• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie linia tramwajowa z Brętowa na Stogi

Maciej Korolczuk
28 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Po wybudowaniu Nowej BulońskiejNowej Warszawskiej powstanie nowa linia tramwajowa nr 13, która będzie kursowała z Brętowa do pętli Stogi Pasanil przez Chełm. Pierwsza trasa ma być gotowa wiosną przyszłego roku, a druga w 2021 roku. Wówczas pojawi się więcej zmian w rozkładach jazdy tramwajów.



Tramwaj na Nowej Bulońskiej i Nowej Warszawskiej:

Przypomnijmy, że według najnowszych informacji przekazywanych przez urzędników Nowa Bulońska, w ramach której powstaje trasa tramwajowa, ma zostać oddana do użytku wiosną 2020 roku.

Sprawdziliśmy więc, jakie tramwaje obsłużą nową trasę, która docelowo połączy się z torowiskiem wzdłuż Nowej Warszawskiej. Ta ostatnia - według prognoz magistratu - ma być gotowa w 2021 roku.

Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrót w kierunku Oliwy.

Linia skomunikuje nie tylko nowe osiedla, ale też umożliwi dojazd do pobliskiej szkoły i przedszkola. Co istotne, nie jest to rozwiązanie docelowe.

Przebieg planowanej linii nr 13 między Brętowem a Stogami Pasanil. Przebieg planowanej linii nr 13 między Brętowem a Stogami Pasanil.

Nowa linia nr 13



Dopiero po wybudowaniu odcinka Nowej Warszawskiej Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi nową linię tramwajową. Prawdopodobnie będzie to linia nr 13, jeszcze kilka lat temu kursująca między Brzeźnem a Stogami.

Tramwaje nowej linii będą kursować z Brętowa przez Nową Warszawską i al. Havla do Śródmieścia, a następnie przez Podwale Przedmiejskie do pętli Stogi Pasanil. Wówczas modernizowana pętla obsługiwać będzie trzy linie: dotychczasowe nr 8 i 9 oraz nową 13.

- M.in. dlatego teraz w trakcie modernizacji pętla Stogi Pasanil zyska trzeci tor. Również po wybudowaniu Nowej Warszawskiej część linii funkcjonujących w ciągu al. Havla zostanie skierowanych z większą częstotliwością do Szkoły Podstawowej nr 6 [na końcu Nowej Bulońskiej - dop. red.]. Z kolei tramwaje linii nr 12 skończą bieg na nowym węźle przesiadkowym - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Jak dodaje, wytyczenie nowej linii między Brętowem a Stogami zostało wypracowane po licznych sygnałach od mieszkańców dopominających się o połączenie południa Gdańska ze Śródmieściem, Przeróbką i Stogami.

Jak przekonuje ZTM, przy pętli brakuje fragmentu torowiska nie bez przyczyny. Docelowo i tak nie obsługiwałoby ono żadnej linii. Jak przekonuje ZTM, przy pętli brakuje fragmentu torowiska nie bez przyczyny. Docelowo i tak nie obsługiwałoby ono żadnej linii.

Toru nie ma, bo byłby niepotrzebny



Choć do otwarcia nowego torowiska pozostało jeszcze pół roku, już teraz widać, że na skrzyżowaniu Warszawskiej i Jabłoniowej brakuje fragmentu torowiska do jazdy na wprost w kierunku Brętowa. To sprawi, że tramwaje za każdym razem będą zmuszone do wjazdu na nową pętlę.

- To nie jest żaden błąd w projekcie, lecz celowy zabieg - tłumaczy Zomkowski. - Tramwaj ma korzystać z pętli, która integrować będzie ruch autobusowy i tramwajowy i umożliwiać pasażerom wygodne przesiadanie z autobusu na tramwaj i odwrotnie. Tor do jazdy na wprost nie był tam przewidziany, bo po pierwsze, ten fragment byłby liniowo nieużywany, a po drugie - tramwaj ma wozić pasażerów, a nie powietrze. Przejazd przez pętlę zajmie maksymalnie 1,5 minuty, bo nie będzie kolidował z żadnym układem jezdnym - poza autobusami - i nie spowolni go żadna sygnalizacja świetlna. Tak jak ma to już obecnie miejsce na pętli Siedlce. Gdybyśmy umiejscowili te przystanki w innym miejscu, cały układ byłby rozrzucony i idea integracji ruchu tramwajowo-autobusowego straciłaby sens.

Miejsca

Opinie (357) ponad 10 zablokowanych

  • Ten tramwaj powinien dojeżdżać do okolic Fashion haus. (16)

    Tam mieszkają tysiące ludzi bez komunikacji.

    • 188 45

    • J

      • 0 0

    • To prawda

      • 0 0

    • Tam można dojechać (1)

      Np śmieciarką
      Było kupować tansze mieszkania na wysypisku to teraz pretensje do siebie

      • 4 5

      • do Zenka Janusza

        Mądry Zenek Janusz lat 40 się wymądrza bo mieszka z mamusia we Wrzeszczu . Dziękuję i tyle na temat . Wole tam i mam satysfakcje ze sam kupiłem niż mieszkać z mamusią we Wrzeszczu , zwłaszcza mając 40 lat na karku .

        • 9 3

    • tak

      zgadzam się!!1

      • 3 0

    • Do Kolbud powinien dojeżdżać .... a co tam do Kolbud do Przywidza bo przecież ile ludzi tam mieszka.!

      • 3 1

    • widziały gały co brały (1)

      • 12 10

      • gdyby głupota mogła latać, byłbyś jedną z mew nad wysypiskiem

        • 16 1

    • (1)

      Ale po co tam zamieszkali? Bo tanie mieszkania i jakoś to będzie? Może tramwaj do Skarszew?

      • 12 14

      • nie każdy jest rodziną prezydenta i dostaje wysokie rabaty na mieszkania

        • 19 10

    • Fajna miejscówka (4)

      bo tak pracować możesz w fashion haus, robić zakupy też tam czyli ruszać się nigdzie nie musisz, wszędzie z kapcia... tylko ten zapaszek...

      • 37 3

      • (1)

        nie każdego ambicje kończą się na pracy w sklepie z fatałaszkami :)

        • 6 5

        • a kto mówi o pracy? mowa jest o mieszkańcach

          • 8 0

      • władze miasta mówią że już nie śmierdzi (1)

        • 23 4

        • nie słuchaj jej jak jest po alko

          • 14 5

    • i na zakupy mogliby się tramwajem wybrać a nie 1 autobusem albo co gorsza tysiącami aut blokując niekiedy zjazdy na obwodnicy

      • 20 1

  • (1)

    Ja jestem za tym żeby trasę obslugiwała linia 12

    • 2 2

    • Tramwajem ze Stogow do Bretowa

      12-tka jeździ z Oliwy przez Wrzeszcz do Migowa.Nie można jej stamtąd zabrać i przenieść na inną trasę.W Gdańsku nie ma linii nr 1,więc ta mogłaby być zamiast nr 13.

      • 0 0

  • Bardzo ładnie (27)

    Z tramwajami jest tylko jeden problem, albo dwa. Pierwsze to czytnik biletów powinien być przy wejściu, nie zeskanujesz biletu nie wchodzisz! Tym sposobem pozbylibyśmy się kloszardów.
    Drugi problem to taki że jak jeden tramwaj stanie to robi się korek. Rozwiązanie było by nawet proste do zrobienia - mijanki na trasach pomiędzy przystankami. Zepsuty tramwaj może być przecież dopchnięty do takiej mijanki przez inny sprawny pojazd i korki mniejsze!

    • 171 51

    • Aha (14)

      Rozumiem że jak w godzinach większego ruchu wsiadanie zaczęłoby zajmować po 5-6 minut żeby każdy wsiadajacy się najpierw odbił, będziesz zadowolony i nie będziesz narzekać że czemu tak powoli i niech ktoś coś zrobi.

      • 29 4

      • Osobiście wolę dłużej wchodzić do tramwaju niż jechać z kloszardem (9)

        a do tego gapowiczów nie będzie, płacisz to jedziesz dzbanku!

