• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje ważny skrót do ul. Kartuskiej. Trwa budowa Nowej Olchowej

Rafał Borowski
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Zobacz postępy w pracach przy budowie ul. Nowej Olchowej

Na budowie ul. Nowej OlchowejMapka na Ujeścisku trwają obecnie prace ziemne. Można już dostrzec, którędy pobiegnie droga, która powinna znacznie usprawnić ruch samochodowy w tej części miasta. Zakończenie inwestycji jest planowane na I kwartał przyszłego roku.



Czy w twojej dzielnicy przydałaby się budowa podobnych bajpasów?

Przypomnimy: w sierpniu rozpoczęła się realizacja długo oczekiwanej inwestycji na Ujeścisku. Mowa o budowie ul. Nowej Olchowej, która połączy ulice Kartuską i Cedrową.

Czytaj więcej: Znamy oferty na budowę ul. Nowej Olchowej

Dlaczego ta stosunkowo krótka - bo mierząca zaledwie kilkaset metrów - ulica jest tak potrzebna?

Po pierwsze, będzie ona stanowić bajpas, który odkorkuje zawsze zakorkowaną w godzinach szczytu ul. Cedrową, przy której wciąż rozbudowuje się osiedle Wolne Miasto.

Po drugie, ostatni odcinek ul. Cedrowej przed skrzyżowaniem z ul. Kartuską jest tak wąski, że posesje położonych tam domów jednorodzinnych sięgają niemal krawężników ulicy. Niejednokrotnie stwarzało to niebezpieczne sytuacje, o czym pisaliśmy szerzej w kwietniu.

Czytaj więcej: Nowa Olchowa wreszcie zapewni bezpieczny dojazd do Kartuskiej

Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku. Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.

Koszty pokrywa miasto i deweloper



Umowa na realizację inwestycji została podpisana ze spółką Kruszywo z miejscowości Linia w powiecie wejherowskim pod koniec lipca. Wartość kontraktu opiewa na ok. 5,6 mln zł. Środki zostały wyasygnowane w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, z budżetu miasta i spółki Cedrowa.

Warto wspomnieć, że to spółka utworzona przez dewelopera Eco Classic, który buduje wspomniane osiedle Wolne Miasto. Innymi słowy, deweloper współfinansuje budowę drogi, która znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie jego inwestycji.

Co wchodzi w zakres inwestycji?



Roboty budowlane rozpoczęły się w połowie sierpnia. Nowa ulica będzie rozpoczynać się na wysokości posesji nr 312 i 308 B przy ul. Kartuskiej, następnie będzie przebiegać wzdłuż budynków przy ul. Migdałowej i włączy się w ul. Cedrową śladem ul. Migdałowej. Będzie miała przekrój jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Oprócz jezdni inwestycja obejmuje budowę obustronnego chodnika, oświetlenia i odwodnienia drogi oraz przebudowę sieci wodociągowej i gazowej. Wzdłuż ulicy zostaną zamontowane ławki, kosze na śmieci oraz wiaty przystankowe.

  • Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.
  • Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.
  • Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.
  • Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.
  • Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.
  • Zdjęcia z terenu budowy ul. Nowej Olchowej w Gdańsku.

Można dostrzec już przebieg Nowej Olchowej



Nadzorująca inwestycję Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poinformowała, że wykonawca prowadzi obecnie prace ziemne związane z korytowaniem gruntu pod przyszłą drogą. Dzięki temu na załączonym do artykułu filmie z drona można już dostrzec, jak dokładnie będzie przebiegać ul. Nowa Olchowa.

Zgodnie z harmonogramem realizacja inwestycji powinna zakończyć się w I kwartale przyszłego roku, czyli pomiędzy styczniem a marcem.

Miejsca

Opinie (128) 5 zablokowanych

  • Jakby jeszcze sprzatali

    Kartuska zg z wymogami. ? To byłby cud jak to miasto sponsoruje deweloper owi drogę.

    • 6 6

  • Nowa Świętokrzyska to jedyne sensowne rozwiązanie które jest w stanie pomóc w upłynnieniu ruchu na południu Gdańska (5)

    Obecni rządzący Gdańskiem jakby nie zauważali problemu że pozwalają deweloperom budować tam dziesiątki osiedli, a sami zapominają o rozbudowie infrastruktury drogowej który spowodował całkowity paraliż drogowy/komunikacji miejskiej w tamtych rejonach. Zmieńcie coś bo my zmienimy was.

    • 21 7

    • Nowe drogi jeszcze bardziej skłaniają do korzystania z samochodów (4)

      tylko radykalne postawienie na transport szynowy (elektryfikacja PKM zbudowanej do dzielnic Gdańsk Południe) może coś pomóc. Poszerzanie Świętokrzyskiej tylko zwiększy problem wynikający z nadmiaru samochodów w naszej aglomeracji. Budowa nowych połączeń drogowych tylko przesuwa korek bliżej już i tak zakorkowanego centrum. Bez sensu, tak jak bezsensowne jest popuszczanie pasa w celu zmniejszenia uciążliwości wynikających z nadwagi lub - co gorsza - otyłości będącej źródłem wielu groźnych chorób - tak jak uzależnienie od samochodu.

      • 4 11

      • Radykałom mówimy "Nie" (2)

        Lepiej popuszczać pasa niż się dławić i wymiotować

        • 7 5

        • Lepiej jest mniej żreć (1)

          • 3 4

          • Analogią do "mniej żreć" byłby zakaz budowy nowych domów i osiedli w Trójmieście i dookoła niego

            a to nierealne

            • 2 1

      • Jeśli na jednej z dwóch nitek NŚ będzie buspas, to zbiorkom będzie działać znacznie sprawniej, a to raczej zachęci ludzi do korzystania z niego. Dla osobówek nadal będzie jeden pas, tak jak jest obecnie.

        • 1 5

  • Baraki (1)

    Plan tego pseudo osiedla żywcem ściągnięty z baraków obozowych, do tego praca za miskę ryżu od Pinokia, kredyt do grobowej deski i tajemnica wiary odszyfrowana.

    • 19 17

    • Podsumowanie obecnej sytuacji w PL

      • 1 0

  • Ile tego jeszcze bedzie... (2)

    • 5 9

    • Masakra

      • 3 9

    • Nowych dróg? Oby jak najwięcej

      • 10 5

  • I kolejny zielony kawałek terenu zabetonowany... (1)

    Niedługo kompletnie nie będzie zieleni w tym mieście. To osiedle na zdjęciu wygląda jak jakiś kołchoz, polityka rozwoju tego miasta jest niestety porażką.
    Nie jestem aktywistą w wąskich gaciach, ale mam dość betonowania każdego skrawka tylko po to, aby było bliżej samochodem albo dlatego, bo deweloper chce wybudować jakąś makabryłę...

    • 11 17

    • Szczególnie na zdjęciach 4 i 7 - żadnych drzew, żadnej zieleni, żadnych zbiorników retencyjnych, sam beton.

      • 1 0

  • Nowa Świętokrzyska

    • 10 4

  • Mysle ze widac ja z kosmosu

    Jak mur chiński nie przymierzajac

    • 5 1

  • Ciekawe jak ją nazwą. Pewnie od jakiegoś gościa co akurat umrze przed oddaniem ulicy.

    W tej okolicy ulice nazywane są od drzew: Olchowa, Migdałowa, Cedrowa, Lipowa, Czereśniowa, Jarzębinowa, Śliwkowa. Ale pewnie nazwą od jakiegoś świeżego umarlaka. W ten sposób wzięła się ul. Mariana Kołodzieja wśród ulic nazwanych od miast: Łódzkiej, Warszawskiej, Białostockiej, Lubelskiej, Przemyskiej, Płockiej, Kieleckiej, Piotrkowskiej, Częstochowskiej, Ostrołęckiej, Jeleniogórskiej, Nowosądeckiej, Człuchowskiej i Wadowickiej. Idealnie wpasował się ten Kołodziej.

    • 7 1

  • A co widać w "mojej" Gdyni?

    Elegancką farbę białą i czerwoną na dziurach

    • 5 0

  • Poproszę o informację o dokładnych warunkach umowy zanim się napisze, że deweloper coś współfinansuje. (2)

    I dlaczego żyjemy w czasach, kiedy w czasach hossy na rynku nieruchomości zamiast wykonywać swój psi obowiązek budowy drogi dojazdowej do osiedla dostaje współfinansowanie od miasta i dodatkowe profity w umowie partnerstwa? A szopka ta zostaje przedstawiona jako samozrozumiały sukces w zarządzaniu miastem?

    • 4 7

    • Budowa drog (1)

      To psi obowiązek miasta. Ale wiadomo lepiej wydawać na nomusy, palmy i inne bzdury.

      • 1 1

      • Obowiązkiem miasta jest oszczędzanie pieniędzy na inwestycjach, które powinien zrealizować inwestor.

        Bo wtedy można mieć drogę w dwóch miejscach za taką samą cenę.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane