- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (197 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (129 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (85 opinii)
- 4 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (116 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (283 opinie)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu głównym (46 opinii)
Przeszkolą gdyńskich kierowców i kontrolerów z obsługi pasażerów
Do ZKM w Gdyni trafia od pasażerów kilka skarg tygodniowo. Najczęściej dotyczą niepunktualności, ale na cenzurowanym są także kierowcy i kontrolerzy. By zażaleń było jak najmniej, pomóc ma szkolenie, które odbędzie się w październiku.
Przykładem z ostatnich tygodni jest kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej, który stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej nie sprzedał też biletu innemu pasażerowi.
Sytuacji spornych wyeliminować się nie da, ale wszyscy są przekonani, że można nauczyć je rozwiązywać. Tego zagadnienia ma dotyczyć m.in. szkolenie dofinansowane przez - promującą nieustająco transport publiczny - Unię Europejską.
- To część większego projektu, w którym m.in. zostanie zakupionych 30 autobusów - po 15 dla PKM i PKA oraz powstaną buspasy. W szkoleniu weźmie udział 75 osób - 50 kierowców i 25 kontrolerów. Nie wystarczy, niestety, pieniędzy, by edukować wszystkich - informuje Rafał Smirnow z ZKM Gdynia
Kierujący nie będą wybierani losowo. Do grup trafią ci, wobec których w wewnętrznych kontrolach przeprowadzanych przez "tajemniczych klientów" pojawia się najwięcej zastrzeżeń. W trakcie szkolenia na pierwszym planie będą kwestie związane z prawidłową obsługą osób niepełnosprawnych i starszych, czyli realna pomoc podczas wchodzenia do pojazdu i zajęcia odpowiedniego miejsca. Ważnym zagadnieniem ma być uczulenie kierowców na używanie specjalnych platform dla wózków zamontowanych w niektórych autobusach.
Zajęcia będą podzielone na część teoretyczną i praktyczną, gdzie pojawią się zaaranżowane sytuacje konfliktowe i stresowe, z którymi muszą radzić sobie na co dzień przede wszystkim kontrolerzy.
- Ich szkolimy regularnie, ponieważ są bezpośrednio naszymi pracownikami. Kierowcy są zatrudniani przez firmy przewozowe, ale także przed nimi stawiamy konkretne wymagania, które muszą spełnić i dbamy, by poziom kultury był jak najwyższy - wyjaśnia Smirnow.
Nadzorujący komunikację publiczną w Gdyni podkreślają też, że na gdyńskich trasach będą nadal pojawiali się "tajemniczy klienci", sprawdzający, jak wiedza ze szkolenia wykorzystywana jest w praktyce.
- Jeśli do kierowców są częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - opowiada Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
Podobne szkolenia odbywają się w gdańskiej komunikacji już od kilku lat. Po raz pierwszy pisaliśmy o nich jeszcze w 2011 roku.
Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.
Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.
Miejsca
Opinie (123) 4 zablokowane
-
2014-08-27 07:31
Kierowcy.. (1)
motorniczy po zawodówkach, technikach i liceach w 1 rok. Chamstwo i złośliwość nielicznych nie powinno rzucać złej opinii na wszystkich. Chwalę kierowców szczególnie Panie na linii 175 Gdańsk Główny w stronę Maćkowy. Punktualni grzeczni i bardzo uprzejmi dla nas.
- 11 11
-
2014-08-27 07:50
Po obrażliwych postach osób ,jak mniemam,co najmniej które ukończyły Yale, trudno być miłym.Jest w tym pewna sprzeczność bo wiedza zdobyta na tak szacownej uczelni powinna raczej sprzyjać uspołecznieniu kontaktów w miejscach publicznych,jakim są pojazdy komunikacji miejskiej ,a nie wprowadzaniu obyczajów rodem z Azji ,czyli Pan i Sługa.
- 10 0
-
2014-08-27 07:33
Pasażerowie i kieowcy
Kultury powinni zostać nauczeni w okresie dzieciństwa przez rodzinę i szkołę podstawową
- 22 0
-
2014-08-27 07:25
Cała Gdynia biega za ....... nowa moda propagowana przez lokalne media.
- 4 2
-
2014-08-27 07:15
Twoje serce przypomina piechotą zdrowiej :-)
Twoje serce przypomina piechotą zdrowiej :-) Dzień pieszego pasażera - Bareja wiecznie żywy :-)
- 13 0
-
2014-08-27 06:54
znowu jakieś cwaniaki wyczuły możliwość wyciagnięcia kasy na fikcyjne szkolenia
kulturę się wynosi z domu oraz z własnej osobowości a nie uczy na szkoleniach. zarobią firmy znajomków, którzy zajmą się szkoleniami i nie zdziwię się jak to beda ludzie powiązani z ZKM
- 51 5
-
2014-08-27 06:40
gdy pasażer to burak nic nie pomoże, żadne szkolenie.
- 50 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.