• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Próbny przejazd tramwaju aleją Pawła Adamowicza

Szymon Zięba
25 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

W poniedziałek al. Adamowicza przejechał tramwaj. Na razie na pokładzie wiózł inżynierów. Do ruchu pasażerskiego trasa ma zostać oddana w czerwcu.

Wszystko wskazuje na to, że tramwaje linii nr 12 oraz autobusy nocne N2 pojadą al. AdamowiczaMapka już w czerwcu. W poniedziałek, 25 maja, odbył się na tej trasie pierwszy przejazd techniczny składu - na razie bez "zwykłych" pasażerów na pokładzie. Według planów tramwaje mają kursować tam co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy.



Czy w twojej dzielnicy są problemy z dostępnością do komunikacji miejskiej?

Prace związane z budową linii tramwajowej łączącej Piecki Migowo z Jasieniem są już na finiszu. Jak poinformował w poniedziałek Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, poniedziałkowy przejazd techniczny miał za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.

- Wszystko wskazuje na to, że zostanie on uruchomiony w czerwcu - powiedział Włodzimierz Bartosiewicz.
Jak usłyszeliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego, al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Przejazd tramwajem aleją ma trwać niecałe 10 minut. W tym czasie skład minie 6 przystanków.

- Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie. Rozkład jazdy "dwunastki" nie zmieni się znacząco. Zostanie jedynie wydłużona jej trasa - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.

Sprawdzą popularność nowej trasy



Przedstawiciele organizatora transportu miejskiego podkreślają, że trwają prace nad kompleksowym projektem oferty przewozowej na nowej trasie.

- Będziemy stale obserwować potrzeby pasażerów i dostosowywać rozkłady jazdy do popytu - mówi Zygmunt Gołąb.
Oznacza to, że jeżeli okaże się, iż nowa linia cieszy się bardzo dużą popularnością, tramwaje pojadą po niej częściej. Pasażerowie nie powinni jednak spodziewać się wypuszczenia na trasę "dziennego" autobusu - organizator przewozów unika dublowania środków transportu.

Jak kursują tramwaje i autobusy w Gdańsku?



Samochody pojechały al. Adamowicza wcześniej



Przypomnijmy: koszt inwestycji to ok. 243 mln zł. Budowa al. Pawła Adamowicza jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. W pierwszej połowie stycznia tego roku władze miasta i przedstawiciele wykonawcy al. Pawła Adamowicza otworzyli ostatni fragment nowo powstałej trasy łączącej Morenę z Jasieniem.

Oddano wówczas do użytku kierowców ostatni fragment ulicy Nowej Bulońskiej - nazwanej al. im. Pawła Adamowicza. W tym czasie po raz pierwszy auta pojechały efektownym wiaduktem nad potokiem Siedleckim, tzw. estakadą wenecką. To pierwszy tego typu obiekt powstały w kraju od ponad 100 lat.
10:16 25 MAJA 20 (aktualizacjaakt. 10:46)

Próbny przejazd tramwaju al. Pawła Adamowicza (29 opinii)

Pierwszy tramwaj na al. Adamowicza przy Centrum Edukacji Jabłoniowa na Lawendowym Wzgórzu. Podczas tego kursu inżynierowie sprawdzają zachowanie się pojazdu na nowej trasie.
Pierwszy tramwaj na al. Adamowicza przy Centrum Edukacji Jabłoniowa na Lawendowym Wzgórzu. Podczas tego kursu inżynierowie sprawdzają zachowanie się pojazdu na nowej trasie.

Miejsca

Opinie (391) ponad 100 zablokowanych

  • Poczekajcie

    Poczekajcie do pierwszego wykolejenia ,albo kolizji na tym skrzyżowaniu,to dopiero rozpierducha będzie

    • 8 4

  • Bantustan, Autonomiczna Republika Małej Sycylii (1)

    "Inwestycja" skrojona na miarę spółki deweloperów i "zaprzyjaźnionych" urzędników. Projekt i realizacja minimum 3x drożej niż być powinno więc można odtrąbić sukces o którym się pisze jako wielkie wydarzenie. Tramwaj na Nowej Bulońskiej, no dosłownie skok cywilizacyjny na miarę naszych możliwości! Dość powiedzieć, że wyrzucamy w błoto pieniądze na archaiczny środek transportu, czyli tramwaj, to jeszcze sama realizacja zakrawa o groteskę. Za 30-40 lat będą tu betonowe slumsy, rozwalone co rusz jezdnia i chodniki oraz gigantyczne korki. No ale patrząc na to co budyniowa Ola i jej świta poczynają, nie może być inaczej. Dlatego zamiast mieszkać w klockowatym "apartamencie" za 10k/m2 mając 5 minut (hehe) do centrum lepiej przenieść się wraz ze swoimi podatkami do którejś z gmin ościennych. Zrobiłem tak parę lat temu i nie żałuję - mam wszystko co trzeba, no może poza tym legendarnym prestiżem i "powiewem wolności" o którym tyle deweloperzy i klakierzy lokalnej watahy mówią. Zdrówka wszystkim życzę!

    • 29 11

    • powiedz chociaz ktora to gmina bo szukam czegos ladnego pod Gdanskiem

      teraz zamieszkanie w Gdansku to jak mieszkac na bronxsie

      • 4 3

  • Świetna wiadomość, przyjemna ta droga z widokiem na panoramę Gdańska (widać zatokę i Kościół Mariacki) (1)

    • 20 4

    • a mnie nowa inwestycja zabrala caly widok na panorame Gdanska, zatoke, Kosciol Mariacki i i jeszcze w bonusie dolozyla halas na potege. Miasto w nosie ma mieszkancow, ich prosby, arbumenty; dobrze , ze nie poprpowadzili drogi wprost po osiedlach ,ktore mija aleja i tramwaj :/

      • 2 5

  • Wiekopomna chwila. Rok 2020 w Gdańsku oddana do użytku zostaje pierwsza w mieście droga dla rowerów :D

    Po tylu latach doczekaliśmy się jednej drogi dla rowerów w "stolicy rowerowej".
    Mają rozmach :D
    Na drugą poczekamy kolejne 20lat?

    • 10 6

  • Tramwaj do Brętowa (4)

    Stamtąd powinno być połączenie tramwajem do Brętowa PKM

    • 40 0

    • ale (2)

      jak będzie szło przez Morenę, to co za problem się przesiąść na Migowie na tramwaj do Brętowa?

      • 1 8

      • bo każda przesiadka to koszty

        czasowe i te namacalne, finansowe.
        Szczególnie bez synchronizacji i wspólnej taryfy opłat za różne środki transportu.

        • 3 3

      • A taki że jak nie trafisz na tramwaj to stracisz na tej przesiadce ładnych kilkanaście minut

        • 4 2

    • oraz z Brętowa na Zaspę i/lub do Wrzeszcza

      Zamiast tego kombinują w Dolinie Królewskiej...

      • 3 3

  • Pasazer

    Z tą linią mam pod górę bo przejazd mi zabrali i muszę nadrabiać sporo by do domu dojechać.Jesli musieliśmy wydać kasę na tą trasę to ok .Czemu tylko nie mozna skończyć remontu już istniejącej trasy na Stogi?

    • 6 5

  • Boże jaka zabetonowana okolica

    • 15 7

  • Ogólnie mam pod górę z tą linią bo muszę sporo nadrabiać przejazd mi zabrali ale niech jeździ jak musi i musimy wydać kasę tylko czemu starej trasy na Stogi nie robią w terminie?

    • 9 4

  • Z fllmu widac,że nazwanie ulicy aleja jest na wyrost. (1)

    "Aleja droga piesza, rowerowa lub jezdna, jak również szlak komunikacji wodnej, obsadzony po obu stronach drzewami albo krzewami o określonej kompozycji, czyli z zachowaniem rytmu nasadzeń i powiązań krajobrazowych."

    • 15 4

    • Może coś od siebie,czy tlko wikipedia?

      • 3 4

  • Niezły przekręt (1)

    Powiem wam tak. Za 243 mln zł zbudowano trochę ponad 3 km drogi (po 1 pasie w każdą stronę) i tramwaj co daje 81 mln zł za kilometr. W tej samej cenie za 1km niedawno wybudowano drogę ekspresową S7! na której trzeba było zbudować most przez Wisłę, kilkanaście wiaduktów i rozjazdów, drogi serwisowe. Nie wspominając o tym że na większości trasy trzeba było dawać 15m palę!
    Obstawiam że jakieś 100 mln zł to zysk tej nie nadającej się do niczego firmy NDI.

    • 29 8

    • oj tam...

      PKM 3x przelobowano...

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane