- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (600 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (203 opinie)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (94 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (138 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (128 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
Powstaje ważny skrót do ul. Kartuskiej. Trwa budowa Nowej Olchowej
Zobacz postępy w pracach przy budowie ul. Nowej Olchowej
Na budowie ul. Nowej Olchowej na Ujeścisku trwają obecnie prace ziemne. Można już dostrzec, którędy pobiegnie droga, która powinna znacznie usprawnić ruch samochodowy w tej części miasta. Zakończenie inwestycji jest planowane na I kwartał przyszłego roku.
Czytaj więcej: Znamy oferty na budowę ul. Nowej Olchowej
Dlaczego ta stosunkowo krótka - bo mierząca zaledwie kilkaset metrów - ulica jest tak potrzebna?
Po pierwsze, będzie ona stanowić bajpas, który odkorkuje zawsze zakorkowaną w godzinach szczytu ul. Cedrową, przy której wciąż rozbudowuje się osiedle Wolne Miasto.
Po drugie, ostatni odcinek ul. Cedrowej przed skrzyżowaniem z ul. Kartuską jest tak wąski, że posesje położonych tam domów jednorodzinnych sięgają niemal krawężników ulicy. Niejednokrotnie stwarzało to niebezpieczne sytuacje, o czym pisaliśmy szerzej w kwietniu.
Czytaj więcej: Nowa Olchowa wreszcie zapewni bezpieczny dojazd do Kartuskiej
Koszty pokrywa miasto i deweloper
Umowa na realizację inwestycji została podpisana ze spółką Kruszywo z miejscowości Linia w powiecie wejherowskim pod koniec lipca. Wartość kontraktu opiewa na ok. 5,6 mln zł. Środki zostały wyasygnowane w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, z budżetu miasta i spółki Cedrowa.
Warto wspomnieć, że to spółka utworzona przez dewelopera Eco Classic, który buduje wspomniane osiedle Wolne Miasto. Innymi słowy, deweloper współfinansuje budowę drogi, która znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie jego inwestycji.
Co wchodzi w zakres inwestycji?
Roboty budowlane rozpoczęły się w połowie sierpnia. Nowa ulica będzie rozpoczynać się na wysokości posesji nr 312 i 308 B przy ul. Kartuskiej, następnie będzie przebiegać wzdłuż budynków przy ul. Migdałowej i włączy się w ul. Cedrową śladem ul. Migdałowej. Będzie miała przekrój jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.
Oprócz jezdni inwestycja obejmuje budowę obustronnego chodnika, oświetlenia i odwodnienia drogi oraz przebudowę sieci wodociągowej i gazowej. Wzdłuż ulicy zostaną zamontowane ławki, kosze na śmieci oraz wiaty przystankowe.
Można dostrzec już przebieg Nowej Olchowej
Nadzorująca inwestycję Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że wykonawca prowadzi obecnie prace ziemne związane z korytowaniem gruntu pod przyszłą drogą. Dzięki temu na załączonym do artykułu filmie z drona można już dostrzec, jak dokładnie będzie przebiegać ul. Nowa Olchowa.
Zgodnie z harmonogramem realizacja inwestycji powinna zakończyć się w I kwartale przyszłego roku, czyli pomiędzy styczniem a marcem.
Miejsca
Opinie (128) 5 zablokowanych
-
2021-11-04 21:25
Jakby jeszcze sprzatali
Kartuska zg z wymogami. ? To byłby cud jak to miasto sponsoruje deweloper owi drogę.
- 6 6
-
2021-11-04 21:30
Nowa Świętokrzyska to jedyne sensowne rozwiązanie które jest w stanie pomóc w upłynnieniu ruchu na południu Gdańska (5)
Obecni rządzący Gdańskiem jakby nie zauważali problemu że pozwalają deweloperom budować tam dziesiątki osiedli, a sami zapominają o rozbudowie infrastruktury drogowej który spowodował całkowity paraliż drogowy/komunikacji miejskiej w tamtych rejonach. Zmieńcie coś bo my zmienimy was.
- 21 7
-
2021-11-04 22:11
Nowe drogi jeszcze bardziej skłaniają do korzystania z samochodów (4)
tylko radykalne postawienie na transport szynowy (elektryfikacja PKM zbudowanej do dzielnic Gdańsk Południe) może coś pomóc. Poszerzanie Świętokrzyskiej tylko zwiększy problem wynikający z nadmiaru samochodów w naszej aglomeracji. Budowa nowych połączeń drogowych tylko przesuwa korek bliżej już i tak zakorkowanego centrum. Bez sensu, tak jak bezsensowne jest popuszczanie pasa w celu zmniejszenia uciążliwości wynikających z nadwagi lub - co gorsza - otyłości będącej źródłem wielu groźnych chorób - tak jak uzależnienie od samochodu.
- 4 11
-
2021-11-04 23:05
Radykałom mówimy "Nie" (2)
Lepiej popuszczać pasa niż się dławić i wymiotować
- 7 5
-
2021-11-05 02:16
Lepiej jest mniej żreć (1)
- 3 4
-
2021-11-05 08:50
Analogią do "mniej żreć" byłby zakaz budowy nowych domów i osiedli w Trójmieście i dookoła niego
a to nierealne
- 2 1
-
2021-11-05 00:04
Jeśli na jednej z dwóch nitek NŚ będzie buspas, to zbiorkom będzie działać znacznie sprawniej, a to raczej zachęci ludzi do korzystania z niego. Dla osobówek nadal będzie jeden pas, tak jak jest obecnie.
- 1 5
-
2021-11-04 21:47
Baraki (1)
Plan tego pseudo osiedla żywcem ściągnięty z baraków obozowych, do tego praca za miskę ryżu od Pinokia, kredyt do grobowej deski i tajemnica wiary odszyfrowana.
- 19 17
-
2021-11-05 11:48
Podsumowanie obecnej sytuacji w PL
- 1 0
-
2021-11-04 21:49
Ile tego jeszcze bedzie... (2)
- 5 9
-
2021-11-04 21:51
Masakra
- 3 9
-
2021-11-04 22:08
Nowych dróg? Oby jak najwięcej
- 10 5
-
2021-11-04 23:15
I kolejny zielony kawałek terenu zabetonowany... (1)
Niedługo kompletnie nie będzie zieleni w tym mieście. To osiedle na zdjęciu wygląda jak jakiś kołchoz, polityka rozwoju tego miasta jest niestety porażką.
Nie jestem aktywistą w wąskich gaciach, ale mam dość betonowania każdego skrawka tylko po to, aby było bliżej samochodem albo dlatego, bo deweloper chce wybudować jakąś makabryłę...- 11 17
-
2021-11-05 08:55
Szczególnie na zdjęciach 4 i 7 - żadnych drzew, żadnej zieleni, żadnych zbiorników retencyjnych, sam beton.
- 1 0
-
2021-11-04 23:22
Nowa Świętokrzyska
- 10 4
-
2021-11-04 23:52
Mysle ze widac ja z kosmosu
Jak mur chiński nie przymierzajac
- 5 1
-
2021-11-05 00:58
Ciekawe jak ją nazwą. Pewnie od jakiegoś gościa co akurat umrze przed oddaniem ulicy.
W tej okolicy ulice nazywane są od drzew: Olchowa, Migdałowa, Cedrowa, Lipowa, Czereśniowa, Jarzębinowa, Śliwkowa. Ale pewnie nazwą od jakiegoś świeżego umarlaka. W ten sposób wzięła się ul. Mariana Kołodzieja wśród ulic nazwanych od miast: Łódzkiej, Warszawskiej, Białostockiej, Lubelskiej, Przemyskiej, Płockiej, Kieleckiej, Piotrkowskiej, Częstochowskiej, Ostrołęckiej, Jeleniogórskiej, Nowosądeckiej, Człuchowskiej i Wadowickiej. Idealnie wpasował się ten Kołodziej.
- 7 1
-
2021-11-05 01:07
A co widać w "mojej" Gdyni?
Elegancką farbę białą i czerwoną na dziurach
- 5 0
-
2021-11-05 03:01
Poproszę o informację o dokładnych warunkach umowy zanim się napisze, że deweloper coś współfinansuje. (2)
I dlaczego żyjemy w czasach, kiedy w czasach hossy na rynku nieruchomości zamiast wykonywać swój psi obowiązek budowy drogi dojazdowej do osiedla dostaje współfinansowanie od miasta i dodatkowe profity w umowie partnerstwa? A szopka ta zostaje przedstawiona jako samozrozumiały sukces w zarządzaniu miastem?
- 4 7
-
2021-11-05 09:18
Budowa drog (1)
To psi obowiązek miasta. Ale wiadomo lepiej wydawać na nomusy, palmy i inne bzdury.
- 1 1
-
2021-11-05 09:44
Obowiązkiem miasta jest oszczędzanie pieniędzy na inwestycjach, które powinien zrealizować inwestor.
Bo wtedy można mieć drogę w dwóch miejscach za taką samą cenę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.