• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pora przebudować wiadukt Biskupia Górka

Maciej Naskręt
2 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przed wiaduktem Biskupia Górka umieszczone są teraz dwa znaki zakazu z liczbą 30. Jeden odnosi się do wagi auta, a drugi określa dopuszczalną prędkość. Przed wiaduktem Biskupia Górka umieszczone są teraz dwa znaki zakazu z liczbą 30. Jeden odnosi się do wagi auta, a drugi określa dopuszczalną prędkość.

Już tylko auta o wadze do 30 ton mogą jeździć po wiadukcie Biskupia Górka. Obiekt w centrum miasta jest w złym stanie technicznym. Przebudowa jest zaplanowana, ale nie ma na nią pieniędzy.



Zobacz, jak będzie wyglądał układ drogowy przed Urzędem Wojewódzkim w Gdańsku. Zobacz, jak będzie wyglądał układ drogowy przed Urzędem Wojewódzkim w Gdańsku.
Kierowcy z obawą jeżdżą po wiadukcie Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Wprowadzone całkiem niedawno ograniczenie zakazu ruchu pojazdów o wadze powyżej 30 t. zdradza fatalny stan konstrukcji obiektu. - Za chwilę będzie tu można jeździć wyłącznie autem osobowym, a przecież poruszają się tutaj autobusy komunikacji miejskiej. Chyba pora się tym zająć - mówi z żalem pan Adrian, mieszkaniec z Oruni Górnej, który codziennie pokonuje ten most po drodze do pracy

O sprawę zapytaliśmy w miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, która zajmowała się opracowaniem koncepcji przebudowy m.in. wiaduktu Biskupia Górka.

-Finansowanie pierwszego zadania w Węźle Śródmieście, czyli obszar od ul. Zroślak zobacz na mapie Gdańska do ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska, a w nim ujęty wiadukt Biskupia Górka, na razie nie zostały uwzględnione w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska. Trudno podać kwotę i moment "wbicia pierwszej łopaty" - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowa Gdańskich Inwestycji Komunalnych Euro 2012.

Kierowcom pozostaje niestety czekać, aż znajdą się pieniądze na te przedsięwzięcie. Sprawdziliśmy, co zaplanowano zmienić w układzie drogowym tuż przed Urzędem Wojewódzkim.

Czy przebudowa wiaduktu Biskupia Górka może poczekać?

W ramach pierwszego etapu inwestycja przewiduje m.in. rozbudowę układu drogowego do dwóch odrębnych, nowych wiaduktów nad torami. Aktualnie dla obu kierunków jazdy jest jeden wspólny obiekt. Na odcinku od ul. Zaroślak do ul. Armii Krajowej planowane jest realizacja trzech pasów jezdni.

W koncepcji przebudowy wiaduktu Biskupia Górka pojawia się też ok. 400-metrowy odcinek ul. Nowej 3 maja. Droga ma zapewnić dojazd autem m.in. sprzed Urzędu Wojewódzkiego do projektowanej stacji SKM Gdańsk-Śródmieście i Dworca Głównego PKP. Ulica będzie przebiegać w wykopie kolejowym (który będzie trzeba nieco poszerzyć) tuż obok przyszłych torów SKM.

Inwestycja na Starym Przedmieściu nie sprawi, że korki na Trakcie św. Wojciecha znikną, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Dlaczego? Na skrzyżowaniu zostaną wprowadzone zjazdy w ul. Nową 3 maja, które będą wymagały dodatkowej fazy świateł. Na domiar tego, kierowcy jadący od strony Bramy Nizinnej, będą mogli wjechać na Trakt św. Wojciecha z ul. Okopowej (przy Urzędzie Wojewódzkim), a także, od strony ul. Nowej 3 maja - skrzyżowanie będzie miało nie cztery, a pięć dochodzących ulic.

Przedsięwzięcie jest ważne nie tylko z punktu widzenia komunikacji samochodowej. Istniejący obiekt ogranicza rozbudowę linii kolejowej o kolejne tory niezbędne dla SKM, które w przyszłości będą wiodły do węzła integracyjnego Czerwony Most.

Rozbudowa układu drogowego na odcinku od ul. Zaroślak do ul. Toruńskiej jest pierwszym z czterech etapów realizacji w centrum tzw. węzła integracyjnego Gdańsk-Śródmieście. Drugi przewiduje rozbudowę wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Armii Krajowej. Trzeci obejmuje przebudowę ul. Okopowej i Huciska. Czwarty etap stanowi modernizację ul. 3 maja na całej długości. Inwestycja według szacunkowych kosztów pochłonie ok. 500 mln zł.

Miejsca

Opinie (192) ponad 10 zablokowanych

  • Mapka

    Znów kolejna mapka, która nie jest zorientowana tak jak by się tego należało spodziewać. Czemu północ jest po lewej stronie?

    • 8 1

  • Jak zaczna przebudowe to beda dopiero cyrki

    • 8 0

  • Ja bym to zrobił inaczej

    DDD

    • 0 1

  • Kiepskie nieprzemyślane i mało przyszłościowe rozwiązania są wynikiem kompetentnych ludzi na stołkach. (3)

    WIECIE ŻE MIECZYSŁAW - DYREKTOR ZARZĄDU DRÓG I ZIELENI ROBI DOPIERO LICENCJAT W.... ATENEUM!!??

    • 27 0

    • ale potrafi wydzierzawiac tunel przy LOT za "darmo" - 20 lat bez przetargu!

      Płacą za tunel 11.000 miesięcznie do miasta a od boksu kasują 4.500zł / miesięcznie a wiesz ile jest boksów w tunelu ???

      Nie mów więc , że Mietek jest głupi....

      • 8 0

    • Ciekawe czy choć jest na zarządzaniu ?

      • 0 0

    • niech zgadnę - politologię:)

      • 1 0

  • (5)

    mieszkam na ulicy rzeznickiej i uwazam iz budowanie przystanku dla skm jest obledem komunikacja jest tu rewelacyjna a ludzie z zaroslaka maja dobre połaczenie do gdanska autobusami wiec znow pieniazki zostana wyrzucone w bloto zamiast zainwestowac je w przebudowe wiaduktu pozdrawiam tych tepo myslacych odpowiadajacych za absurdy w gdansku

    • 9 5

    • stary ,,,tu o żaden obłęd nie chodzi

      tu chodzi co przy przystanku jest czyli o urząd woj. ....
      jakbyś miał taką władzę to też byś chciał mieć do przystanku ,....rzut beretem,

      • 2 0

    • chodzi o to by cały Górny Taras nie musiał jechać aż do głównego

      • 2 0

    • potrzebne są kompleksowe rozwiązania (2)

      Przedłużenie SKM poprzez Śródmieście/Czerwony Most (tylko jeden przystanek, a nie dwa) i dalej Małomiejską na Orunię Grn. i Południowe dzielnice Gdańska do Rębiechowa.

      Tak za Gierka to planowano, i tak jeszcze do nie dawna było w długoletnim planie zagospodarowania Gdańska.

      No, ale był chętny na tani teren zarezerwowany na SKM i nasz "gospodarz miasta" ochoczo plany zmienił.

      Robią teraz ludziom wodę z mózgów propagując rzekomo tańszą Kolej Metropolitalną poprzez łąki i lasy, aby tu dopiero budować nowe osiedla przy przystankach KM i aby ludzie przenieśli się tam ze "starych" nowych dzielnic.

      By udrożnić dojazd z/do Pd. Gdańska Małomiejska tak czy inaczej musi zostać zburzona, więc co to za oszczędność budowanie KM po nasypie przedwojennej kolejki???
      Zakres prac związanych z poszerzeniem tego nasypu i budową wiaduktów wcale nie jest taki mały (no chyba, że KM będzie jak przed wojną jednotorowa).

      KM ma jedynie sens tam gdzie istnieją już duże osiedla generujące odpowiedni ruch pasażerów.

      Dodatkową zaletą "zapomnianego" rozwiązania jest brak przesiadek oraz wspólny tabor na całej linii SKM.

      • 2 0

      • (1)

        SKM, w obecnych czasach możesz zapomnieć o budowaniu torów kolejowych przez miasto. Zauważ, że teraz nie można położyć jednej płytki chodnikowej bez protestów, komitetów, analizy środowiskowej i masy innych uzgodnień. To problem zarówno polskiego prawa jak i ochrony prywatnej własności obywateli, która polega mniej więcej na tym, że można oprotestowywać każdą ważną dla miasta inwestycję.
        Kolej Metropolitarna jest o tyle łatwa do zbudowania, że na jej trasie niczego nie ma, więc odpada połowa problemu. A że biegnie przez łąki o pola? Standardem jest narzekanie, że najpierw powstają osiedla a potem dojazd do nich, skoro więc teraz najpierw powstaje dojazd to w czym problem? Wydajny system transportowy (jakim miejmy nadzieję będzie KM) jest czynnikiem miastotwórczym, więc chyba lepiej żeby nowe osiedla powstawały w okolicy przystanków niż na Ujeścisku i w okolicach.
        Poza tym KM nie ma nic wspólnego z dzielnicami południowymi, ona powstaje w zupełnie innym celu.

        • 2 1

        • a w jakim innym celu niż przewóz jak największej ilości pasażerów ???

          wyjdzie na to, że zamiast stać w korkach na Małomiejskiej Gdańszczanie powinni się teleportować do Kolei Metropolitalnej, którą dla nich łaskawie zbudować pragnie ich oświecona władza, która wie lepiej czego obywatel potrzebuje...

          • 0 0

  • jak sie znajda jak na lini tramwajowej

    było 70 baniek oszczędności , na czymś tam ileś w koło słysze że na każdym przetargu są oszczędności to może je warto na coś takiego przeznaczyć....
    a no i nie zapominajmy o wizytówce miasta ECS... to nie lepiej na główną arterię wjazdową do miasta ja było wydać???
    Adamowicz i pół urzedu musi odejść!!!!

    • 15 1

  • a sciezka rowerowa

    czy bedzie

    • 3 4

  • (1)

    Ale to nie są takie oszczędności, że nagle na koncie zostaje 70.000.000,00 i nie ma pomysłu co z tym zrobić. Te oszczędności to po prostu mniejsze zadłużanie się miasta i tak już zadłużonego. To tak jakby Kowalski wziął 300.000,00 kredytu zamiast 400.000,00, niby oszczędność ale przecież nie przybyło ci 100k do wydania.

    • 9 0

    • no ok ale jak miasto założyło w budżecie

      że nie bedzie 70 baniek +10 baniek+40 baniek +iluś tam to na koniec roku wyjdzie że wydało mniej niż chciało a przy takich oszczędnościach jakie ostatnio robi to wyjdzie że jeszcze na +jesteśmy...

      • 0 1

  • no to czekamy na mile wypowiedzi fanow budynia hehe

    • 8 2

  • Morze możliwości...Miasto Wolności

    jak tak dalej pójdzie to trza się będzie przesiąść do porządnej terenówki przeprawowej, żeby gdziekolwiek dojechać!
    Jak ja kocham to miasto, daje mi tyle wolności i możliwości!

    ps: Budyń nie ma prawa jazdy to mu nie zależy...

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane