• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Piramowicza: paraliż komunikacji miejskiej po odwróceniu ruchu

Szymon Zięba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej. Po zmianach na ul. Piramowicza samochody blokują pojazdy komunikacji miejskiej.

Rosną kontrowersje wokół odwrócenia kierunku ruchu na ul. PiramowiczaMapka. Na zmianę skarżą się już nie tylko kierowcy prywatnych samochodów, ale i pracownicy gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy wysłali w tej sprawie pismo do prezydent Gdańska, domagając się przywrócenia "starych" zasad ruchu w okolicy. Szereg zastrzeżeń wskazuje także gdańska radna Emilia Lodzińska, która zdecydowała się skierować w sprawie Piramowicza interpelację do władz miasta.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy twoim zdaniem zwiększyły się korki po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Taka reorganizacja ruchu (wprowadzona z powodów bezpieczeństwa) spotkała się ze sprzeciwem części kierowców. Wskazują oni, że zmiany doprowadziły do tego, iż ruchliwa al. Hallera korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Przesuń aby
porównać

Do głosu krytyków dołączyli teraz kierowcy gdańskiej komunikacji miejskiej. Przedstawiciele związku zawodowego, zrzeszającego kierowców i motorniczych, skierowali do prezydent Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz, pismo, w którym proszą o przywrócenie "starej" organizacji ruchu.

Związkowcy piszą w sprawie ruchu na Piramowicza



- Zmiana obowiązkowego kierunku jazdy na ul. Piramowicza spowodowała, że nie ma już możliwości skrętu/wjazdu pojazdów samochodowych z al. Hallera w ul. Piramowicza lub w ul. Konarskiego. To z kolei spowodowało, że wszystkie pojazdy samochodowe jadące w al. Hallera w kierunku Grunwaldzkiej muszą stać w długiej kolejce na światła do skrzyżowania ul. Hallera z Grunwaldzką i al. Zwycięstwa - równocześnie blokując dojazd wszystkim tramwajom i autobusom GAiT do ww. skrzyżowania. Taka sytuacja generuje utrudnienia i opóźnienia w wykonywaniu planowanych zadań - czytamy w piśmie, które trafić ma również na biurka dyrektora ZTM, Sebastiana Zomkowskiego, oraz Macieja Lisicikiego, prezesa Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Radna stawia pytania w sprawie Piramowicza



To jednak nie wszystko. W połowie września interpelację w sprawie odwróconego ruchu na Piramowicza skierowała także miejska radna, Emilia Lodzińska.

Zauważa ona w piśmie, że skutki reorganizacji zasad poruszania się w okolicy budzą niezadowolenie mieszkańców.

Podkreśla, że obecnie utrudniony został dojazd do szkoły Conradinium, a także do nieruchomości przy ul. UphagenaMapka i przy al. GrunwaldzkiejMapka.

Jej zdaniem problem można rozwiązać poprzez:
  • przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu z jednoczesnym lepszym oznakowaniem w okolicy;
  • zmianę kierunku jazdy na ul. Konarskiego, dzięki czemu możliwy będzie wjazd w tę ulicę od al. Hallera;
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Piramowicza - od al. Hallera do ul. Uphagena


Jak konkluduje gdańska radna - nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców.

Ankieta od radnych z Aniołków



Na koniec warto wspomnieć o tym, że w sprawę zaangażowali się także radni dzielnicowi z Aniołków. Poinformowali oni, że mieszkańcy dzielnicy poinformowali o "pogorszeniu płynności i bezpieczeństwa ruchu po ostatnich zmianach na ul. Piramowicza".

  • W ankiecie Trojmiasto.pl zdecydowana większość osób zagłosowała za przywróceniem "starej" organizacji ruchu.
- Zgłosili także inne problemy komunikacyjne w okolicach opery. W związku z powyższym zapraszamy do wypełnienia ankiety konsultacyjnej. Jej wyniki będą podstawą do podjęcia dalszych działań przez Radnych Aniołków - podkreślają radni dzielnicowi.
Ankietę można wypełnić do 25 września.

Korki po zmianie ruchu na Piramowicza.

Opinie (562) ponad 20 zablokowanych

  • znak STOP dla rowerzystów i temat załatwiony (1)

    przypominam, że rowery też mają hamulce

    • 15 14

    • dobra. pod warunkiem że na jezdni (grunwaldzkiej ) też będzie.

      • 5 0

  • To jak ze światłami na Kowalach. Fundnęli olbrzymie korki, była akcja Radia Gdańsk w wyniku której światła na miesiąc wyłączyli. Korki zniknęły, kolizji nie przybyło, ale po miesiącou włączyli, bo - nie po to je tam postawili, żeby nie działały :)

    • 2 1

  • Przeciez w tym urzędzie władzę mają działacze (1)

    którym matki do 18 roku zycia podcierały t yłki. Nigdy nie pracowali, jakies studia skonczyli albo nie i przez nieoczekiwaną smierc Adamowicza dostali władzę.
    W normalnym swiecie powinni decydowac czy najpierw umyć zęby czy nogi a tu mogą zmieniac całe miasto nie mając wykształcenia, wiedzy, doświadczenia i predyspozycji, za to ego wywalone w kosmos

    • 9 5

    • Ale skąd to wiesz? Znasz ich wykształcenie dokładnie, czy piszesz dla pisania?

      • 1 0

  • im więcej o tym piszecie

    tym bardziej urzędasy będą się wypierać... prędzej krowa przyzna się ludzkim głosem do błędu niż gdański u r z ę d a s powie że się pomylił

    • 12 2

  • Jak biedny deweloper mieszkania sprzeda

    Nawet drogę naprawiają

    • 1 5

  • Zmienić już nie można bo nagroda za "racjonalizację" już poszła....

    Dziesiątki tęgich głów "pracują" żeby było lepiej.
    Taka polska komedia "Poszukiwany, poszukiwana" z Wojciechem Pokorą....
    Tam jest wyjaśnione jak działa system.
    To nie wam ma być lepiej !!!!

    • 8 2

  • Kto jest właścicielem willi na Piramowicza

    Tu nie o rowerzystów może chodzi

    • 10 7

  • Co na to najlesza prezydentka?

    Ko ko ko ?

    • 7 3

  • Konarskiego (5)

    Dla przypomnienia napiszę, że najpierw zmieniono ruch na sąsiedniej Konarskiego także go odwracając w kierunku Hallera. A teraz zmiana ruchu na Piramowicza to był tylko gwóźdź do trumny dla komunikacji w tej okolicy.
    Jakie logiczne argumenty przemawiałyby przeciwko zmianie ruchu na Konarskiego ? Ani tam nie ma szkoły, droga prosta, lepsza widoczność chodnika i ścieżki rowerowej ! Kto niby skręca z Grunwaldzkiej w Konarskiego ? Prawie nikt !
    Należy jak najszybciej zmienić kierunek ruchu na Konarskiego !
    Jak to możliwe że w obecnych czasach gdzie można użyć komputerów do symulacji ruchu zanim (!) podejmie się tak nieodpowiedzialną decyzję nikt tego nie zrobił ?

    • 8 7

    • komputery w urzędach słuzą do układania pasjansów, a nie jakichs za przeproszeniem symulacji (1)

      • 6 3

      • Konarskiego

        Fakt, zapomniałem. Komputer zajęty pasjansem jeśli nie ma 2 monitorów trudno użyć na jakieś symulacje... Przepraszam że nie pomyślałem...

        • 1 0

    • argumenty logiczne za zmianą kierunku ruchu na Konarskiego były takie same jak za zmianą kierunku ruchu na Piramowicza: (1)

      znaczna liczba "zdarzeń drogowych" z udziałem rowerzystów, którzy tam doznawali ciężkich obrażeń ciała w wyniku braku uwagi kierowców wyjeżdżających na al. Zwycięstwa/ Grunwaldzką. Z wpisów pod tym artykułem wynika, że bezpieczeństwo ludzi nie jest istotnym argumentem dla wielu kierowców. Stąd między innymi niskie miejsce Polski w międzynarodowych statystykach bezpieczeństwa ruchu drogowego.

      • 3 3

      • Konarskiego

        OK, to można zainstalować progi czy cokolwiek. Trzeba pomyśleć i zrobić

        • 0 0

    • i sam skręt w Konarskiego był bezpieczniejszy

      bo w Piramowicza, skręt był zaraz za ścianą wiaduktu - słaba widoczność

      • 0 0

  • Dlaczego redakcja tego portalu dopuszcza stronniczą formę redagowania tytułów zamieszczanych tutaj tekstów? (3)

    Wspieranie się opiniami członków związku zawodowego nie jest wystarczającym argumentem do pisania tekstów podważających sens przekształceń infrastruktury miejskiej zgodnie z zapisami ważnych dokumentów strategicznych miasta. Takie teksty tylko podgrzewają atmosferę, ale nie prowadzą do sensownych rozwiązań konfliktów wynikających z nadmiernej skłonności do korzystania z prywatnych samochodów. Bez zdecydowanego postawienia na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu niezmotoryzowanych miasto będzie podążać ścieżką niezrównoważonego rozwoju, niezgodnie z zapisami konstytucji.

    • 10 6

    • Racja

      Ta zmiana nie przeszkadza komunikacji miejskiej tylko kierowcom pracującym w zajezdni na Hallera, którzy wracają do domu przez ten odcinek.

      • 3 3

    • widocznie pan redaktor tam jeździ i ma jakiś kompleks z tym związany. bo to już 3 artykuł o tym

      • 8 1

    • oczywiście

      dziennikarz powinien najpierw skonsultować tekst z biurem prasowym urzędu miejskiego.
      Chcecie eliminowac samochody to poprawcie komunikację miejską. Gorszej niz teraz nie było w Gdańsku od wojny.
      A na rowery sami się przesiądźcie ze swoich słuzbowych limuzyn. Przy okazji złapiecie kontakt z miastem

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane