• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 30 mln za 1 km drugiego odcinka Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
20 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

10 firm złożyło oferty w przetargu na budowę 10-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Szemudu do Luzina. Najkorzystniejsza cenowo jest oferta włosko-polskiego konsorcjum. Gotowe jest ono zbudować trasę w 34 miesiące za kwotę 324 mln zł.



Czy po oddaniu będziesz korzystał(a) z Trasy Kaszubskiej?

Kolejny, 10-kilometrowy, odcinek Trasy Kaszubskiej - z Szemudu do Luzina - doczekał się otwarcia ofert w przetargu. Dodajmy, że we wtorek poznaliśmy potencjalnych wykonawców na fragment z Gdyni do Szemudu. W tym przypadku 1 km trasy może kosztować nawet 40 mln zł.

Chrapkę na budowę 10-kilometrowego odcinka ma 10 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali oraz sopockie NDI, które swoją pracę wyceniło na 324 mln zł. Termin realizacji ma wynieść 34 miesiące (nie licząc przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Ponadto wykonawca udziela 10 lat gwarancji na wybudowany przez siebie fragment ekspresówki.

Co ważne, najtańsza propozycja jest o 100 mln zł niższa od kwoty przeznaczonej na budowę przez inwestora, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Druga na liście najkorzystniejsza oferta należała do Budimexu, który chce wybudować 10-kilometrowy fragment ekspresówki za 335 mln zł.

Fragmenty Trasy Kaszubskiej planowane do budowy. Fragmenty Trasy Kaszubskiej planowane do budowy.
Najprostszy odcinek do realizacji

Fragment z Szemudu do Luzina jest najprostszy w realizacji spośród wszystkich odcinków Trasy Kaszubskiej. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Na otwarcie czeka jeszcze jeden przetarg - na budowę odcinka Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola. Ma to nastąpić 3 listopada.

Oferty złożone w przetargu

1. Konsorcjum firm: Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA - 324 963 540,00 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
2. Budimex SA - 335 873 785,14 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
3. Konsorcjum firm: Porr SA (dawniej Porr Polska Infrastructure SA; lider), Porr Bau GmbH - 339 508 841,05 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia SA (lider), Mirbud SA - 339 999 188,81 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
5. Mostostal Warszawa SA - 349 692 975,48 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
6. Konsorcjum firm: Strabag sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 367 680 565,47 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
7. Energopol-Szczecin SA - 382 189 683,60 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
8. POL-AQUA sp. z o.o. - 409 902 177,94 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. - 424 281 828,27 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.
10. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" SA (lider), Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - 505 775 999,69 zł; termin realizacji: 34 miesiące; gwarancja: 10 lat.

Opinie (194) 4 zablokowane

  • Brawo trojmiejskie PIS i PO (1)

    Jestescie swietni w naszym regionie. Kochamy i napewno zaglosujemy na was

    • 4 9

    • Nigdy w życiu na PiS

      • 0 2

  • (1)

    Czy to zawsze musi być trasa szybkiego ruchu. Nie można zbudować normalnej drogi czteropasmowej z lewo i prawoskrętami. Nie bo nasi kierowcy muszą pędzić jak wariaci.

    • 4 12

    • Klocku, takie drogi budowano 40 lat temu. Poszukaj sobie, jaka np. "gierkówka" była przez to niebezpieczna.

      • 0 0

  • A gdzie MTM się pytam?

    • 8 2

  • Szemlufu (1)

    A gdzie to jest znam tylko szemud

    • 5 2

    • covfefe

      • 0 0

  • a jaki jest koszt rewitalizacji linii kolejowej?

    Kartuzy-Lębork, Słupsk-Kościerzyna(przez Bytów)... Może warto o tym pomyśleć a nie pchać auta do miast?

    • 11 8

  • Szemudu (1)

    Sorry tak chciałem napisać

    • 4 0

    • Znałem taką jedną co tam mieszkała i w du..ko szefowi właziła..

      • 1 1

  • mnie tylko interesuje (1)

    ile lasu trzeba wyciąć i czy w kosztorysie i planach jest odtworzenie zalesienia na powierzchni równej powierzchni wycinki?
    poza tym cała ta inwestycja to wyrzucanie kasy w ...

    • 9 12

    • znowu wiórek szyszko z panem bogiem w akcji?

      • 0 0

  • Jak za złoto (1)

    W przeliczeniu wychodzi 30 000zł/m nie za dużo ?

    • 11 5

    • a ile na Zachodzie

      przy porównywalnej szerokości? Dlaczego nie startują zachodnie firmy, które pewnie są tańsze?

      • 2 1

  • wykonawca to pewnie firma z Włoch,prezes, sekretarka i menager, a wykonawcy to Polskie firmy, które jeszcze przed koncem upadną

    • 14 1

  • Drogo (1)

    Niemcy robia taniej............

    • 8 1

    • trza było wziąć Niemców

      i to z b. NRD...

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane