• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na naziemne przejście przez al. Zwycięstwa do GUMedu

Maciej Korolczuk
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Obecnie jedyną drogą dotarcia z przystanku tramwajowego do GUMedu jest podziemny tunel.
  • Pojawił się pomysł stworzenia naziemnego przejścia na wysokości przystanku tramwajowego.
  • Z przystanków korzystają głównie osoby starsze i chore. To głównie pacjenci UCK i studenci Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Budowa naziemnego przejścia oznaczałaby, że piesi nie byliby zmuszeni do korzystania z podziemnego tunelu i chodzenia po schodach.
  • Czy okolice tunelu przy al. Zwycięstwa i Trakcie Konnym będą kolejnym miejscem, gdzie powstanie naziemne przejście dla pieszych?

Radni PO zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza z wnioskiem o wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny zobacz na mapie Gdańska przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Na decyzję prezydenta trzeba jeszcze poczekać, ale pytani przez nas drogowcy o szansę i zasadność budowy nowego przejścia mówią, że to dobry pomysł.



Obecnie, aby przejść z przystanków tramwajowych w kierunku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego piesi muszą korzystać z podziemnego tunelu. Jest to o tyle uciążliwe, że brakuje tam wind, więc pacjenci, osoby starsze i niepełnosprawne mają problemy z poruszaniem się po schodach.

Najbliższe przejście w poziomie jezdni jest 360 metrów dalej, często więc osoby, dla których schody są barierą nie do przebycia, wysiadają na przystanku przy ul. Traugutta zobacz na mapie Gdańska.

Pojawił się pomysł, by tę barierę zlikwidować. Na początku lutego radni Platformy Obywatelskiej napisali interpelację do prezydenta, by ten rozważył w tym miejscu budowę naziemnego przejścia dla pieszych.

Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego. Planowane przejście miałoby powstać na wysokości przystanku tramwajowego.
- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczą w piśmie do prezydenta.
Jak zwracają uwagę radni PO, dobrym momentem na wyznaczenie przejścia będzie planowana przebudowa Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska (w październiku przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej unieważniono, postępowanie ma zostać powtórzone).

- Planowana przez DRMG modernizacja Traktu Konnego między Smoluchowskiego a Chodowieckiego i pl. Zebrań Ludowych może być doskonałym przyczynkiem do lokalizacji nowego przejścia dla pieszych. Liczymy również na to, że zaprojektowany remont uwzględni także potrzebę uspokojenia ruchu na Trakcie Konnym, na którym setki kierowców codziennie przekraczają dopuszczalne ograniczenie prędkości, ryzykując życie innych użytkowników drogi - napisali radni.

Pod interpelacją podpisało się 9 radnych: Agnieszka Owczarczak, Beata Jankowiak, Emilia Lodzińska, Magdalena Olek, Beata Wierzba, Piotr Borawski, Adam Nieroda, Mateusz Skarbek i Przemysław Ryś. Pismo trafiło już na biurko prezydenta. Ten na odpowiedź ma 14 dni (termin upłynie 16 lutego).

To nie pierwsza tego typu inicjatywa radnych. W ubiegłym roku podobny wniosek o wytyczenie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej spotkał się z akceptacją prezydenta. Przypomnijmy, że przejścia dla pieszych w poziomie jezdni mają też powstać na przebudowanym Podwalu Przedmiejskim.

Drogowcy: jesteśmy na tak



Co o ewentualnym przejściu myślą drogowcy? Według Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, w pierwszym etapie mogłoby powstać przejście tylko na jezdni w kierunku centrum Gdańska, bo tam są największe potoki pieszych.

- Jeśli wytyczenie przejścia nie pogorszy warunków dla kierowców, a poprawi sytuację pieszych - to jesteśmy za. A to można osiągnąć właśnie poprzez wytyczenie przejścia i instalację jednokierunkowej sygnalizacji świetlnej. Można ją wówczas ustawić w dowolny sposób, tak aby piesi mieli możliwość przejścia, gdy kierowcy będą stać na czerwonym świetle na wcześniejszym skrzyżowaniu przy Traugutta. Trzeba też będzie zadbać o przejście między torowiskiem a peronami, by tramwaje nie musiały się dwa razy zatrzymywać - najpierw przed wjazdem na przystanek, a potem na samym przystanku - tłumaczy Kotłowski.

Miejsca

Opinie (237) 2 zablokowane

  • (24)

    Przejście naziemne w tym miejscu jak i przy nowym forum to najlepsze rozwiązanie. Samochodziki poczekają na światłach.

    • 145 223

    • (4)

      Ciekawe ze w Polsce buduje sie drogi na rowni z ziemia - stad zawsze te konflikty czy zrobic przejscie czy tunel czy kladka.
      Wiadomo ze wtedy przejscie najtansze i wpierw brane pod uwage.
      A mysle ze to wlasnie przed budowa drogi trzeba juz myslec o zmianach urbanistycznych ktore maja miejsce w efekcie budowy drogi instad zwykle plaskie drogi to troche za proste rozwiazanie w wiekszosci wypadkow.

      • 2 1

      • (3)

        Osobiscie jestem za wkopywaniem drog glownych.
        Plusem tego sposobu jest tlumienie halasu i wolność w pozniejszym laczeniu dzielnic drogami i kladkami na ukos i w poprzeg.

        • 3 1

        • Wkopanie Alei Zwycięstwa wiązałoby się z likwidacją drzew (2)

          twoje propozycje może są i sensowne, ale nie na terenie miejskim

          • 2 0

          • (1)

            A niech drzewa sobie będą na deptaku.
            Można przecież tbma puścić

            • 0 0

            • A ja chętnie za to zapłacę z moich podatków. Nie wyjdzie więcej niż 10.000/mieszkańca. Może nawet tylko jakieś 6.000 czy 7.000 także spoko. Chodniki i przedszkola mogą spokojnie poczekać.

              • 0 0

    • (7)

      tunele dla pieszych należy likwidować i w ich miejsce tworzyć przejścia naziemne. ignoranci którzy się z tym nie zgadzają niech najpierw pójdą się douczyć.

      • 20 40

      • (3)

        to może rozpocznijmy od likwidacji tych co są pod torami kolejowymi.

        • 7 1

        • po torach kolejowych jeżdżą pociągi z prędkościami rzędu 80-200 km/h (2)

          samochody mogą się zatrzymać - jeżdżą z prędkością często większą niż dozwolona, ale i tak nie więcej niż ca. 80 km/h

          dlatego ruch pieszych, rowerzystów i kierowców należy segregować od ruchu pociągów, ruch uliczny może się odbywać na wspólnej przestrzeni (shared space)

          • 1 2

          • a czemu pociągi nie mogą zwolnić?

            w mieście? Coś się komuś stanie jak do Warszawy pociąg zajedzie 5 min później? I strefa 30 dla tramwaju. Plus mandaty za przekraczanie prędkości dla rowerzystów. Bezpieczniej będzie ;)

            • 0 0

          • Przejdź się grunwaldzką i sprawdź. Tam kierowcy jeżdzą nawet więcej niż 80km/h . Ile potrąceń jest na takich przejściach na grunwaldzkiej.

            • 0 1

      • ignorancją (1)

        jest twierdzenie, że ma się lepsze rozwiązanie na coś nie znając opinii innych i nie znając specyfiki miejsca o którym się mówi, douczenie się w niektórych przypadkach jak widać było nieskuteczne. lepszym rozwiązaniem jest wybór. czyli przejście naziemne i podziemne funkcjonujące równocześnie. zamknięcie przejścia podziemnego w tym miejscu to duże utrudnienie dla wielu osób.

        • 18 4

        • Specyfikę tego miejsca należy zmienić.

          W ogóle, z jakiej paki w środku miasta samochody śmigają 90-100

          • 1 0

      • i w którym gimnazjum taką wiedzę tajemną wykładają?

        • 5 5

    • (1)

      Samochodziki poczekają rozumiem ,że wraz z karetkami ? Tam dużo karetek jezdzi a jak będą tam światła to się zrobi korek przez co karetki dojadą pózniej na miejsce niż obecnie - świetne rozwiązanie. Przejścia naziemne nie są dobrym rozwiązaniem dopóki ruch samochodowy nie odbywa się pod ziemią. Jest to droga gdzie samochody szybciej poruszają się niż w innych częsciach miasta i o potrącenie nie trudno tam. Istniejący tam tunel jest dobrym rozwiązaniem tylko należałoby go wyremontować.

      • 3 1

      • Karetka ma taki wyjąco-błyskający wynalazek na dachu, który przynajmniej w teorii powinien załatwić sprawę.

        Chociaż z tego co widzę w Wrzeszczu, bardziej karetka służy do wpieprzenia się na czerwonym na skrzyżowanie pod pretekstem ustępowania i pojechania za nią dalej

        • 0 0

    • Nie którzy nie poczekają (4)

      Kawałek dalej jest przejście naziemne i poszukajcie ile jest tam potrąceń,albo kładka albo tunel w takich miejscach powinien być !

      • 48 41

      • Powinna być strefa uspokojonego ruchu to i wypadków by było mniej. (2)

        • 5 10

        • Tak. I zakaz biedy. (1)

          Ustawą znieśmy całe zło świata ;)

          • 9 1

          • Sie uwzięli na te tunele .. jakaś ujma tunelem iść ,zamiast na zielone czekać w smogu ,czy tez sami inwalidzi na wózkach i matki z dziećmi w tym mieście ?? Tunele to bdb rozwiązanie ! Piesi by chcieli zlikwidować samochody w mieście,widzę ... a radni PO ...- Na PEło nawet szkoda komentarza . To partia skończona juz dawno w całym kraju. Same chamy i złodzieje.

            • 12 10

      • w sumie nigdy o żadnym nie słyszałem...

        a w okolicy bywam kilka razy w tygodniu:P

        • 19 9

    • o ile zgadzam się, że przejście naziemne może powstać jako alternatywa

      to akurat argumentowanie tego ludźmi, którym trudno się poruszać po schodach jest bez sensu, bo oni raczej idąc do uck i tak wysiądą/wrócą na przystanek przy traugutta, bo droga przez park ma łagodniejsze nachylenie i nie jest dziurawa/wybrukowana, a nie jest dużo dłuższa. z kolei udający się do nowej części UCK przy smoluchowskiego i tak wybiorą traugutta, bo bliżej (swoją drogą to właśnie tam powinien być tramwaj z moreny, nie przy politechnice). przejście naziemne ułatwi życie głównie studentom, a im zapewne jest obojętny rodzaj przejścia (choć wybór jest zawsze dobry). natomiast nie spodziewałbym sie takiego dobrego efektu jak na wita stwosza przy uniwersytecie, bo tam można przejść w dowolnym momencie praktycznie, tu ruch jest tak duży, że bez świateł się nie obejdzie (zresztą jedno przejście w dużo bezpieczniejszym miejscu jest 100 metrów dalej przy tuwima) a jak światła, to od razu trzeba zrobić z prawego pasa prawoskręt w skłodowskiej przed światłami (czyli bez ograniczenia ruchu), bo korki będą olbrzymie.

      • 13 3

    • Jo a później same wypadki będą... Przynajmniej do szpitala blisko.

      • 35 16

    • PO (1)

      Przez takie pomysły PO straci wiele głosów, mój też.

      • 42 32

      • haha

        akurat. prawda jest taka, że guzik stracą, bo nikt nie będzie głosował na oszołomów z pis, tylko dlatego, że PO zrobiło jakieś przejście. za to przejście zyskają więcej głosów, niż stracą, bo to jest prawdziwa oznaka rozwoju miasta. dla ludzi.

        • 46 38

  • Wierzę że na pewno znajdą dobre rozwiązanie! (2)

    Nasz Prezydent zawsze dba o swoje miasto - a dbał będzie jeszcze lepiej.....ale to już będzie po następnych wygranych przez Pawełka wyborach!

    • 30 63

    • Dobry trolling

      • 0 0

    • Pawelek wszystko zrobi

      Daj mu moeszkanie i sprawy załatwiane

      • 10 4

  • bezmyslność !!!

    Zwracam uwagę, że odległość do przychodni i klinik GUMD jest identyczna od przystanku Traugutta i na wysokości tunelu przy ulicy Skłodowskiej. Pasażerowie mają wybór. Mogą dreptać przejściem lub tunelem. Serdecznie polecam młodocianym radnym PO naukę czytania mapy a jeszcze bardziej polecam zajęcie się jakimiś istotnymi problemami Gdańska a nie zapewnianiem sobie obecnosci w mediach w taki prymitywny sposób. Posługując się ich słowami,pojawia się u mnie poczucie zagrożenia, spowodowane mozliwością bezsensownego wydawania publicznych pieniędzy na kretyńskie pomysly.

    • 2 0

  • ???

    Jakie poczucie zagrożenia przy zejsciu do tunelu??? Pogielo was, teraz tuneli tez się boicie? Co za glupia rasa...

    • 3 1

  • Gwóźdź do trumny PO

    Zasypać tunele

    • 2 2

  • (1)

    Miasto dla pieszych i mieszkancow a nie dla pedzacych tranzytem samochodow. Jestem na tak.

    • 23 17

    • Wyburzyć wszystkie drogi i wybudować chodniki miasto dla pieszych

      • 0 0

  • Bzdurny pomysł !

    Dlaczego nie zbudować wind przy przejściu podziemnym !? Kat

    • 5 0

  • Wszędzie na świecie buduje się przejścia podziemne żeby usprawnić ruch i zmniejszyć korki a przez to i śmiga a u nas odwrotnie. Jak nie ma wind dla niepełnosprawnych to je zamknijcie. Pewnie taniej namalować prasy. Głupi pomysł.

    • 5 1

  • Pomysł jest bez sensu. Pamiętam jak budowano ten tunel. Wówczas argumentowano to bezpieczeństwem pieszych. Poza tym bez przesady. Jest przejście naziemne przy Traugutta, a ludzie i tak idą przez park. Generalnie taka sama droga.

    • 4 0

  • Nazwiska są w piśmie prawy górny róg

    Na te osoby proszę nie głosować to oni chcą zabijać matki z dziećmi na przejściach dla pieszych w imię ideologi

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane