- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (191 opinii)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (141 opinii)
- 3 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (38 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (133 opinie)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Przygotowania do zabudowy nadmorskiej części Gdyni
Na początku października powinniśmy poznać firmy ubiegające się o generalne wykonawstwo budynków mieszkalnych oraz mariny jachtowej na terenach po Dalmorze należących do Polskiego Holdingu Nieruchomości. Z kolei firma Vastint szykuje się do rozbudowy tzw. Waterfrontu o budynki mieszkalne i biurowce, które mają powstać u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego . Prace mają ruszyć latem przyszłego roku.
Nie próżnuje także deweloper Vastint posiadający duże tereny w tym najatrakcyjniejszym obszarze miasta, z których cześć już zabudował biurowcem oraz hotelem. Teraz firma przymierza się do kolejnej inwestycji obejmującej zabudowę mieszkaniową i biurową wraz z usługami przy ul. Waszyngtona i Hryniewickiego . Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla tego przedsięwzięcia wpłynął niedawno do urzędu. Jej uzyskanie daje zielone światło do ubiegania się o pozwolenie na budowę.
- Realizację planujemy rozpocząć w trzecim kwartale 2018 roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budynki zostaną oddane do użytku dwa lata później - zapowiada Ewa Łydkowska z firmy Vastint.
Na razie wciąż trwają prace nad projektem. Przygotowuje go pracowania JEMS Architekci z Warszawy, która rok temu wygrała konkurs na koncepcję dla tego terenu.
Na tę część inwestycji złożą się 6-kondygnacyjne budynki mieszkalne o łączniej powierzchni użytkowej ok. 9 tys. m kw. oraz o jedno piętro niższe biurowce, które posiadać będą 12 tys. m kw.
Na sąsiedniej działce, bliżej al. Jana Pawła II , Vastint planuje wybudować kolejny hotel oraz obiekty kulturalne i rozrywkowe, w tym nowy kompleks kinowy, który powstanie w miejscu istniejącego obiektu.
Początkowo obie inwestycje miały być realizowane równolegle, ale wszystko wskazuje na to, że projekt będzie realizowany w dwóch etapach.
Również PHN jest w posiadaniu znacznie większych terenów niż te, na których powstanie Yacht Park. W kolejnym etapie planowana jest budowa biurowca oraz zagospodarowanie terenów zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego (vis a vis terenów Vastintu). Konkurs na opracowanie koncepcji został rozstrzygnięty w grudniu zeszłego roku. Termin realizacji na razie nie jest znany.
Inwestycje
Yacht Park
Opinie (227) 4 zablokowane
-
2017-09-26 22:35
(1)
Grunt, że "zaorane" wszystko...Po co komu stocznie nad morzem...Apartamentowce- to jest to!!
- 11 2
-
2017-09-27 07:14
Dalmor to nie była stocznia, dziecko drogie.
Jak Ci tak żal, to trzeba było wykupić i kontynuować działalność rybacką.
- 1 6
-
2017-09-26 19:21
(1)
Ten projekt zabudowy Dalmoru średnio mi sie podoba, ale już zabudowa tych dzikich działek bliżej Waszyngtona - tak ! To centrum ćwierćmilionowego miasta a nie za przeproszeniem Kwidzyn. Budować, budować !
- 8 13
-
2017-09-27 06:24
w kwidzynie chyba nie byles d*po.
- 1 0
-
2017-09-27 06:17
RIP gdynia
Niszczą to miasto
- 9 0
-
2017-09-27 05:24
Gdynia powinna już myśleć o dobrym skomunikowaniu pirsu.
- 2 0
-
2017-09-27 04:27
Nareszcie
Ruszajcie z tymi inwestycjami jak najszybciej. Gdynia to miał być Rotterdam z kilkunastoma wysokosciowcami w centrum. Pilne bo chcemy dożyć efektów
- 1 9
-
2017-09-27 01:59
Granda!
A warsiwskie archytekty też się nie wysiliły.Pasuje do czopka szais tałer. Gdynia kupa.Wiocha .
Szkoda.- 8 0
-
2017-09-27 00:21
A ile miejsc parkingowych?
Nie doczytałem, czy nie podano? Ile miejsc parkingowych na parkingach podziemnych przewiduje ten projekt?
- 6 0
-
2017-09-26 16:56
Jak nie poprawią dojazdu to będzie to bardzo słabe miejsce (1)
- 40 6
-
2017-09-27 00:09
Oczywiście to Miasto będzie musiało poprawiać...
- 1 1
-
2017-09-26 18:11
Współczuję smrodu... (1)
- 10 3
-
2017-09-27 00:08
od sinic... to chyba najmniejszy... ;)
- 0 0
-
2017-09-26 23:43
Panie Wojciechu, Pan doprowadzi do upadku Gdyni. (1)
Gdynia byla i jest miastem portowym. To dzieki tej branzy tak sie rozwinela przez niecale 100 lat. Niestety nie jest w tak komfortowej sytuacji co Gdansk i nie ma takich ilosci niewykorzystanych terenow gdzie port moglby sie rozwijac. Zabierajac tereny portowe pod mieszkaniowke- nie ma co ukrywac gl dla osob przyjezdnych, bo pomimo swojej zamoznosci w Gdyni nie ma tylu milionerow aby wiekszosc lokali sluzyla mieszkancom, lub lokale handlowe nie wygenerujemy wzrostu, dobrobytu dla lokalnej spolecznosci a jedynie dla bardzo waskiej grupy osob ktore skorzystaja na tych transakcjach. Niestety, ale obecne posuniecia naszych wladz nastawione sa na cele wizerunkowe a nie dobrobytu mieszkancow tego pieknego miasta.
Koncepja nowego portu zewnetrznego jest piekna, ale czy potrzebujemy az 2 tak wielkich terminali w PL- razem z DCT Gdansk? Jako Gdynianin i os zwiazana z branza morska bardzo bym chcial jak wielu takiej inwestycji, ale czy nie jest to podobnie jak port lotniczy w kosakowie nad wyrost? Czy na poludniowym Baltyku jest miejsce na 2 tak wielkie terminale oddalone od siebie o 30 km? Chcialbym wierzyc ze tak.
Pzdr
Maciek- 12 1
-
2017-09-26 23:55
to uwierz...
Gdy Australiczycy pałętali się ze swoim pomysłem, to wielu też nie wierzyło. W szczególności oba porty.
DTC to 10% Hamburga. Niewątpliwie nie jest to jedyny port Niemiec czy ogólniej Morza Pólnocnego. Miejsca jest dużo i będzie więcej... Jest też z kim walczyć. Ale nie w perspektywie roku (cykl zycia deweloperki). Osoba do której sie zwracas,z raczej nie jest własciwym odbiorcą.
Co do zabudowy terenów portowych, to nikt w poruszanych kategoriach nie myśli. Liczy się szybki pieniądz i następny deal. Taka branża. Kłopot zostanie włascicielom i miastu.- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.