- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (186 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (107 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (63 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (313 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (139 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (67 opinii)
Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg
Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni . W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej. . Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.
Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi
Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.
Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.
Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.
Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.
Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych Alchemia i Arkońska Business Park w Gdańsku.
- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej
Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.
W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.
Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska
- al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
- al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
- ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
- ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.
To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.
- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota Płotka i Paweł Stolarczyk (PiS).
Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie
Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.
Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.
- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.
Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.
Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych
Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2018-02-16 15:21
ZDiZ w Gdyni w połączeniu ze słowem "rzetelnie" to taki oksymoron trochę....
- 23 0
-
2018-02-16 15:01
budować biurowce. kierowcy i tak się dostosują, podobnie jak pasażerowie zbiorkomu
po co jakieś propozycje, spotkania. NA takich spędach to jeno pijo i jedzą ciasteczka
- 13 5
-
2018-02-16 14:40
Manipulacja? (1)
"mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską" - manipulacja słowna, tak jakby możliwość korzystania z komunikacji miejskiej była zasługą braku miejsc parkingowych, a nie przykrą koniecznością wynikającą z niemożności zaparkowania samochodu. No jak tak, to zlikwidujmy wszystkie parkingi w mieście i ogłośmy, że to dzięki temu posunięciu mieszkańcy MOGĄ jeździć autobusami.
- 53 4
-
2018-02-16 14:48
Tak to wygląda
z tego co zacytowano
- 9 1
-
2018-02-16 14:48
Zamalować na biało
i będzie git!
- 26 3
-
2018-02-16 14:47
A będą bus pasy i główny wykonawca MTM?:)
- 28 2
-
2018-02-16 14:39
widać te przygłupy z um już kompletnie odleciały
tam jest takie kongo ze hej to ci jeszcze biurowiec chcą wrzucić a obok kolejne bloki :D
- 28 7
-
2018-02-16 14:36
Lądowisko dla helikopterów!
Gdynia ma już lotnisko, ale gdzie mają lądować helikoptery!
- 40 5
-
2018-02-16 14:35
Kiedy przeczytam o zrealizowanej inwestycji w Gdyni?
Wciąż tylko obiecanki i plany szczególnie przed wyborami.
- 55 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.