• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej

Arnold Szymczewski
3 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Pod koniec roku na tym skrzyżowaniu pojawi się przejście dla pieszych.
  • Pas zieleni zniknie ze środka, zamiast tego będzie można zawracać.

Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.



Czy będziesz korzystał z nowego przejścia naziemnego?

Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych



Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska. Prace trwały siedem miesięcy i pochłonęły 16 mln zł.

W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk. W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk.

Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"



W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.

Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych. Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim



Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.

Miejsca

Opinie (349) ponad 10 zablokowanych

  • pomysły na O

    Likwidacja tuneli, tworzenie wyłącznie przejść naziemnych, spowolnienie tramwajów, wykluczenie ruchu samochodów w centrum ( może i w całym mieście).
    Centrum wyłącznie dla turystów ( to dla nich liczni deweloperzy budują przecież te mieszkania na Starym Mieście). Dla turystów wystarczą meleksy i rowery.
    Mieszkańcy, zwłaszcza ci spieszący się do pracy lub wracający z pracy wynocha za miasto.

    No bo władza ma dylemat: nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa?
    Jaką odpowiedź wybrano?

    • 2 1

  • wyborca

    kiedy pomnika Adamo za sprzedaż GEPEC i zadłużenie go na 30mln zł przed sprzedażą .mam nadzieję że będzie taka informacja w podziękowaniu za to i zdrowe love .

    • 2 2

  • Dekle! Po co to robić?

    Tam już są odpowiednie i bezpieczne przejścia podziemne. Miasto się dusi i staje w miejscu przez takich jak wy!

    • 5 1

  • czekam na przejscie na mojej wsi osowa

    tak jak na poszerzenie je....j spacerowej gnoje

    • 3 1

  • Zamiast naziemnego przejścia

    Lepsza bylaby kładka i nawet bezpieczniejsza dla pieszych... Tylko oczywiście z windą lub podjazdem dla niepelnosprawnych, a to już koszta oczywiście. Lepiej korkować miasto niż zainwestować w bardziej nowoczesna infrastrukturę.

    • 4 1

  • Ciekawe, że Śródmieście cywilizują przejściami dla pieszych przez Podwale Przedmiejskie a o zespojeniu Wrzeszcza rozdartego zlewnią al. Grunwaldzkiej nikt nie mówi

    • 4 0

  • Bogato - miasto wizjonerów architektury.

    Tak realizuje się swoje wizje za publiczne pieniądze i jeszcze zgarnia za to kasę. To nie daje a powinno dawać kopa!

    • 1 1

  • Ja

    Świetnie, będzie ładniej, nowocześnie i przede wszystkim spowolni wariackie prędkości na tym odcinku.

    • 2 1

  • nawet nikogo nie pytają...

    a może my mieszkańcy mamy inne zdanie ?

    • 2 0

  • gdzie alternatywa dla ruchu z podwala?

    róbcie przejścia ale budujcie też drogi alternatywne; jeśli się komuś wydaje, że większość ruchu drogowego Podwalem to przejazd do Elbląga to jest w grubym błędzie - większość tych aut to ruch do setek firm na Rudnikach, do mieszkań na Stogach i do zakładów w portowej części miasta oraz do największego pracodawcy Pomorza. Jeśli się jakiemuś urzędasowi wydaje, że Ci wszyscy podatnicy będą zaiwaniać południową obwodnicą to się grubo zdziwią przy następnych wyborach. Sześć skrzyżowań kolizyjnych na dwupasmowym przedłużeniu trasy WZ - jak Wam to brzmi? Spaliny, spaliny i rosnące wkur... ale jak wiemy blok można postawić tam gdzie jezioro, a jezioro się da gdzie indziej

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane