• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • Aga (2)

    A ja uważam, że nie powinno się odkorkowywać jednego osiedla kosztem innego (tu Lawendowe Wzgórze, Turzycowa). Południe Gdańska się odkorkuje a my z Lawendowego nie będziemy mogli rano włączyć siędo ruchu, bo pół Gdańska będzie tędy do pracy jechać. Trzeba czekać na nową Świętokrzyską.

    • 11 6

    • A co mnie to obchodzi. (1)

      Z Lawendowego macie tramwaj pod nosem

      • 11 1

      • dokładnie, dostali tramwaj to niech z niego korzystają

        • 10 1

  • Samochodoza (4)

    Tylko drogi dla rowerów i parki do spacerowania dla kobiet z dziećmi. Koniec samochodozy z Gdańsku! Jest wystarczająco dużo dróg

    • 10 14

    • Tak,i więcej zielonych skwerów.

      • 4 1

    • (2)

      10 cm śniegu a ty mistrzu w gajerze do pracy jedziesz, a później jeszcze 2 kilo ziemniaków kup na obiad i 3 dzieci obierz ze szkoły i przedszkola. Brawo! Polska to nie Holandia

      • 4 6

      • ojoj, samochód do d..pki przyrósł (1)

        amputacja będzie bolesna

        • 5 4

        • Bolesne to będzie wyciąganie sztycy z d..pki

          • 4 2

  • Olka ma inne priorytety. (2)

    • 6 2

    • Oczywiście że ma inne priorytety

      • 0 0

    • D.. ,a nie olka

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobry pomysl (16)

    Sam mieszkam na Chełmie, więc nie jest to mój codzienny problem, ale jeśli w godzinach szczytu muszę dojechać na Ujeścisko, Jasień czy Łostowice, to widzę jako to jest układ oddzielnych wysp.
    Trzeba przejechać parę kilometrów Świętokrzyską, Warszawską czy Jabłoniowa dopóki nie pojawi się wjazd na osiedle.
    A ja generuję korki przez te parę km. Nie wszyscy jeżdżą z sypialni do centrum miasta

    • 124 16

    • na południ Gdańska jest fatalna komunikacja a układ drogowy jak w latach siedemdziesiątych (1)

      • 15 2

      • nieprawda

        układ drogowy jest dużo starszy. No może tylko bruk i klepisko ma asfalt.

        • 8 1

    • dlaczego to zly pomysl? (11)

      nie jest rozwiązaniem puszczanie ruchu przez osiedle....ludzie.... doraźnie to pewnie na chwile pomoże. Zresztą po 2-3 miesiącach bedzie korek i tam. tylko tramwaj was uratuje...

      • 8 12

      • Jadąc samochodem nie musisz się kilka razy przesiadać (8)

        • 11 2

        • A gdzie jeździsz z Południa, że musisz się kilka razy przesiadać? (7)

          • 1 1

          • Do Wrzeszcza. Z Zakoniczyna to przynajmniej jedna przesiadka i godzina jazdy (6)

            • 4 2

            • Jedna przesiadka i 38 min jazdy. (295+162). (5)

              Chciałbym teraz zobaczyć jak w korkach w 38 minut dostajesz się samochodem spod Manhattanu do Zakoniczyna...

              Byłoby szybciej, gydyby powstał łaskawie brakujący tramwaj z Moreny do Wrzeszcza.
              Niestety, UM boi się paru krzykaczy...

              Poza tym, ciągle pytam gdzie te "kilka razy przesiadać"? Z ujeściska mogę dojechać absolutnie wszędzie z max jedną przesiadką.

              • 3 2

              • Gdańsk Maćkowy - biurowce za lotniskiem na Azymutalnej - 1h20min komunikacją (3)

                25 minut obwodową autem

                • 2 2

              • No, super. (2)

                I właśnie z tego powodu, jak już udowodniłeś, że samochód jest uniwersalnie lepszy, będziesz robił korki wzdłuż skmki albo tramwaju...

                Ale przynajmniej możesz sam sobie wmawiać, że komunikacja jest be, stojąc te 25 min, żeby zjechać z obwodnicy...

                • 2 1

              • do miasta też czasem jeżdżę, poruszam się po całym trójmieście (1)

                25 minut to ja jadę z domu do biurowca. W korku na zjeździe stoję max 10 minut. Ale 25 minut łącznie. Obwodnica rano jest odwrotnie obciążona ruchem. Autobus tak jak powiedziałem 1h20m. To obala twoją teorię jakoby komunikacja miejska była szybsza. A jak masz pojechać jednego dnia do klienta na Cedrowej w Gdyni i tego samego dnia do Pruszcza do wykonawcy, a potem jeszcze do Lublewa to powodzenia komunikacją. 2 dni jazdy.

                • 0 1

              • Jak już mówiłem - znalazłeś przypadek gzie nie jest szybsza.

                Jeździj samochodem. A co w 99% przypadków, kiedy różnicy nie ma? Do pracy samochodem mam 20-25 min, autobusem identycznie.

                • 1 0

              • na Maćkowy z biurowca Oliwia Gate w godzinach szczytu jechałem 45 minut max (chyba że był sporadyczny dzwon to i godzinę)

                ale to godziny szczytu, o 19 mój rekord to 15 minut ale pomińmy, tylko 2 razy mi się to udało. Poza tym dolicz do tych 38 minut komunikacją czas dojścia, no i pewnie raczej wyjdziesz wcześniej żeby ci autobus nie uciekł. Zrobi się minimum 50 minut do godziny. Jakby nie patrzeć komunikacja nie jest szybsza. Szybsza może być dla kogoś kto wsiada od razu w skm albo tramwaj i ma blisko z przystanka do miejsca docelowego. Tutaj faktycznie korzystam z polregio. Na Maćkowych wsiadam w auto, jadę na Gościnną, o 6.30-7 rano zajmuje mi to 10 minut. Tam w SKM i jestem we Wrzeszczu po nastęnych 12 minutach. Stamtąd do budynku Arli rzut beretem - 5 minut pieszo. Tutaj faktycznie potrafię zrobić to poniżej 30 minut, ale o tej porze autem też bym dojechał w 30 minut. Nie robię tego tylko dlatego bo nie muszę sobie wykupować parkingu pod galerią metropolia a potem iść stamtąd.

                • 1 0

      • jaki tramwaj? nie da się wszędzie zrobić tramwajów

        na południu brakuje od normalnych dróg z przemyślanymi skrzyżowaniami, po drogi rowerowe i chodniki
        piękny przykład nieprzemyślanego skrzyżowania które korkuje Świętokrzyską to skrzyżowanie Świętokrzyska- Niepołomicka

        • 9 1

      • a jak innaczej rozwiązać problem?. Przecież nie zburzą osiedli żeby zbudować nową drogę. Zaczęli po gdańsku...najpierw osiedla, potem droga. Niestety to nieuniknione.
        Pewnie zbudują drogę do ronda na jabłoniowej i go zostawią w obecnym lib zbliżonym kształcie ;)

        • 0 0

    • Wszystko fajnie, tylko jak tranzyt zacznie jechać przez osiedla, będzie płacz...

      • 2 0

    • Łatanie dziury w całym

      Dopóki nie będzie wybudowana Nowa Świętokrzyska,łącznik Sikorskiego z Malomiejską i wiadukt na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką to nic nie pomoże.Tzw.Gdańsk Południe z Szadółkami to około 60 tys. mieszkańców.

      • 1 0

  • pomysł czytelnika powiadacie... (1)

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Przygotowania-do-budowy-waznej-drogi-na-Poludniu-Gdanska-n155998.html

    • 5 1

    • czego nie zrozumiałaś?

      • 1 1

  • Kłoczkowskiego- Lawendowe Wzgórze

    To ma być park południe czy droga? Nie za bardzo to chyba idzie w parze?

    • 6 1

  • (1)

    Połączymy te ulice i zrobimy z dróg osiedlowych drogi tranzytowe. Pytanie czy tego chcemy?

    • 7 1

    • Zdecydowanie ma to większy sens

      Niż budowa osiedli odseparowanych od siebie niczym udzielne księstwa. Normalnie kraj wyspiarski!

      • 0 2

  • Jaki pomysł p. Pawła??

    Przecież te drogi są już w projektach.
    W takim razie ja mam pomysł na obwodnicę metropolitarną.

    • 6 0

  • Niee daaaaaa sie hhmmmm mniam mniam... bo urzednik z dziz i u.m to stan umyslu-aby do 15 a potem zer i shoping w forum

    • 3 4

  • Janusze-Geniusze z UM (1)

    pan Paweł pokazał tylko jakich "geniuszy" od planowanie zatrudnia nasze miasto. To kpina z mieszkańców południowych dzielnic. Tyle lat a najprostsze rozwiązania musi przedstawiać czytelnik bo geniusze z planistyki nie potrafią. WSTYD i żenada !!! To powinno być dawno temu zrobione !!!

    • 6 6

    • Dekli niekompetentnych i leniwych a nie geniuszy

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane