• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na bezpieczniejsze skrzyżowanie w Gdyni

Marcin
24 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.

Zdaniem kierowców skręt z al. Piłsudskiego w ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni powinien być ułatwiony poprzez dodatkowy sygnalizator. Urzędnicy odpowiadają, że wydłużyłby czas oczekiwania na przejazd, ale planują zmiany w obowiązującym obecnie cyklu.



Miewasz problemy ze skrętem w lewo na podobnych skrzyżowaniach z czterema wlotami?

Na problem zwrócił uwagę pan Marcin, opisując sytuację na wskazanym skrzyżowaniu i proponując jego rozwiązanie. Oto jego list:

***

Na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Legionów niebawem może dojść do tragedii. Już kolejny raz prawie doszło w tym miejscu do stłuczki z powodu dość przykrego rozwiązania świateł.

Jadąc aleją Piłsudskiego od strony Urzędu Miasta i chcąc skręcić w lewo w ulicę Legionów, mamy do dyspozycji pas skrętu w lewo. Natomiast światło nad tym pasem nie jest strzałką kierunkową, ale zwykłym sygnalizatorem, który nie upoważnia do lewoskrętu, jeśli z naprzeciwka jedzie samochód.

Wielu kierowców jadących od Urzędu Miasta i chcących skręcić w ulicę Legionów, gdy widzi zielone światło zakłada, że ma pierwszeństwo ruchu. Tym samym wymusza pierwszeństwo na kierowcach jadących od strony bulwaru.

Jest to oczywiście błąd kierowcy, ale gdyby rozwiązać to skrzyżowanie za pomocą strzałki i innej sekwencji świateł, byłoby o wiele bezpiecznej. Do czego urzędników chciałbym zachęcić.

Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni:

Na opisywanym przez czytelnika skrzyżowaniu sterowanie ruchem odbywa się z wykorzystaniem sygnalizatorów ogólnych. Wskazywane przez nie sygnały nie zwalniają kierowców z konieczności ustąpienia pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu - np. podczas skręcania w lewo należy ustąpić pojazdom jadącym z przeciwnego kierunku oraz pieszym przechodzącym w poprzek jezdni podporządkowanych.

Tego typu rozwiązanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami i powszechnie stosowane również na innych skrzyżowaniach znajdujących się poza głównymi ciągami komunikacyjnymi. Sposób stosowania się do wskazań sygnalizatorów stanowi jedną z podstawowych zasad zawartych w przepisach kodeksu drogowego.

Proponowane rozwiązanie w postaci zastosowania sygnalizatorów kierunkowych wiąże się z koniecznością stworzenia dodatkowych faz ruchu, umożliwiających obsługę tych relacji. Zwiększenie liczby faz ruchu na omawianym skrzyżowaniu spowodowałoby skrócenie czasów zielonego światła dla wszystkich relacji przy jednoczesnym wydłużeniu czasu oczekiwania na zmianę sygnału.

Efektem takiego rozwiązania byłoby pogorszenie warunków dla wszystkich uczestników ruchu. Warto także zauważyć, że ze względu na stosunkowo krótki pas do skrętu w lewo, kolejka pojazdów oczekujących na nim na otrzymanie sygnału zielonego mogłaby blokować ruch pojazdów w relacji na wprost.

W najbliższym czasie zostanie przygotowane dodatkowe rozwiązanie mające na celu usprawnienie skrętu w lewo z al. Piłsudskiego w ul. Legionów w postaci nieco wcześniejszego zakończenia wyświetlania sygnału zielonego na wlocie od strony bulwaru Nadmorskiego. Stworzy to możliwość wykonania pod koniec trwania fazy praktycznie bezkolizyjnego manewru skrętu w lewo bez konieczności stosowania sygnalizatorów kierunkowych.

Następnie na omawianym skrzyżowaniu będą prowadzone obserwacje funkcjonowania tego rozwiązania, co pozwoli ocenić jego skuteczność. Ponadto informujemy, że wraz z budową Parku Centralnego w Gdyni przewidziane jest również wprowadzenie pewnych zmian w układzie drogowym w otoczeniu parku. Obejmą one również analizowane skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ul. Legionów, w związku z czym sposób poruszania się w tym miejscu również może ulec zmianie.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (149) 4 zablokowane

  • Na naszych drogach panuje zasada

    Róbta co chceta. Dochodzi do absurdów że TV nawołują do udzielania pierszenstaw przejazdu . Mamy kierowców którzy nie znają przepisów i mamy Policję drofgowa która nic nie robi (a powinna). Jedynym karalnym przekroczeniem w Polsce jest nadmierna szybkość , po za tym można robic co sie chce.

    • 6 1

  • w USA (1)

    na skrzyżowaniach równorzędnych nie ma pierwszeństwa prawej strony tylko zasada pierwszeństwa tego który pierwszy podjechał do skrzyżowania. i ogarniają to mimo że jest to często bardzo niejednoznaczne. u nas nawet przepisy i światła na skrzyżowaniu to kłopot, "przykre rozwiązania" i "nieuchronne tragedie".

    • 21 3

    • Przeceiz to na jedno wychodzi. A u nas kto ma pierwszenstwo, gdy z kazdego kierunku nadjedzie samochod?

      • 4 0

  • Panie Marcinie, jak sam Pan przyznaje

    Najbezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby wyeliminowanie d**ili z ruchu drogowego. Takich, co to sobie cos tam zakladac musza, bo nie maja pojęcia jak się prawidłowo zachować. W następnej kolejności instruktora i egzaminatora, którzy takim dali możliwość posaidania prawa jazdy. Tylko jak wyeliminować z ruchu drogowego te 20+ milionow Polakow?

    • 14 0

  • Jak zdaliście egzamin???????

    Jeżeli ktoś ma tam problem ze skrętem w lewo to niech przesiądzie się na autobus i odda prawo jazdy. Urząd miasta jest blisko tego miejsca

    • 18 0

  • (1)

    Niech Ci pajace nie mają pomysłów żadnych. To co zrobili na węźle Cegielskiej likwidując jeden pas kosztem skrętu w Kielecką to czysty i**otyzm!!!!!!!

    • 11 6

    • Przez tych "pomysłodawców" wczoraj korek zaczynał się na Morskiej w kierunku Wielkopolskiej. De....le.

      • 3 3

  • wiadomosc jak ze snopowiazalki (1)

    . .. mega wstyd aby byl spor o to jak ma wygladac plynny przejazd dla pojazdow w tym miejscu a wiadomo ze ktos musi stracic aby biznes sie krecil .. wystarczy pojechac do holandi , singapuru , japoni i szwecji i dani porobic okolo 200 zdjec i tylko zrobic kopiuj wklej w wersji malego mistaczeka - WSI

    • 16 4

    • Tym czasem na skrzyżowaniu Morska/Kartuska o godz. 15 codziennie czas przejazdu autobusu przez skrzyżowanie to cztery zmiany świateł, a urzędnicy jeszcze nie dopatrzyli się nieprawidłowości

      • 3 0

  • to, że kierowcy nie znają znaczenia sygnalizatorów,

    nie oznacza, że trzeba przeorganizować ruch. Jeżdżę tym skrzyżowaniem codziennie, ruch jest mały, nie ma powodu żeby to ruszać. Są dużo gorsze skrzyżowania, jak np. lewoskręty przy PPNT

    • 20 0

  • Mała Sardynia

    • 4 5

  • Tych kierowcow jadacych od strony UM w ulice Legionow / o oktorych mowa w artykule/ chyba trzeba skierowc na kurs prawa jazdy i ponowny egzamin jak nie znaja elementarnych zasad ruchu.

    • 23 0

  • Tam jest taki ruch (1)

    Że wystarczyło by zwykle skrzyżowanie równorzędne a nie światła. No ale jak ktoś nie potrafi jeździć, to dla niego światła nie pomogą.

    • 29 3

    • W tym miejscu nie moga byc drogi rownrzedne. Kiedys byly i bylo mnostwo wypadkow. Stąd swiatla. Nic nie zmieniac jest ok. Raczej nie ma tam ani aypadkow ani korkow

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane