NIGDZIE DROGA NIE KOSZTOWAŁA TAK DROGONawet w niemczech, a są to zwykłe osiedlowe drogi a nie autostrady
- 0 1
-
2011-08-25 10:19
E tam po prostu Miliard poważniej wygląda
dla wyborców Budynia/Donka (ojca Kasi) z faweliPrzymorza
- 1 4
-
2011-08-25 11:51
wychodzi 66 tysięcy 666 zł
Wiadomo taniej się nie da. Przy taki9ch kosztach to lepiej nowe miasto zacząc budować
- 2 2
-
2011-08-25 12:27
Koszt nawierzchni to niewielki procent kosztów budowy drogi. Duże koszty to (1)
roboty ziemne - nasypy, wykopy, palowanie, zbrojenie gruntu i stabilizacja skarp geosyntetykami, podbudowy z klińca i tłucznia, uzbrojenie w sieci kanalizacji deszczowej, teletechnicznej, przekładanie i modernizacja istniejących sieci kanalizacji sanit., deszcz., ciepłown., teletechn., elektr. kolidujących z projektowaną drogą. No i na końcu wyposażenie drogi w oznakowanie poziome i pionowe, sygnalizację świetlną, ekrany akustyczne itp. itd. Porównywanie kosztów nawierzchni z kosztem całej drogi to nieporozumienie. Uważasz że można to zrobić taniej to stań do przetargu i buduj.
- 4 0
-
2011-08-25 12:30
Do tego dochodzą torowiska i sieć trakcyjna. W Warszawie 20 km drogi kosztowało ponad 2mld zł.
- 2 0
-
2011-08-25 10:00
Za dwa miesiące władzę przejmie koalicja PIS-SLD (1)
a wtedy ministrowie Ziobro i Macierewicz przyjrzą się dlaczego jest tak drogo.
- 1 4
-
2011-08-25 10:13
i przyjrza sie dlaczego w ogole cos sie buduje!
To skandal, ze jakies drogi powstaja.
- 5 0
-
2011-08-25 10:01
67 tyś zł za 1 mb drogi (2)
a co Pan na to Panie Janku ?
- 0 0
-
2011-08-25 10:25
A może najpierw doczytać do końca
Pierwsze 3 drogi są z torowiskami i ich koszt znacznie zawyża pozostałe.Ponadto zerknij ile u nas sie zmienia jak się robi nową drogę. Jest wymieniana cała kanalizacja oraz od nowa kładzone kable energetyczne. Noi najważniejsze to to że mieszkamy na terenie morenowo, bagiennym i koszty są znacznie wyższe niż na terenie równinnym. Pomyśl ile będą musieli wyrównać, osuszyć i wymienić gruntu zanim droga powstanie.Jedynie co boli, że kupiłem mieszkanie i będę miał 6 lat budowy wokół, bo każda z tych dróg ma jakieś odniesienie do osiedla 5 wzgórz.
- 2 0
-
2011-08-25 22:06
ale to koszt dróg a nie dróg i torowisk
nie ma uzasadnienia cena tych dróg.... Jest ZA DROGO I TYLE
- 0 0
-
2011-08-25 10:17
Do 2050 45km za 5Mld a do 2080 114 za 80Mld
a gdzie wizualizacja w 4D??
- 2 1
-
2011-08-25 10:21
Planowanie leżało odłogiem przez lata i teraz na gwałt buduje się arterie do dzielnic bo tylko dojazdy do osiedli istnieją. A
jaki jest aktualny koszt kongestii na tych drogach? A sprawna komunikacja miejska? Połowa rodzin w Berlinie nie ma własnego samochodu...
- 6 1
-
2011-08-25 10:30
Realnych kosztów nigdy nikt wam nie powie bo sami jeszcze nie wiedzą ile do kieszeni schowają
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.