Fakty i opinie

Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie

Najnowszy artukuł na ten temat

Okolica molo w Orłowie nie dla samochodów

Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut.
Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską zobacz na mapie Gdyni oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.



Co sądzisz o propozycjach społeczników?

popieram je, priorytetem powinna być komunikacja miejska 36%
zwiększenie częstotliwości popieram, ale ul. Orłowska to nie miejsce dla trolejbusów 40%
trolejbus na Orłowskiej to dobry pomysł, ale więcej kursów linii jest niepotrzebne 3%
są nietrafione, jestem im przeciwny(a) 21%
zakończona Łącznie głosów: 556
  1. Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
  2. Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
  3. Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
  4. Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.

Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.

Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?



- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.

Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka


Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.

Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.

ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana



Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.

Ulica Orłowska w sezonie letnim


Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.

- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas



Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.

graf. Trojmiasto.pl
- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.

Parkowanie na Orłowskiej tylko w części


Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.

Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo



Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.

Proponowane zmiany:

  • linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
  • linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
  • linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.

ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino



Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.

- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.

Rozkład ZKM Gdynia

Opinie (99) 1 zablokowana

  • O, przesunęliście dziś artykuł na trzecie okienko

    Ale i tak się wypowiem, że te zmiany są coraz dziwniejsze, ludzie są niezadowoleni i nie ma mowy o jakimkolwiek skomunikowaniu :/

    • 21 11

  • jak temat o Gdyni to znowu gadanie o niczym

    projekty, dyskusje konsultacje a zero działania i inwestycji.

    • 44 6

  • Czyli - zmiany,zmiany,zmiany.

    • 8 6

  • Dwa lata temu zwęzili ul. Orłowską, żeby zrobić drogę rowerową a teraz chcą, żeby tam jeździł trolejbus pomimo, że od przystanków przy Al. Zwycięstwa do parkingu jest dosłownie 300-400 metrów??? Może niech do samej plaży???

    • 86 8

  • A nie moga zawracac na molo?

    • 42 4

  • jak szczurek z deweloperami zabuduje tereny po maximie, sanatorium i resztę

    to w Orłowie zrobi się ciasno.

    • 40 9

  • Których nie będzie

    Sam się zastanawiam skąd pan Patryk wziął ten dar pisania o niczym. Może niech zacznie pisać książki dla małych dzieci, to zarobi

    • 3 3

  • ale jak to, znak zakazu zatrzymywania nie wystarczy?

    no tak przepisy i znaki naszych cudownych dzieci trzech pedałów nie dotyczą

    • 26 6

  • No tak, priorytetem jest oczywiście Szczurowo (w zasadzie Szczurzyno) i okolice...

    ... a nie jakieś tam dzielnice z dala od siedziby prezydenta stulecia Gdyni.

    • 18 20

  • kup se masc na bol wiesz czego

    jw

    • 8 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.