- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (123 opinie)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (221 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (51 opinii)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (32 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta
Będzie rozbudowa węzła Kowale w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Powstaną tam cztery nowe zjazdy, a także dodatkowa, 3,6-kilometrowa jezdnia w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestycję miałaby sfinansować firma Doraco, która w okolicy planuje budowę osiedla mieszkaniowego.
Trwają rozmowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z firmą Doraco w sprawie budowy dodatkowej jezdni o przekroju dwupasmowym, która będzie poprowadzona po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta, od węzła Kowale do węzła Gdańsk Południe.
- Oprócz 3,6-kilometra drogi planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła. Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Narzuconym przez urzędników warunkiem skomunikowania tych terenów z Obwodnicą Trójmiasta będzie zrealizowanie tej inwestycji. Warto nadmienić, że wymogli oni także pozostawienie rezerwy dla trzeciego pasa ruchu obwodnicy od strony zachodniej.
Zdaniem GDDKiA, węzeł Kowale nie sprostałby w obecnym kształcie wzrostowi natężenia ruchu, jaki wywołałoby zagospodarowanie terenów na zachód od Obwodnicy Trójmiasta.
Podobnie uważają przedstawiciele Doraco.
Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta na Kowalach może pochłonąć ok. 10-20 mln zł. - Koszt rozbudowy drogi ekspresowej to niewielka część wydatków jaką poniesiemy w trakcie realizacji komercyjnej inwestycji w Kowalach - podkreśla prezes budowlanej spółki.
Kiedy mogłyby rozpocząć się prace przy rozbudowie? Doraco deklaruje, że rozpocznie prace jak tylko kierownictwo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyryazi na to zgodę.
Węzeł Kowale powstał w latach 1987-1989, gdy natężenie ruchu w tym miejscu było wielokrotnie mniejsze. Także dlatego dziś to skrzyżowanie nie spełnia standardów przyjętych przez GDDKiA - obiekt jest kolizyjny, co utrudnia na nim ruch.
W ostatnich latach węzeł został wyremontowany: wymieniono warstwę bitumiczną na zjazdach, a także w ciągu biegnącej nad obwodnicą drogi wojewódzkiej nr 221. Pod koniec 2011 r. zainstalowano tu oświetlenie LED-owe o łącznej mocy 10,58 kW. Zastąpiło ono latarnie sodowe o mocy 22,50 kW. Zmiana umożliwiła kilkudziesięcioprocentową redukcję zużycia energii.
Wkład Doraco w rozbudowę Obwodnicy Trójmiasta, nie będzie pierwszą inwestycję tego typu. Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe.
Miejsca
Opinie (185) 7 zablokowanych
-
2013-10-23 13:43
Borkowo to tam, gdzie zasypali jezioro gruzem (3)
i budują na tym osiedle?
- 23 3
-
2013-10-24 00:32
o jakim osiedlu piszesz?
- 0 0
-
2013-10-23 13:51
Jezioro.... (1)
Poniosła wyobraźnia nieco...
- 5 7
-
2013-10-23 14:59
Staw
www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zasypany-staw-a-wraz-z-nim-gniazda-ptakow-i-ryby-n60666.html
- 6 0
-
2013-10-23 21:32
Na kiego grzyba kolejne osiedle - kto to kupi - chyba "gupi"
tyle pustostanów w 3mieście w Hiszpani burzą osiedla wybudowane tam w czasie trwania bańki spekulacyjnej.
- 1 3
-
2013-10-23 13:37
(3)
Ostatnia odpowiedz w ankiecie powala. "Nie, to zabieranie cennych terenów pod drogi". To pod co ma byc zatem przeznaczona rozbudowa wezla jak nie pod drogi?!
- 50 7
-
2013-10-23 14:11
można na wolnym terenie budować miejsca pracy (2)
nie tylko drogi są na tym świecie
- 4 5
-
2013-10-23 21:28
Co ty byś chciał za miejsca pracy stworzyć?
Pakowanie smrodu z szadułek do słoików i sprzedawanie za granicą?- 3 0
-
2013-10-23 14:22
zle zrozumiales
kolega wyzej ma racje, bo to jakis taki dziwny tekst,
- 4 0
-
2013-10-23 14:11
Bzdura (1)
Zamiast poszerzać obwodnicę będą sobie równolegle budować dodatkową jezdnię nazywając to poszerzeniem obwodnicy. 3 pasy obowiązkowo - od Szadółek do węzła Kwiatkowskiego
- 5 4
-
2013-10-23 21:03
Od Szadółek do Gdyni-Portu,czyli akurat nie tam,gdzie opisywana w artykule droga
PS.A co,tamtędy akurat dojeżdżasz do pracy,czy jak?
- 0 0
-
2013-10-23 20:47
Przy okazji remontu EKRANY AKUSTYCZNE (2)
Skoro ma powstać dodatkowy pas od węzła Kowale w kierunku obwodnicy południowej to może czas najwyższy zamontować ekrany akustyczne na wysokości osiedla Olimp. Hałas natężył się mocno od czasu dołączenia obwodnicy południowej.SZANOWNI URZĘDNICY WEŹCIE TO POD UWAGĘ PRZY ROZBUDOWIE.
- 3 4
-
2013-10-23 20:51
rzygam ekranami (1)
drzewa sadzcie
- 6 1
-
2013-10-23 20:58
Ty wiesz co myśli typowy polski kierowca o drzewach?
Zapytaj się Hołowczyca
- 1 3
-
2013-10-23 13:55
czemu w PL nie buduje sie tzw koniczynek zamiast kolizyjnych skrzyzowan? (2)
- 10 4
-
2013-10-23 14:13
bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań (1)
najmniej kolizji na małych rondach po uspokojeniu ruchu
- 4 5
-
2013-10-23 20:57
Jeden mądrzejszy od drugiego lol
- 0 0
-
2013-10-23 14:21
(3)
"... Podczas rozbudowy Węzła Karczemki do inwestycji 30 mln zł dołożyła firma Auchan Polska, która w sąsiedztwie posiada centrum handlowe."
Dzięki temu mamy na węźle wspaniałe ekrany akustyczne zrobione z desek i po 2 latach wyglądają, że POŻAL SIĘ BOŻE...- 6 4
-
2013-10-23 20:45
Nie,lepsze są plastykowe ekrany pod niebo... (1)
Zobacz autostrady w Brytanii: za ekran akustyczny robi niski drewniany płotek + drzewa i zarośla (które same rosną i nie szpecą). A u nas?....
- 2 0
-
2013-10-23 20:56
Najlepsze są ekrany plastykowe pod niebo,
beton, asfalt, reklamy wielkopowierzchniowe, płoty betonowe, a nie drzewa, drewno, a tym bardziej zieleń. Brytania, Norwegia, Austria to dziadostwo. Nie bierzmy z nich przykładu, tylko z tras wylotowych w Polsce
- 2 0
-
2013-10-23 15:07
auchan zadbał o siebie . Nic więcej
- 2 0
-
2013-10-23 14:46
zjazd (1)
może by tak wreszcie zjazd Borkowo zrobili!
- 9 4
-
2013-10-23 20:55
Nigdy nie będzie takiego zjazdu i nie potrzeba.
- 1 2
-
2013-10-23 20:46
A ja bardzo się cieszę
Szkoda tylko, że nie 10 pasów w jedną stronę, tylko 3. Na całym świecie wylewa się asfalt na łąki, pola etc. Tylko u nas w Polsce dba się o zieleń która jest wrogiem postępu. Precz z zielenią! Ona nie przynosi zysku. Tako rzecze mój guru.
- 3 0
-
2013-10-23 19:49
No to nieźle deweloperzy zarabiajaą
a ludziska na zadupiu kuopuja mieszkania, licżą sie tylko GDAŃSK, WRZESZCZ, OLIWA, reszta to zadupia
- 2 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.