- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (118 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (41 opinii)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (106 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (226 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (221 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
Prace nad projektem tramwaju z Moreny do Wrzeszcza jeszcze w tym roku
Jeszcze w tym roku miasto zamierza rozpocząć projektowanie linii tramwajowej prowadzącej z Moreny do Wrzeszcza. Projekt będzie realizowany etapami, ale przygotowana dokumentacja od razu ma uwzględnić całą trasę od ul. Rakoczego do al. Grunwaldzkiej.. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wciąż jednak nie rozpatrzyła odwołania od decyzji środowiskowej, zezwalającej na budowę tej trasy.
W maju jako pierwsi informowaliśmy o nowym pomyśle na inwestycję, która po kilkuletnich sporach z mieszkańcami ul. Bohaterów Getta Warszawskiego o jej przebieg przez tę ulice, wreszcie ma szansę na realizację.
Zgodnie z zapowiedzią urzędnicy chcieliby etapować budowę nowej trasy. Najpierw powstałby odcinek z Moreny do Politechniki Gdańskiej. Dopiero później, po ostatecznym rozstrzygnięciu konfliktu z mieszkańcami ul. Bohaterów Getta, miałby powstać brakujący fragment torów do al. Grunwaldzkiej.
- Połączenie górnego i dolnego tarasu to konieczność - tłumaczył pół roku temu Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Bez tej inwestycji nie można mówić o zrobieniu kolejnego kroku w podniesieniu jakości komunikacji publicznej, skrócenia czasu przejazdu, zachęty do przesiadki z własnego samochodu. W przypadku linii tramwajowej GP-W [Gdańsk Południe Wrzeszcz - dop. red.] wiele rzeczy jednak nie zależy od nas i jest uwarunkowane od postępowania administracyjnego związanego z decyzją środowiskową i jej zaskarżeniem. Ten proces może wydłużyć wszystko o wiele lat, dlatego szukamy różnych alternatywnych rozwiązań. Jednym z wariantów jest etapowanie inwestycji i doprowadzenie linii tramwajowej w pierwszym etapie tylko w okolice Politechniki Gdańskiej i pozostawienie kilkusetmetrowego odcinka do al. Grunwaldzkiej.
Którędy ten tramwaj, czyli problem Królewskiej Doliny
Obecnie realizacja linii oficjalnie nazywanej Gdańsk Południe-Wrzeszcz jest na etapie wydanej pod koniec 2019 roku decyzji środowiskowej, która - także zgodnie z przewidywaniami urzędników - została zaskarżona przez mieszkańców ul. Bohaterów Getta.
- Odwołanie jest rozpatrywane przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Miasto oczekuje szybkiego rozpatrzenia odwołań, co pozwoli na kontynuację procesu projektowego i przygotowanie inwestycji do realizacji. Tę właśnie fazę chcemy uruchomić jeszcze w tym roku - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.
Szacunkowy koszt inwestycji ma wynieść prawie 250 mln zł, dlatego, aby w ogóle było możliwe wbicie pierwszej łopaty, miasto chce uzyskać dofinansowanie ze środków unijnych. Mogłoby to nastąpić w ramach wieloletniego projektu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej na lata 2021-2027, jako pierwszy projekt jego V edycji.
Opinie (413) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-17 12:52
X
Uważam że w pierwszej kolejności powinno połączyć się Południe Gdańska z Business Center w Oliwie. Tą trasą jeździ codziennie mnóstwo ludzi. Chętnie zamienię samochód na tramwaj ale tramwaj przez Gdańsk obecnie jedzie godzinę. Powinna być trasa np przez Łostowicką i Schuberta...
- 1 0
-
2020-12-17 13:16
Południe Gdańska!
Przeciez Morena ma super połączenie. Co z Południem Gdańska! Miał być tramwaj na Łostowickiej!!!!
- 1 0
-
2021-03-15 12:59
Powinien się tym tematem zajać konserwator zabytków - na ul Bohaterów Getta Warszawskiego wszystkie kamienice to zabytki.
Tramwaj doprowadzi do destrukcji tych kamienic zwłaszcza dla tego że cala ulica przebiega po terenie bagiennym co spowoduje zwiększone drgania gruntu w czasie przejazdu ciężkich składów tramwajowych. Po kilku latach kamienice zaczna się rozpadać!!!
- 0 0
-
2021-03-15 13:05
Wychodzi brak ogólnego projektu urbanistycznego miasta to co jest planowane to urzędowa bandyterka bez składu i ładu !!
Za kilka lat trzeba będzi to wszystko przebudowywać !!! Oczywiście na koszt podatników !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.