        • 15 24

        • paradoks menela... (2)

          kiedy menel jedzie tramwajem to
          tramwaj jedzie menelem :):):):)

          • 25 0

          • i do tego menel w tramwaju zawsze usiądzie :)

            • 0 0

          • Paradoks jest dlatego, że gdy menel już wysiądzie,

            tramwaj dalej jedzie menelem

            • 0 0

        • (5)

          A w jaki sposób zablokujesz wejście dla pasażera bez biletu? Bramki w każdym tramwaju? Czy może kołowrotki - jak przy wejściu na stadionie?

          • 26 1

          • Bramki ale takie jak mają na stadionie (4)

            I z rowerem nie wlezie kolarz jeden z drugim, ale widzę że ty to często bez biletu pomykasz że tak się plujesz?
            Na chamów jest tylko jedna metoda za to goście w krawatach będą mieć oddzielne wejście

            • 5 14

            • (3)

              A z wózkiem będę mogła?

              • 16 2

              • Tak, będą rydwany i wózki tam podczepiane (2)

                A wogle co to za pomysł z wózkami wszędzie, widziałaś w Afryce kobiety z wózkami?
                Ta,m dzieciaki nosi się na szelkach na plecach i to jest dobre rozwiązanie!

                • 12 16

              • (1)

                No i co ci tu odpowiedzieć ..... nic ci nie odpowiem .

                • 6 0

              • widzę że bywałeś w afryce

                a może jesteś z czarnego lądu?

                • 6 0

      • Jakoś w wielu miejscach na świecie ten system się doskonale sprawdza. (3)

        Ale tu jest Polska, więc oczywiście się nie da.

        • 9 11

        • Podaj choć jeden przykład ze świata (2)

          gdzie pasażer bez biletu nie może wsiąść do tramwaju.
          Ciekaw jestem jak to technicznie rozwiązano, bo przekracza to moja wyobraźnię. No, chyba że sobie po prostu fantazjujesz.

          • 2 0

          • Jemu chyba chodziło o to (1)

            Że np. w Anglii do autobusu wsiadasz tylko przednimi drzwiami (nota bene tak jest też na południu Polski) i musisz sforsować kierowcę sprawdzającego/sprzedającego bilety.
            Opcja dobra, ale tylko przy niewielkiej ilości wsiadających i braku ograniczeń czasowych na postój na przystanku (aż wszyscy wsiądą i zostaną sprawdzeni)

            • 0 0

            • MTB w Barcelonie

              Niewiem w czym problem. Barcelona, miasto kilkakrotnie większe od Gdańska, ludzie wsiadają przednimi drzwiami, wysiadają tylnymi. Każdy pasażer wchodząc kasuje bilet/kartę w czytniku. Można?

              • 0 0

    • Rozwiązaniem byłaby infrastruktura nadążająca za rozwojem miasta (3)

      Wtedy nie potrzebujesz mijanki bo tramwaj pojedzie inną trasą. A jak my mamy praktycznie jedną linię tramwajową plus parę odgałęzień to zawsze będzie problem.
      Tramwaje mają duże zalety, bo nie stoją w korkach, zajmują mało miejsca (w porównaniu z buspasem choćby) i nie smrodzą - nie rozumiem, dlaczego przez ostatnie 20 lat powstał tylko jeden krótki odcinek.

      • 15 5

      • Buspas zajmuje więcej miejsca niż torowisko ! ????? (1)

        Weź się ogarnij z takimi tekstami . Przez ostatnie 20 lat nie powstał tylko jeden odcinek torowisk a trzy i czwarty w budowie. W tym czasie wyremontowano ponad 80% torowisk . Co najśmieszniejsze , tym czasie pomimo wydłużenia się tras tramwajowych zmniejszyła się ilość linii tramwajowych - taki paradoks !!! Osobiście uważam że decyzja o remoncie zużytej infrastruktury tramwajowej to był błąd władz miasta . Tramwaj jest zbyt drogim i zawodnym środkiem komunikacji miejskiej i trzeba było postawić na wymianę tramwajów na trolejbusy . To że tramwaje się bardzo często psują to zasługa zaplecza technicznego GAiT-u . I nie mówię tu o mechanikach jako winnych tego stanu rzeczy . Po pierwsze jest ich za mało zatrudnionych a po drugie są bardzo słabo wyposażeni w narzędzia do naprawy autobusów i tramwajów ( w tym sprzęt diagnostyczny ) !!! Po trzecie jest takie stare przysłowie że " z g...na ptaszka nie ulepisz " tak i wstawiając części ( tzw podróby ) a tych również brakuje , jakość napraw jest taka jaką widać na ulicach Gdańska ( dzień bez awarii autobusu lub tramwaju GAiTu dniem straconym ) ! Chcąc mieć komunikacje miejską na dobrym poziomie trzeba w nią inwestować olbrzymie pieniądze a nie sępić tak jak to robią władze Gdańska . Sama zachęta do przesiadania się z blachosmrodów do zbiorkomu to o wiele za mało !!!

        • 4 1

        • Samochód jest najbardziej ekonomicznym środkiem transportu

          I najbardziej napędza PKB.
          Transport miejski to gigantyczne wydatki i mała efektywność

          • 2 1

      • Niekompetentni Gdanscy urzędnicy

        W Warszawie masz siatkę linni tramwajowych , popsuty tramwaj nie blokuje całej linii , pozostałe jezdzą objazdami. U nas jeden popsuty i calkowita blokada trasy. Jakby byla linia przez lostowicką na morene a potem dalej do słowackiego, to nielibyśmy namiastkę siatki linni tramwajowych. Mamy wiadukt tramwajowy do BretowoPKM z którego korzysta kilka osób, Jezdzę codziennie, kilka osób wysiada z autobusu w tym miejscu, to jest węzeł przesiadkowy , kpina

        • 8 2

    • Nie wiem gdzie te mijanki maja zrobić? Może kosztem jednego pasa drogi? Bez przesady!

      • 1 0

    • bilety (3)

      Problem z biletami jest taki, że powinny odpowiadać realnej cenie rynkowej. Teraz są zaniżone o jakieś 3 razy bo państwo dopłaca. Gdyby więc cena była realna to szybka przesiadka do prywatnego busa bądź auta :)

      • 2 3

      • nie państwo (2)

        a my za to płacimy.
        Z naszych podatków utrzymywana jest komunikacja zbiorowa i jest to obowiązek samorządu. Po to dostaje od nas pieniądze.
        Dlatego nie mam oporu w płaceniu podatków.
        Inna sprawa, jak te pieniądze sa wykorzystywane...
        A "urynkowienie"... To nigdzie na świecie się nie udało...

        "Gdyby więc cena była realna"
        ...to wybrano by stary, szkocki sposób oszczędzania, czyli bieganie za taksówkami...
        Obecnie koszty transportu są dolegliwe. A co, gdyby jeszcze dopuścić do "wolnoamerykanki".

        • 4 0

        • Czyli na tramwaj płacą ludzie, którzy nie jeżdżą tramwajem? zgadza się? (1)

          • 3 0

          • tak. ja nie jezdze tramwajem i nie mam z tm problemu. bo skoro place podatki to niech ida na komunikacje zeby jak najwiecej ludzi zniej korzystalo... wtedy ja bede mial wiecej miejsca na drodze :) jasniej sie nie da :D:D

            • 2 1

    • ?

      Jak sobie wyobrażasz dopchnięcie ważącego ponad 60 ton., a są takie co ważą i 80 ton?
      Pasażerowie mają to zrobić?

      • 3 0

    • Toś mądrze powiedział , ciekawe ile czasu by trwało wsiadanie do tramwaju i po drugie co Ty byś chciał skanować skoro masz bilet otwarty do skasowania . A co miałoby spychać ten uszkodzony tramwaj ? Wiem , para zaprzężonych koni którą by się zaprzęgało przed uszkodzonym tramwajem. Takie zaprzęgi powinny stać co 2 km i czekać na awarię . Co za kretyni tu piszą ?!

      • 11 2

    • mijanki pamiętam jeszcze z czasów prl

      mało używane, na zwrotnicach tram generował hałas.

      • 10 4

  • Kiedy tramwaj na Orunie lub nawet do swWojciecha? (4)

    • 8 5

    • Kiedyś był.

      • 0 0

    • 1970

      Była mijanka przy Sandomierskiej na jedności robotniczej

      • 2 0

    • (1)

      kiedyś już był - są dzielnice gdzie pierwszy raz zawita :)

      • 6 1

      • Na Oruni już był, ale miejscowi rozszabrowali

        • 3 1

  • Aż się prosi o tramwaj jadący Armii Krajowej do Kiełpina! (3)

    Miejsce pod tramwaj praktycznie jest przygotowane. Nie trzeba nic burzyć, usuwać, poszerzać. Nawet prowadzenie prac budowlanych nie zakłócałoby funkcjonowania ruchu na Armii Krajowej, bo pas zieleni jest tam bardzo szeroki.
    To byłoby dopiero rozwiązanie problemu komunikacyjnego. Odkorkowałoby to Armii Krajowej, bo tramwaj byłby tam znacznie szybszy od samochodów z uwagi na brak przecinających tory dróg. Alternatywa dla autobusów, które z Kiełpina w liczbie 2 jadą ul. Kartuską w korkach z beznadziejną częstotliwością. Byłaby to szybka linia tramwajowa! Wielu kierowców i nie tylko mogłoby ją uznać za atrakcyjną.

    • 36 7

    • A może do Berlina.

      • 0 0

    • SKM do Kiełpina i Karczemek (1)

      Jako przedłużenie planowanej linii na południe Gdańska. Była rezerwa terenowa. To 1 z wariantów. Konkretnie pierwszy. Łączyłaby się z istniejącą PKM w Karczemkach

      • 0 0

      • pkm karczemki

        nie ma PKM Karczemki jest PKM Kiełpinek i PKM Matarnia

        • 0 0

  • Wreszcie (12)

    Mieszkam na Siedlcach i wielokrotnie od kilku lat jako mieszkańcy apelowaliśmy u dyrektora Dobaczewskiego o przywrócenie dawnej linii Siedlce Stogi. Dobrze że wreszcie reaktywują to połączenie

    • 75 25

    • Ale nie do plaży. Dlaczego, byś kupił droższy bilet przesiadkowy. Doić, doić...

      • 0 0

    • Tylko ze to połączenie omijaj siedlce :)

      • 3 0

    • nic z tego Halinko... (3)

      ...Siedlce bedą nadal jedyną "tramwajową" dzielnica bez bezpośredniego połaczenia z plażą.Taki Chełm i okolice będą miały już dojazd do wszystkich plaż.

      • 14 3

      • Po co bezpośrednie połączenie? (2)

        Transport ma być szybki, a nie objeżdżać cale miasto bo bezpośrednio. Linie mogą być krótkie ale z dużą częstotliwością przesiadka i 2-3 min czekania to żaden problem

        • 13 7

        • Taki pomysł był już w połowie lat 90-tych, ale urzędasy tego nie zrozumieli. W Berlinie to zrobili parę lat później.

          • 0 0

        • problem, bo jeżeli złapałeś miejsce - w PESAch - to wielki sukces

          to potem przesiadasz się często już nie tyle na miejsce, co na wejście do tramwaju. Co do meritum - ta proponowana trasa jest chyba jedną z najdłuższych w Polsce, a kolega pisze coś o krótkich odcinkach

          • 6 2

    • sr*ty taty

      Gdzie Siedlce- Stogi jak ta linia będzie prowadzić przez Wioskowice i Chełm.

      • 3 0

    • A ja mieszkam na Morenie (1)

      I marzy mi się, żeby z Moreny jeździł tramwaj do Brzeźna. ZTM lubuje się w przesiadkach, ja sobie życzyłabym aby było bezpośrednie połączenie właśnie do Brzeżna i to nie przez Chełm czy inne zad*pie

      • 11 8

      • Już lepiej do Wrzeszcza

        Jakim cudem nie zrobiono tramwaju przy budowie Nowej Słowackiego?

        • 13 0

    • I dalej nie bedzie reaktywowana , Juz niedługo wszystkie linie beda jezdziły przez Chełm

      • 6 1

    • Taa Halina

      Będziesz jechać przez Morenę, Jasień i Chełm czyli "cofać się do tyłu"..
      Sven już nie kompromituj się

      • 12 0

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 21 3

  • Taaa ciekawe ile będzie jechał. (66)

    100 przystanków i na plaże w 1,5 godziny.

    • 358 80

    • Do plaży nie dojedzie.

      • 0 0

    • A kto ci ośle każe cała linię jechać? (31)

      Wiem, że u was na wsi nie ma tramwaju więc tłumaczę: to że budują nową linię nie znaczy, że jest przymus nią jechać. Ludzie jadą taki odcinek jak im pasuje.

      • 52 36

      • politycy PO mówią że via carpatia łączy tylko zagraniczne porty (18)

        • 24 17

        • (10)

          Chyba chodziło ci o lotnisko w Radomiu!?

          • 15 2

          • Radom rządzony przez PO, niedziałające lotnisko i budowa hali sportowej ma już 24 miesiące opóźnienia (9)

            • 16 10

            • poczekaj poczekaj - a zobaczysz jak długo horała NiE Będzie Budował Lotniska

              idzie po rekord

              • 0 0

            • (7)

              Zapytaj Suskiego , on się na tym zna .

              • 10 8

              • zapytam Grada gdzie elektrownia atomowa (6)

                • 20 5

              • (5)

                Tam gdzie węgiel zasilający dziś nasze elektrownie, w Rosji.

                • 12 11

              • dlaczego rudy zamknął 18 kopalń i 400 posterunków policji? (4)

                • 15 7

              • (1)

                Dlatego ze okazało sie ze węgiel przywieziony z Australii jest lepszy i tańszy od naszego.

                • 0 6

              • chyba dlatego, że kulczyk kupił kopalnie w Mozambiku

                • 5 0

              • Bo nikogo nie było w kopalniach więc nie było czego pilnować .

                • 0 4

              • żeby Zieliński mógł je otwierać i być obsypywany konfetti !

                • 10 8

        • bo taka prawda (6)

          droga dla zagranicznych Tirów

          • 25 12

          • podobno A2 też jeżdżą ludzie tylko z Berlina do Moskwy (3)

            • 23 2

            • Szczerze ? (2)

              Rudy tchórz

              • 13 13

              • Walkę o lepsze jutro i Polskę opieracie na walce z Tuskiem (1)

                Nawet jak się gość wycofa i nic nie będzie robił, to dalej będziecie "budować" lesze jutro i Polskę, walcząc z nim ... smutne i żałosne

                • 15 9

              • Kto to jest Tusk?

                • 4 2

          • To chyba jakiś eksterytorialny korytarz bez zjazdów?

            • 19 12

          • które teraz i tak jadą przez nasze wioski.

            • 27 8

      • co nie zmienia faktu, że chcąc pojechać z brętowa na stogi trzeba będzie przejechać przez pół miasta (6)

        • 11 7

        • (3)

          A jak pojedziesz autobusem czy samochodem to nie będziesz musiał przejechać pół miasta?

          • 5 4

          • (2)

            No nie, z brętowa na stogi można pojechać tunelem - o wiele szybciej. To znaczy własnym autem, bo takiego autobusu chyba nawet nie ma.

            • 3 0

            • Jeśli masz samochód to oczywiście się zgadzam. Tutaj jednak mówimy o komunikacji mieskiej.Tramwaj tunelem nie pojedzie :) (póki co)

              • 1 0

            • a korki?

              • 0 0

        • Zaczekaj na teleporty

          • 2 0

        • Bo pół miasta dzieli te osiedla.

          • 21 2

      • kupił bilet to jak nie jechac do końca , przecież zaplacił

        • 1 1

      • układacz linii i rozkładów każe (1)

        Wyraźnie widać tendencję wydłużania i komplikacji przebiegu linii komuniikacji zbiorowej. Nie ma to specjalnie związku z potrzebami mieszkańców i ich codziennym "przepływem". W efekcie przejazd z Oliwy do centrum to 90min. ze zwiedzaniem okolicznych zakamarów przy okazji...
        Bardziej widać potrzebę formalnego pokrycia terenu, w którym "coś" przyjedzie. Takie "perskie oko", że umowa jest realizowana... A że raz na 80min, to juz nie ma znaczenia.
        Prosta przyczyna, braki taboru, pracowników, sprawnych linii, których się nie buduje, błędne założenia rozwoju sieci połączeń, tworzenie linii "z nikąd, do nikąd", bo ludzie się przesiądą... Tracąc czas i pieniądze...

        I skoro uważasz, że ludzie tego nie zauważają, to ty jesteś osłem...

        • 25 3

        • I to jest gigantyczny problem, bo komunikację organizuje się według "pokrycia" przystankami, które są naćkane jeden na drugi, często mniej niż kilkadziesiąt metrów jeden od drugiego. A że linia która je potem łączy jedzie całą wieczność - to już nikogo nie obchodzi. Najprostszy przykład - Agrarna i Astronautów, dwa przystanki stojące niemal ściana w ścianę i wszystkie autobusy jadące na lotnisko obowiązkowo zatrzymują się na obu. A takich przykładów jest dużo więcej.

          • 5 0

      • Jak królewicz kupił bilet to musi go wykorzystać i jedzie z początkowego przystanku do ostatniego.

        • 8 5

      • Raczej tobie słoma z butów wystaje.

        Ludzie poprostu sobie lubia pogadać o różnych aspektach.

        • 7 2

    • (13)

      Po pierwsze Stogi to nie tylko plaża ale również duże osiedle i to dla mieszkańców wszystkich dzielnic na trasie tej linii jest dedykowana ta trasa , po drugie z tego co wyczytałem to na plażę linią nr 13 nie dojedziesz bo tramwaj będzie kończył bieg przy dawnym Pasanilu. A tak na marginesie nie znam w Gdańsku linii która miałaby 100 przystanków. A jak uważasz Ty , ile czasu powinien jechać tramwaj aby pokonać 100 przystanków wtedy gdyby taka linia istniała .Jezeli masz coś do powiedzenia to najpierw przemyśl co chcesz powiedzieć .

      • 24 16

      • No to jaki jest sens tej linii? (12)

        Linia na Stogi, która nie dojeżdża na plażę.

        • 15 18

        • (10)

          Dla ciebie Stogi to plaża , Oliwa to zoo a Sopot to molo.Niewiele.

          • 19 6

          • Co do Stogów masz rację, ale Oliwę i Sopot sam już dopisałeś (8)

            Czy jest jeszcze coś poza plażą, po co można jechać na Stogi? Nie licząc oczywiście mieszkańców.

            • 10 5

            • jeśli mieszkańcy się nie liczą (3)

              to po co robić tą linię tramwajową ??

              • 4 1

              • Wątek zboczył już z linii tramwajowej na atrakcje Stogów (1)

                Dlatego pytam, co tam jest ciekawego poza plażą i mieszkańcami.

                • 3 0

              • Oprócz plaży jeszcze kawałek lasu-fajne tereny na spacer z psem, i dziękuję, że uważasz mieszkańców stogów za ciekawych :). Jeszcze tak zapytam co np. na chełmie jest ciekawego oprócz mieszkańców?

                • 0 2

              • Stogi to blokowisko sypialniane, średnio bezpieczne i dość mało prestiżowe.poza plaża nie ma tam kompletnie nic ciekawego

                • 5 3

            • Jest. (1)

              Ale skąd możesz wiedzieć, Słoiku?

              • 1 10

              • No właśnie nie wiem

                Poza plażą byłem tam tylko w szkole i zaliczyłem kilka objazdów po dzielnicy. Dalej nie wiem co tam jest ciekawego. Krajobraz typowego miasta pod Nowosybirskiem.

                • 10 2

            • np do domu

              • 1 0

            • np. Basen

              • 3 1

          • A Gdańsk to turystyczny skansen. Trochę mało.

            • 4 1

        • Taki sens że linia nr 13 budowana jest w celu skomunikowania mieszkańców którzy zamieszkują na jej trasie, ta linia nie jest budowana tylko dlatego żeby zawieźć Cię na plażę . Co do jednego zgoda , można w sezonie letnim na 2 czy 3 miesiące wydłużyć trasę o ten jeden przystanek i jest to tylko kwestia przestawienia zwrotnicy przu Pasanilu. Poza sezonem to nie ma sensu bo te tramwaje jeżdżą tam prawie puste więc nie ma co wydłuzać i tak już długiej trasy . Dla jesiennych spacerowiczów dojeżdżaja tam inne linie.

          • 23 4

    • Ale zdążysz się spocić, ile czasu na plaży zaoszczędzisz. (11)

      • 60 3

      • Zakładam, że w nim będzie klima działała. (10)

        Ale się usmiałem - dobry żart napisałem :)

        • 23 25

        • (5)

          Niestety latem klima w tramwajach działa. Problem w tym że tak mocno, ze nie da się jechać, Na zewnątrz 30,a w środku 20. Kto to wytrzyma, zwłaszcza ubrany w ciuchy na upalny dzień?

          • 16 13

          • (2)

            W domu tez masz klimę ?

            • 2 3

            • (1)

              a Ty masz rozum ? Pomyśl chwile to nie zaboli

              w domu jest 5 osób - więc nie ma kto grzać.
              Nie wiem czy wiesz, ale każda osoba to ~100W - więc na małych powierzchniach z duża ilością osób klima to WYMÓG.

              • 2 2

              • Ale to nie o to chodzi chociaż w moim mieszkaniu wysokim na 3,20 gdzie mieszkam sam w upalne dni chodzą 3 wentylatory żeby dało się zyć ale chodzi o to ze klimatyzacji w tramwaju żąda ten który mieszka w barłogu.

                • 0 2

          • Gdyby to było 20.
            Ale w tramwaju masz cień i nawiew 10 stopni, a na zewnątrz 30 i słońce
            Szok termiczny i przeziębienie

            • 2 0

          • Jo, lepiej żeby w tramwaju było -10°C.

            Temperatura na zewnątrz i w środku nie może mieć dużej różnicy, bo taki szok termiczny wpływa na zachorowalność.

            • 6 0

        • Jasne nie ma nic lepszego niż godzina marznięcia w tramwaju po wygrzaniu się na słońcu

          • 1 0

        • nie ma to jak zachwyt nad samym sobą (2)

          ps. nie podoba się tramwaj weź taryfę lub ubera

          • 34 13

          • Dekady mijają i ciągle te same kłamstwa i obietnice

            • 23 19

          • Mevooo wróć

            Niech hulajnoge weźmie...

            • 19 6

    • jak wyjedziem o 6, to moze 1,5 godziny

      gdzie jest metro?

      • 5 0

    • Trzeba było kupić mieszkanie/dom przy plaży

      • 3 1

    • Im wiecej przystanków tym dłuzej trwa dojazd ,ale to jest wina ludzi bo ludzie chca przystanki co 100 m najlepiej pod kazdym blokiem ,domem ,szkola itd.

      • 3 1

    • Ja bym zadał inne pytanie ile razy raczej zrobił konkurs kto wytypuje ile razy tramwaj sie po drodze zepsuje ? (1)

      Obecnie dzień bez awarii tramwaju to dzień stracony. Przypominam ze jeden tramwaj się zepsuje oznacza ze 10 następnych tez stoi i czeka

      • 6 0

      • No i jeszcze może byś trzęsienie ziemi. To co nie budować bo może się tramwaj popsuć .Całe zycie z d**ilami.

        • 0 4

    • To nie ma byc transport na plaże.

      Linia ta ma służyć do przemieszczania się w regionie miedzy osiedlami.
      Jak chcesz być szybciej to zamów sobie taxówke.

      • 3 2

    • 3 autobusami

      będzie szybciej - w bo w tej chwili poza godzinami szczytu autobusy jeżdżą szybciej - tak o to wygląda komunikacja w gdańsku

      • 21 0

  • A dlaczego nie na plażę?????

    • 0 0

  • ale trase wymyslili

    Gdzie wiekszosc ludzi jezdzi w kierunku Wrzeszcza. Przymorza. A oni nas na Stogi posla.

    • 0 3

  • (1)

    A nie można na stogi plaża

    • 2 0

    • Na

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane