- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (191 opinii)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (141 opinii)
- 3 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (38 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (133 opinie)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Przygotowania do zabudowy nadmorskiej części Gdyni
Na początku października powinniśmy poznać firmy ubiegające się o generalne wykonawstwo budynków mieszkalnych oraz mariny jachtowej na terenach po Dalmorze należących do Polskiego Holdingu Nieruchomości. Z kolei firma Vastint szykuje się do rozbudowy tzw. Waterfrontu o budynki mieszkalne i biurowce, które mają powstać u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego . Prace mają ruszyć latem przyszłego roku.
Nie próżnuje także deweloper Vastint posiadający duże tereny w tym najatrakcyjniejszym obszarze miasta, z których cześć już zabudował biurowcem oraz hotelem. Teraz firma przymierza się do kolejnej inwestycji obejmującej zabudowę mieszkaniową i biurową wraz z usługami przy ul. Waszyngtona i Hryniewickiego . Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla tego przedsięwzięcia wpłynął niedawno do urzędu. Jej uzyskanie daje zielone światło do ubiegania się o pozwolenie na budowę.
- Realizację planujemy rozpocząć w trzecim kwartale 2018 roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budynki zostaną oddane do użytku dwa lata później - zapowiada Ewa Łydkowska z firmy Vastint.
Na razie wciąż trwają prace nad projektem. Przygotowuje go pracowania JEMS Architekci z Warszawy, która rok temu wygrała konkurs na koncepcję dla tego terenu.
Na tę część inwestycji złożą się 6-kondygnacyjne budynki mieszkalne o łączniej powierzchni użytkowej ok. 9 tys. m kw. oraz o jedno piętro niższe biurowce, które posiadać będą 12 tys. m kw.
Na sąsiedniej działce, bliżej al. Jana Pawła II , Vastint planuje wybudować kolejny hotel oraz obiekty kulturalne i rozrywkowe, w tym nowy kompleks kinowy, który powstanie w miejscu istniejącego obiektu.
Początkowo obie inwestycje miały być realizowane równolegle, ale wszystko wskazuje na to, że projekt będzie realizowany w dwóch etapach.
Również PHN jest w posiadaniu znacznie większych terenów niż te, na których powstanie Yacht Park. W kolejnym etapie planowana jest budowa biurowca oraz zagospodarowanie terenów zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego (vis a vis terenów Vastintu). Konkurs na opracowanie koncepcji został rozstrzygnięty w grudniu zeszłego roku. Termin realizacji na razie nie jest znany.
Inwestycje
Yacht Park
Opinie (227) 4 zablokowane
-
2017-09-26 16:34
szkoda, że tak betonują tą część miasta... ehhh... :( (4)
jw
- 92 28
-
2017-09-26 23:49
Przecież ram stoi Gemini. Chyba dobrze ze zburzą tego blaszaka i zbudują ładny budynek?
- 5 4
-
2017-09-26 17:50
Bardzo dobrze, że budują.
Wizualizacje nawet niezłe. Szkoda tylko, że tak wolno to idzie.
- 5 9
-
2017-09-26 17:41
Pomyślmy
To tak jakby powiedzieć: szkoda, że sadzą drzewa w tej (pustej) części lasu.
- 6 5
-
2017-09-26 16:44
Bo teraz tam są normalnie lasy i łąki...
hehehe
- 32 6
-
2017-09-26 17:38
A trole wyją (7)
Lepiej podajcie jakieś konkrety. Kto na miejsce Szczurka. Konkretne nazwiska. Inaczej wasze gadanie to puste frazesy. Ośmieszacie się tylko. W Gdyni nigdy nie dojdzie do władzy żadna partia z Warszawy.
- 8 20
-
2017-09-26 18:38
Coś ty ,od tych przychlastów sie nic nie dowiesz. (1)
Wyłączyli "cookies" w przeglądarce i trollują na potęge. Najlepsze jest to ze nie wiem czego sie te mizernoty zyciowe boją. Albo Gdynie mają jedynie przejazdem, wynajmują kawalerke na peryferiach i zwykle zazdroszczą. Zawisc ludzka jest ohydna
- 2 9
-
2017-09-26 23:44
cookie nie wystarczy, trzeba trochę sprytniej...
Poza tym, dlaczego trzeba się czegoś dowiadywać? Chętni na pewno są, niech rozkladaja swoje "kramiki" z programami...
Nie sprawdza się postawa Diogenesa. Muchy się nażrą, ludzie nie...- 0 0
-
2017-09-26 21:01
(1)
Tyle komentarzy i ani jednego kandydata który mógłby zastąpić Szczurka.
- 0 6
-
2017-09-26 22:46
Moim zdaniem kazdy rozsadny nie z pis i samorzadnosci bedzie lepszy
- 1 0
-
2017-09-26 22:26
Gdyby zabetonowany układ mógł trwać tylko dwie kadencje
to byłoby wielu. A teraz? Kto się wychyli, ten w tzw. khm samorządzie straci. Kto chce tracić?
- 3 0
-
2017-09-26 17:44
kto jest gorszy od szczura??? (1)
- 10 1
-
2017-09-26 18:10
wychodzi na to ze kazdy ktory kandydował w zeszlych wyborach
- 1 5
-
2017-09-26 18:52
moje trzy grosze (1)
I jako szyderstwo proponuią takie ustaweenie pomnika Wendy, na wejściu do dawnego porty by cały czas musiał patrzeć na to co Szczurek ze swoja ekipą całkowicie zniszczyli. Czczenie Wendy w takiej sytuacji jest wyrazem bezprzykładnego tupetu.
- 20 2
-
2017-09-26 23:37
tak!
To klasyczna szydera, rechot i polew... Niestety.
Oraz zawłaszczenie semantyki, bo te działania nie mają nic wspólnego ideami ludzi na tych pomnikach... Ale... klei się g...no do pancernika i krzyczy: "Płyniemy!!!"- 3 0
-
2017-09-26 17:30
(3)
Port jest w innym miejscu i radzi sobie całkiem dobrze! Więc malkontenci trochę luzu! A w miejscu dawnego Dalmoru niech budują bo syf w takim miejscu to trochę obciach!
- 11 28
-
2017-09-26 18:32
(2)
Pełna zgoda. Trzeba się spieszyć bo Pisuary jakąś Bazylikę zbudują.
- 5 6
-
2017-09-26 20:34
(1)
Tylko dlaczego takie niskie budynki. Tam aż się prosi o gdyński Manhattan.
- 4 2
-
2017-09-26 23:31
Aby łatwo było wyburzać...
- 3 0
-
2017-09-26 17:57
(4)
Gdzie w tym wszystkim ma być terminal kontenerowy?
- 11 3
-
2017-09-26 18:12
troche dalej na zachód. (2)
Tam gdzie trwają przeladunki.
- 0 4
-
2017-09-26 23:17
raczej na północny - wschód
i jedno nabrzeże dalej.
Przynajmniej według ostatnich "njusów"
Wręcz "pod oknami". Firanki będą potrzebne, bo suwnicowi będą zaglądać do "warstatów"...- 2 0
-
2017-09-26 22:50
A jak trzeba bedzie rozbudowac to gdzie? Na Chwarznie czy na Karwinach..
Port moze byc tylko nad woda. Deweloperka wszedzie- 5 0
-
2017-09-26 20:01
terminal to jest w Gdańsku
- 2 2
-
2017-09-26 23:14
A Multi Kino ?
Czy Multi Kino na początku Skwerku będzie wyburzone, czy poprzerabiane przez nowego Vastintu ?
- 0 0
-
2017-09-26 23:00
a może taki scenariusz?
4-5 pięter? Nisko?
Świetnie! Musi być jeszcze tanio i lekko... Ktoś ma głowę na karku!
Wyrwie się trochę kasy z rynku a jak powstanie nowe nabrzeże, to ludzie uciekną i będzie można łatwo wyburzyć.
Czy istnieje świadomość, że suwnice DCT są wysokości SeeTower? Widać je na horyzoncie. To bedzie "jeździć" pod oknami. No i ten parking dla ciężarówek... Hotele dla zmian załogi?- 4 0
-
2017-09-26 22:57
jak ktos slusznie zauwazytl , ten/ci co wymyslil zabudowe portu w Gdyni bedzie sie smarzyl ,w zaswiatach , i nie zazdroszecze
przez cala wiecznsc dostwac kopa z buciora w stalowych noskach ................... w d............................ e
- 8 0
-
2017-09-26 18:11
Nareszcie (4)
Jeśli są gdzieś miejsca, w których postulat modernizmu w architekturze miałby się zrealizować i ciekawie wyeksponować możliwie najdoskonalej, to warto wskazać To miasto i To miejsce, a zwłaszcza nowoczesne, które wyrosną w XXI wieku w tej części miasta.
Ponad 250 tys. metropolia z apetytem na 300 tys. wyrosła w ciągu 90 lat niemal z niczego. Jeszcze na początku XX wieku populacja tej większej wioski nie przekraczała paru tysiąca dusz g*wnie kaszubskich rybaków i rolników. Nie było tu ważnej architektury tylko checze i parę dworków. Nowoczesność przyszła z portem, a poprzez niego stworzyli lokalną infrastrukturę, linie kolejowe i drogi. Także rybołówstwo i połowy dalekomorskie.
Martwi mnie jedno, że jeszcze trochę i zapomnimy czemu służyło kiedyś ta cześć terenów??? Dziwię się także dlaczego nie wydzielono miejsca pod AKTYWNE MUZEUM Gospodarki Rybnej, przecież byliśmy MOCARSTWEM w świecie. No cóż lubimy być narodem cierpiętniczym i pokazywać nasze tragedie narodowe , klęski, ....... , a nie sukcesy.- 4 16
-
2017-09-26 18:30
A zwłaszcza kiedy byliśmy mocarstwem w połowach ... kryla na wodach Ameryki Płd. (3)
Teraz do tej cud-zabudowy będzie pasował port na środku zatoki
o głębokości 8 metrów,
widoczny z kosmodromu i hali targowej- 3 3
-
2017-09-26 18:34
powinieneś się podpisać bosy Antek (2)
bo to co zaprezentowałeś swoim wpisem to rodem z tego określenia, zawiści, złośliwości,...
- 3 1
-
2017-09-26 18:39
A może powiesz że tak nie było? (1)
Ile dopłacano do Dalmoru i jego fanaberii
a teraz jak zarżnie się zatokę budową DCT-bis z której kontenery będzie się wywozić helikopterami lub metodą teleportacji,
ale grunt to utopijne wizje pOsła Horały i jemu głupków podobnych- 1 4
-
2017-09-26 22:49
No to teraz dopłacamy do importu ryby, której połów i dostarczenie do środkowej Europy komuś jednak się opłaca... Choć sądząc po kondycji przetwórni i tego segmentu rynku, raczej wydaje się, że się opłaca...
Transport? Portu nie buduje się w 5lat... Port to nie tylko nabrzeża... Jedno jest pewne - port buduje się nad wodą, bo wodę do portu dostarczyć znacznie trudniej...- 1 0
-
2017-09-26 22:46
od nowego roku
przy nab,Szwedzim ruszy przeładunek siarki luzem..cena tych waterfrontów spadna do zera...
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.