• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny przystanek nie dla autobusów

Maciej Korolczuk
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Niespełna cztery lata wytrzymała nawierzchnia na przystanku autobusowo-tramwajowym "Warneńska" na Morenie zobacz na mapie Gdańska. Kilka dni temu ZTM częściowo wycofał z niego autobusy, bo popękane płyty zagrażały bezpieczeństwu pasażerów i mogły uszkodzić pojazdy GAiT. Prace naprawcze zostaną wykonane w ciągu najbliższych dni w ramach obowiązującej gwarancji.



Wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy "Warneńska" w ciągu ul. Rakoczego powstał w ramach budowy nowej trasy tramwajowej z Siedlec do Brętowa, która została oddana do użytku w sierpniu 2015 roku.

Po niespełna czerech latach użytkowania jego nawierzchnia uległa uszkodzeniu.

- Wykonawca został wezwany na teren budowy. Po oględzinach pęknięć na betonowych płytach został określony zakres prac, które zostaną wykonane w ramach gwarancji. Ma to nastąpić w ciągu najbliższych kilku dni - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Na wymianę płyt nie czekał Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku i kilka dni temu wycofał z przystanku autobusy dziesięciu zatrzymujących się tam linii. Do odwołania autobusy linii 127, 130, 131, 184, 210, 227, 283, N2, N6 i N12 jadące w kierunku Jasienia PKM, Niedźwiednika, Osowej oraz Jelitkowa zatrzymują się w zatoczce po prawej stronie ul. Rakoczego, na wysokości sklepu "Netto".

- W kierunku przeciwnym komunikacja funkcjonuje bez zmian, obsługa przystanku "Warneńska" nadal obowiązuje - dodaje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
  • Przystanek "Warneńska" tuż po otwarciu w 2015 r.
  • Przystanek "Warneńska" tuż po otwarciu w 2015 r.
  • Przystanek "Warneńska" tuż po otwarciu w 2015 r.
Przypomnijmy, że to pierwszy przystanek w Gdańsku z pasem autobusowo-tramwajowym. Tuż po jego otwarciu tak został oceniony przez naszego dziennikarza, Krzysztofa Koprowskiego:

- Pasażer nie musi się wreszcie zastanawiać, z którego środka komunikacji skorzystać, by dotrzeć do celu, a ponadto łatwo przesiąść się z tramwaju na autobus i odwrotnie. Przystanek jest przestronny dzięki świetnie dobranej wiacie oraz odpowiedniej szerokości peronów. Pasażerowie nie tratują się tutaj wzajemnie, co jest normą np. przy dworcu głównym. Warte pochwały jest też zastosowanie zaoblonych krawężników, które ułatwiają podjazd do krawędzi kierowcom autobusów. To wyjątek na całej linii, ponieważ na Siedlcach takich elementów już nie wykonano.
Nawierzchnię trzeba też było zmienić na przystankach wiedeńskich na Przeróbce w 2017 r. Nawierzchnię trzeba też było zmienić na przystankach wiedeńskich na Przeróbce w 2017 r.
To nie pierwsze problemy z nawierzchnią na stosunkowo nowych przystankach. Jeszcze krócej niż na Warneńskiej - bo zaledwie dwa lata - wytrzymały płyty na czterech przystankach wiedeńskich na Przeróbce. W 2017 r. trzeba było je wymienić na kostkę granitową. Dlaczego?

- Powstałe wady nie były spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikały przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - tłumaczyła w 2017 r. Anna Ślusarska z DRMG.
Koszt naprawy wyniósł wówczas 300 tys. zł.

Opinie (139) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Tak to jest jak głównym kryterium wyboru jest cena

    Jak patrzę na wykonanie niektórych elementów nowych nawierzchni, kilkucentymetrowe spoiny itd to się pytam kto robi odbiory takich fuszerek

    • 0 0

  • Ehh

    Dlaczego w tym niedorozwiniętym kraju nic nie może być dobrze? Jakoś na zachodzie się da... Ale może tam nie wszystko jest robione po kosztach...

    • 0 0

  • Na czerwonym to coś dla policji

    Szkoda tylko że nikt nie stoi teraz tam z policji i nie widzi jak ludzie przebiegają na czerwonym świetle wysiadając z tramwaju i gonią na autobus na przełaj. To trochę złe rozwiązanie

    • 0 0

  • Budynioland w całej okazałości (10)

    Wykonawca jeszcze istnieje, czy jest tak jak z Wakozem po budowie stadionu?

    • 89 95

    • Czep się (6)

      Ustawy o zamówieniach publicznych która preferuje najtańszego wykonawcę.A na czym wykonawca ma zaoszczędzić, na ludziach już się nie da więcej, wiec pozostaje g...ny materiał

      • 13 4

      • ustawa decyduje o tym jakie kryeria przyjmie zamawiający? :D (5)

        większej bzdury nie słyszałem

        • 2 6

        • przetargi

          Kwestia tego jakie były ustalone kryteria to raz. Dwa to zapisy w umowie: jakie kary, za co, jak wysokie.... Ktoś kto robi w przetargach wie, że nie jest to czarno-białe jak zakłada ustawa o zamówieniach publicznych.

          • 0 0

        • Zamawiający ustalił, że ma być gwarancja (2)

          I na gwarancji będzie naprawione. Co jeszcze mogli zrobić?

          • 7 0

          • (1)

            A kary umowne dlaczego nie egzekwuje się? Dlaczego, może ta współpraca już tak ma

            • 2 3

            • jak nazwa sama wskazuje kary są umowne

              jak się nie umówisz - to jakie kary chcesz wyegzekwować?

              • 3 1

        • To włacz

          TVPiS

          • 4 2

    • Wakoz

      to akurat nadal istnieje ...

      • 0 0

    • Wakoz się przejechał z przetargiem, bo musiał wymienić grunt pod stadionem. Ale oczywiście wina Budynia.

      • 6 2

    • A co ma Wakoz do budowy stadionu (nie mówiąc o robotach wymiany gruntu, który ta firma robiła)??? Czasami trzeba pomyśleć zanim się coś napisze...

      • 13 7

  • Na Stogach kolejne (11)

    Pomysł nie wytrzymuje próby czasu, a miasto serwuje kolejne przystanki.

    • 34 12

    • (8)

      to nie wina miasta tylko konstrukcji przetargów publicznych w Polsce

      • 7 8

      • ... (7)

        Wina miasta, bo to jego organy opiniują dokumentacje i robią dla niej wymagania.

        • 9 1

        • Opinia wyróżniona

          Wina zamowien, a idac dalej ludzkiej natury. (5)

          Gdyby miasto w zamowieniu wpisalo wykonanie w "wiecznej" technologii, nikt nie stanalby do przetargu. Albo cena przekraczalaby budzet dziesieciokrotnie. Przetarg nie ejst efektywnym narzedziem do wylonienia najlepszej oferty, po prostu. Jednoczesnie gdyby go nie bylo, byloby po stokroc gorzej, skala oszustw i defraudacji wykraczalaby poza mozliwosci wyobrazni, ponoc nieograniczonej. Ale to juz ludzka natura, szczegolnie wsrod osob, ktore nie brzydza sie taka "praca" i ida do polityki, samorzadu itp itd

          • 5 3

          • Wystarczy dać odpowiedni podkład. (4)

            Na słabym podkładzie nawet granit popęka, no ale ma być tanio i szybko. Jak wszystko w tym kraju. Śmiejemy się z Niemców, że tę samą robotę robią dwa razy dłużej ale dobrze wykonana praca wymaga wiedzy i czasu.

            • 3 0

            • taaa niemcy, szczegolnie nowe lotnisko pod berlinem robią dwa razy dłużej :d (3)

              • 1 2

              • Niemcy przynajmniej mają fabryki my manufaktury. (2)

                • 1 1

              • już niedługo (1)

                ich polityka energetyczna sprawia, że coraz więcej przemysłu ucieka do Chin, a w Niemczech tyko biura zostają

                • 0 2

              • Ich polityka energetyczna jest polityką odpowiedzialną.

                Nie kupują gazu LNG który jest o 50% droższy od rosyjskiego. Nie rozwijają atomu i słusznie bo to droga zabawa jeśli doliczymy okres wygaszania reaktorów i przechowywania odpadów. Inwestują w dość drogą energetykę wiatrową i fotowoltanikę ale dzięki temu są coraz bliżej stworzenia systemu rozproszonego. Inwestują w nowe technologie a osoby mające pompy ciepła cały czas płacą stawkę nocną-tańszą. Dzięki temu mają czyste powietrze.

                • 0 0

        • To informacja dla CBŚ ! Czy te umowy zabezpieczają interes publiczny i pieniądze podatników?

          • 0 1

    • Pomysł jest dobry - w Poznaniu działa, w Toruniu działa, tylko jakoś w Gdańsku nie. Inna grawitacja?

      • 1 0

    • Pomysł wytrzymuje, nie wytrzymuje jakość wykonania.

      • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    A oznaczenia prawie brak... (5)

    Przesiadałem się tam kilka dni temu, jadąc od Słowackiego w kierunku Jasienia.
    Żadnego oznaczenia przy wejściu na przystanek, żadnego piktogramu z przekreślonym autobusem. Jedynie komunikaty na wiatach w głębi przystanku no i na wyświetlaczach.

    A obcokrajowiec jadący na lotnisko... niech się uczy polskiego.

    • 18 2

    • (1)

      co do obcokrajowców to niestety standard, w transporcie publicznym rzadko pojawiają się informacje po angielsku, tym bardziej dziwne jest to że przecież Gdańsk, ale i całe Trójmiasto generalnie żyje z turystów...

      • 4 2

      • Za to sa po Ukrainsku.

        • 0 0

    • Czy w Londynie, Paryżu lub w Moskwie są polskie komunikaty????

      podwójne standardy to domena systemów totalitarnych.

      • 1 0

    • A niech sie uczy. Ja musze znac angielski, to taki baran tez niech mowi choc troche po mojemu.

      • 1 0

    • ani słupka przystankowego

      • 1 1

  • dulkiewicz powie że to efekt srogiej zimy. (7)

    • 52 75

    • skończył się (tragicznie) hejt na Adamowicza to już narodowi socjaliści (pislamiści) naleźli nową ofiarę. Taka nacja...

      • 0 2

    • Tu akurat wręcz przeciwnie - prędzej wina łagodnej zimy

      .

      • 0 1

    • nie powie bo się gdzieś zapadła - wybrali i koniec, nie widać jej (2)

      • 8 6

      • może codziennie jest w biedronce?

        • 5 5

      • mówiłem, że to bedzie drugi szczurek:))

        pokazuje się tylko na imprezkach

        • 5 6

    • Brunatny powie, że to efekt izraelskich bunkrów pod przystankiem

      • 6 4

    • lechia lidera ma

      Pani Prezydent

      • 1 10

  • Pamiętam jak kiedyś pierwszy raz pojechałam do Wrocławia i tam takie wspólne przystanki to była normalna rzecz. Od razu pomyślałam, że byłoby świetnie gdyby w Trójmieście pojawiły się tego typu przystanki. A tutaj zrobili raptem dwa takie i od razu problemy z powodu badziewnego wykonania. Szkoda.

    • 5 0

  • Chodzi o pieniądze, wykonawcy nie opłaca się zrobić dobrze, daje i zleceniodawca odbiera roboty!

    • 1 1

  • A jest komu naprawić w ramach gwarancji? (9)

    Czy firma upadła?

    • 69 23

    • W tym pisbeckim landzie trudno sie utrzymac przy prawie przeglosowywanym w nocy.

      • 1 1

    • A przeczytales artykul i zrozumiales co przeczytales.

      • 0 0

    • Ch. Januszu, wszystko jest napisane w artykule.

      • 2 0

    • standard w trójmieście, firma krzak zwija sie po inwestycji (2)

      • 5 9

      • Nie krzak

        Maja woci w urzedach i dlugie macki

        • 0 0

      • standard w państwie ...

        płaci się głównemu oPiSowemu wykonawcy z permanbuko czy innej gwadelupy i ten ogłasza plajtę ... a nie opłaceni ci uczciwi polscy podwykonawcy zostają z niczym.

        • 1 1

    • MTM istnieje i ma się dobrze.

      • 6 1

    • Obecny troll, mają w artykule wszystko napisane, ale po co czytać?

      • 11 4

    • Już nie istenieje, firma powstała na cele zrealizowania tej pracy. Standradzik.

      • 10 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane