- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (109 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (204 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (613 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (523 opinie)
- 6 35 mln na remont gmachu Straży Granicznej (42 opinie)
Powstaną dodatkowe tory kolejowe do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa
Nie tylko samorząd województwa planuje poprawę dostępności kolejowej Pomorza w najbliższych latach. PKP PLK podpisały właśnie umowę na wykonanie dokumentacji dla budowy dodatkowych torów między Gdańskiem a Tczewem, dzięki czemu odcinek ten będzie mogło pokonywać więcej pociągów pasażerskich i towarowych.
Okazuje się, że także PKP Polskie Linie Kolejowe mają ambitne plany rozbudowy sieci kolejowej w naszym regionie, które po części pokrywają się z koncepcjami z 2014 oraz 2017 r. wydłużenia na południe trasy Szybkiej Kolei Miejskiej.
Zgodnie z zamierzeniami kolejarzy, w ciągu najbliższych kilku lat między Gdańskiem Głównym a Tczewem mają powstać dodatkowe tory dla potrzeb ruchu towarowego i pasażerskiego. Ponadto przebudowie poddana będzie stacja towarowa Zajączkowo Tczewskie.
- Już teraz myślimy o przyszłości i przygotowujemy się do kolejnej perspektywy finansowej [w ramach Krajowego Programu Kolejowego - dop. red.]. Projekt dobudowy torów z Tczewa do Gdańska usprawni dojazdy w aglomeracji, a także poprawi dostępność portów morskich, do których dojedzie koleją jeszcze więcej towarów - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dokumentacja przedprojektowa do III kw. 2019 r.
Do realizacji tego przedsięwzięcia zbliżyć ma podpisana w poniedziałek umowa na przygotowanie do III kw. 2019 r. dokumentacji przedprojektowej. Wskaże ona zakres prac budowlanych oraz harmonogram robót.
Prace przedprojektowe będą podzielone na dwa odcinki: Pszczółki - Pruszcz Gdański oraz Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Ich opracowaniem zajmie się wyłoniona w przetargu firma WYG International, która otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 3 mln zł.
Rezerwy pod rozbudowę układu torowego
Przypomnijmy, że rozbudowę układu torowego przewidziano w najnowszym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, zmieniając jednocześnie węzeł Most Czerwony w jeden z kilku przystanków osobowych. Rezerwę pod dodatkową parę torów pozostawiono także w tunelu pod centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym .
Czytaj również: Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni
Materiał archiwalny
Przystanek Gdańsk Lipce na trasie z Gdańska do Tczewa
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2018-05-22 15:58
PKM (1)
Troszkę z innej beczki . Czy PKM będzie można kiedyś dojechać z Tczewa do portu lotniczego ? Czy raczej tego nie doświadczymy ??
- 9 5
-
2018-05-22 18:44
Nie
- 1 4
-
2018-05-22 16:03
rezerwa terenowa pod parkingiem centrum handlowego , niby jest ale wiadukt przy UM jest juz wykorzystany na maxa
nowe dwa tory = nowy wiadukt lub likwidacja nowej drogi idacej wzdłóż torów . A po drugie linie Gdańsk -Tczew budowano własciwie od nowa i juz po dwuch trzech latach chca od nowa przebudowywać ,kolejarze byli juz wtedy zdziwieni ze nie dobudowano tych dwuch torów , zreszta cała linia do Warszawy juz sie sypie. Wykonawstwo aby szybciej i taniej .
- 10 3
-
2018-05-22 16:22
Wreszcie
- 9 0
-
2018-05-22 17:03
wystarczy tory dobudować do dawnego przystanku Św Wojciech (5)
tam zaś połączyć z istniejącą linią do Portu Pólnocnego
- 8 4
-
2018-05-22 18:34
A co potem? (3)
Od Pruszcza do Pszczółek są tylko 3 tory.
- 6 0
-
2018-05-22 19:54
(2)
ile razy dziennie jest używany tor od Pszczółek do Pruszcza Gd? Bez problemu wystarczą trzy tory.
- 2 6
-
2018-05-22 20:09
Większej głupoty nie słyszałem!
Właśnie ten odcinek jest najbardziej obciążony na wylocie z Gdańska! W Pruszczu wpina się linia z Portu Północnego i Lotosu, dochodzi więc duży i powolny ruch towarowy, który wciąż rośnie. Większość towarów w Pszczółkach zjeżdża na Zajączkowo i od Pszczółek robi się trochę luźniej.
- 7 0
-
2018-05-22 20:40
typowy wpis janusza, ignoranta.
- 5 0
-
2018-05-22 23:33
Trochę tak, a trochę nie, po linii towarowej i potencjalnej nowej łącznicy przy Wschodniej to można puścić niektóre pociągi dalekobieżne do Głównego, ale nie ruch SKM.
- 1 0
-
2018-05-22 18:48
super tak trzeba
w końcu będzie można planować wiadukt w Pruszczu przy Sikorskiego,
bo blokowali brakiem decyzji, tory miały być albo nie być,
skoro nie ma decyzji czy w tą czy w tą
to i nowy wiadukt nie powstanie lub powstanie- 7 1
-
2018-05-22 19:12
Najlepiej mieszkać przy SKM
ale nie w Gdańsku, ale w Cieplewie i Trzewie
- 6 6
-
2018-05-22 20:12
Dokumentacja PRZEDPROJEKTOWA
1. Nie wiadomo czy te tory ujęte w tytule powstaną. Podpisano umowę na dokumentację przedprojektową, czyli jakie warianty można rozważyć. Dziennikarstwo schodzi na psy.
- 4 2
-
2018-05-22 21:00
Przekop Mierzei Wiślanej
Na przekop pójdzie jeden miliar.albo i więcej..Czy jest SENS..??Jak widać..pieniądze są....
Ale czy rozum PIS ma..??? Gróbarczyk w sobote mówił że przekop zapewni nam obronę Zalewu przed ruskomi.... Od dawna mówię..że SKM do Tczewa jest niezbędna..W tym kierunku powstanie nowe miasto rzędu 100 000 mieszkańców. Tory do Elbląga wykażą bezsens przekopu. Przekop spowoduje obniżenie poziomu wody w Zalewie.. Przewiezienie niewielkiej ilości kontenerów do Elbląga nie uzasadnia budowy przekopu.- 3 5
-
2018-05-22 21:51
winny być te tory dodatkowe, bo blokujecie pruszcz, tczefiacy swoimi furmankami jadąc do gdańska
- 2 3
-
2018-05-22 21:57
Najpierw powinni inwestowac wkolej apotem dla blachosmrodów jak cos z kasy zostanie
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.