• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przygotowania do zabudowy nadmorskiej części Gdyni

Michał Brancewicz
26 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Inwestycja Yacht Park PHN-u obejmuje budowę sześciu budynków mieszkaniowych oraz mariny. Inwestycja Yacht Park PHN-u obejmuje budowę sześciu budynków mieszkaniowych oraz mariny.

Na początku października powinniśmy poznać firmy ubiegające się o generalne wykonawstwo budynków mieszkalnych oraz mariny jachtowej na terenach po Dalmorze zobacz na mapie Gdyni należących do Polskiego Holdingu Nieruchomości. Z kolei firma Vastint szykuje się do rozbudowy tzw. Waterfrontu o  budynki mieszkalne i biurowce, które mają powstać u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni. Prace mają ruszyć latem przyszłego roku.



Polski Holding Nieruchomości (PHN) od lipca poszukuje wykonawcy swojej inwestycji Yacht Park. Pod tą nazwą kryje się budowa mariny na 120 jednostek oraz sześciu 5-kondygnacyjnych budynków ze 135 mieszkaniami, zlokalizowanych przy Nabrzeżu Kutrowym zobacz na mapie Gdyni w centrum Gdyni. Oferty mieliśmy poznać we wtorek, ale termin został po raz kolejny przesunięty, tym razem o tydzień, na 3 października. Pierwotnie lista chętnych miała być już znana 8 września.

Nie próżnuje także deweloper Vastint posiadający duże tereny w tym najatrakcyjniejszym obszarze miasta, z których cześć już zabudował biurowcem oraz hotelem. Teraz firma przymierza się do kolejnej inwestycji obejmującej zabudowę mieszkaniową i biurową wraz z usługami przy ul. Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni. Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla tego przedsięwzięcia wpłynął niedawno do urzędu. Jej uzyskanie daje zielone światło do ubiegania się o pozwolenie na budowę.

  • Przygotowana przed rokiem koncepcja zabudowy terenów należących do firmy Vastint (kolor beżowy).
  • Przygotowana przed rokiem koncepcja zabudowy terenów należących do firmy Vastint.
  • Przygotowana przed rokiem koncepcja zabudowy terenów należących do firmy Vastint.
- Realizację planujemy rozpocząć w trzecim kwartale 2018 roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budynki zostaną oddane do użytku dwa lata później - zapowiada Ewa Łydkowska z firmy Vastint.
Na razie wciąż trwają prace nad projektem. Przygotowuje go pracowania JEMS Architekci z Warszawy, która rok temu wygrała konkurs na koncepcję dla tego terenu.

Na tę część inwestycji złożą się 6-kondygnacyjne budynki mieszkalne o łączniej powierzchni użytkowej ok. 9 tys. m kw. oraz o jedno piętro niższe biurowce, które posiadać będą 12 tys. m kw.

Na sąsiedniej działce, bliżej al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdyni, Vastint planuje wybudować kolejny hotel oraz obiekty kulturalne i rozrywkowe, w tym nowy kompleks kinowy, który powstanie w miejscu istniejącego obiektu.

Początkowo obie inwestycje miały być realizowane równolegle, ale wszystko wskazuje na to, że projekt będzie realizowany w dwóch etapach.

Zwycięska koncepcja zabudowy kolejnego terenu należącego do PHN-u. Zwycięska koncepcja zabudowy kolejnego terenu należącego do PHN-u.
Również PHN jest w posiadaniu znacznie większych terenów niż te, na których powstanie Yacht Park. W kolejnym etapie planowana jest budowa biurowca oraz zagospodarowanie terenów zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdyni (vis a vis terenów Vastintu). Konkurs na opracowanie koncepcji został rozstrzygnięty w grudniu zeszłego roku. Termin realizacji na razie nie jest znany.

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Opinie (227) 4 zablokowane

  • (1)

    Grunt, że "zaorane" wszystko...Po co komu stocznie nad morzem...Apartamentowce- to jest to!!

    • 11 2

    • Dalmor to nie była stocznia, dziecko drogie.

      Jak Ci tak żal, to trzeba było wykupić i kontynuować działalność rybacką.

      • 1 6

  • (1)

    Ten projekt zabudowy Dalmoru średnio mi sie podoba, ale już zabudowa tych dzikich działek bliżej Waszyngtona - tak ! To centrum ćwierćmilionowego miasta a nie za przeproszeniem Kwidzyn. Budować, budować !

    • 8 13

    • w kwidzynie chyba nie byles d*po.

      • 1 0

  • RIP gdynia

    Niszczą to miasto

    • 9 0

  • Gdynia powinna już myśleć o dobrym skomunikowaniu pirsu.

    • 2 0

  • Nareszcie

    Ruszajcie z tymi inwestycjami jak najszybciej. Gdynia to miał być Rotterdam z kilkunastoma wysokosciowcami w centrum. Pilne bo chcemy dożyć efektów

    • 1 9

  • Granda!

    A warsiwskie archytekty też się nie wysiliły.Pasuje do czopka szais tałer. Gdynia kupa.Wiocha .
    Szkoda.

    • 8 0

  • A ile miejsc parkingowych?

    Nie doczytałem, czy nie podano? Ile miejsc parkingowych na parkingach podziemnych przewiduje ten projekt?

    • 6 0

  • Jak nie poprawią dojazdu to będzie to bardzo słabe miejsce (1)

    • 40 6

    • Oczywiście to Miasto będzie musiało poprawiać...

      • 1 1

  • Współczuję smrodu... (1)

    • 10 3

    • od sinic... to chyba najmniejszy... ;)

      • 0 0

  • Panie Wojciechu, Pan doprowadzi do upadku Gdyni. (1)

    Gdynia byla i jest miastem portowym. To dzieki tej branzy tak sie rozwinela przez niecale 100 lat. Niestety nie jest w tak komfortowej sytuacji co Gdansk i nie ma takich ilosci niewykorzystanych terenow gdzie port moglby sie rozwijac. Zabierajac tereny portowe pod mieszkaniowke- nie ma co ukrywac gl dla osob przyjezdnych, bo pomimo swojej zamoznosci w Gdyni nie ma tylu milionerow aby wiekszosc lokali sluzyla mieszkancom, lub lokale handlowe nie wygenerujemy wzrostu, dobrobytu dla lokalnej spolecznosci a jedynie dla bardzo waskiej grupy osob ktore skorzystaja na tych transakcjach. Niestety, ale obecne posuniecia naszych wladz nastawione sa na cele wizerunkowe a nie dobrobytu mieszkancow tego pieknego miasta.

    Koncepja nowego portu zewnetrznego jest piekna, ale czy potrzebujemy az 2 tak wielkich terminali w PL- razem z DCT Gdansk? Jako Gdynianin i os zwiazana z branza morska bardzo bym chcial jak wielu takiej inwestycji, ale czy nie jest to podobnie jak port lotniczy w kosakowie nad wyrost? Czy na poludniowym Baltyku jest miejsce na 2 tak wielkie terminale oddalone od siebie o 30 km? Chcialbym wierzyc ze tak.

    Pzdr
    Maciek

    • 12 1

    • to uwierz...

      Gdy Australiczycy pałętali się ze swoim pomysłem, to wielu też nie wierzyło. W szczególności oba porty.

      DTC to 10% Hamburga. Niewątpliwie nie jest to jedyny port Niemiec czy ogólniej Morza Pólnocnego. Miejsca jest dużo i będzie więcej... Jest też z kim walczyć. Ale nie w perspektywie roku (cykl zycia deweloperki). Osoba do której sie zwracas,z raczej nie jest własciwym odbiorcą.

      Co do zabudowy terenów portowych, to nikt w poruszanych kategoriach nie myśli. Liczy się szybki pieniądz i następny deal. Taka branża. Kłopot zostanie włascicielom i miastu.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane