• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy

Krzysztof Koprowski
17 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.



Jak oceniasz stan bieżącego utrzymania torowisk tramwajowych?

Opera BałtyckaMapka, MickiewiczaMapka, Hucisko na skrzyżowaniu z Wałami JagiellońskimiMapka oraz przy Urzędzie MiejskimMapka - to tylko kilka przykładowych miejsc, gdzie stan przejść i przejazdów przez tory tramwajowe woła o pomstę do nieba.

Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.

W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.

GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco



- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające



  • Przejście przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Przejazd przez tory na Hucisku
  • Torowisko na Hucisku przy Urzędzie Miejskim

Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu



O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.

- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:

Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach



  • Skrzyżowanie Chłopska - Pomorska tylko częściowo wykonane z użyciem gumowych płyt.
  • Przejście i przejazd na ul. Mickiewicza - al. Hallera
  • Nowe torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Torowisko na ul. 3 Maja (węźle Groddecka) przy Forum Gdańsk
  • Przejazd i przejście przez tory przy Operze Bałtyckiej

Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania



W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.

Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście

Miejsca

Opinie (140) 10 zablokowanych

  • Rydwan daje radę, to remontu nie będzie..

    • 11 5

  • No rychło w czas. (2)

    Szybko się zorientowaliscie. Jarmark się skończył, turyści wyjeżdżają to czas zająć się miastem?

    • 37 8

    • dziwne myślenie

      miasto jest dla mieszkańców, a nie dla turystów. oni zresztą takich detali nie zauważają, bo akurat są na plaży albo pijani

      • 4 0

    • W końcu nas zauważyli

      • 7 0

  • Mamy XXI wiek bez przesady

    Dla chcącego nic trudnego. Wiem że można. No gwarancja np. 5lat. Tu może być problem.

    • 9 1

  • i zabawa z pieniędzy podatników i brak odpowiedzialności za nic trwa w najlepsze...

    i znowu partacze zrobią a za pare miesiecy znbowu naprawa, i znowu koledzy zarobią i tak w kółko... dalej głosujcie na te lewackie złodziejskie rury............

    • 14 3

  • Brak ofert nie usprawiedliwia fatalnego stanu przejazdow

    Dopiero jak ktoś zginie lub zrobi.sobie krzywdę to prokurator wyjaśni niektórym decydentom jak powinni to zrobić. Hallera nowe.ogrody to jest skandal i PINB powinien je zamknać z uwagi na możliwość katastrofy w ruchu lądowym

    • 18 3

  • Przecież tam może ktoś zginąć

    Weźcie się do roboty

    • 8 0

  • "Naprawy" bez odwodnienia wielkiego sensu nie mają. Poza tym konieczna jest okresowa konserwacja tramwajów. (1)

    Te drgania wielotonowych, klekoczących blaszaków potrafią naruszyć każdą konstrukcję. No i hałas. Komunikacja szynowa wymaga technicznej kultury, organizacji i systematyczności. Gdańsk potrafi jedynie wydać jednorazowo kasę na tabor. Władze są tandetne - jak większość jego mieszkańców.

    • 13 4

    • to oczym piszesz to ogromne koszty zupełnie nieekonomiczne i nie opłacalne

      • 0 0

  • (2)

    Zróbcie raz,ale porządnie a nie po taniości bo efekty widać !!!

    • 21 1

    • Nie mozna dobrze bo musi wygrac najtansza oferta czyli Jasio i szwagier co nawet taczki nie maja

      • 1 0

    • ale poco marnowac kase na reanimacje trupa który jest workiem bez dna

      • 0 0

  • Tak się zastanawiam, po co w ogóle sztuczna spółka taka jak GFAiT (1)

    Oczywiście pomijając przyniesionego w teczce i nieusuwalnego prezesa - jeszcze z budyniowego nadania, dla nbiego zapewne istnienie spółki to wyższa konieczność.
    Poza tym GAiT coraz bardziej staje się spółką pośredniczącą w jakichś usługach niż je świadcząca a i same przewozy pasażerskie w Gdańsku są coraz bardzie ywnjamowane niż siwadczone przez spółki zewnętrzen - to po co nam takie drogie sztuczne twory, dzielenie włosa na czworo czyli rozdrabnianie kolejnych problemów na coraz mniejsze o tworzenie kolejnych podmiotów do ich obsługi.

    • 37 1

    • Bo w schemacie gdzie jest 10 prezesów i 1 robol można się najwięcej nachapać nic nie robiąc.

      • 8 0

  • Czy oni nie wiedzą, że tylko beton wytrzyma w takich miejscach? (1)

    W innych krajach jakoś potrafią to rozwiązać, i nie widziałem takiej masakry jak w Gdańsku.

    • 28 1

    • Beton się wykrusza. Po prostu trzeba nie tylko wprowadzić zakaz jazdy tirami, ale go egzekwować. A w Polsce zawsze jest kombinowanie, bo prawie zawsze się udaje.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane