- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (160 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (86 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (204 opinie)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (38 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (178 opinii)
Radni Gdyni w trybie nadzwyczajnym uchwalili plan dla Międzytorza
W marcu projekt planu dla Międzytorza został zdjęty z obrad Rady Miasta, bo pojawiły się wątpliwości dotyczące komunalizacji nieruchomości należących do PKP. Wrócił w trybie nadzwyczajnym w środę, gdy okazało się, że wątpliwości prawne zostały wyjaśnione. Zaskoczenia trybem prac radnych nie ukrywają społecznicy, liczący na wcześniejszą dyskusję nad budzącymi kontrowersje zapisami planu.
Do końca niepewność
Władze miasta postanowiły wykorzystać najbliższy możliwy termin, co skutkowało wniesieniem przez Wojciecha Szczurka pod obrady Rady Miasta w trybie nadzwyczajnym wniosku o ponowne głosowanie nad projektem planu dla Międzytorza. Jak się dowiedzieliśmy, o takiej decyzji radni rządzącej Samorządności mieli zostać poinformowani zaledwie dzień przed sesją.
Nie wszystkim z nich tryb nadzwyczajny spodobał się, zwłaszcza że o pogłębioną dyskusję nad zapisami planu wnosili działacze z Miasta Wspólnego, którzy zwrócili uwagę urzędnikom na wyrok NSA. W międzyczasie zorganizowali spotkanie na temat większego udziału mieszkańców podczas prac nad planami zagospodarowania, pokazując jako zły przykład właśnie Międzytorze.
Społecznicy zdumieni
- Jesteśmy zawiedzeni, że nie udało się wykorzystać czasu na dyskusję na temat zawartości projektu planu, który jest zły, a plan został uchwalony w takim trybie. Podczas spotkania o planowaniu był obecny Marek Karzyński z Biura Planowania Miasta. Wydawało się nam, że zgadza się z tym, że potrzebna jest jeszcze dyskusja o Międzytorzu, ale okazało się inaczej - ubolewa Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Przypomnijmy, że do projektu zgłoszono wiele uwag. Dotyczyły one m.in. rezygnacji z poszerzenia ul. Władysława IV do czterech pasów, budowy galerii handlowej, która ma powstać przy stacji Gdynia Główna, a także powiększenia przestrzeni zielonych w tej okolicy. Właściwe żadne nie zostały uwzględnione.
Zastrzeżenia od opozycji
Wprowadzenie projektu pod obrady wzbudziło spore emocje wśród radnych. O powody szybkiego procedowania pytali radni opozycji z Prawa i Sprawiedliwości, którzy głosowali przeciw przyjęciu uchwały.
- Sposób wprowadzania tego dokumentu pod obrady budzi wątpliwości. Nie dość, że jako radni zostaliśmy zaskoczeni, to także jest to nietakt wobec mieszkańców. Po fakcie dowiedzą się, że plan zostanie przegłosowany. Powinni wiedzieć, że będzie takie głosowanie jeszcze przed sesją Rady Miasta - podkreślał Paweł Stolarczyk.
Pojawiły się też głosy, że wycofanie projektu w zeszłym miesiącu było szansą na zmiany w projekcie planu.
- Na komisji kultury rozmawialiśmy, że jest teraz szansa rzeczywiście ożywić śródmieście. Teren wokół Infoboksu pokazuje, że mieszkańcy potrzebują przestrzeni, a w projekcie nie ma ich za dużo. Z kolei zaplanowany sklep wielkopowierzchniowy będzie gwoździem do trumny dla hali targowej. Nie rozumiem, czemu nie można zaprojektować Międzytorza od nowa - dodawał Patryk Felmet.
Miasto: decydował tylko czas
Prezydenta w tłumaczeniu chciał wyręczać Ireneusz Bekisz z PO.
- Chciałem przypomnieć, że szczegółowo omawialiśmy ten projekt. Mieszkańcy mogli przecież wnieść uwagi po tym, kiedy projekt został zdjęty z obrad. Uważam, że im szybciej wejdzie w życie, tym lepiej dla wszystkich.
O tym, że wprowadzenie projektu planu pod głosowanie było podyktowane czasem, przekonywał Wojciech Szczurek.
- Projekt zniknął w marcu z powodu czystej ostrożności. Po prostu wracamy do przerwanej procedury, nie chcąc tracić kolejnego miesiąca - podkreślał.
Jak zmieni się Międzytorze?
Na 14-hektarowej działce, po obu stronach ul. Janka Wiśniewskiego, w projekcie planu dopuszczono powstanie galerii handlowej, połączonej korytarzem nad ul. Janka Wiśniewskiego z najwyższymi budynkami mierzącymi do 55 metrów oraz zabudową mieszkaniową i biurową, która miałaby stanąć wzdłuż ul. Jana z Kolna.
Ten teren miałaby zabudować współpracująca z kolejarzami firma deweloperska Semeko, która podczas niedawno zakończonych targów nieruchomości w Cannes szukała partnerów do tej inwestycji. Z kolei miasto miałoby wybudować tu drogi dojazdowe w postaci ulic: Nowej Węglowej i wydłużenia ul. Władysława IV.
W pierwszej fazie inwestycji, jak sugerują przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego, prawdopodobnie powstaną obiekty mieszkalne w okolicach ul. 3 Maja, pomiędzy przedłużeniem ul. Władysława IV i Jana z Kolna. O dalszych planach dewelopera wiadomo niewiele. Niewykluczone, że następnym krokiem będzie budowa galerii handlowej przy dworcu Gdynia Główna.
Miejsca
Opinie (338) ponad 10 zablokowanych
-
2017-04-26 22:08
(2)
Wybory się zbliżają czas budować remontować malować trawę na zielono a później znowu nic
- 21 8
-
2017-04-27 10:57
bezsilne ujadanie PiSu jest jak balsam dla moich uszu
Gdyński śledź udusi Kłamliwego Pasibrzucha
- 1 0
-
2017-04-26 22:56
Wam to zawsze złe lepiej nic nie robić
Popatrz na plany wreszcie coś tam powstanie
- 4 2
-
2017-04-27 10:56
Budować !!!
- 3 8
-
2017-04-26 22:02
Szczurorządność w pełnej krasie (1)
- 16 10
-
2017-04-27 10:55
zawiść z ciebie bije
pochwal się swoimi sukcesami życiowymi
bo nie wiem czy ci wierzyć- 1 0
-
2017-04-26 21:22
plany planów czy deweloper naciska na wypadek wylotu Szczurka od koryta??? (1)
- 32 10
-
2017-04-27 10:54
Trafna uwaga
o to chyba chodzi
- 0 1
-
2017-04-26 22:01
Zauważyliście ze pan szczerba to dobrze pisze tylko o gdansku (3)
jak coś ma powstać w Gdyni to zaraz leci hejt ze łapówki albo coś ...Panie prezydencie tak trzymać i do roboty! Niech żyje Gdynia
- 17 22
-
2017-04-26 22:23
W 95% jego artykułów o Gdyni wielbi Szczurka. Może w końcu przejrzał na oczy (2)
- 3 8
-
2017-04-27 05:43
(1)
Raczej piesiewicza.
- 1 2
-
2017-04-27 10:54
nie ma to jak natrzaskać 1000 postów do samego siebie
robisz coś innego w życiu?
czy siedzisz przykuty do laptopa i nawet nie wychodzisz z domu- 1 0
-
2017-04-26 22:01
CBA powinno prześwietlić tą sprawę. Sposób działania jest conajmniej dziwny (3)
Dlaczego nie zrobili tego normalnie i komu aż tak bardzo zależało
- 21 16
-
2017-04-27 10:53
widać nawet PiSowskie CBA nie znalazło haków na Gdynię
zdziwienie?
pozaostaje tylko bezsilne plucie,
cały PiS, tylko to potrafią- 1 2
-
2017-04-27 05:43
"Co najmniej", a nie "conajmniej" analfabeto.
- 1 2
-
2017-04-26 22:12
Dziwny to jest pan szczerba ,ciekawe kto straci na tej inwestycji
Może inwest komfort?
- 7 4
-
2017-04-26 22:00
Ślepi jesteście? (1)
Gryzoń i jego klika zanim odejdą kręcą lody z developerką! Sprzedają wszystko jak leci w tempie ekspresowym. Obudźcie się
- 37 17
-
2017-04-27 10:51
zazdrość, zawiść i insynuacje PiSu
bo Gdynia się PiSowi nie dała,
Brawo Gdynia!- 1 2
-
2017-04-26 21:53
Samorządność Szurka w akcji. Śpieszą się przed końcem. Trza zarobić (1)
Samorządność aut
- 23 12
-
2017-04-27 10:51
okna odsłoń złośliwy, nienawistny biedaku
i powietrza wpuść do tej nory w której wegetujesz
- 2 0
-
2017-04-26 21:57
Nareszcie ten syf z krzakami stanie się miastem (1)
Dobrze ze Gdynia dziala a ni dyskutuje - wreszcie jest szansa na piękna inwestycje
- 23 33
-
2017-04-27 10:50
zazdrość, zawiść, jad
PiS nic więcej nie umie
- 1 0
-
2017-04-26 21:34
Jestem z Gdańska (3)
Nie wypowiadam się
- 12 5
-
2017-04-26 21:36
i dobrze, po co kopać leżącego. (1)
- 7 5
-
2017-04-27 10:49
zawiść, zazdrość i plucie
cały PiS
- 1 2
-
2017-04-26 22:04
i szacun dla ciebie. Takich internautów cenimy.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.