- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (77 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (51 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (291 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (127 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (102 opinie)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (341 opinii)
Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej
Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej . Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.
Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych
Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną . Prace trwały siedem miesięcy i pochłonęły 16 mln zł.
Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"
W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.
Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.
Miejsca
Opinie (349) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-04 17:33
pomysły na O
Likwidacja tuneli, tworzenie wyłącznie przejść naziemnych, spowolnienie tramwajów, wykluczenie ruchu samochodów w centrum ( może i w całym mieście).
Centrum wyłącznie dla turystów ( to dla nich liczni deweloperzy budują przecież te mieszkania na Starym Mieście). Dla turystów wystarczą meleksy i rowery.
Mieszkańcy, zwłaszcza ci spieszący się do pracy lub wracający z pracy wynocha za miasto.
No bo władza ma dylemat: nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa?
Jaką odpowiedź wybrano?- 2 1
-
2019-05-04 20:09
wyborca
kiedy pomnika Adamo za sprzedaż GEPEC i zadłużenie go na 30mln zł przed sprzedażą .mam nadzieję że będzie taka informacja w podziękowaniu za to i zdrowe love .
- 2 2
-
2019-05-04 20:13
Dekle! Po co to robić?
Tam już są odpowiednie i bezpieczne przejścia podziemne. Miasto się dusi i staje w miejscu przez takich jak wy!
- 5 1
-
2019-05-04 21:17
czekam na przejscie na mojej wsi osowa
tak jak na poszerzenie je....j spacerowej gnoje
- 3 1
-
2019-05-04 21:18
Zamiast naziemnego przejścia
Lepsza bylaby kładka i nawet bezpieczniejsza dla pieszych... Tylko oczywiście z windą lub podjazdem dla niepelnosprawnych, a to już koszta oczywiście. Lepiej korkować miasto niż zainwestować w bardziej nowoczesna infrastrukturę.
- 4 1
-
2019-05-04 22:52
Ciekawe, że Śródmieście cywilizują przejściami dla pieszych przez Podwale Przedmiejskie a o zespojeniu Wrzeszcza rozdartego zlewnią al. Grunwaldzkiej nikt nie mówi
- 4 0
-
2019-05-05 09:17
Bogato - miasto wizjonerów architektury.
Tak realizuje się swoje wizje za publiczne pieniądze i jeszcze zgarnia za to kasę. To nie daje a powinno dawać kopa!
- 1 1
-
2019-05-05 13:01
Ja
Świetnie, będzie ładniej, nowocześnie i przede wszystkim spowolni wariackie prędkości na tym odcinku.
- 2 1
-
2019-05-05 13:18
nawet nikogo nie pytają...
a może my mieszkańcy mamy inne zdanie ?
- 2 0
-
2019-05-05 21:04
gdzie alternatywa dla ruchu z podwala?
róbcie przejścia ale budujcie też drogi alternatywne; jeśli się komuś wydaje, że większość ruchu drogowego Podwalem to przejazd do Elbląga to jest w grubym błędzie - większość tych aut to ruch do setek firm na Rudnikach, do mieszkań na Stogach i do zakładów w portowej części miasta oraz do największego pracodawcy Pomorza. Jeśli się jakiemuś urzędasowi wydaje, że Ci wszyscy podatnicy będą zaiwaniać południową obwodnicą to się grubo zdziwią przy następnych wyborach. Sześć skrzyżowań kolizyjnych na dwupasmowym przedłużeniu trasy WZ - jak Wam to brzmi? Spaliny, spaliny i rosnące wkur... ale jak wiemy blok można postawić tam gdzie jezioro, a jezioro się da gdzie indziej
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.