• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta

Maciej Naskręt
23 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Kowale od dwóch lat oświetlany jest diodami LED-owymi. Węzeł Kowale od dwóch lat oświetlany jest diodami LED-owymi.

Będzie rozbudowa węzła Kowale zobacz na mapie Gdańska w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Powstaną tam cztery nowe zjazdy, a także dodatkowa, 3,6-kilometrowa jezdnia w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycję miałaby sfinansować firma Doraco, która w okolicy planuje budowę osiedla mieszkaniowego.



Przeznaczony do rozbudowy fragment Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Kowale a węzłem Gdańsk-Południe. Przeznaczony do rozbudowy fragment Obwodnicy Trójmiasta między węzłem Kowale a węzłem Gdańsk-Południe.
Trwają rozmowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z firmą Doraco w sprawie budowy dodatkowej jezdni o przekroju dwupasmowym, która będzie poprowadzona po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta, od węzła Kowale do węzła Gdańsk Południe.

- Oprócz 3,6-kilometra drogi planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła. Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Narzuconym przez urzędników warunkiem skomunikowania tych terenów z Obwodnicą Trójmiasta będzie zrealizowanie tej inwestycji. Warto nadmienić, że wymogli oni także pozostawienie rezerwy dla trzeciego pasa ruchu obwodnicy od strony zachodniej.

Zdaniem GDDKiA, węzeł Kowale nie sprostałby w obecnym kształcie wzrostowi natężenia ruchu, jaki wywołałoby zagospodarowanie terenów na zachód od Obwodnicy Trójmiasta.

Podobnie uważają przedstawiciele Doraco.

Czy rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta w Kowalach jest potrzebna?

- Należący do nas teren w Kowalach jest przeznaczony dla zabudowy wielofunkcyjnej. W sumie to kilkadziesiąt hektarów, które planujemy skomercjalizować. Dlatego także w naszej ocenie rozbudowa drogi ekspresowej jest niezbędna - przyznaje Andżelika Cieślowska, prezes Doraco.

Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta na Kowalach może pochłonąć ok. 10-20 mln zł. - Koszt rozbudowy drogi ekspresowej to niewielka część wydatków jaką poniesiemy w trakcie realizacji komercyjnej inwestycji w Kowalach - podkreśla prezes budowlanej spółki.

Kiedy mogłyby rozpocząć się prace przy rozbudowie? Doraco deklaruje, że rozpocznie prace jak tylko kierownictwo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyryazi na to zgodę.

Węzeł Kowale powstał w latach 1987-1989, gdy natężenie ruchu w tym miejscu było wielokrotnie mniejsze. Także dlatego dziś to skrzyżowanie nie spełnia standardów przyjętych przez GDDKiA - obiekt jest kolizyjny, co utrudnia na nim ruch.

W ostatnich latach węzeł został wyremontowany: wymieniono warstwę bitumiczną na zjazdach, a także w ciągu biegnącej nad obwodnicą drogi wojewódzkiej nr 221. Pod koniec 2011 r. zainstalowano tu oświetlenie LED-owe o łącznej mocy 10,58 kW. Zastąpiło ono latarnie sodowe o mocy 22,50 kW. Zmiana umożliwiła kilkudziesięcioprocentową redukcję zużycia energii.

Wkład Doraco w rozbudowę Obwodnicy Trójmiasta, nie będzie pierwszą inwestycję tego typu. Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe.

Miejsca

Opinie (185) 7 zablokowanych

  • Borkowo to tam, gdzie zasypali jezioro gruzem (3)

    i budują na tym osiedle?

    • 23 3

    • o jakim osiedlu piszesz?

      • 0 0

    • Jezioro.... (1)

      Poniosła wyobraźnia nieco...

      • 5 7

      • Staw

        www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zasypany-staw-a-wraz-z-nim-gniazda-ptakow-i-ryby-n60666.html

        • 6 0

  • Na kiego grzyba kolejne osiedle - kto to kupi - chyba "gupi"

    tyle pustostanów w 3mieście w Hiszpani burzą osiedla wybudowane tam w czasie trwania bańki spekulacyjnej.

    • 1 3

  • (3)

    Ostatnia odpowiedz w ankiecie powala. "Nie, to zabieranie cennych terenów pod drogi". To pod co ma byc zatem przeznaczona rozbudowa wezla jak nie pod drogi?!

    • 50 7

    • można na wolnym terenie budować miejsca pracy (2)

      nie tylko drogi są na tym świecie

      • 4 5

      • Co ty byś chciał za miejsca pracy stworzyć?
        Pakowanie smrodu z szadułek do słoików i sprzedawanie za granicą?

        • 3 0

      • zle zrozumiales

        kolega wyzej ma racje, bo to jakis taki dziwny tekst,

        • 4 0

  • Bzdura (1)

    Zamiast poszerzać obwodnicę będą sobie równolegle budować dodatkową jezdnię nazywając to poszerzeniem obwodnicy. 3 pasy obowiązkowo - od Szadółek do węzła Kwiatkowskiego

    • 5 4

    • Od Szadółek do Gdyni-Portu,czyli akurat nie tam,gdzie opisywana w artykule droga

      PS.A co,tamtędy akurat dojeżdżasz do pracy,czy jak?

      • 0 0

  • Przy okazji remontu EKRANY AKUSTYCZNE (2)

    Skoro ma powstać dodatkowy pas od węzła Kowale w kierunku obwodnicy południowej to może czas najwyższy zamontować ekrany akustyczne na wysokości osiedla Olimp. Hałas natężył się mocno od czasu dołączenia obwodnicy południowej.SZANOWNI URZĘDNICY WEŹCIE TO POD UWAGĘ PRZY ROZBUDOWIE.

    • 3 4

    • rzygam ekranami (1)

      drzewa sadzcie

      • 6 1

      • Ty wiesz co myśli typowy polski kierowca o drzewach?

        Zapytaj się Hołowczyca

        • 1 3

  • czemu w PL nie buduje sie tzw koniczynek zamiast kolizyjnych skrzyzowan? (2)

    • 10 4

    • bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań (1)

      najmniej kolizji na małych rondach po uspokojeniu ruchu

      • 4 5

      • Jeden mądrzejszy od drugiego lol

        • 0 0

  • (3)

    "... Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe."

    Dzięki temu mamy na węźle wspaniałe ekrany akustyczne zrobione z desek i po 2 latach wyglądają, że POŻAL SIĘ BOŻE...

    • 6 4

    • Nie,lepsze są plastykowe ekrany pod niebo... (1)

      Zobacz autostrady w Brytanii: za ekran akustyczny robi niski drewniany płotek + drzewa i zarośla (które same rosną i nie szpecą). A u nas?....

      • 2 0

      • Najlepsze są ekrany plastykowe pod niebo,

        beton, asfalt, reklamy wielkopowierzchniowe, płoty betonowe, a nie drzewa, drewno, a tym bardziej zieleń. Brytania, Norwegia, Austria to dziadostwo. Nie bierzmy z nich przykładu, tylko z tras wylotowych w Polsce

        • 2 0

    • auchan zadbał o siebie . Nic więcej

      • 2 0

  • zjazd (1)

    może by tak wreszcie zjazd Borkowo zrobili!

    • 9 4

    • Nigdy nie będzie takiego zjazdu i nie potrzeba.

      • 1 2

  • A ja bardzo się cieszę

    Szkoda tylko, że nie 10 pasów w jedną stronę, tylko 3. Na całym świecie wylewa się asfalt na łąki, pola etc. Tylko u nas w Polsce dba się o zieleń która jest wrogiem postępu. Precz z zielenią! Ona nie przynosi zysku. Tako rzecze mój guru.

    • 3 0

  • No to nieźle deweloperzy zarabiajaą

    a ludziska na zadupiu kuopuja mieszkania, licżą sie tylko GDAŃSK, WRZESZCZ, OLIWA, reszta to zadupia

    • 2 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane