• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie

Maciej Naskręt
10 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut. Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut.

Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.



Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej. Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej zobacz na mapie Gdańska gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.

Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.

Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.

Czy pomysł radnych na usprawnienie ruchu w Oliwie jest dobry?

Radni PiS zaznaczają, że zdają sobie sprawę, iż budowa Nowej Opackiej nie ruszy w najbliższym czasie. Chcą jednak, by miasto potraktowało ten pomysł poważnie i przygotowało się do jego realizacji.

W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".

Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.

Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.

Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.

Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.

Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Starą Opacką można zrobić dwupasmową

    Starą Opacką można zrobić dwupasmową. Od strony ul Pomorskiej aż do parku po obu stronach ulicy jest dość miejsca. Z terenu parku trzeba zabrać z 10 metrowy pas i pociąnąć na nim ulicę aż do skrzyżowania z ul Czyżewskiego i dalej do Spacerowej. Koło kościoła św. Jakuba i dalej jest na na drugi pas dość miejsca.
    Wyburzyć trzeba by było jeden budynek na rogu Opackiej i Cystersów. Trzeba by był wybudować dwa przejścia podziemne. Pierwsze przy wyjściu z parku w okolicach cmentarza tam gdzie obecnie znajduje się chodnik miedzy cmentarzem a terenem TV. Drugie przy ul. Cystersów aby zapewnić bezproblemowe przejście dzieciom udającym się do szkoły. Należało by również odpowiednio ogrodzić dostęp do ulicy, ponieważ chodniki przy szkole 23 i kościele św. Jakuba uległyby dużemu uszczupleniu. Przy Pomorskiej należałoby odpowiednio rozbudować istniejące rondo. Z drugiej strony jeśli ul Rybińskiego miała by zachować aktualny stan to trzeba by na rogu Opackiej i Spacerowej zrobić rondo. Dwa pasy należało by poprowadzić aż do ulicy Karwieńskiej.

    • 2 5

  • i (2)

    te właśnie 50 m. to kilkanaście aut za spowalniaczem, które siedzą sobie na zderzakach. Korki są przez pana w kapeluszu w rękawiczkach bez palców i do tego w Lanosie. Albo skrajnie różny przypadek czyli wyżelowany goguś w aucie za 200tyś (w kredycie)

    • 24 11

    • w kilkunastoletnim, niemieckim aucie - oczywiście TDI

      • 1 0

    • Stereotypy

      Można by dołożyć Pana Dresława w kilkunastoletnim, niemieckim aucie, który właśnie "siedzi" na Twoim tylnym zderzaku, zresztą, nie ma znaczenia czy w korku na Spacerowej, czy na obwodnicy przy prędkości 120 km/h.

      • 8 0

  • A po co odkorkowywać? Po co komu potrzebna Spacerowa? (4)

    Oczywiście mieszkańcom Osowy. Ale tam mieszkają nowobogaccy w swoich domkach, każdy ma po dwa garaże i trzy samochody!
    Skoro ich stać było na takie domki to niech wybudują sobie autostradę!

    • 3 14

    • no już dawno nie czytałam bardziej idiotycznego wpisu

      slawoj leszek zmień lekarza bo ten cie oszukuje.

      • 2 0

    • dawno nie czytałam takiej bzdury. Jacy nowobogaccy? Kiedy byłeś ostatnio na Osowej? To jest ogromne osiedle, nie tylko wypasionych willi. Co za pieprzenie...

      • 4 2

    • jesteś esencją tłuszczy biedronkowej - esencją esencjii (1)

      • 3 2

      • Ile masz samochodów? No przyznaj się!

        Wyznaj jak na spowiedzi...

        • 3 1

  • Spacerowa, opacka, nowa opacka, osowa, real

    NAJPIERW BUDUJE SIĘ DROGĘ (czytaj udrożnienie, zwiększenie przepustowości) A PÓŹNIEJ OSIEDLA, MARKETY ETC.
    ŻADNA FILOZOFIA TYLKO ZDROWY ROZSĄDEK

    • 2 0

  • spowalniacze (12)

    Problemem na Spacerowej w każdą stronę są kierowcy-spowalniacze, którzy zostawiają sobie 10-20 m przerwy przed samochodami i toczą się "na luzie". Na tak krótkim odcinku wystarczy kilku takich spowalniaczy i już korek w całej rozciągłości.Natomiast Policja woli schować się w krzakach i łapać tych co przekraczają dopuszczalną prędkość na tym zakorkowanym odcinku ;)

    • 46 45

    • 10-20? (2)

      chciałoby sie takich spowalniaczy... Do normalnych widoków należy grubo ponad 50 m przerwy...

      • 5 2

      • to daj znak, że chcesz go wyprzedzić, to zobaczysz jak (1)

        szybko będzie się trzymał poprzedzającego go zderzaka. Albo go wyprzedź, to posłuchasz klaksonu :).

        • 1 1

        • sluchajcie piewcy spowalniaczy

          jeśli się toczą nawet na luzie, to nie ma korka (zastoju), bo jednak ruch aut się odbywa. Gdyby tak było na wszystkich zjazdach z obwodowej, to byłby luksus, więc nie narzekajcie.

          • 2 1

    • (2)

      Ludzie uświadomcie sobie to że płynna jazda bez zatrzymywania udrażnia korek a nie go powiększa. Nie wiem będzie trzeba chyba jakąś kampanie społeczną przeprowadzić, aby uświadomić kierowców, no bo na nowe rozwiązanie komunikacyjne to akurat w tym rejonie nie możemy liczyć w najbliższym czasie.

      • 19 1

      • na Spacerowej (1)

        nie płynna jazda, tylko jak największa ilość samochodów przejeżdżających na jednym cyklu światła. Można sobie jechać przez las z 100 m odstępem, ale jak dojeżdżasz do świateł, to koncentracja, zbliżenie do poprzednika i sprężaj się z ruszaniem!

        • 14 0

        • nic dodać, nic ująć
          odstęp nie ma znaczenia - kluczowe jest szybkie ruszanie na światłach żeby przejechała jak największa liczba samochodów

          • 13 0

    • a co, może wolisz jechać komuś na tylnym zderzaku i potem płakać nad rozbitym samochodem....nie dziękuję wolę mieć 20 - 30 m odstępu, bezpieczniej, i przez takich jak ty, którzy się wcinają w między samochody powodujecie spore zagrożenie wypadku!

      • 7 2

    • Natomiast dzielni przyspieszacze jeżdżą z 20 cm odstępu, jednak wystarczy, że taki bohaterski przyspieszacz napotka podłego spowalniacza, wjedzie mu heroicznie w zderzacz i potem jest zgrzytanie zębów i płacz ;)

      • 13 1

    • 20 km/h (1)

      ale lepiej jechać przez minutę 20 km/h
      czy przez 30s 40km/h i przez 30 stać
      ja wolę jechać, więc bufor z przodu dobrze mieć, tyle że z głową

      • 29 2

      • człowieku,

        • 0 2

    • chyba mózg Ci się zakorkował :)

      • 4 2

    • ryba psuje się od głowy

      spowalniacze na górze, spowalniacze na ulicy

      • 3 2

  • KIEŁBASA WYBORCZA PIS tym razem dla kierowców

    zakorkowana będzie ulic Czyżewskiego na skrzyżowaniu niby z tą nową Opacką zresztą kolejne światła na Grunwaldzkiej znowu ja zakorkują jeszcze bardziej....Widać ze PIS to wymyślił tylko po to by cos wymyślić

    • 3 3

  • kretynizm (3)

    trzeba bylo od razu budowac szeroka , dwupasmowa w kazdym kierunku Spacerowa, ze sciezkami rowerowymi.

    • 6 2

    • Po co na wieś droga czteropasmowa. Chyba tylko dla rowerów aby mogli w niedzielę na mszę do miasta przyjeżdżać do Bazyliki w Oliwie. Na co dzień to by im bryczka by wystarczyła z dwoma zajazdami po drodze.

      • 1 0

    • Wszędzie te ścieżki rowerowe... O.O

      • 0 0

    • Kretynizmem jest właśnie takie myślenie! Nawet jakby Spacerowa miała 4 pasy w każdą stronę to wszystko rozbija się o:
      1 skrzyżowanie ze światłami przy ZOO
      2 skrzyżowanie ze światłami przy wylocie Czyżewskiego
      3 skrzyżowanie ze światłami z ul Leśną/Cystersów
      4 skrzyżowanie ze światłami z ul Polanki
      5 światła na przejściu dla pieszych przy parku oliwskim
      6 skrzyżowanie z Grunwaldzką

      to w stronę Oliwy. W drugą stronę
      1 światła na wyjeździe z Reala
      2 rondo na spacerowej
      3 skrzyżowanie Spacerowa/ Kielnieńska - ostatnio dobudowany pas do lewoskrętu tylko częściowo rozwiązuje problem
      3 skrzyżowanie ze światłami z Balcerskiego

      Na każdych światłach trzeba stanąć, poczekać jakiś czas, poczekać, aż ruszy kilka pojazdów przed nami, przejechać kilkaset metrów i znów stanąć. Czas który nam to zajmuje jest zwielokrotniony przez liczbę samochodów, które wyjechały na trasę kilka minut wcześniej i też wiozą tylko kierowcę.

      • 5 1

  • Ulice OLiwy służą nowobogackim z Osowej! (1)

    Niech sobie stoją w korkach. A najlepiej jakby w ogole zapomnieli o jeździe przez Oliwę. My do nich raczej nie jeżdzimy.

    • 7 3

    • ...Osowa to wioska, po co na wieś droga czteropasmowa.

      • 0 1

  • PODOBA MI SIE ten pomysl nie jestem za PIS czy za PO jestem ZA GDANSKIEM

    fajne wszystko co blizej ludzi i ich potrzebom popieram...

    • 6 2

  • Taką mamy Władzę !

    Spacerowa to skandal i afera miejska od samego początku. Jak można wydawać zgodę na budowę dużych osiedli na Osowej i udawać, że układ komunikacyjny jest drożny ? Miasto podjęło próbę udrożnienia poprzez remont ul. Osowej z poboczem, oświetleniem i innymi bajerami kilka lat temu... Niestety nowa droga przypomina w 100% starą i nic nie wnosi poza niepotrzebnym wyrzuceniem sporych pieniędzy z miejskiej kasy bowiem modernizacja okazała się inwestycją pod inwestora. Teraz wszelkie banialuki o tunelu i objazdach jednokierunkowych to odpowiedź na rosnące niezadowolenie i krzyk zdesperowanych mieszkańców, którzy czują się zaniedbani i oszukani przez Wielkich Urzędników Miejskich. Życzę dobrego samopoczucia Prezydenta i Radnych. Oni po przeczytaniu tych uwag złapią się za brzuchy ze śmiechu. Taką mamy Władzę. Liczy się tylko marketing i spinning.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane