• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowa Obwodnica Gdańska jest już prawie gotowa

Maciej Naskręt
21 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Tak powstaje Południowa Obwodnica Gdańska.



Na 18-kilometrowej Południowej Obwodnicy Gdańska zostało już niewiele do zrobienia, ale budowlańcy dwoją i troją się, by ekspresówką z Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta mogli pojechać jeszcze przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej.



Wiadukt pod Przejazdowem nad Południową Obwodnicą Gdańska  budowany wyłącznie na potrzeby gdańskiej rafinerii. Wiadukt pod Przejazdowem nad Południową Obwodnicą Gdańska  budowany wyłącznie na potrzeby gdańskiej rafinerii.
Gdy we wrześniu 2009 r. rozpoczynano budowę Południowej Obwodnicy Gdańska, drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestor - wraz z wykonawcą - firmą Bilifinger Berger - zapowiadali, że choć termin zakończenia robót wyznaczono na lipiec 2012 r., to ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Co prawda ta droga nie ma znaczenia z punktu widzenia obsługi tej imprezy, ale na 18 dni przed nią, postanowiliśmy sprawdzić postęp prac.

18-kilometrowa droga, która wiedzie od Koszwał do Obwodnicy Trójmiasta jest już prawie gotowa. Niemal na wszystkich odcinkach leży nawierzchnia bitumiczna. Brakuje jej tylko na obiektach inżynierskich, których budowa dobiega końca. Na dniach asfaltobeton pojawi się na estakadzie w Lipcach, wiadukcie nad Obwodnicą Trójmiasta i moście nad Motławą.

Czy cieszysz się z otwarcia Południowej Obwodnicy Gdańska?

Przy obu nitkach jezdni drogowcy montują bariery ochronne i także oświetlenie. Trwa też montaż ogrodzenia, które ma zapobiec wbieganiu na drogę dzikich zwierząt.

W sumie niewiele potrzeba, by zapewnić drodze tzw. przejezdność. Kiedy zatem otwarcie? - Przewidujemy, że samochody pojadą Obwodnicą nie wcześniej niż między 8 a 10 czerwca - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pamiętajmy jednak, że jeśli pierwszego dnia po otwarciu skorzystamy z POG, nie będzie to podróż komfortowa. Możliwe, że jadąc od strony Warszawy pierwsze zwężenie napotkamy na wysokości przeprawy przez Motławę. Tam ruch będzie odbywał się wyłącznie jedną nitką. To wynik opóźnień przy budowie mostu, o których pisaliśmy w zeszłym roku. Nie będzie także można zjechać z obwodnicy na Trakt św. Wojciecha. Przedłużają się tam bowiem procedury odbioru estakad będących zjazdami z ekspresówki. Dalsza podróż w kierunku obwodnicy Trójmiasta powinna odbywać się już bez przeszkód.

Tuż przed weekendem najwięcej robotników pracowało w obrębie Węzła Przejazdowo. Wszytko po to, by w miniony piątek oddać do ruchu wiadukt nad budowaną obwodnicą. To umożliwiło przesunięcie ruchu tranzytowego z mocno wyeksploatowanej drogi powiatowej, która wiodła przez Bogatkę, na starą "siódemkę".

Mamy niestety złe wiadomości dla mieszkańców podgdańskich wsi: Przejazdowo i Dziewięć Włók. Nie będą oni mogli korzystać z wiaduktu zlokalizowanego kilometr za Węzłem Przejazdowo w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Powód? - Obiekt został zbudowany z myślą zabezpieczenia funkcjonowania gdańskiej rafinerii - mówi krótko Piotr Michalski. Z tego powodu kierowcy będą musieli podróżować drogą okrężną - właśnie przez Węzeł Przejazdowo.

Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska to inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki teraz samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł.

Poznaj najważniejsze obiekty mostowe i węzły w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. Poznaj najważniejsze obiekty mostowe i węzły w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska.

Zobacz jak wygląda prawie gotowa Południowa Obwodnica Gdańska między Koszwałami a Olszynką.


Podstawowe parametry techniczne budowanej Południowej Obwodnicy Gdańska:
Klasa techniczna - S droga ekspresowa
Ilość jezdni - dwie
Prędkość projektowana - 100 km/h
Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2,5m
Szerokość pasa rozdziału na trasie 5,0 m
Szerokość pobocza ziemnego - 1,50 lub 1,90 m
Szerokość korony - min 27 m
Pochylenie jednostronne jezdni na prostej 2.5%
Kategoria ruchu - KR 6
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Skrajnia pionowa nad drogą S 7 - 5 m

Miejsca

Opinie (213) 8 zablokowanych

  • Ta Obwodnica będzie dowodem jest jaką bzdurą jest teza, że zwiększenie ilości dróg

    nie zmniejsza korków. Równie dobrze można powiedzieć, że duża liczba budynków nie rozwiązuje problemu niedoboru dachów nad głową. Może nie w stu procentach, ale na pewno jest gdzie noclegownie umieszczać. Drogi mają być takie, by do miasta nie musiał zajeżdżać nikt dla kogo dane miasto nie jest celem podróży.

    • 3 2

  • wjazd z obwodnicy trojm.

    Panie redaaktorze czy będzie można wjechać na nową obwodnicę jadąc z Gdyni?
    Pozdrawiam

    • 0 1

  • Skoro Pan Natręt ma auto to po co jeździ do pracy komunikacją miejską?

    Pamiętny artykuł o tym jaki zostawił kartę bankomatową w biletomacie

    • 4 0

  • Każda nowa droga jest na plus ale małym kosztem można udrożnić też stare drogi. (2)

    W niedzielę jechałem trasą na Warszawę.
    1. W okolicach mostu wantowego stanąłem na światłach. Ruszyłem na zielonym i po jakiś 100m stanąłem na następnych światłach.
    2. Zjechałem zatankować benzynę przy makro i gdy chciałem wyjechać na trasę akurat zapaliło się czerwone. Stanąłem. Kierowcy na siódemce też ciągle stali. I tak wszyscy sobie stali. Kiedy wreszcie zapaliła się zielona strzałka ruszyła siódemka więc mogłem sobie spokojnie stać dalej. Kiedy na siódemce zapaliło się czerwone strzałka zgasła. Wygląda to na zwykłą złośliwość

    Tak się zastanawiam czy inżynierowie ruchu w Gdańsku mają pojęcie o tzw zielonej fali czy czekają że wszystko załatwi za nich tristar ale wtedy może okazać się że są zbędni.

    W 3-mieście jest przynajmniej kilka skrzyżowań ze światłami w bardzo bliskiej odległości, które tamują ruch. Modelowym wręcz tego przykładem jest rejon skrzyżowania Polanki i Opata

    • 10 0

    • Havla...

      • 4 0

    • i oczywiście grunwaldzka

      • 4 0

  • Jest fest

    Już sie nie mogę doczekać żeby pocisnąć, jest git :)
    ps. widzę po opiniach że chłopaki ze wsi też już komputery mają i kwiczą jak to w chlewie że wszystko źle haha

    • 5 2

  • pisowcy kłamcy (9)

    NO I CO KŁAMCZYŃSKI KARTOFLANA ZAKAŁO NIE MA DRÓG.....

    • 21 15

    • (3)

      Tak dla twojej chorej główki PIS wywalczył mega kasę na te inwestycje, pamiętne YES YES YES, przygotował wszystko, zostało wejść i budować.

      Gdzie jest teraz obiecane w ostatniej kampanii przez "zgraną ekipę" Lewandowski Buzek Tusk 300 miliardów? I kto tu jest kłamczuszkiem?

      • 6 10

      • nono tyle że Kaczory były przeciwne przystąpieniu do UE (1)

        Więc coś tu stoi w sprzeczności wobec siebie.

        • 5 4

        • nie przeciwko przystąpieniu do UE, bardziej przeciwko szybkiemu przyjęciu EURO

          co nas uratowało przed totalną zapaścią gospodarczą

          Nawet twój guru Donek przestał nagle się śpieszyć do EURO jak zatrybił o co w tym wszystkim chodzi.

          • 4 2

      • ... i przy okazji za ich kadencji wyjechala za granice wiekszosc Polakow....

        • 4 2

    • Gowin na prezydenta , Kaczynski na premiera , Tusk malowac kominy do 67 roku zycia (1)

      i bylloby duzo lepiej w Polsce - powaznie

      • 2 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Tacy z nich patrioci ! (1)

      PiSowi chodzi o jakąkolwiek katastrofę i cokolwiiek nieudanego w Polsce. Oni czekają jakiejkolwiek porażki. Próbą będzie Euro2012. Marzy im sie wielka klapa. Sami jednak NIC jeszcze nie zbudowali, oczywiście poza Muzeum Powstania warszawsiego. Sukces Polski jest im nie na rękę !

      • 8 4

      • I pomniki smolenskie

        • 3 2

    • Są, są. W większości dziurawe jak ser szwajcarski, często spękane, jak gów... mamuta

      • 4 13

  • Bardzo dobrze! Dotrzymać obiecujących terminów i włodarze powinni ustawić zanki by ruch ciężkich tirów nie szedł przez centrum!!

    • 4 0

  • prędkość projektowa 100!!! (1)

    Czyli nawet nie pojedziemy prędkościami dla drogi ekspresowej???
    Mam nadzieję że się mylę.

    • 3 3

    • spokojnie

      Jest to dorga ekspresowa.Więc zgodnie z kodeksem można jechac 120 km/h. Wszytskie ekspresówki sa projektowane na 100 km/h. Dla porównania drogi główne krajowe mają prędkośc projektową 80 km/h a można po nich jeździć 90 km/h. Autostrady mają prędkośc projektową 120 km/h a prędkośc dopuszczalna to 140 km/h Jedno z drgim nie ma związku

      • 4 1

  • Kiedy remont?? (7)

    • 23 84

    • (4)

      Jak znowu koparki nie złożysz do transportu

      • 11 3

      • Co prawda moja audica jest mocna (3)

        ale koparki by chyba nie dźwignęła, więc nie obawiaj się.

        • 1 3

        • Dla chcącego nic trudnego (2)

          Polak potrafi. Szczególnie w Audi.

          • 1 1

          • audi i ford jest guano wort (1)

            • 2 3

            • wiadomo... lanosik lepszy

              • 2 0

    • kiedy remont? a co twoj stary tam robil? (1)

      i zamiast robic to obalał browary i zgniatał puszki, ktore rzucał pod mase?
      a wujek na walcu je przejezdzal?

      • 5 6

      • zdziwię cię

        nie każdy ma rodzinę taką jak ty, proletariacki bękarcie :)

        • 4 6

  • "ekspresówką pojedziemy jeszcze przed Euro 2012. Co prawda ta droga nie ma znaczenia z punktu widzenia obsługi tej imprezy"

    załorzymy się?!?! 80% ludzi pojedzie do warszawy darmową "7" zamiast pchać się drogimi i niedokończonymi autostradami 100km dłuższą trasą... Już dawno "7" powinna być dwujezdniowa i expresowa na całej długości...

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane