- 1 Teren przy plaży w Orłowie na sprzedaż (40 opinii)
- 2 80. urodziny Lecha Wałęsy w ECS (482 opinie)
- 3 Gdańsk na grobach zbudowany. Część 2 (58 opinii)
- 4 Tajemnicze literki na jedzeniu w sklepach (104 opinie)
- 5 W pogoni za znikającym Mevo (193 opinie)
- 6 Przystanki tramwajowe, które zniknęły (101 opinii)
Przestępca seksualny miał dzielić łazienkę z dziećmi. "Ustawa o bestiach" pomogła
Mężczyzna został zatrzymany w 2018 r. Tak wyglądało konwojowanie go przez policję.
Molestował małoletnich w pojazdach komunikacji miejskiej, trafi do specjalnego ośrodka w Gostyninie. Wobec 72-latka, który miał opuścić więzienne mury 16 maja i zamieszkać w lokalu w Gdańsku, w którym dzieliłby łazienkę z pięcioosobową rodziną z dziećmi, zastosowano tzw. ustawę o bestiach.
Terapeuci poszukiwani. Można dobrze zarobić
- Ocierał się i obmacywał pasażerów w komunikacji
- Wyrok więzienia i terapia dla przestępców seksualnych
- 72-letni przestępca miał dzielić łazienkę z dziećmi. Nasza interwencja
- "Ustawa o bestiach". Co to za przepisy?
- Wyszedł z więzienia, ale jest groźny. Zastosowano "ustawę o bestiach"
- Naucz się bronić. Kursy i strzelectwo w Trójmieście
Ocierał się i obmacywał pasażerów w komunikacji
Kobieta opisała, jak mężczyzna miał w tramwaju dotykać chłopca w okolicy krocza. Wpis wywołał lawinę komentarzy. Dzięki niemu pojawili się świadkowie, w większości kobiety, którzy również padli ofiarą tego samego mężczyzny.
Wyrok więzienia i terapia dla przestępców seksualnych
16 lipca 2020 r. J.S. został skazany na karę 4 lat i 6 miesięcy pozbawienia wolności. Mężczyzna był tymczasowo aresztowany od 19.11.2018, więc - zgodnie z prawem - sąd zaliczył na poczet orzeczonej kary okres tymczasowego aresztowania.
Co istotne, sąd orzekł wówczas wobec S. środek zabezpieczający - terapię dla sprawców przestępstw przeciwko wolności seksualnej "w związku z zaburzeniem preferencji seksualnych". Wymiar sprawiedliwości zakazał też mężczyźnie kontaktowania się i zbliżania do jednego z pokrzywdzonych przez 10 lat.
Nieprawomocny wyrok - jak potwierdził nam sędzia Tomasz Adamski z Sądu Okręgowego w Gdańsku - w zakresie wymiaru kary został utrzymany orzeczeniem, które zapadło 30 grudnia 2022 r.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Potrzebujesz mieszkania z więcej niż jedną łazienką?
72-letni przestępca miał dzielić łazienkę z dziećmi. Nasza interwencja
72-letni dziś mężczyzna 16 maja miał opuścić zakład karny. Lokal, który miałby zajmować na wolności, dzieli łazienkę z pięcioosobową rodziną, z czego czworo to małoletnie dzieci. W sprawie przesiedlenia mężczyzny interweniowaliśmy w gdańskim magistracie.
Daniel Stenzel, rzecznik Urzędu Miejskiego w Gdańsku, zapewnił wówczas, że S. nie wróci do lokalu.
Jak się dowiedzieliśmy, J.S. został uznany za osobę stwarzającą zagrożenie i zastosowano wobec niego tzw. ustawę o bestiach. To oznacza, że nie wróci do lokalu, w którym miałby kontakt ze wspomnianą wcześniej czwórką dzieci.
"Ustawa o bestiach". Co to za przepisy?
To przepisy, które weszły w życie w 2013 r. i dotyczą procedur postępowania wobec osób, które ustawa określa jako "stwarzające zagrożenie". Ustawa wprowadziła dwa nowe środki postępowania z takimi osobami: nadzór prewencyjny oraz umieszczenie w Krajowym Ośrodku Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym w Gostyninie.
