• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejdź suchą nogą przez tunel pod Martwą Wisłą

Maciej Naskręt
8 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przez cztery godziny będzie można zwiedzać jedną z dwóch rur tunelu pod Martwą Wisłą. Przez cztery godziny będzie można zwiedzać jedną z dwóch rur tunelu pod Martwą Wisłą.

Szykuje się nie lada gratka dla śledzących budowę tunelu pod Martwą Wisłą. 19 października na cztery godziny otwarte zostaną bramy na plac budowy i będzie można z bliska przekonać się, jak przebiega ta wyjątkowa inwestycja. Umożliwione zostanie nawet wejście do jednego z dwóch tuneli.



Zobacz wnętrze tunelu na filmie ze stycznia tego roku.

- Będzie to jedyna i niepowtarzalna okazja, by przejść "suchą stopą" pod dnem rzeki, od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu. Na każdego ze zwiedzających czekać będą drobne upominki i nasi inżynierowie, którzy podzielą się swoją wiedzą - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki miejskiej Gdańskie Inwestycje Komunalne, będącej inwestorem przedsięwzięcia.

Zobacz plac budowy z lotu ptaka.

Na końcu tunelu przygotowany zostanie poczęstunek.

Warto tego dnia założyć wygodne obuwie i ciepłą odzież, a także racjonalnie oszacować własne możliwości i siły. Spacer tunelem to ponad 1,5 km pieszo w budowlanych warunkach.

Tunelem pod Martwą Wisłą tylko w jedną stronę

Wejście na teren budowy będzie możliwe od strony Węzła Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska zgodnie z oznaczeniami na rondzie od godz. 10. Służby techniczne pomogą w dojściu do terenu budowy.

- Zwiedzać będziemy jedną z wydrążonych rur Tunelu pod Martwą Wisłą. Ze względu na toczące się prace i względy bezpieczeństwa ruch będzie odbywał się tylko w jedną stronę. W tunelu nie zawracamy - podkreśla rzecznik prasowy.

Po wyjściu z tunelu na Węźle Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska podstawione będą autobusy miejskie, które odwiozą zwiedzających do centrum Gdańska, w okolice Dworca Głównego. Organizator stąd sugeruje przyjazd na dzień otwarty środkami komunikacji zbiorowej. Koniec zwiedzania zaplanowano na godz. 14.

Jak dojechać w okolice Letnicy?

Podstawowym środkiem dojazdu będą tramwaje linii 10 na trasie z Siedlec przez Dworzec Główny do Nowego Portu, które w tym dniu kursują co 20 minut. Dodatkowo tego dnia w godz. 9:30 - 15:30 zostanie uruchomiona linia tramwajowa nr 7 na trasie z Łostowic przez Chełm i Dworzec Główny do Nowego Portu. Linia 7 będzie funkcjonować co 10 minut.

Również specjalnie w tym dniu zostanie uruchomiona linia autobusowa nr 158 na trasie z Wrzeszcza PKP przez Zaspę, Drogą Zieloną przez Letnicę do Nowego Portu. Autobusy linii 158 pojadą w godz. 9:30 - 15:30 z częstotliwością co 10 minut. Na wszystkich liniach obowiązuje taryfa zwykła.

Inwestycja za 885 mln zł

Tunel pod Martwą Wisłą będzie częścią Trasy Słowackiego, która połączy port lotniczy w Rębiechowie ze wschodnią częścią gdańskiego portu. Tam spotka się z Trasą Sucharskiego, wraz z którą utworzy pierścień drogowy wokół śródmieścia Gdańska (brakuje w nim jeszcze połączenia między al. Legionów i al. Hallera).

Choć każdy tunel mierzy 1,4 km długości, maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.

Wyloty zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska. Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstaje największe w Polsce północnej rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu. Całość inwestycji stanowi jeden z czterech elementów realizowanej od 2011 r. Trasy Słowackiego, za które miasto zapłaci 885 mln zł.

Pod Martwą Wisłą kierowcy pojadą w czerwcu 2015 roku.

Wydarzenia

Dzień otwarty budowy Tunelu pod Martwą Wisłą (22 opinie)

(22 opinie)
dni otwarte

Miejsca

Opinie (118) ponad 10 zablokowanych

  • Po co pytać o której początek zwiedzania. I tak wielu przyjdzie o 6.00 żeby na 100 % załapać się na darmowe gadżety. Potem będą się chwalić, że mają sześć parasolek jak to było 11 listopada. Ale atrakcja to niewątpliwa, warto być.

    • 8 1

  • O 14:00 jest ostatnie wejście, a więc zwiedzanie trwa dłużej niż 4 godziny

    • 4 0

  • Ja wiem że przywiezionemu w teczce

    z Włocławka do siedziby solidarności entomologowi nie podobają się gdańskie inwestycje. (i jego sztabowi od budyniowania też)

    Niestety ekipa oponiarzy nie ma niczego innego do zaproponowania oprócz "budyniowania" w necie i liczenia mieszkań.

    • 4 1

  • pociągnijcie ten tunel za obwodnicę (2)

    do tego jeszcze pod Spacerową ,Grunwaldzką i Zwycięstwa, a nie takie fragmenty.
    Maszyna jest więc ryć, trochę polotu w decyzjach, samochody w tunelach a na powierzchni piesi .

    • 7 3

    • a rowerzyści pod ziemią dwa metry

      • 1 2

    • masz rację. nie rozumiem tylko dlaczego tak zachowawczo ?? jak już mają maszynę to czemu nie wyryć parę tunelów metra??!! chyba by się przydały - zamiast wolną SKMkę ciągle utrzymywać. krzywda by się nikomu nie stała jakby tez te 30 kilosków strzelić pod zatoką na Hel! :)

      • 3 1

  • ledwie zbudowali już dziurawią

    • 2 2

  • Ale mi frajda

    A w Gdyni wybudowano 800 metrów ul. Chwarznieńskiej i o tym trzeba pisać. To jest wyczyn na miarę naszych możliwości.

    • 4 0

  • Czy rowerem..

    ....będzie można ???? przejść z rowerem lub przejechać na rowerze

    • 4 3

  • (2)

    A czy Pan Prezydent przy wyjściu z tunelu będzie tłumaczył dlaczego tunel który miał być udostępniony do ruchu do końca pażdziernika będzie gotowy (jak dobrze pójdzie i OHL nie zbańczy zostawiając podwykonawców) w połowie przyszłego roku?

    • 2 5

    • Ską masz takie informacje, że miał być dostępny od końca października? (1)

      Od początku termin był na połowę 2015

      • 2 1

      • umowa została podpisana 14.10.2011 z terminem 36 miesięcy

        ...to trzeba być słaby w małych liczbach, żeby wychodziła połowa 2015 :-)))

        Tunel pod Martwą Wisłą można budować! - artykuł na trojmiasto.pl z dnia 14.10.2011

        • 0 1

  • mam pytanie do specjalistów. (10)

    czytam te artykuły o tunelu i nigdzie żadnej odpowiedzi na pytanie: po co ten tunel -
    po co połączenie portu lotniczego z portem morskim ??? pytam poważnie i oczekuję poważnych odpowiedzi.

    • 1 12

    • wystarczy spojrzeć na plan Gdańska (4)

      by wiedzieć że ten tunel to obok obwodnicy pd najważniejsza drogowa inwestycja Gdańska, która zrewolucjonizuje np ruch w śródmieściu
      Jeżeli tego nie wiesz i nie rozumiesz, to trudno szkoda czasu na tłumaczenie.

      • 7 2

      • (3)

        tego się spodziewałem niestety. czcze krytykowanie/minusowanie. bez żadnego argumentu. mapę widziałem i dalej nie wiem. no bo: - łączenie portu z lotniskiem - wiadomo - nie ma żadnego sensu, - a odciążenie ruchu śródmieścia? - też dziwne, no bo "że niby jak?" - przez Stogi?
        jedyne co ma tam jakiś sens to wjazd z 7-ki do centrum.
        no więc proszę "znawców", żeby zniżyli się do tego poziomu i jednak wyjaśnili coś.

        • 3 1

        • Można cały ruch ciężki generowany w Nowym Porcie i Letnicy... (2)

          ...całkowicie wyrzucić ze Śródmieścia. Nawet jeżeli TIR chce jechać do Gdyni, niech jedzie tunelem - Trasą Sucharskiego - S7 - S6. Bardzo na około? Trudno. Miasto nie służy do przenoszenia ciężkiego ruchu drogowego.

          Do tego dochodzi zbiór relacji w kier. S7 - z Przymorza, Zaspy, Oliwy, Sopotu etc. To niezła masa ludzi.

          Stogi to w tym wszystkim małe piwo, ale mieszkańcy tej dzielnicy zyskają świetne połączenie z w/w częścią aglomeracji.

          • 5 0

          • (1)

            dzięki - w końcu jakaś tam odpowiedź. rozumiem, że chodzi o ruch generowany w Nowym Porcie i Letnicy. szczerze nie wiedziałem, że tam jest jakiś ruch generowany - (na tyle duży, żeby warto było robić inwestycję za miliard).
            no ale może i jakiś tam jest.

            połączenie Zaspy i Przymorza z s7 - to jakiś żarcik rozumiem. chociaż oczywiście mieszkańcy tych dzielnic też mogą mieć ochotę wyjechać do rodziny na Mazury czy coś. (pytanie tylko czy milard to nie dużo ..?). ale rozumiem, że ten argument jest nie na miejscu :/.
            dobra szkoda gadać.

            • 2 2

            • Masz niestety niewielkie pojęcie o zachowaniach transportowych

              i motywacjach podróży :) Może Ty jeździsz za miasto tylko na wakacje, ale inni mogą dojeżdżać codziennie do pracy i szkoły, jeździć biznesowo, przewozić towary. Zaspa, Przymorze, Wrzeszcz to nie tylko sypialnie, ale uczelnie wyższe, centra handlowe i coraz więcej biurowców.
              Trójmiasto, jak każda aglomeracja, ściąga do siebie ludzi z całego regionu i to także dla nich (albo jak kto woli: przez nich, żeby rozładować ruch i ułatwić życie także mieszkańcom miasta) powstają takie inwestycje.

              • 2 2

    • bo on ma wielkie znaczenie wielkie, a jakie to się okaże bo statki będą latać albo odwrotnie samoloty pływać,
      miało być połączenie z obwodnicą i z autostradą z trasą kaszubską ale z pośpiechu przed EURO2012 rozbudowano lotnisko zamknięto główną drogę wylotową na zachód więc została trasa port lotnisko, a kontener korkują się w Kokoszkach i na turborądzie.

      • 2 3

    • (2)

      po to żeby odciążyć ruch w centrum gdańska, wszystkie ciężarówki do portu jadą przez gdańsk, jana z kolna i marynarki polskiej, trochę pomyśl zanim coś napiszesz

      • 3 3

      • (1)

        sam pomyśl. po to m.in. wybudowali południową obwodnicę i połączyli ją z mostem nad Wisłą, żeby TIRy mogły omijać centrum.. I co - nie działa?? :)

        PS. śmieszne - wy zdaje się naprawdę sądzicie, że ta inwestycja jet niezbędna (za marne setki milionów nota bene). sens tej inwestycji najlepiej oddaje jej pół-oficjalna nazwa "połączenie portu morskiego z portem lotniczym". brzmi tak fantastycznie i jest tak bez sensu, że Bareja miałby połowę scenariusza na nowy film. - pozdrawiam i żegnam.

        • 2 4

        • widać że nie znasz gdańska, tiry do portu jeżdżą nie tylko Sucharskiego, jak już pisałem , po tej stronie też wyładowują towary np.samochody, są elewatory zbożowe ale co ty możesz o tym wiedzieć

          • 0 1

    • odpowiedź

      no nie wiem może jak jest jakiś mecz w Gdańsku to ludzie z np. Elbląga mogli pojechać od razu na stadion, a później wrócić do domu. Po za tym nie ma połączenia portu z lotniskiem przez tunel. Jak jest to trzeba sie pomęczyć żeby na lotnisko z portu trafić lub na odwrót.

      • 0 0

  • Będzie poczęstunek

    To muszę być!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane