• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły mieszkańców na odkorkowanie Gdyni

Michał Sielski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"
Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM. Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM.

Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, darmowe przejazdy komunikacją publiczną dla posiadaczy samochodów oraz odtworzenie linii SKM z Obłuża - to pomysły gdynian na odkorkowanie miasta, które utknęło w zatorach wraz z początkiem remontu Estakady Kwiatkowskiego. - Pracujemy nad tym od lat - odpowiadają władze Gdyni.



Jak zmniejszyć korki na północy Gdyni?

Korki w czasie popołudniowych szczytów komunikacyjnych to w Gdyni temat numer jeden ostatnich dni. Dotyka nie tylko kierowców, ale też pasażerów komunikacji publicznej, bo niektórzy "podróżują" z centrum Gdyni na Obłuże przez dwie godziny. Są i tacy, którzy kilka kilometrów do domu wolą przejść na piechotę, bo i tak są szybciej niż autobus, który do tej pory jechał ok. 20 minut.

Czytaj więcej: Cieszmy się ze wstrzymanego remontu.

Przyczyną korków jest kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego, który według planów ma potrwać do 5 grudnia. Czy do tego czasu czeka nas kompletny paraliż komunikacyjny? Niekoniecznie, bo już teraz widać, że kto tylko mógł, przesiadł się do pociągów SKM. Urzędnicy zamontowali też dodatkową sygnalizację świetlną, która ma pomóc rozładować korki. Rozwiązaniem mogłaby być dodatkowa droga do portu - ale na budowę tzw. Drogi Czerwonej Gdynia nie ma pieniędzy.

Czytaj więcej: Znamy szczegóły przebiegu nowej drogi do portu.

Mieszkańcy: są możliwości, potrzeba odwagi

Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni. Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni.
Mieszkańcy Gdyni przekonują jednak, że działać trzeba już teraz, a część proponowanych rozwiązań wymaga minimalnych nakładów finansowych.

Na pewno jednym z nich jest wyznaczenie buspasa na ul. Janka Wiśniewskiego. Mogłyby po nim jeździć także taksówki i jednoślady. Nie jest to pomysł rewolucyjny, bo buspas w tym miejscu funkcjonuje - ale tylko przy okazji festiwalu Open'er, pozwalając wygodniej dojechać na koncerty fanom muzyki.

- Przyjmując założenie, że jeden autobus przegubowy jest w stanie przewieźć 175 osób, zaś standardowy 100 osób, to jest to odpowiednio 35 lub 20 samochodów wiozących po pięć osób. Jeśli zaś przyjmie się realistyczne założenie, że jeden samochód wiezie średnio 1,5 osoby, to okaże się, że w jednym tylko w autobusie linii 194 zmieści się kierowców i pasażerów ze 115 samochodów. Tylko przez 60 minut między godz. 15 a 16 autobus odjeżdża w kierunku Pogórza Górnego 9 razy, co zapewnia podaż 1575 miejsc. A jest to tylko jedna z 15 linii kursujących tą ulicą - wylicza Łukasz Piesiewicz, jeden z twórców petycji, która już została wysłana do władz Gdyni.
Autobusami - przynajmniej w czasie remontu - mogliby za darmo jeździć kierowcy posiadający przy sobie dowód rejestracyjny samochodu.

SKM na północ Gdyni? "Zawsze chcieliśmy"

Inna grupa chce również budowy linii SKM do Obłuża. Infrastruktura kolejowa w postaci nasypów w dużej mierze jeszcze istnieje. Inicjatywa społeczna "Północna Gdynia" proponuje, by wyznaczyć linię w tej trasie.

- Ten pomysł ma już dobrych kilka lat i jako samorząd pracujemy nad nim z wojskiem, koleją, portem. Tyle że w każdej z wersji jesteśmy petentem, który niewiele może w relacjach z tymi instytucjami, bo kluczem są inwestycje w infrastrukturę kolejową, których miasto nie może przeprowadzić. Oczywiście nie poddajemy się, stąd stałe zabiegi o przedłużenie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do północnych dzielnic miasta. Przypomnę, że to Gdynia była miastem, które najmocniej wspierało władze województwa w walce o realizację PKM. Skończyło się na tym, że zbudowano ją w Gdańsku, który początkowo jej nie chciał, bo wolał tramwaj. Dopiero teraz PKM jest mozolnie wydłużana w kierunku Gdyni Głównej - przekonuje Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Skoro nie SKM, to może szybszy dojazd do pociągu? Kolejny pomysł to uruchomienie na czas remontu autobusów, które dowoziłyby pasażerów do stacji SKM Grabówek.

- To najszybszy sposób, by mieszkańcy północnych dzielnic mogli się przesiąść do pociągu. Usprawnienie miałoby polegać na wydłużeniu linii 163, 198 oraz utworzenie dodatkowej linii autobusowej dowożącej pasażerów do stacji Grabówek SKM od strony ul. Osada Kolejowa - z tymczasowym zawracaniem w bocznych uliczkach - dodaje Łukasz Piesiewicz, przedstawiciel wnioskodawców, wśród których jest sześć stowarzyszeń.

Opinie (521) 8 zablokowanych

  • Budowa skm

    Przecież to juz było, chyba pozostały tory i resztki przystanków ale trzeba było to zniszczyć bo przypominało poprzedni ustrój.

    • 26 0

  • przede wszystkim: (1)

    konieczne poszerzenie ulicy Kwiatkowskiego z dwoma pasami ruchu w droch kierunkach od poczatku estakady do skrzyzowania z ulica Plk Dabka - miejsca jest wystarczajaco. Poza tym zjazd z ulicy Plk Dabka od strony Pogorza powinien zostac poprowadzona droga od razu za przystankiem autobusowym i laczyc sie z istniejaca ulica po okolo 200-300 metrow. Poza tym powinna powstac kladka nad ulica Kwiatkowskiego w okollicy Biedronki tam gdzie mieszkancy przechodza bardzo czesto przez ulice w miejscu niedozwolonym. Kladka taka powinna posiadac sciezke rowerowa tak aby mozna bylo polaczyc Obluze z Pogorzem bez koniecznosci przechodzenia przez ulice. A na skrzyzowaniu Plk Dabka z Kwiatkowskiego powinno powstac dwupasmowe rondo - miejsca jest wystarczajaco. Takie to wszystko jest proste ale zaden idiota w UM albo na to nie moze wpasc albo ma to serdecznie w d..pie!! Szczurek poprowadzil sobie dwupasmowa droge do domu ale juz dla mieszkancow z Polnocy Gdyni pomyslu juz nie ma!!!!! Konieczne zmiany w UM Gdynia juz od nastepnych wyborow. czas odswierzyc ten beton partyjny i zaczac dzialac

    • 38 4

    • Masz racje.

      Tez pisalem o tym kiedyś..Między innymi do wspomnianych przez ciebie zmian aby one mialy wiekszy sens należałoby przebudowac wiadukt nad torowiskiem przy stacji BP na dwupasmowy.
      Druga sprawa ul logistyczna w porcie powinna byc przebudowana troche i polaczona z Pucka,wtedy kierowcy z Gminy kosakowo i suchego dworu a nawet pogorza dolnego nie pchali by sie na estakade

      • 9 2

  • korki

    Pan Marek proponował kolejke linową zOksywiem. Panie Prezydencie do roboty

    • 23 1

  • Zoptymalizowac nalezy linie autobusowe. (2)

    Głownie chodzi o dzielnice zachodnie. Nalezy utworzyć linie autobusową z Sokółki Chwarznienska, Malokacka Kazimierza Górskiego, kielecka Chwarznienska Sokołka. Linie 141 przedlużyc do Sokolki. Brak jest lini autobusowej z Chwarzna Wiczlina ul Witominską .

    • 5 7

    • a po co ? (1)

      jest 141 co 10 minut

      • 1 1

      • 141

        Tylko do Witomina Sosnowa. Do Witomina mamy kilka linii a dale z Chwarzna i Wiczlina na piechotę. Między inymi dlatego mamy tyle samochodów na Chwarznienskiej.

        • 2 1

  • drogi

    Budujemy pomniki muzea fontanny baseny olimpijskie szkoły filmowe a drogi wybuduje pytam się Kto kowalski

    • 30 1

  • "pracujemy nad tym od lat" - efektow nie widac (1)

    tzn widac....brawo Gdynia

    • 36 2

    • Jak dla mnie to tylko taka ściema, że niby coś robią

      • 4 2

  • Pracują nad PKM na Obłuże tylko jakoś Gruszecka jak ją o to pytali powiedziała, że teraz mają inne priorytety! (1)

    Gdynia stoi w korkach, estakada wiecznie w remoncie także jak dla mnie połączenie kolejowe na Obłuże, Pogórze, Oksywie i Kosakowo to powina być aktualnie najważniejsza inwestycja w mieście. Inaczej nie uda się odkorkować tych dzielnic

    • 42 3

    • Teraz budują głównie ścieżki rowerowe i kontrapasy (kosztem kierowcow) zamiast budowac drogi.

      • 2 0

  • O, znów czołowy frustrat antysamochodowy Piesiewicz

    widać, że rozszerza działalność

    • 8 8

  • Najlepszym pomysłem byłoby ograniczenie ruchu samochodowego

    i stworzenie przez gminę Kosakowo dojazdu dla ich mieszkańców. Połowa stojących w korkach to GPU.

    • 15 13

  • Panie Prezydencie Gdynia to miasto Portowe czyżby Pan o tym zapomniał ? Z tego co mi wiadomo to obecny układ komunikacyjny to

    pomysł E. Kwiatkowskiego czyli ok 100 lat temu. to nad czym myślą ci Urzędnicy.

    • 24 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane