• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • Tutaj ciągi komunikacyjne powinny być zaprojektoane zanim UM pozwolił na budowę czegokolwiek

    ale jak zwykle zero planów, jakoś to będzie, a potem gęby otwarte, że korki są

    • 9 2

  • Wyremontujcie barany leniwe zniszczony skrót miedzy ulicą sasiedzka a szczesliwą!!!!!

    • 5 4

  • Tramwaj przedłużyć z Lawendowego Wzgórza na Zakoniczyn. Niech jezdzą tramwajami to nie bedzie korków w centrum po południu

    • 10 0

  • Również (1)

    Warto rozważyć jeszcze łącznik Leszczynowa-Stężycka. Na wiadukcie prosto a nie ostro w lewo i w dół.

    • 6 4

    • On jest od dawna w planach, tylko ma powstać za 20 lat jak wszystkie drogi w koło.

      • 5 0

  • szedłem sobie spacerem z pętli ujeścisko przez warszawską do pętli Siedlce.

    rekreacyjnie, latem, miałem czas, chciałem się przespacerować. Nie zwracałem specjalnie uwagi, ale po pętli manewrował zielony Jazz, a gdy doszedłem do Łostowickiej to ten Jazz zielony wynurzał się na Nowolipiu.
    Więc już nie tylko rowerzyści, ale nawet piesi idący spacerem prostą drogą są szybciej, albo równo u celu niz jadący turystyczną trasą na około tramwaj.

    • 7 1

  • Nierealne

    Magistrat ma głowę w chmurach, Solidarność, demokracja, a nie jakiś tam "plebs" z południa Gdańska

    • 10 2

  • Czy kiedyś panypawły pojmą, że budowa "połączeń drogowych przez osiedla" niczego nie odkorkowuje? (2)

    Takie łączniki przesuwają jedynie ruch, hałas, korki i zanieczyszczenie gdzie indziej, czyli na osiedla właśnie. Drogą do likwidacji korków nie wiedzie przez lokalne ułatwianie ruchu samochodów, tylko przez stworzenie alternatywy dla ruchu samochodów. Czyli - 1) rozbudowana komunikacja miejska, z priorytetem ruchu (tramwaje, buspasy) 2) rozbudowana komunikacja masowa (lekka kolej, obwodowa SKM), 3) komunikacja miejska finansowana w 100% z dotacji(w tej chwili 80% - a odpadła by psychologiczna bariera pt. "passek zapłacony, a bilet kosztuje") 4) dedykowane, przełajowe ścieżki rowerowe, stanowiące atrakcyjną alternatywę wobec samochodu - patrz doświadczenia miast holenderskich, gdzie rowerem jest po prostu łatwiej i szybciej.

    • 10 6

    • (1)

      porównywanie się z Holandią nie ma najmniejszego sensu - 80% terytorium kraju to równina o różnicy wzniesięń do 10m !!!! A u nas w mieście pełno wzniesień kilkudziesięciometrowych na odcinku do 1km. Zapraszam na wjazd na Chełm rowerem z Traktu przez Cienistą. Albo przejazd z Suchanina na Orunię Górną

      • 2 1

      • Daj spokój

        Ci z dolnego tarasu nijak nie są w stanie ogarnąć, że nie wszędzie jest płasko jak nad morzem. Taki stan umysłu.

        • 0 1

  • Świetne pomysły fajna inicjatywa

    Trzeba budować łączniki nie mury!

    • 7 3

  • Droga obok Kauflandu Na chelmie (dawniej Tesco) (1)

    Z Orunią.

    • 11 2

    • Dokladni polaczyc ją z malomiejską!!!!

      • 1 0

  • Potrzebne to jak świni siodło. Jeśli tak by zrobili to ruch na osiedlach wzmożony gdyż każdy nauczy się skrótów. Pod domem zrobi się autostrada.

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane