• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa niebezpiecznego przejścia we Wrzeszczu. Prace ruszą w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
3 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.
  • Dwa pasy ruchu przed przejściem bez świateł prowokowały często kierowców do niebezpiecznego wyprzedzania lub nieustępowania pierwszeństwa pieszym.

W poniedziałek rozpocznie się przebudowa przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena we WrzeszczuMapka. Piesi w tym miejscu muszą pokonywać bez sygnalizacji świetlnej dwukrotnie dwa pasy ruchu, co prowadzi do wielu niebezpiecznych sytuacji. Po zakończeniu robót zlikwidowany zostanie prawoskręt, a lewoskręt będzie przesunięty za przejście.



Jak oceniasz bezpieczeństwo na przejściach w Trójmieście?

Przejście u zbiegu ulic Miszewskiego i Uphagena jest niezwykle ważne z lokalnego punktu widzenia.

W pobliżu znajdują się m.in. szkoła podstawowa, placówka szkolenia zawodowego, uczelnia wyższa, dyskont spożywczy, park Uphagena oraz 10-kondygnacyjny biurowiec. Z przejścia korzystają również osoby udające się na pobliski rynek przy ul. Wyspiańskiego.

Obecny kształt przejścia nie gwarantuje jednak bezpieczeństwa pieszym, bowiem muszą oni dwukrotnie przejść przez dwa pasy ruchu bez sygnalizacji świetlnej, z czego w obu kierunkach jeden pas jest "głównym", zaś drugi służy jako lewo- lub prawoskręt.

- Z tego powodu dochodzi tutaj do niebezpiecznych sytuacji - nieustąpienia pierwszeństwa pieszym czy nawet wyprzedzania na przejściu - zwraca uwagę Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Rynek na Wyspiańskiego jak pudełko czekoladek. Wspomnienia mieszkańców.



Po jednym pasie ruchu w każdym kierunku



Po zmianach kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku:
  • jadąc od al. Grunwaldzkiej skręt w ul. Uphagena będzie odbywał się z pasa ruchu do jazdy prosto w stronę ul. Wyspiańskiego,
  • początek lewoskrętu w kierunku al. Grunwaldzkiej (i dalej al. Zwycięstwa) zostanie przesunięty o kilka metrów - za przejście dla pieszych.

Więcej miejsca dla pieszych, oznakowany przejazd rowerowy



Ponadto zostanie poszerzony azyl dla pieszych na środku przejścia oraz chodnik po stronie ul. Uphagena. Rowerzyści zyskają natomiast wyraźnie zaznaczony czerwoną farbą przejazd rowerowy. W przebudowanej nawierzchni chodnika ułożone będą też płytki fakturowe dla osób niewidzących i niedowidzących.

Prace drogowe potrwają od 4 do 23 października. Konieczne będą jednostronne zawężenia ul. Miszewskiego oraz częściowe zamknięcie chodników.

Przebudowa przejścia jest realizowana dzięki staraniom i dofinansowaniu Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od kilku lat wskazywała na niebezpieczne zachowania kierowców w tym miejscu.


Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców. Bezpłatne parkowania na drodze dojazdowej do szkoły podstawowej wprowadzono z myślą o rodzicach dowożących dzieci. Kierowcy nie przejmują się jednak oznakowaniem i przepisami ruchu, dlatego zostanie wprowadzona SPP. Szkoła na własnym terenie zbudowała już własny parking dla rodziców.

Działania realizowane na wniosek i ze środków rady dzielnicy



W bieżącym roku z budżetu Rady będzie współfinansowany również montaż słupków w obrębie pobliskiego przystanku autobusowego "Uphagena"Mapka, gdzie kierowcy traktują chodnik jako dodatkową przestrzeń postojową.

Ponadto zgodnie z wnioskiem radnych dzielnicowych uporządkowana zostanie sytuacja parkingowa na drodze dojazdowej do wspomnianej szkoły podstawowejMapka.

Tu przewiduje się uruchomienie Strefy Płatnego Parkowania oraz zabezpieczenie zieleni przed dalszą dewastacją przez kierowców, a docelowo jej rekultywację (w 2019 r. dzięki środkom Rady udało się już "odzyskać" część zniszczonej zieleni pod nasadzenia drzew).

Czytaj też:

Dwie strefy parkowania w Gdańsku opóźnione. Powód: za drogie parkometry

12:50 21 PAźDZIERNIKA 21

Po jednym pasie ruchu na Wyspiańskiego (23 opinie)

Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?
Co tu się wyprawia? Przy Lidlu na Wyspiańskiego we Wrzeszczu zrobili z 2 pasów po 1 w każdą stronę? Pogłupieli? Przecież i bez tego tam są wieczne korki. Serio, kto za ten bubel wziął kasę?

Miejsca

Opinie (179) 1 zablokowana

  • Konkretnie (2)

    Ilu pieszych zostało tam potrąconych w ostatnich latach?

    • 9 4

    • :)

      Mniej niż zero.

      • 0 0

    • nie chodzi wyłącznie o liczbę faktycznych wypadków, ale o wdrożenie sposobu, by ich tam nie było

      prewencja jest lepsza niż terapia. Chodzi o poprawę poczucia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, a nie tylko o poprawę "obiektywnie mierzonego" bezpieczeństwa.

      • 0 0

  • Mniej miejsc...

    Parkingowych itp Ale Psiorowskie łapy po haracze podatkowe z oc i ac pierwsze wyciągają. a podatnik sponsorem f.ajerem na ich BMWVmarne zresztą.

    • 0 0

  • szkoda (2)

    korki będą jeszcze większe. Nie lepiej było zrobić światła na tym przejściu, jak już jest tam niebezpiecznie i zsynchronizować je ze światłami koło rynku i grunwaldzkiej. Tristar w ogóle nie widać, że działa ,tylko trochę na al. Zwycięstwa.

    • 106 30

    • Nigdy

      Tam nie było niebezpiecznie.Auta zwaliniają do min prędkości. Duże skrzyżowanie,duży ruch ,dużo wcześniej przed w/w przejściem dla osób pieszych kierujacy pojazdami mechanicznymi zwalniają niemalże do 0 km/h.Znam to z autopsji.

      • 0 0

    • heh, tristar

      Wg pracowników odpowiedzialnych za tristar nie ma możliwości żeby tristar teraz działał tak jak działał wcześniej, ponieważ polityczną decyzją wiceprezydenta gdańska wyłączono przyciski na przejściach dla pieszych bo są "niepotrzebne" - wg pana wiceprezydenta przecież w czasie pandemii i lockdownu nie działały przyciski dla pieszych na przejściach i korków jakoś nie było, więc timery są lepsze i zostają.

      • 3 3

  • (2)

    Brawo dla radnych dzielnicy. Wreszcie potrzebne działania, a nie kasa na jakieś bzdury typu mikołajki czy festyn rodzinny.

    • 16 13

    • (1)

      niech lepiej już organizują Mikołajki, to ten poziom, a nie komplikują życie i**otycznymi pomysłami. Przecież teraz tam w ogóle nie będzie można przejechać, korki się zrobią na całą Rzeczpospolitej

      • 0 3

      • To jeździj obwodnicą bo tam nie ma korków

        • 1 0

  • "dochodziło do wielu niebezpiecznych sytuacji" (2)

    A do ilu wypadków doszło?

    • 6 3

    • ważne jest nie tylko liczba faktycznych kolizji (1)

      ważne jest poczucie bezpieczeństwa pieszych - inaczej kierowcy (powodujący korki) nie przesiądą się na komunikację miejską lub rowery bo nie będą się czuli bezpiecznie chcąc dotrzeć do przystanku lub do ostatecznego celu podróży.

      • 1 1

      • Na drodze poczucie bezpieczeństwa...

        ... Jest przyczyną wypadków.
        Dlatego tam chyba nic nigdy się nie wydarzyło.

        • 1 1

  • (1)

    Wszystko to pic i nic, bo nasze miasto jest obrzydliwe, szere, smutne, brudne, bez jakichkolwiek inwestycji drogowych, budowlanych w centrum, a osiedla to stare komunistyczne budynki, których tak naprawdę nie da się już solidnie wyremontować, bo koszt takich inwestycji jest ogromny, więc przeważnie zarządcy tych budynków, czyli miasto oraz spółdzielnie mieszkaniowe odnawiają trochę elewację, a wewnątrz budynków jest wszystko zniszczone, lub odwrotnie jak klatki schodowe odnowione, to z kolei piwnice i elewacje straszą brudem i ogromnymi zniszczeniami tynku, a pod spodem zniszczony okropny styropian. 45 lat komunizmu i ostanie 30 lat liberałów antypolskich zrobiły dużo złego w mentalności Polaków, a co za tym idzie także w gospodarce, polityce, itp. Obecnie taki liberalny komunizm już od 10 lat zaczął się na całym świecie, tylko jeszcze wizualnie nie jest widoczny, bo to jest inny komunizm, bardziej o zgrozo ucywilizowany materialnie, ale mózgi ludziom ideolodzy komunistczni piorą tak samo jak dawniej.

    • 11 12

    • weź się chłopie w łeb stuknij, może pomoże ci przestać pisać takie bzdury. To twoi neokomunistyczni ideolodzy piorą wam umysły, niestety skutecznie jak widać. Polska w ruinie - cel będxie osiągnięty!

      • 1 0

  • projekt

    gdzie jest jakiś projekt , wizualizacja tego projektu przebudowy? coś wymyślili i zadowoleni a my będziemy kombinować potem z jeżdżeniem przez tę ulicę!

    • 2 0

  • kolejny durny pomysł - w tej chwili, przy dwóch pasach, ulica jest zakorkowana, to trzeba zrobić jeden pas i według urzędników tak będzie lepiej. Kto takie durnoty wymyśla - jakieś tetryki z tej niby rady dzielnicy - ciekawe kto ich wybierał

    • 20 5

  • Acha

    To dlatego zmieniono kierunek Grunwaldzka - Piramowicza, by zwiększyć ilość aut przy Miszewskiego-Uphagena! A teraz po jednym pasie, Brawo wy!

    • 4 1

  • Skręt z Grunwaldzkiej w Jaśkową Dolinę (6)

    Niech ktoś się w końcu weźmie za przejście dla pieszych przy Manhattanie. Czemu przez tyle lat nikt nie zrobił tam tunelu?? W godzinach szczytu tam jest tragicznie. 2 pasy zablokowane, bo nie można skręcić w Jaśkową Dolinę. Samochody notorycznie blokujące skrzyżowanie.

    • 16 26

    • (1)

      Znajomi potrafią tylko likwidować pasy, a nie budować tunele. Ot wszystko w temacie

      • 2 3

      • a może potrafią liczyć koszty ?

        • 0 0

    • (2)

      Tunel, bo jaśnie pan musi jechać wszędzie autem. A won z tym szrotem za miasto.

      • 21 8

      • a won z tą nienawiścią przykładny obywatelu

        • 0 3

      • Jaśkowa Dolina

        ma zostać deptakiem po wybudowaniu tramwaju

        • 6 2

    • i piesinotorycznie przechodzący na późnym zielonym

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane