• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Węzła Wzgórze zakorkuje centrum Gdyni

Michał Sielski
20 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła. Warta niemal 60 mln zł przebudowa Węzła Wzgórze już się rozpoczęła.

Półtora roku przebudowy, rok utrudnień dla kierowców i całe lata bez korków i z bezpiecznym przejściem dla pieszych w centrum miasta - tak, według władz miasta, ma wyglądać zaczynająca się w poniedziałek przebudowa Węzła Wzgórze w Gdyni.



Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś... Tak wygląda Węzeł Wzgórze dziś...
...a tak będzie wyglądał po przebudowie. ...a tak będzie wyglądał po przebudowie.
Prace, które prowadzi firma MTM, zaczęły się już w czwartek, ale utrudnienia czekają kierowców od najbliższego poniedziałku. I nikt nie ma złudzeń, że nie będą duże. - Nie ma jednak nad czym deliberować. Przebudowę trzeba zrobić i pocierpieć przez rok, bo gdyby nie to, męczylibyśmy się przez długie lata - przekonuje wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od poniedziałku i potrwa do końca maja. W tym czasie utrudniona będzie jazda do Centrum z kierunku Witomina. Wyłączona zostanie tzw. pierwsza nawrotka - aby skręcić w ul. Władysława IV, będzie trzeba dojechać do skrzyżowania ul. Świętojańskiej z Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni i stamtąd skręcić w prawo, w ul. Władysława IV.

Ruch z Gdańska w kierunku Gdyni będzie odbywał się tą jezdnią, którą do tej pory prowadzony był w kierunku przeciwnym. Jadący do Gdańska będą kierowani na objazd, poprowadzony ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. W maju zakończy się pierwszy etap prac i organizacja ruchu zostanie zmieniona.

- Remont zakończy się w marcu 2011 roku, ale kierowcy odetchną już za rok. Wtedy zostanie nam już tylko budowa chodników i małej architektury, co nie będzie wiązało się z zamykaniem dróg - pociesza kierowców Marek Stępa. - Bez wątpienia będzie to jednak rok poważnych utrudnień - zastrzega.

Po przebudowie znacząco wzrośnie przepustowość węzła. Dziś w ciągu godziny przejeżdża nim ponad 3,6 tys. pojazdów. Po przebudowie przepustowość zwiększy się niemal o połowę, do ponad 5 tys. aut.

Będzie także sporo bezpieczniej dla pieszych. Od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana będzie można dojść tunelem aż do Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego. Sporym ułatwieniem będzie także wydrążenie nowego tunelu pod torami SKM, którym będzie można dojechać z górnych dzielnic Gdyni w stronę Centrum. W istniejącym dotychczas tunelu ruch będzie jednokierunkowy i będzie można nim jechać tylko na zachód.

Opinie (290) 9 zablokowanych

  • przydałaby się powtórka z matmy

    Jeśli 5000 równa się niemal 7200, to artykuł został napisany przez niemalże inteligentną osobę.

    • 0 0

  • kolejne wyrzucanie pieniędzy w BŁOTO w Gdyni (12)

    niestety, oceniam tego typu radosną twórczość, jako jak najbardziej bezsensowną - ostatnim przykładem jest idiotyczna kładka nad torami 'do nikąd'

    pytanie przy tego typu inwestycjach:
    - jaki jest cel inwestycji
    - jakie uzasadnienie wydawania takich pieniędzy
    - czy przypadkiem inwestycja nie dubluje - czyli nie jest zwykłym marnotrawstwem

    1) ruch wcale nie jest tam aż tak wielki, korki są iluzoryczne
    2) czy celem budowy nowego węzła jest poprowadzenie autostrady - do tego przelotowej - przez centrum miasta?
    3) powielanie drogi różowej, to jakaś totalna paranoja, to ta droga miała udrożnić tą 'starą' po drugiej stronie torów, po co wywalono miliony na drogę różową?
    4) efektem jest budowa superdrogi dla paru mieszkańców nierozwojowych terenów płyty redłowskiej

    • 8 33

    • WTF? (3)

      Jakie dublowanie Różowej? Jak już to jej lepsze skomunikowanie z centrum - nowy tunel i brak kłopotliwej zawrotki.

      I weź proszę wytłumacz co ma ta lokalizacja do Płyty Redłowskiej?????!!!!!!!

      • 3 0

      • droga różowa omija akurat Redłowo (2)

        skoro tak, to jest oczywiste, ze dobudowywanie tunelu, który łączy ulicę, z której dostać się można na płytę redłowską, jest przeznaczeniem tego ruchu TYLKO do tego rejonu

        jak tego nie można NIE widzieć?

        • 1 2

        • oO

          Owa droga prowadzi na Płytę Redłowską, do Sopotu, Gdańska..

          • 0 0

        • kiepy nic nie rozumieją, tylko nadają bo w dobrym tonie jest zachwycać się wszystkim w Gdyni

          • 1 2

    • (2)

      Masz rację, droga różowa miała udrożnić starą. Tylko, że w godzinach szczytu nie można na nią z Centrum się wydostać.

      • 2 1

      • wybaczcie ale jak czytam, że w Gdyni są korki, godziny szczytu (chyba 15 minut), czy problemy z parkowaniem (1)

        to doprawdy zapraszam do podróżowania po świecie - może zrozumiecie co to są prawdziwe problemy z tłokiem na ulicach

        ale do różowej - no to skoro miała udrożnic starą, to po co znowu stawiają na starą i ułatwiają poruszanie się po starej?

        TUNEL ma na celu TYLKO i wyłącznie udrożnienie strarej i to Z KIERUNKU od Gdńska

        • 0 2

        • Ale ja nic nie pisałem o korkach ani o parkowaniu.

          • 0 0

    • gdy, myslałem, że jesteś mądrzejszy? (1)

      "nierozwojowych terenów płyty redłowskiej" - nierozwojowy to jesteś tylko Ty na tym forum:)))

      • 5 0

      • wow geniuszu, widzę że na płycie redłowskiej tyle terenów pod nowe osiedla

        wasz patriotyzm blokerski zalewa wam oczy... gdzie jest miejsce pod nowe osiedla na płycie redłowskiej?

        • 0 3

    • milcz bo toniesz platformersie (1)

      jw

      • 2 0

      • yyy jakis error to nie do tego komenta przepraszam:p

        • 0 0

    • Czy Ty aby napewno wiesz o czym piszesz?

      jw.

      • 3 0

  • przekręt jak zwykle! (1)

    ile dopłacił inwestor centrum handlowego amber czy jak to się miało nazywać?
    to przejście podziemne jakieś kładki są tam w ogóle nie potrzebne. Jak ktoś jest biedny i nie ma samochodu to niech jeździ autobusem a nie spacery po mieście. Parę kładek mniej, chodniczków krócej a może znalazłyby się pieniądze na przyczynę korków w centrum - słaby dojazd na witomino i tragiczny węzeł na chwarznie!

    • 0 3

    • nie szukaj przekrętów bo sam się przekręcisz

      • 0 0

  • ? (1)

    "Do tej pory w jedynym istniejącym tunelu ruch jest jednokierunkowy i można nim jechać tylko na zachód." Ja bardzo przepraszam, ale niech ktoś mi powie o jaki tunel chodzi? Gdzie on jest?

    • 0 2

    • wezel f.cegielskiej, z ktorego mozesz kierowac sie w prawo na slaska albo w lewo na rozowa (nordea, real, stadion)

      • 0 0

  • Szczurek na Prezydenta RP !!!

    • 0 1

  • Skrzyżowanie drogi różowej z ul.Kielecką

    Z rys.wezła Wzgórze po przebudowie wynika ,że w/w skrzyżowanie będzie kolizyjne.Czy nie mozna w tym miejscu zbudować tunelu lub ronda , lub innej formy skrzyzowania bezkolizyjnego ?

    • 0 0

  • No to korki, korki, korki. As usually (17)

    pozdrawiam myślących

    • 18 132

    • (6)

      hahahhahaah! caly ruch z Chwarzna (zakorkowanego dodatkowo przez remont estakady - remont w zimie! hahahaha) oraz Witomina, normalny ruch ze Zwyciestwa oraz ruch z Legionow na ktore beda ludzie uciekac ze Zwyciestwa ale beda mieli niespodzianke w postaci slepej ulicy na koncu bedzie wpadac na siebie na skwerze Plymouth gdzie wszyscy beda musieli pojechac lewoskretem ze Swietojanskiej w Pilsudskiego. HAHAHAHAHAHAHA. Majstersztyk, zaloze sie ze nie zmienia nawet ustawienia swiatel i zaden Policjant z drogowki tam nie zajrzy.

      Powodzenia drodzy Gdynianie, duzo zdrowia i spokoju zycze w najblizszych latach w tamtych okolicach :D

      • 3 19

      • hahahah (3)

        "remont w zimie"
        A kiedy ma być, latem?

        • 5 2

        • taaa najlepiej latem robić remont ze zmotoryzowanymi turystami z całej polski :/

          • 0 0

        • (1)

          tak, bo z punktu widzenia kosztow jest taniej. i szybciej.

          • 1 6

          • W GDYNI DROGI REMONTUJE SIE W ZIMIE, BO WIĘCEJ PADA.

            ESTAKADA, PŁK DĄBKA, WĘZEŁ.
            GDYNIA NIE BUDUJE PARKINGÓW ANI ŚCIEŻEK ROWEROWYCH.
            MIASTO Z D....., NIE Z MARZEŃ

            • 1 1

      • No trudno, damy rade (1)

        dobrze, ze buduja.

        A jak tam Slowackiego?

        • 15 0

        • bez zmian od 30 lat, a co?

          • 9 0

    • (3)

      no tak lepiej nie rozwijać infrastruktury komunikacyjnej i za jakiś czas napisałbyś, że włodarze nic nie robią w kierunku poprawy czy to bezpieczeństwa, czy to zwiększenia "wydajności" tego rejonu.

      • 56 1

      • a czemu przystanek SKM bedzie krótszy (1)

        • 0 1

        • a w ogóle przy U7 nie bedzie ulicy

          jaka beka... jak dziwnie :]

          • 1 0

      • a jak będzie się zawracało

        z władysława IV na świętojańską? tam na wysokości peronu skm, jak jest teraz

        • 0 0

    • ... (1)

      to bardzo inteligentne by remontować w tym samym momencie wlot do centrum i estakadę. ani tędy ani od tyłu. banda bałwanów. i oczywiście remont który mógłby zakończyć się w miesiąc robią w dwa i pół a zamiast max kilku miesięcy mamy 1,5 roku.

      • 1 10

      • remont w miesiąc ?

        Ty chyba nie masz wyobraźni (bo o jakiejkolwiek wiedzy inżynierskiej to nawet nie wspomnę). W miesiąc ? Z podkopem pod torami, wymiana nawierzchni i innymi budowlami ? Ja mam nadzieje, że zdążą w tych 18 miesięcy. Bo to jest duża rzecz do zrobienia.

        • 0 0

    • Bardzo slaby angielski.

      Zajrzyj do podrecznika.

      • 0 0

    • (1)

      As usual. slownik sie klania

      • 2 1

      • Słownik się kłania.

        • 0 2

    • Heh

      As usual.

      • 10 3

  • co to ma być

    moim zdaniem zkopali zna calej linii,
    jak juz cos robia to pozadnie,
    co za idiota to projektowal !!??

    dlaczego nie zrobili zkrzyzowan bez kolizyjnych,
    nie moga zrobic wszedzie przejsc podziemnych ??
    bez tego cala przebudowa nie ma najmniejszego sensu !!

    • 0 0

  • Naprawdę

    bedzie ciezko

    • 0 0

  • Ja składam gratulacje. (5)

    Pogratulować Gdyni bo Gdańsk oficjalnie prowadzi odwrotną politykę - celowego zmniejszania przepustowości skrzyżowań zgodnie z zasadą, że tylko komunikacja zbiorowa jest alternatywą dla korków... czyli głupota bezgraniczna.

    • 44 3

    • No i robi Bardzo Dobrze (1)

      jużawno stwierdzo no, że zwiększanie przepustowości dróg nie rozwiązuje problemu korków, bo wówczas przybywa wiecej samochodów i tak w kółko. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest zachęcenie ludzi do transportu publicznego, zachęcenie albo po prostu zmuszenie, bo inaczej sie nie da niekórym przetłumaczyć!!! Ja gratuluje Gdańskowi, alternatywą dla korków jest komunikacja miejska!!!!

      • 0 2

      • ???

        przeczytałeś to co napisałeś? poszerzenie dróg prowadzi do zwiększenia ilości samochodów? stuknij się w czółko..
        zmuszanie ludzi do jeżdzenia komunikacją miejską przypomina stare czasy, chcę mieć wybór i jeżdzić po szerokich porządnych drogach. Mieszkam na Osowie, ile dojazd do gdyni albo do gdanska by mi autobusem zajął? odpowiem - Gdynia - ok 1 godziny, gdańsk - 1,5. Samochodem jade 20 - 30 min. I nie przekonasz mnie, że autobus lepszy. I tak stoi w korkach. I nie dojeżdza tam gdzie bym chciał.

        Idąc twoim tokiem myślenia ktoś kiedyś wymyśli, że najlepszą formą komunikacji jest rower. I co? zamykamy drogi i robimy ścieżki rowerowe nie? Na siłę.

        Taka argumentacja to durne uzasadnianie nieudolności władz, które z głową nie potrafią wyremontować czy wybudować nawet 100 m drogi. No ale na centrum solidarnosci i pieniadze i checi sa...

        • 0 1

    • no i ten nasz ewenement na skale krajowa mianowicie (1)

      zwężanie dwupasmowych ulic do jednej nitki, w imię "uspokojenia ruchu", nóż się w kieszeni otwiera!!

      • 5 1

      • ale tylko w gdańsku

        lepiej bym tego nie ujął

        • 5 0

    • dzięki sąsiedzie z Gdańska :-)

      dzięki sąsiedzie z Gdańska :-)
      Miłego dnia

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane