• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorskie specjały cenione za miedzą

Michał Stąporek
23 września 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Dwie nagrody dla browaru Amber w Bielkówku, trzy dla spółdzielni mleczarskiej Maćkowy i trzy dla zakładów mięsnych Nowak. Pomorscy producenci żywności zrzeszeni w Pomorskim Klubie Dobrej Marki wracają z tarczą z poznańskich targów rolniczych Polagra Food, ale nie mogą przekonać władz województwa do swoich koncepcji promocji naszego regionu

- Jeszcze nigdy żadne piwo, nie dostało takiej nagrody - cieszy się Sławomir Pahlke z Browaru Amber. - Wyróżnienia ministra rolnictwa "Poznaj Dobrą Żywność", jakie otrzymały nasze marki Koźlak i Żywe są zarówno pierwszymi, jak i jedynymi w kategorii piwo.

Zakłady mięsne Nowak dostały w Poznaniu nagrody za polską surową, krakowską drobiową i metkę kaszubską.

Spółdzielnia mleczarska Maćkowy zdobyła uznanie jurorów swoim jogurtem pitny dr Maciej, mlekiem w opakowaniu typu "dzbanek" oraz jogurtem Ulubionym.

- Oczywiście bardzo cieszymy się z wyróżnienia zarówno naszych produktów, jak i wyrobów naszych kolegów z Pomorskiego Klubu Dobrej Marki - opowiada Krzysztof Grabowski z Maćkowych. - Najwyraźniej mieliśmy rację tworząc klub zrzeszający producentów najwyższej gatunkowo żywności.

Choć rzecznik Maćkowych pozytywnie wypowiada się o działaniach Klubu, w jego głosie słychać jednak sceptycyzm. Dlaczego? Jego zdaniem, choć sam PKDM ma spory potencjał, zarówno jeśli chodzi o promocję lokalnych produktów, jak i całego regionu, te możliwości nie są wykorzystywane.

Taką opinię potwierdza Sławomir Pahlke, szef marketingu Browaru Amber. Uważa on, że dobre produkty żywnościowe skutecznie mogłyby promować region, z którego pochodzą, pod warunkiem współpracy z władzami tego regionu. Z tym jednak nie jest najlepiej.

Nasze włądze powinny wzorować się na Małopolsce, gdzie stworzono portal promujący lokalne kulinaria - uważają w PKDM Nasze włądze powinny wzorować się na Małopolsce, gdzie stworzono portal promujący lokalne kulinaria - uważają w PKDM
- Władze Małopolski radzą sobie z taką promocją najlepiej w całym kraju. Zbudowały portal internetowy Wrota Małopolski, poprzez który promują region turystycznie, także wykorzystując w tym celu tradycje kulinarne swoich okolic - wymienia Sławomir Pahlke. - Bez pomocy samorządu naprawdę nie da rady pewnych rzeczy zrobić. Choćby uzyskiwać unijnych certyfikatów potwierdzających "lokalność" produktów żywności, co potem można idealnie wykorzystać w promocji.

Z inicjatywy Pomorskiego Klubu Dobrej Marki odbyło się już jedno spotkanie z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego, Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Międzynarodowych Targów Gdańskich. Dotyczyło promocji województwa pomorskiego na berlińskich targach Gruene Woche, które odbędą się w styczniu przyszłego roku. Nic konkretnego na nim nie postanowiono.

Opinie (89)

  • Barwo Amber.

    Zapytam ponownie - kiedy znajdę pszeniczniaka na półce w moim sklepie?

    • 0 0

  • "za rozpirzenie gdańskiego browaru"

    Olisie, to jak myslisz kto odpowiada?

    • 0 0

  • Mama, Olis...

    sprawdziłem!
    Temu złemu wodnikowi było:
    Kropidełko!

    • 0 0

  • bocka jeszcze wypije ale doppelbocka już nie - wzdryga mnie :-)

    • 0 0

  • Kto wie??

    Czy Maćkowy mają swój sklep firmowy i gdzie? Pamiętam, że kiedyś był we Wrzeszczu przy zakładzie, a teraz??

    • 0 0

  • Sklepy firmowe:

    Nr 1 – Gdańsk Oliwa, ul. Kołobrzeska 48
    Nr 2 – Gdynia Leszczynki, ul. Chylońska 15
    Nr 3 – Gdańsk Główny, ul. Grobla III 17/18
    Nr 4 – Gdańsk Oliwa, ul. Piastowska 100B
    Nr 6 – Gdańsk Główny, Podwale Grodzkie 1
    Nr 7 – Tczew, ul. Nowy Rynek 2/3
    Nr 8 - Gdańsk Wrzeszcz, Ul. Aldony 6/1

    • 0 0

  • Sklep firmowy...

    jest na Kołobrzeskiej
    niedaleko przychodni!

    • 0 0

  • NIe ma co płakać

    Pomorski Klub Dobrej marki nie ma nawet strony internetowej. Jakoż to ma być promowane? Klub moze wystapić o fundusze unijne na promocje kulinarnych tradycji regionu, luz zrobić zrzute spośród członków klubu.Od strony internetowej sprawę sie zaczyna.
    Trzeba sie zakręcić koło wortali tematycznych i organizacji turystycznych (np. Polska Agencja Rozwoju Turystyki)...No cóż, ale chyba zacząłem od konsultingu ,czas na piwo:-))
    Piwo przeniczne jakoś mi nie leży, ale wim ,zę na lans sie nadaje jak złoto; dla smakoszów co to tylko jedno piwo znają. Lepsze są niepasteryzowane (Żywe, browar Lwówek slaski) lub porządne portery Żywiec, EB, Łódz, Wrocław.

    • 0 0

  • Nie wiem jak Golem ale uważam że EB to siki pani Wieroniki, nie piwo. Pamiętam jak EB dopiero się u nas pojawiło, to była rewelacja. I smakowało jako piwo a nie woda gazowana. A teraz beeeee. Nie ma lepiej jak Amber mocny. A najlepszy to był Heweliusz.

    • 0 0

  • WaszkaZ

    Powiem tak: swojego czasu czytałem deklaracje przedstawicieli Grupy Żywiec, że będą inwestować w gdański browar. Potem okazało się, że strategia G-Ż tego nie przewiduje. Nie wiem co zapisano w umowie z Gdańskiem, więc za jaj Adamowicza nie będę wieszał, chociaż przegrał proces z GŻ.
    W każdym bądź razie od tego czasu bojkotuję wyroby tych złamasów. Stać mnie na to.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane