- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (115 opinii)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (24 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (431 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (92 opinie)
- 6 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (63 opinie)
Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy
Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.
Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.
W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.
GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco
- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu
O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.
- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:
Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach
Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania
W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.
Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Miejsca
Opinie (140) 10 zablokowanych
-
2020-08-17 12:51
Rydwan daje radę, to remontu nie będzie..
- 11 5
-
2020-08-17 11:10
No rychło w czas. (2)
Szybko się zorientowaliscie. Jarmark się skończył, turyści wyjeżdżają to czas zająć się miastem?
- 37 8
-
2020-08-17 12:36
dziwne myślenie
miasto jest dla mieszkańców, a nie dla turystów. oni zresztą takich detali nie zauważają, bo akurat są na plaży albo pijani
- 4 0
-
2020-08-17 11:27
W końcu nas zauważyli
- 7 0
-
2020-08-17 12:04
Mamy XXI wiek bez przesady
Dla chcącego nic trudnego. Wiem że można. No gwarancja np. 5lat. Tu może być problem.
- 9 1
-
2020-08-17 12:02
i zabawa z pieniędzy podatników i brak odpowiedzialności za nic trwa w najlepsze...
i znowu partacze zrobią a za pare miesiecy znbowu naprawa, i znowu koledzy zarobią i tak w kółko... dalej głosujcie na te lewackie złodziejskie rury............
- 14 3
-
2020-08-17 12:00
Brak ofert nie usprawiedliwia fatalnego stanu przejazdow
Dopiero jak ktoś zginie lub zrobi.sobie krzywdę to prokurator wyjaśni niektórym decydentom jak powinni to zrobić. Hallera nowe.ogrody to jest skandal i PINB powinien je zamknać z uwagi na możliwość katastrofy w ruchu lądowym
- 18 3
-
2020-08-17 12:00
Przecież tam może ktoś zginąć
Weźcie się do roboty
- 8 0
-
2020-08-17 11:45
"Naprawy" bez odwodnienia wielkiego sensu nie mają. Poza tym konieczna jest okresowa konserwacja tramwajów. (1)
Te drgania wielotonowych, klekoczących blaszaków potrafią naruszyć każdą konstrukcję. No i hałas. Komunikacja szynowa wymaga technicznej kultury, organizacji i systematyczności. Gdańsk potrafi jedynie wydać jednorazowo kasę na tabor. Władze są tandetne - jak większość jego mieszkańców.
- 13 4
-
2020-08-17 11:51
to oczym piszesz to ogromne koszty zupełnie nieekonomiczne i nie opłacalne
- 0 0
-
2020-08-17 11:22
(2)
Zróbcie raz,ale porządnie a nie po taniości bo efekty widać !!!
- 21 1
-
2020-08-17 11:45
Nie mozna dobrze bo musi wygrac najtansza oferta czyli Jasio i szwagier co nawet taczki nie maja
- 1 0
-
2020-08-17 11:32
ale poco marnowac kase na reanimacje trupa który jest workiem bez dna
- 0 0
-
2020-08-17 11:39
Tak się zastanawiam, po co w ogóle sztuczna spółka taka jak GFAiT (1)
Oczywiście pomijając przyniesionego w teczce i nieusuwalnego prezesa - jeszcze z budyniowego nadania, dla nbiego zapewne istnienie spółki to wyższa konieczność.
Poza tym GAiT coraz bardziej staje się spółką pośredniczącą w jakichś usługach niż je świadcząca a i same przewozy pasażerskie w Gdańsku są coraz bardzie ywnjamowane niż siwadczone przez spółki zewnętrzen - to po co nam takie drogie sztuczne twory, dzielenie włosa na czworo czyli rozdrabnianie kolejnych problemów na coraz mniejsze o tworzenie kolejnych podmiotów do ich obsługi.- 37 1
-
2020-08-17 11:44
Bo w schemacie gdzie jest 10 prezesów i 1 robol można się najwięcej nachapać nic nie robiąc.
- 8 0
-
2020-08-17 11:42
Czy oni nie wiedzą, że tylko beton wytrzyma w takich miejscach? (1)
W innych krajach jakoś potrafią to rozwiązać, i nie widziałem takiej masakry jak w Gdańsku.
- 28 1
-
2020-08-17 11:44
Beton się wykrusza. Po prostu trzeba nie tylko wprowadzić zakaz jazdy tirami, ale go egzekwować. A w Polsce zawsze jest kombinowanie, bo prawie zawsze się udaje.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.