Przepisami tej ustawy objęto m.in. Mariusza T., nazywanego "szatanem z Piotrkowa". To seryjny morderca i przestępca seksualny. Za zabójstwo w lipcu 1988 r. czterech chłopców został skazany na karę śmierci, zamienioną później (na mocy amnestii) na 25 lat pozbawienia wolności.
Tu trafiają skazani i podejrzani w Trójmieście
Wyszedł z więzienia, ale jest groźny. Zastosowano "ustawę o bestiach"
- Wniosek o uznanie uczestnika postępowania J. S. za osobę stwarzającą zagrożenie na podstawie art. 9 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o postępowaniu wobec osób z zaburzeniami psychicznymi stwarzających zagrożenie życia, zdrowia lub wolności seksualnej innych osób został wniesiony do Sądu Okręgowego w Gdańsku przez dyrektora Aresztu Śledczego w Starogardzie Gdańskim w dniu 20 lipca 2022 r. - potwierdza sędzia Łukasz Zioła, rzecznik ds. cywilnych Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Postanowieniem z 12 maja 2023 r. Sąd Okręgowy w Gdańsku uznał S. za osobę stwarzającą zagrożenie i orzekł o umieszczeniu go w Krajowym Ośrodku Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym w Gostyninie.
- W sprawie żaden z uczestników postępowania nie składał wniosku o doręczenie postanowienia wraz z uzasadnieniem i nie wnosił apelacji. Postanowienie uprawomocniło się z dniem 20 maja 2023 r. - mówi sędzia Zioła.
Jak potwierdziliśmy w sądzie, S. obecnie przebywa we wspomnianym ośrodku w Gostyninie.
Naucz się bronić. Kursy i strzelectwo w Trójmieście
Strzelnica Tarcza. Sprawdź dostępne bronie
Stowarzyszenie Strzeleckie Walther. Sprawdź dostępne bronie
Strzelnica MoST. Sprawdź dostępne bronie
Gdańskie Centrum Strzeleckie. Sprawdź ofertę
Opinie wybrane
-
2023-06-02 07:03
(21)
Taka osoba do końca swoich dni powinna być izolowana.Bez litości dla dewiantów.
- 294 40
-
2023-06-02 07:36
i kto to mówi?!
- 15 26
-
2023-06-02 08:25
Łatwo jest osądzać i wydawać wyroki innym. (9)
Zaskakuje mnie twoja bezwzględność.
Pomyśl tylko czy gdybyś to Ty był sprawcą przestępstwa, jednak dotarłoby do ciebie że postąpiłeś źle i chciałbyś to wszystko naprawić, poddałbyś się dobrowolnej terapii, to czy byłby sens przetrzymywani ciebie w celi?- 9 34
-
2023-06-02 08:52
Hahahahahaha szaleju się najadłeś? (5)
Czyli tych skazanych na dożywocie też może wypuścimy jak do nich dotrzeć że zrobili źle i będzie im przykro?
- 18 10
-
2023-06-02 09:43
Tak, ideą więzienia jest resocjalizacja. (1)
Oczywiście nie w Polsce, u nas wychodzą bardziej zdegenerowani niż jak tam trafili...
- 17 4
-
2023-06-02 11:39
A gdzie mordercy i gwałciciele wychodzą zresocjalizowani?
Pewnie, w Skandynawii gdzie więzienie to hotel? Tego byś chciał? Trzymać pedofila w hotelu na koszt podatników?
Ja wolę skuteczniejsze rozwiązania z Texasu.- 14 1
-
2023-06-02 12:58
sa tacy w sutannach, gdzie chodzisz, klekasz i robisz rozne rzeczy, im wierzysz bezgranicznie i bezrozumnie
- 7 6
-
2023-06-02 13:24
(1)
Ma racje. Dostal kare. Poniosl ja. Teraz jest tak naprawde karany drugi raz.
- 6 5
-
2023-06-02 16:27
I dobrze
- 3 2
-
2023-06-02 09:13
(1)
mamusie oszukasz , tatusia oszukasz ale natury nie oszukasz ... poczytaj o inteligencji i sposobie rozumowania oraz o podejmowanych krokach przez tego typu ludzi ... oni działają zgodnie ze swoim planem i slizgają się bardziej niż węgorz w kieszeni - to nie są normalni ludzie i nigdy nie będą
- 19 4
-
2023-06-03 17:47
To może poleć jakąś literaturę w tym temacie.?
Chociaż pewnie tylko udajesz takiego socjologa i innym karzesz się dokształcić a sam g..no wiesz
- 1 1
-
2023-06-02 14:42
jednak dotarłoby do ciebie że postąpiłeś źle
A gdyby nie dotarło?
- 2 1
-
2023-06-02 09:11
(2)
jedyna pewność to kastracja chemiczna - ulży jemu z popędem i spłeczeństwu
- 10 2
-
2023-06-02 09:58
nie , będą się mścić fizycznie na dzieciach , w czapę i już
- 5 3
-
2023-06-03 19:15
Nawet jak obetniesz mu jaja
to ochota na ocieranie się i macanie innych w kroczu prawdopodobnie temu facetowi nie minie. To jest człowiek chory psychicznie, niektórym tak się robi na starość.
- 0 0
-
2023-06-02 10:11
Przenieść do innej parafii. I po problemie.
A, ze nie ksiądz? Na organiste go dac, tudzież pracownika gospodarczego na zachrystii.
- 9 6
-
2023-06-02 12:12
a co z tymi co dalej
wyją z ambo i społeczność ich szanuje za czyny nie dozwolone z małoletnimi no swenc powiedz
- 4 2
-
2023-06-02 12:35
fakt powinien być zamknięty w izolatce z Tobą
- 6 2
-
2023-06-02 13:10
Ty się w końcu wyizoluj
- 3 2
-
2023-06-02 15:05
To tak samo jak teczowi
- 4 1
-
2023-06-02 15:07
Ty też Sven. I dożywotnie odcięcie od netu.
- 6 1
-
2023-06-03 07:15
Zgadzam się
PI
- 1 0
-
2023-06-02 07:05
Ta ustawa jest bezprawna. (74)
Jak można człowieka trzymać za kratami beż popełnienia przestępstwa.?
- 103 265
-
2023-06-02 07:07
(6)
W sumie racja - takich powinno się utylizować.
- 88 10
-
2023-06-02 09:45
Pogląd na wskroś stal inowski 90 lat temu. Tylko kryteria "zakwalifikowania do programu uczestnictwa" były nieco inne (5)
- 14 8
-
2023-06-02 11:40
Bierz ich do siebie i resocjalizuj lewusie (4)
- 16 8
-
2023-06-02 22:47
(2)
Nie, nie. Zwrócono tutaj uwagę na stan faktyczny. Nie chodzi o to, że mają oni powrócić do społeczeństwa, ale o fakt, ze ta ustawa jest bezprawna. Powinna być możliwość, ograniczania wolności takim osobom, ale dzięki tej ustawie można wsadzić każdego do Gostynina. Decyduje o tym naczelnik. A to jak wiemy może prowadzić do nadużyć
- 18 5
-
2023-06-03 07:38
Nie bełkocz , za dużo się Batmana naoglądałeś (1)
Nikt przypadkowy tam nie trafia, a jakby chcieli kogoś wyhuśtać bezprawnie to by nie potrzebowali takiej ustawy. Więc skończ bełkotać
- 5 9
-
2023-06-03 09:03
taaa, za kaczyńskiego komenda też z przypadku nie trafił do więżnia, prawda?
tak pokurcz sukcesu potrzebował...
- 4 1
-
2023-06-03 09:02
a ty za swoich złodziei zapłacisz, prawusie?
- 4 0
-
2023-06-02 07:08
... (28)
To nie kraty. To szpital w Gostyninie. Jak ktoś jest chory to trzeba go leczyć. Tam będzie miał taką możliwość.
- 34 10
-
2023-06-02 07:20
(20)
Gostynin to jak kraty. Drugi wyrok bez sądu dla sprawcy po odbyciu wyroku, czyli w sumie bezprawny.
- 56 30
-
2023-06-02 08:31
(11)
Jesteś pewnie świeżo po studiach prawniczych. Słuchają cię pewnie tylko na internetowych forach. Będziesz miał dzieci to zmienisz zdanie
- 28 32
-
2023-06-02 08:48
(3)
ahh, ten kluczowy argument, będziesz miał dzieci to zrozumiesz, np. dlaczego można stawać na zakazie (bo przecież dziecko nie przejdzie stu metrów),
- 34 11
-
2023-06-02 13:01
dobro dzieci jest najwazniejszym argumentem docierajacym do ludzi, ktorzy samodzielnie nie mysla. Dzieci sa wytrychem (2)
bo jakze mozna nie chronic dzieci. Takich dzieci, ktorych nawet nie ma
- 8 10
-
2023-06-02 22:25
Dobro dzieci nie zmienia w magiczny sposob przepisow prawa.
- 4 2
-
2023-06-03 09:20
niektórzy swoje życie redukują do potrzeby rozmnożenia na własne życzenie. Dla mnie to żaden argument czy wytrych.
To tylko potwierdza, że człowiek zostając rodzicem "oddaje" dużą część swojego intelektu potomkowi i potem jego umysł operuje na zasadzie "wytrychów"
- 3 0
-
2023-06-02 09:17
(2)
Przecież polska to jest totalitarne gaaaawno tutaj byle naczelniczyna urzędu skarbowego byle głupek może komuś zablokować dostęp do konta czyli w majestacie prawa wpędzić w nędzę tu ludzie siedzą 20 lat za niewinność i w sumie nic się nie dzieje zatem co za problem niedługo zamykać ludzi do takiego Gostynina za bezobjawowe szpiegostwo czubie albo
Przecież polska to jest totalitarne gaaaawno tutaj byle naczelniczyna urzędu skarbowego byle głupek może komuś zablokować dostęp do konta czyli w majestacie prawa wpędzić w nędzę tu ludzie siedzą 20 lat za niewinność i w sumie nic się nie dzieje zatem co za problem niedługo zamykać ludzi do takiego Gostynina za bezobjawowe szpiegostwo czubie albo za brak entuzjazmu w aplikowaniu sobie w ciało kolejnych dawek cudownych eliksirów na wymyślane w mediach pandemie ta ustawa czubie to pierwszy plasterek salami
- 15 7
-
2023-06-02 10:44
To nie Wasi wariaci od wolności chcieli żeby państwo mogło legalnie zabijać ludzi?
Trochę konsekwencji.
- 5 6
-
2023-06-02 18:26
A u was w Rosji tylko dwa miasta macie
Reszta to ruiny i wsie
- 1 1
-
2023-06-02 12:59
skad mozesz wiedziec, ze twoje wlasne dziecko nie bedzie pozniej pedofilem? (1)
- 4 4
-
2023-06-02 18:27
Bo ty go nie wychowujesz
- 4 1
-
2023-06-02 13:25
(1)
Mam dzieci. Nie jestem swiezo po studiach. Uwazam jak on.
- 1 4
-
2023-06-02 16:58
Nie macaj dzieci to tam nie wylądujesz
- 2 4
-
2023-06-02 09:14
powiedz dudzie że złamał prawo jak jesteś taki kozak i zapytaj czemu ułaskawia głównie dewiantów , pedofili i złodzieji jak Kamiński
- 6 4
-
2023-06-02 09:47
Przyjmij go do swojego domu i po problemie.
- 10 3
-
2023-06-02 10:33
a (4)
ciekawe jak by Ci dziecko zmacal to czy tak samo bys pisal bzdury. je b a c takich do konca zycie to choroba która trzeba eliminowac z zycia spolecznego izolacja badz kara smierci :)
- 4 10
-
2023-06-02 10:50
dziecko zmacane, dziecko kupione
- 4 4
-
2023-06-02 13:03
skad wiesz, ze twoje dziecko nie bedzie pozniej macac? moze je prewencyjnie juz teraz zamknac, zanim zacznie macac? (2)
- 5 7
-
2023-06-02 16:58
Ktoś kogoś zamyka prewencyjnie oszołomie? (1)
- 3 3
-
2023-06-03 09:24
Oczywiście, o tym mówi treść samej ustawy. Nie masz pojęcia o czym piszesz, ale to cecha większości
Polaków. Tych z bardzo rozwiniętym problemem murzyńskości. Prawdopodobnie, jak prawie połowa Polaków, cierpisz na funkcjonalny analfabetyzm. To nie jest wstyd. Wstydem jest zaprzeczać wobec tak oczywistych dowodów...
- 4 0
-
2023-06-02 11:07
Naprawdę myślisz, że tam żyją jak za kratami? A ja Ci mówię, że nie...
- 2 2
-
2023-06-02 09:13
A kto stwierdza że ktoś jest chory policja to zaszczane gestapo? Ci mało mądrzy sędziowie? Śmieci z sejmu powolutku i stopniowo depczą prawo i konstytucję a głupawa gawiedź klaszcze uszami
- 14 5
-
2023-06-02 09:22
kraty
to akurat sa kraty, osrodek w Gostyninie ma oddział w Czersku w zakladzie karnym....
- 9 0
-
2023-06-02 09:25
(4)
Był w swoim czasie duży artykuł na ten temat. Ośrodek jest przepełniony, żadnego realnego leczenia nie ma. Trafiają tam też ludzie, którzy nigdy nie powinni się w nim znaleźć. A jak już trafią, to właściwie jest koniec, bo nikt nie chce wziąć na siebie odpowiedzialności i ich zwolnić. Rozumiem ideę, ale wykonanie jest tragiczne - tak naprawdę jest to więzienie bez wyroku, bez możliwości obrony i bez jasnych kryteriów, za co można do niego trafić i kiedy i na jakich warunkach można je opuścić.
- 22 2
-
2023-06-02 16:59
Dlatego lepiej utylizować
Mniej problemów
- 5 2
-
2023-06-02 18:51
Nie zamyka się tam ludzi przypadkowych. (2)
- 4 2
-
2023-06-03 09:25
boże dlaczegoś Polaków pominął przy rozdawaniu umysłów i rozumów?????
- 5 0
-
2023-06-03 19:13
Miały tam trafiać przypadki beznadziejne i najbardziej drastyczne, typu zabójstwo na tle seksualnym czy bardzo brutalne gwałty. Przecież właśnie omawiany w artykule przypadek absolutnie nie pasuje do tego modelu. Ile przestępstw tego typu co roku popełnia się w Polsce? Całkiem sporo, mało kto ze sprawców trafia do Gostynina. Ten trafił tylko dlatego, że nikt nie miał pomysłu, co z nim zrobić.
- 0 0
-
2023-06-02 07:08
A nie popełnił przestępstwa? (18)
- 16 7
-
2023-06-02 07:09
Chyba odsiedzial, nie? (17)
- 22 23
-
2023-06-02 07:11
Chciałbyś, aby twoje dziecko spotkało się z tym panem gdzieś w autobusie? (12)
- 41 18
-
2023-06-02 09:19
(5)
W tym chorym kraju w tej polskiej kaaarwie kara za przestępstwo jest określana wyrokiem sądu czy opinią jakichś porypancow jeśli tak to niedługo wymyśla sobie że brak miłości do ukrow będzie tak niebezpieczny by kogoś dożywotnio więzić
- 15 5
-
2023-06-02 11:34
Jak to dla ciebie taka k... to granice są otwarte, po co się męczysz? (2)
To jest kontrowersyjne, bo niby wyrok odsiedział. Ale jeśli nie można go wyleczyć, to co zrobić? Wypuścić i czekać aż skrzywdzi kolejne dzieci? A może tym razem postanowi zabić jak Trynkiewicz? Myślę, że nie bez powodu sąd zadecydował u umieszczeniu go w Gostyninie. Póki co, nikt nie został tam wsadzony za brak miłości do Ukraińców, czy z powodu np. poglądów politycznych, więc po co takie abstrakcyjne przykłady dajesz?
- 9 3
-
2023-06-02 23:28
Wypuścić po prostu człowiek który odsiedzi swoje winy jest wolnym obywatelem jest znowu wobec prawa równy ludziom którzy nie byli skazani po to sąd orzeka i podaje wysokość wyroku
- 2 3
-
2023-06-03 09:29
bo to mój kraj, który opanowali troglodyci. Tylko dlatego, że jesteście chamscy i wrzaskliwi, bo nie mając argumentów
próbujecie sprowadzić dyskusję do jednego - argumentu siły, nie daje wam prawa do decydowania o niczym. Jesteście efektem zapaści systemu edukacji. Troglodytami, którzy swoją ignorancją ściągają wszystkich do swojego, niskiego poziomu. Jedyne co wnosicie do Unii to rachunki do opłacenia.
- 2 0
-
2023-06-02 11:42
Tutaj macie drodzy ludzie okaz wyborcy lewicy (1)
- 1 6
-
2023-06-03 09:30
o miłośnik Wojtyły! Są zasługi?
- 1 0
-
2023-06-02 12:36
A chciałbyś za nic dostać wyrok wieloletniego więzienia, od którego się nawet odwołać nie możesz ??
- 8 4
-
2023-06-02 13:04
przeca teraz madki wozom sufami bombelki wszedzie
- 3 3
-
2023-06-02 13:04
ja bym je najpierw chronil przed spotkaniem z toba.
- 1 2
-
2023-06-02 22:28
On zwraca uwage na obowiazujace prawo. Skoro ktos odsiedzial, to zgodnie z prawem nie mozna drugi raz karac go za to samo. (1)
To jest wlasnie przyklad braku praworzadnosci - prawo sobie nie poradzilo, wiec podrzucono gosciowi cos do celi. I nie, nie chcialbym, zeby on mogl miec kiedykolwiek kontakt z dziecmi, ale niech to zostanie zalatwione w sposob wlasciwy.
- 7 2
-
2023-06-03 07:41
Można można
Nie bełkocz tyle. Pedofil ma być karany dotkliwie i bez końca
- 2 3
-
2023-06-03 09:26
nie chciałbym również żaby spotkało się z księdzem z Banina
ani z innymi księżmi, którzy niebawem będą brykać po wolności. A oni nie "ocierali się", tylko gwałcili.
- 4 0
-
2023-06-02 11:13
(3)
Widocznie odsiedział ale resocjalizacja w jego przypadku się nie powiodła i powinien być odizolowany od społeczeństwa. A poza tym, każdy kto w taki sposób dotyka dzieci bądź robi jeszcze gorsze rzeczy powinien być z automatu zamykany do końca swojego życia. Może wtedy by się niektórzy zastanowili nad tym co robią! I nie mówcie mi, że to choroba.
Widocznie odsiedział ale resocjalizacja w jego przypadku się nie powiodła i powinien być odizolowany od społeczeństwa. A poza tym, każdy kto w taki sposób dotyka dzieci bądź robi jeszcze gorsze rzeczy powinien być z automatu zamykany do końca swojego życia. Może wtedy by się niektórzy zastanowili nad tym co robią! I nie mówcie mi, że to choroba. Jak masz grypę to idziesz do lekarza a nie molestujesz dzieci. Więc choroba jak każda inna ale wymaga leczenia, jeżeli ktoś uważa, że nie ma problemu i robi to co robi to zamknąć go i nie pozwolić aby skrzywdził kogokolwiek jeszcze!
- 8 3
-
2023-06-02 23:31
(2)
Ktoś kto robi takie rzeczy przede wszystkim jest chory a chorych trzeba leczyć a nie pastwić się nad nimi zaburzenia seksualne biorą się często z różnych traum różnych czynników na które człowiek nic nie zawinił po prostu wyrósł w patologii nie zaznał miłości itd
- 1 1
-
2023-06-03 07:42
Najlepsze leczenie w tym wypadku to kastracja (1)
I pobyt w izolacji do końca dni. Ważniejsze jest społeczeństwo niż pedofil
- 1 1
-
2023-06-03 09:36
Kastracja, czy fizyczna czy farmakologiczna nie zmienia sposobu działania mózgu i nie zwalcza zaburzenia. Kastrat nadal może popełniać te same przestępstwa. Tyle że do pozoracji stosunku seksualnego użyje narzędzia.
- 1 2
-
2023-06-02 07:10
Tak, szkoda naszej kasy (8)
Powinna być dla takiego czegoś kara śmierci
- 20 3
-
2023-06-02 07:40
(7)
Dla Trynkiewicza była. Z niewiadomych względów nie została wykonana (zamiana na 25 lat nastąpiła znacznie później).
To z powodu jego przypadku Sejm przyjął "ustawę o bestiach" - czyli kompletny bubel prawny.
Jesli ktoś jest psychicznie chory i stwarza zagrożenie to powinien być izolowany i leczony. Być może nawet dożywotnio. Ale nieDla Trynkiewicza była. Z niewiadomych względów nie została wykonana (zamiana na 25 lat nastąpiła znacznie później).
To z powodu jego przypadku Sejm przyjął "ustawę o bestiach" - czyli kompletny bubel prawny.
Jesli ktoś jest psychicznie chory i stwarza zagrożenie to powinien być izolowany i leczony. Być może nawet dożywotnio. Ale nie powinien odpowiadać karnie.
Jeśli natomiast sąd uznał jego winę (czyli poczytalność w momencie dokonania przestępstwa), to po odbyciu kary sprawca jest wolny jak każdy inny skazaniec w takim przypadku.
Prewencyjna izolacja w psychuszce jest łamaniem podstawowego prawa człowieka i przypomina metody stalinowskie.- 36 6
-
2023-06-02 07:55
(5)
No i kwestia druga: zastosowano "ustawę o bestiach" którą (na kolanie) napisano pod Trynkiewicza i z założenia miała dotyczyć sprawców najcięższych przestępstw seksualnych. Tutaj delikwent jedynie obcierał się w zbiorkomie o kogoś. Nikogo nie zgwałcił ani nie zabił. Zasada proporcjonalności kary do winy została zatem kompletnie przez sąd pominieta.
- 29 7
-
2023-06-02 08:44
Tak naprawdę tego nie wiesz. (3)
Nie każdy zgłasza przestępstwo, a wielu ofiar do dziś na wykryto sprawcy.
Tyle dzieci, zaginionych, mordowanych, nie odnalezionych, albo znalezione ciała.
Patrz Iza z Gdyni czy Daria, której niedawno ponownie rodzina wznowiła sprawę poszukiwawczą.- 8 10
-
2023-06-02 09:20
No ale w ten sposób to można każdego ukarać za dowolne przestępstwo, bo może ofiara się nie zgłosiła, a może jej nie znaleziono. Jeśli pójdziesz dalej z taką logiką, to można np. oskarżyć Ciebie lub mnie o zabójstwo.
- 13 5
-
2023-06-02 09:23
(1)
Tak naprawdę to ten twój przedmówca ma rację tę żałosną totalitarna ustawę zaczyna się stosować wobec coraz mniej drastycznych przypadków może niedługo za nieodpowiednie poglądy będą izolować dożywotnio wszak głupków w sejmie ostro źrebi na punkcie Rosji rosyjskich wpływów agentów itd. słudzy Ukrainy szukają obcych wpływów
- 8 6
-
2023-06-02 10:10
Szukaj takich ciągutów bardziej w unii.
Niebawem za prawicowe poglądy mają być trzy lata więzienia.
Co do zbadania ruskich wpływów to ta komisja powinna sięgać 1992 i nocnej zmiany tam się wszystko zaczęło. Jak i przypadku, że lewica dostała od ruskich milion dolców na swoją działalność. Teraz wyją bo ktoś chce to wszystko ujawnić...- 9 4
-
2023-06-02 14:14
To właśnie chciałem napisać
Ale skoro taki głos już padł, to się podłączę. Ten wyrok jest całkowicie absurdalny. Sprawca przecież nie działał z użyciem przemocy, nie stwarzał zagrożenia dla życia, dopuścił się "jedynie" tzw. innej czynności seksualnej, za co odsiedział 4,5 roku. Jeśli nadal ma odchyły to na przymusowe leczenie do psychiatryka, ale Gostynin, w których trzyma się naprawdę groźnych typów? Niezbadane są wyroki boskie i polskich sądów.
- 4 1
-
2023-06-02 11:21
Co się w Polsce często zataja, w tym na Wiki, moratorium na wykonywanie KS wprowadził jeszcze w 1988 "czerwony" rząd
Rakowskiego, tak że względy niewykonania jej na T. wbrew twemu komentarzowi są i były znane. Natomiast prezent w postaci zmniejszenia kary dla T. na jedynie 25 lat to - też piszesz nieprawdę, nie "znacznie później" - a prezencik od ludzi typu Mazowieckie i Kuronie z początku grudnia 1989. Chcieli się przypochlebić mediom na Zachodzie, jacy to oni są liberalni i demokratyczni.
- 4 1
-
2023-06-02 07:11
Pedofile, zabójcy, rozbojarze itp.
To nie są ludzie. Uważam, że kara śmierci albo chociaż prace przymusowe w kamieniołomach byłyby na miejscu
- 18 1
-
2023-06-02 08:04
Czy te komentarze wyróżnia jakiś bot i jest to robione losowo w zależności od popularności komentarza
Czy jakiś kompletny cymbał?
- 12 2
-
2023-06-02 08:07
No to smialo
Przyjmij Trynkiewicza pod swoj dach
- 13 4
-
2023-06-02 08:13
Głosuj na KO to go może łaskawią (1)
- 9 8
-
2023-06-02 08:17
Tę ustawę to akurat przyjęła Platforma.
Ale ty jeszcze wówczas na chleb mówiłeś "bep", więc skąd masz to wiedzieć.
- 10 6
-
2023-06-02 08:30
Zapobiegawczo
- 0 0
-
2023-06-02 09:14
zapytaj ziobry jak się prefabrykuje materialy na kogoś niewygodniego
- 2 4
-
2023-06-02 16:52
4 czerwca widzimy cię na marszu w obronie podobnych poglądów
- 1 0
-
2023-06-03 08:51
głupki mają ci odpowiadać? Przecież to prostactwo popiera tę ustawę.
ciekawe jak będą kwilić, kiedy adekwatna ustawa zostanie uchwalona by rozliczać pisowskich złodziei?
- 0 1
-
2023-06-03 08:53
Może powinni sie wziąć za ciebie, bo widze, że jesteś sprzymierzeńcem dewianta
- 2 0
-
2023-06-02 07:07
Dajcie spokój temu staruszkowi. Co on może w tym wieku. (9)
Odpokutował swoje a teraz niech sobie żyje. Więcej miłości i lewicowej wrażliwości!
- 10 49
-
2023-06-02 08:45
Tyle co Fritz w Austrii i wiele innych jemu podobnych:(
- 8 4
-
2023-06-02 10:09
Dokładnie. Dajcie mu spokoj jak naszym ksiedzom. (1)
Więcej miłosci i prawicowej wrażliwosci, zgodnej z wiara katolicką.
- 3 9
-
2023-06-03 09:33
być może też miał jakieś zasługi, jak Wojtyła. Kto wie, może jak sam Wojtyła, również obalał komunizm?
- 0 1
-
2023-06-03 09:32
Grzegorz be, który okradł SKOKI też może jeszcze dokraść. W końcu co to jest 50 mln pln dla hołoty, która nic nie miała?
- 0 0
-
2023-06-02 07:12
nawet jako staruszek może skrzywdzić kolejne dziecko (4)
- 158 9
-
2023-06-02 09:06
Tak ,bo molestowanie też jest ogromną krzywdą dla dzieci
- 12 0
-
2023-06-02 09:47
(2)
tak = chociazby przypadek ks. Franciszka Cybuli.
Pamietamy!- 8 4
-
2023-06-02 10:29
esbek i spowiednik bolka (1)
normalni księża nie robią krzywdy
- 7 0
-
2023-06-03 09:35
ten z Banina? A Jankowski? A tuszownik Goc?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.