- 1 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (219 opinii)
- 2 Gdzie lądują ścieki z działek? Będą kontrole (128 opinii)
- 3 Zwężą ul. Morską. 9 miesięcy prac (106 opinii)
- 4 Co z krzyżami w trójmiejskich urzędach? (1007 opinii)
- 5 237 mieszkań zadłużonych na ponad 10 mln (96 opinii)
- 6 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (245 opinii)
Prom linowy z Sobieszewa na sprzedaż
Z Martwej Wisły zniknie kolejny prom. Po tym przy Twierdzy Wisłoujście mieszkańcom przyjdzie rozstać się z linową przeprawą w Sobieszewie.
Przypomnijmy, że prom w Sobieszewie to przeprawa linowa. Była ona dotychczas uruchamiana na czas zamknięcia i napraw mostu pontonowego. Sam prom nie ma napędu, dlatego miasto zamawiało do jednostki niewielki, ok. 150-konny holownik. W ciągu godziny jednostka kursowała 3-4 razy w obu kierunkach. Podróż nią odbywała się bezpłatnie. Sęk w tym, że utrzymanie samego tylko holownika kosztuje miasto ponad 230 tys. zł rocznie.
Sprzedaż jednostki wydaje się więc uzasadniona.
- Rozpoczęła się właśnie budowa nowego, zwodzonego mostu w Sobieszewie. Miejsce, przy którym cumuje prom leży w tzw. kolizji z terenem budowy - prom jest zacumowany w linii budowy nowego mostu - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Film archiwalny z czerwca 2013 r.
Przeprawa promowa z Sobieszewa, jak i pływający na pontonach obok niej most nie wrócą już na swoje miejsce.
- Kwestie wykorzystania przeprawy promowej w przyszłości były oczywiście analizowane. Jednak z powodu złego stanu technicznego jednostki porzucono te plany. W grę wchodziłoby bowiem wykonanie remontu i przywrócenia tzw. klasy. Uruchomienie nowej przeprawy wiąże się też z innymi - wysokimi - kosztami. Każdorazowo należy przygotować miejsca cumowania promu, czyli przyczółki, oraz układ drogowy - wyjaśnia Kaczmarek.
Koniec promu jest więc przesądzony. Prom zostanie wystawiony na licytację lub przetarg. W przypadku braku ich powodzenia - prom zostanie zezłomowany.
Przypomnijmy, że w tym roku przestał funkcjonować Prom Wisłoujście. Miasto nie zdecydowało się finansować przeprawy między Nowym Portem a Portem Północnym, bowiem dla kierowców został udostępniony tunel pod Martwą Wisłą. Ostatecznie jednostka została zezłomowana.
Nowy most o długości 173 metrów (ze skrzydłami - 181,5 m) będzie wyposażony w dwupasową jezdnię oraz jednostronne chodniki i drogę rowerową. Otwieranie przęseł mostu nie powinno trwać dłużej niż 2 minuty.
W ramach inwestycji, która ruszyła pod koniec lata, powstanie też 900 metrów nowej drogi wraz z przebudową skrzyżowań ulic Nadwiślańska - Turystyczna - DW501 i Sobieszewska - Łąkowa - Piaskowa .
Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2017 roku. W pierwszym kwartale 2018 roku planowana jest procedura odbioru inwestycji, po której most zostanie dopuszczony do ruchu.
Istniejący most pontonowy użytkowany był pierwotnie w Kiezmiarku. W obecne miejsce został on przetransportowany w latach 70., gdy w Kiezmarku powstała nowa stała przeprawa (część mostu pontonowego z Kiezmarka trafiła także do Drewnicy). W 2013 roku Most Sobieszewski przeszedł generalny remont, polegający m.in. na wymianie nawierzchni jezdni i części pieszej. Podniesiona została także jego nośność z 10 do 30 ton.
Nowy zwodzony most będzie stanowił główny dojazd na Wyspę Sobieszewską podczas zlotu skautów Jamboree 2023, o którego organizację - właśnie w Gdańsku - ubiega się Polska. Miasto spodziewa się, że na wyspę z tej okazji przyjedzie 40 tys. skautów z całego świata. Symbolicznie połączy on też Gdańsk i Wyspę Sobieszewską w 45. rocznicę włączenia jej w granice miasta.
Opinie (70)
-
2016-12-16 18:11
Gdynia
Nie szczur kupi, przyda się podczas remontu estakady.
- 2 0
-
2016-12-16 18:05
No biznesmeni!!
Kupic prom ,ustawic w Pucku i targac warsiawke na polwysep. Kasa murowana!!!
- 2 0
-
2016-12-16 17:52
Buk
Niech Budyń kupi bo po wyborach bedzie jak znalazł
- 2 1
-
2016-12-16 17:23
Do rzeczy
Ile?
- 1 0
-
2016-12-16 16:15
Już myślałam że ten do Mikoszewa...
- 3 0
-
2016-12-16 15:40
Jakby miał napęd na LPG to bym wziął
Jeszcze jakbym miał niewolników, wiosłowali by jak w galerze, a tak dziękuję, poczekam aż Polferiesa będą chcieli sprzedać.
- 3 0
-
2016-12-16 15:36
Prom
Moze wzmocnic nasza Marynarke pod dowodztwem sw. Antoniego .
- 7 1
-
2016-12-16 15:17
A jak się ma legendarny Baron operator promu ???
- 3 0
-
2016-12-16 14:22
Zakonserwować i zatrzymać prom. Jeszcze za nim zatęsknicie, w razie wojny albo jak lód zniszczy most.... (1)
Sprzedać jest łatwo, zwłaszcza za grosze.
- 10 4
-
2016-12-16 14:45
Szwedzi nadal trzymaja i konserwuja stare lokomotywy na opal, bo beda akurat
przydatne jak wybuchnie wojna.
- 3 1
-
2016-12-16 14:43
Nowa przeprawa
może połączyć tym promem Górki zachodnie z Sobieszewem, tam chyba nawet są przyczółki. fajny skrót do Sobieszewa
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.