- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (50 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (218 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (135 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (86 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (106 opinii)
Premier Mateusz Morawiecki ogłosił włączenie Drogi Czerwonej do inwestycji CPK
Na kilka dni przed wyborami premier Mateusz Morawiecki przyjechał do Gdyni, gdzie przedstawiciele rządu oraz Morskiego Portu Gdynia podpisali trzy porozumienia dotyczące współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i gdyńskim portem ws. budowy Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego.
Z kolei Port Zewnętrzny jest na etapie analiz środowiskowych. Niebawem powinien zostać wyłoniony prywatny inwestor. Inwestycja będzie realizowana w formule PPP. W zamian za kapitał zainwestowany w budowę portu, prywatny inwestor zostanie jego operatorem na kilkadziesiąt lat.
Partnerska współpraca między CPK i Portem Gdynia
Podpisane w poniedziałek umowy zacieśniają współpracę między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia i mają skutkować sprawniejszą realizacją zaplanowanych inwestycji.
W Gdyni z tego powodu zjawili się premier Mateusz Morawiecki oraz członkowie rządu: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki i żeglugi śródlądowej, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Waldemar Buda, pełnomocnik rządu ds. partnerstwa publiczno-prywatnego.
- Droga Czerwona, jakkolwiek to tylko kilka kilometrów, jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Krokiem do budowy Portu Zewnętrznego i Drogi Czerwonej ma być ścisła, partnerska współpraca między CPK i portem Gdynia - zdaniem rządzących - przedsięwzięciami komplementarnymi.
Droga Czerwona częściowo finansowana ze środków CPK
Owocem współpracy ma być sfinansowanie prac przygotowawczych Drogi Czerwonej ze środków programu CPK.
- CPK będzie oferował pełną intermodalność, przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego. Naturalne więc to pole do współpracy - podkreślał Marcin Horała.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego
Miejsca
Opinie (438) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-07 11:05
Premier mnie przekonal, aby nie glosowac na Dude.
- 3 3
-
2020-07-07 13:13
moravietzki! A co z tym promem
co to miał być początkiem całej floty. co z autami elektr. co z setkami mostów, tysiącami mieszkań, setkami km autostrad. Co z twoją działką wyłudzoną przez kościół od skarbu Państwa którą odkupiłeś za złotówkę?
- 0 2
-
2020-07-07 13:33
A czego ten tu znowu szuka???
- 0 6
-
2020-07-07 14:39
A co z drogą OPAT?
Rozumiem ze jak Droga Czerwona to i Opat? Przeciez maja sie łączyć
- 5 0
-
2020-07-07 14:51
Port
Bardzo dobry plan.popieram rozbudowę
- 5 0
-
2020-07-07 20:28
cpk
Do puki w Gdyni będzie anty panstwowa organizacja jak kod ,to Gdynia nigdy nie dostanie dużych pieniędzy od Państwa Polskiego.....
- 4 1
-
2020-07-08 20:45
Deklaracja prezydenta Gdyni,
że w wyborach poprze Rafała Trzaskowskiego, skłoniła radnych PiS do stwierdzenia, że jeśli wygra kandydat PO, to rząd nie zbuduje oczekiwanej przez miasto Drogi Czerwonej do portu. Problem w tym, że obietnicami powstania Drogi Czerwonej PiS gra od pięciu lat i nic z tego nie wynika.
- 2 0
-
2020-07-09 07:49
Nawet Szczurek przejrzał na oczy. Brawo za ostatnią decyzję.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.