- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (61 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (131 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (96 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (134 opinie)
- 5 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (17 opinii)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (204 opinie)
Powstaną wiadukty i tunele pod linią kolejową na Oruni i Lipcach
Projektanci przygotowali koncepcję przejazdów bezkolizyjnych nad linią kolejową łączącą Gdańsk z Tczewem w dzielnicach Orunia i Lipce. O propozycjach mieszkańcy będą mogli porozmawiać z ich autorami już 5 grudnia.
Podkreślmy, że koncepcja to punkt wyjścia do późniejszego projektowania. Na tym etapie miasto nie jest w stanie podać więcej szczegółów. Jedno ma być jednak pewne - zostaną wybrane te propozycje, które najlepiej będą służyły poprawie komfortu poruszania się w tym miejscu.
O problemie z przejazdem przez torowisko na Oruni pisaliśmy wielokrotnie. Po raz pierwszy w lutym 2014 r., kiedy nasza czytelniczka nagrała, jak przez ponad dwie minuty na przejazd oczekuje karetka pogotowia.
W wyniku prac projektantów powstało aż pięć propozycji przejazdów bezkolizyjnych przez linię kolejową na Oruni i Lipcach. Znikną natomiast dotychczasowe przejazdy w poziomie torów.
Przejazdy na Smętnej i Sandomierskiej do zamknięcia
Zacznijmy od tego, że jeśli miasto podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się dla pieszych przejście podziemne, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Będzie trzeba poruszać się nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci proponują obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Film archiwalny z 2014 r.
Nowe połączenia ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha
Projektanci wskazują także, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej. Zastąpiłby przejazd w poziomie jezdni. Mogły by tam poruszać się pojazdy ciężarowe.
Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.
Obwodnica Oruni i Lipiec
W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice: Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.
Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.
W sprawie planowanych inwestycji przewidziano spotkanie z mieszkańcami. 5 grudnia o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 16, przy ul. Ubocze 3, odbędzie się spotkanie informacyjne w sprawie planowanej budowy bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej.
Miejsca
Opinie (149) 4 zablokowane
-
2017-12-03 17:19
małe jasne tunele dla pieszych i rowerzystów tak
duże szerokie tunele i estakady dla samochodów niekoniecznie.
- 2 8
-
2017-12-03 17:32
tunele na terenach depresyjnych
tam wystarczy łopatę z ziemie wpić i już się woda pojawia, obawiam się , że bedą często zalewanie, tam nawet nie ma gdzie wody odprowadzać
- 12 4
-
2017-12-03 17:33
oby jak najszybciej
czekamy
- 7 1
-
2017-12-03 17:41
Bajki złodziei z pelo pisane od lat
- 6 8
-
2017-12-03 17:49
Pierdzelenie bajek na słotko (1)
Toć pierwszy etap nie jest etapem dla Oruni i Lipiec tylko dla górnego tarasu kiedy ma niby ten drugi etap ruszyć konkretnie w liczbie a nie w wizjach projektów
- 7 6
-
2017-12-03 23:41
Nic
Nic nie ruszy. Zrobią I etap. Pozwalają pozostałe przejazdu i będą obiecywać gruszki na wierzbie "W niedalekiej przyszłości ". Stare numery grupy trzymającej władzę.
- 1 0
-
2017-12-03 17:53
Pan Szczurek śpi spokojnie 88% poparcia za nic (4)
W Gdyni nawet do głowy włodarzom nie przyszło że można wybudować jakiś tunel albo wiadukt nad torami na ul Puckiej .Robią remonty chodników w centrum, zamiast połamanych 50 letnich płytek chodnikowych będzie kostka i to wystarczy na 88% poparcia ekipie od 25 lat rządzącej Gdynią
- 16 2
-
2017-12-03 18:03
Bo część mieszkańców Gdyni żyje mitem świetności miasta. Zapatrzeni w Szczura jak w obraz
Nawet jakby im robił na głowy jak mewy, to by mówili że tak jest super.
Ale jakby zapytać, co przez 25 lat Szczur zrobił dla miasta, to nagle nabierają wody w usta i cos tam dukają...- 9 1
-
2017-12-03 18:15
przejedz sie do wsi gdanska (1)
i zobacz na stan drog to wola o pomste do boga ciesze sie ze mieszkam w Gdyni
- 4 7
-
2017-12-03 18:23
Gdanskie drogi sa duzo lepsze niz te w Gdyni
- 6 4
-
2017-12-03 20:13
szczur kat miasta, pijarowy twór!!!
- 4 1
-
2017-12-03 18:04
A w Gdyni tunel to tylko w planach od 30 lat. Bo ważniejsze są wyścigi kolarskie.
- 13 0
-
2017-12-03 18:14
Najpierw niech drogi wyremontują
Elblaska łakowa armii krajoiwej tragedia.
- 6 7
-
2017-12-03 18:19
Banda złodziei za drogi się weźcie bo jak po bombardowaniu wyglądają
- 6 10
-
2017-12-03 18:25
(2)
W Gdansku inwestycja za inwestycja a u Szczurka w Gdyni "nie da sie"
- 14 3
-
2017-12-03 23:42
(1)
Na papierze
- 0 1
-
2017-12-04 14:05
Założę się o każde pieniądze
Że gdy w Gdańsku już przez kilka lat ludzie będą jeździć nowymi tunelami, w Mieście Słońca Bulwaru wciąż będziemy słyszeć, że "teren PKP" i "warunki geologiczne". Zresztą,co tam Gdańsk, Wejherowo właśnie przymierza się do budowy drugiego tunelu. Tylko najdłużej rządzącym władzom samorządowym w Polsce zawsze piasek w tryby sypią.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.