- 1 Pościg między autami na trzypasmówce (19 opinii)
- 2 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (273 opinie)
- 3 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (99 opinii)
- 4 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (210 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (96 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (55 opinii)
Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie
Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.
Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.
Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.
W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".
Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.
Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.
Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.
Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.
Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.
Miejsca
Opinie (128) 9 zablokowanych
-
2011-05-11 09:33
Starą Opacką można zrobić dwupasmową
Starą Opacką można zrobić dwupasmową. Od strony ul Pomorskiej aż do parku po obu stronach ulicy jest dość miejsca. Z terenu parku trzeba zabrać z 10 metrowy pas i pociąnąć na nim ulicę aż do skrzyżowania z ul Czyżewskiego i dalej do Spacerowej. Koło kościoła św. Jakuba i dalej jest na na drugi pas dość miejsca.
Wyburzyć trzeba by było jeden budynek na rogu Opackiej i Cystersów. Trzeba by był wybudować dwa przejścia podziemne. Pierwsze przy wyjściu z parku w okolicach cmentarza tam gdzie obecnie znajduje się chodnik miedzy cmentarzem a terenem TV. Drugie przy ul. Cystersów aby zapewnić bezproblemowe przejście dzieciom udającym się do szkoły. Należało by również odpowiednio ogrodzić dostęp do ulicy, ponieważ chodniki przy szkole 23 i kościele św. Jakuba uległyby dużemu uszczupleniu. Przy Pomorskiej należałoby odpowiednio rozbudować istniejące rondo. Z drugiej strony jeśli ul Rybińskiego miała by zachować aktualny stan to trzeba by na rogu Opackiej i Spacerowej zrobić rondo. Dwa pasy należało by poprowadzić aż do ulicy Karwieńskiej.- 2 5
-
2011-05-10 15:49
i (2)
te właśnie 50 m. to kilkanaście aut za spowalniaczem, które siedzą sobie na zderzakach. Korki są przez pana w kapeluszu w rękawiczkach bez palców i do tego w Lanosie. Albo skrajnie różny przypadek czyli wyżelowany goguś w aucie za 200tyś (w kredycie)
- 24 11
-
2011-05-11 09:21
w kilkunastoletnim, niemieckim aucie - oczywiście TDI
- 1 0
-
2011-05-10 16:23
Stereotypy
Można by dołożyć Pana Dresława w kilkunastoletnim, niemieckim aucie, który właśnie "siedzi" na Twoim tylnym zderzaku, zresztą, nie ma znaczenia czy w korku na Spacerowej, czy na obwodnicy przy prędkości 120 km/h.
- 8 0
-
2011-05-10 21:26
A po co odkorkowywać? Po co komu potrzebna Spacerowa? (4)
Oczywiście mieszkańcom Osowy. Ale tam mieszkają nowobogaccy w swoich domkach, każdy ma po dwa garaże i trzy samochody!
Skoro ich stać było na takie domki to niech wybudują sobie autostradę!- 3 14
-
2011-05-11 08:37
no już dawno nie czytałam bardziej idiotycznego wpisu
slawoj leszek zmień lekarza bo ten cie oszukuje.
- 2 0
-
2011-05-10 22:09
dawno nie czytałam takiej bzdury. Jacy nowobogaccy? Kiedy byłeś ostatnio na Osowej? To jest ogromne osiedle, nie tylko wypasionych willi. Co za pieprzenie...
- 4 2
-
2011-05-10 21:31
jesteś esencją tłuszczy biedronkowej - esencją esencjii (1)
- 3 2
-
2011-05-10 21:36
Ile masz samochodów? No przyznaj się!
Wyznaj jak na spowiedzi...
- 3 1
-
2011-05-11 08:26
Spacerowa, opacka, nowa opacka, osowa, real
NAJPIERW BUDUJE SIĘ DROGĘ (czytaj udrożnienie, zwiększenie przepustowości) A PÓŹNIEJ OSIEDLA, MARKETY ETC.
ŻADNA FILOZOFIA TYLKO ZDROWY ROZSĄDEK- 2 0
-
2011-05-10 15:34
spowalniacze (12)
Problemem na Spacerowej w każdą stronę są kierowcy-spowalniacze, którzy zostawiają sobie 10-20 m przerwy przed samochodami i toczą się "na luzie". Na tak krótkim odcinku wystarczy kilku takich spowalniaczy i już korek w całej rozciągłości.Natomiast Policja woli schować się w krzakach i łapać tych co przekraczają dopuszczalną prędkość na tym zakorkowanym odcinku ;)
- 46 45
-
2011-05-10 15:40
10-20? (2)
chciałoby sie takich spowalniaczy... Do normalnych widoków należy grubo ponad 50 m przerwy...
- 5 2
-
2011-05-10 16:46
to daj znak, że chcesz go wyprzedzić, to zobaczysz jak (1)
szybko będzie się trzymał poprzedzającego go zderzaka. Albo go wyprzedź, to posłuchasz klaksonu :).
- 1 1
-
2011-05-11 07:59
sluchajcie piewcy spowalniaczy
jeśli się toczą nawet na luzie, to nie ma korka (zastoju), bo jednak ruch aut się odbywa. Gdyby tak było na wszystkich zjazdach z obwodowej, to byłby luksus, więc nie narzekajcie.
- 2 1
-
2011-05-10 16:16
(2)
Ludzie uświadomcie sobie to że płynna jazda bez zatrzymywania udrażnia korek a nie go powiększa. Nie wiem będzie trzeba chyba jakąś kampanie społeczną przeprowadzić, aby uświadomić kierowców, no bo na nowe rozwiązanie komunikacyjne to akurat w tym rejonie nie możemy liczyć w najbliższym czasie.
- 19 1
-
2011-05-10 17:06
na Spacerowej (1)
nie płynna jazda, tylko jak największa ilość samochodów przejeżdżających na jednym cyklu światła. Można sobie jechać przez las z 100 m odstępem, ale jak dojeżdżasz do świateł, to koncentracja, zbliżenie do poprzednika i sprężaj się z ruszaniem!
- 14 0
-
2011-05-10 18:47
nic dodać, nic ująć
odstęp nie ma znaczenia - kluczowe jest szybkie ruszanie na światłach żeby przejechała jak największa liczba samochodów- 13 0
-
2011-05-10 18:06
a co, może wolisz jechać komuś na tylnym zderzaku i potem płakać nad rozbitym samochodem....nie dziękuję wolę mieć 20 - 30 m odstępu, bezpieczniej, i przez takich jak ty, którzy się wcinają w między samochody powodujecie spore zagrożenie wypadku!
- 7 2
-
2011-05-10 16:55
Natomiast dzielni przyspieszacze jeżdżą z 20 cm odstępu, jednak wystarczy, że taki bohaterski przyspieszacz napotka podłego spowalniacza, wjedzie mu heroicznie w zderzacz i potem jest zgrzytanie zębów i płacz ;)
- 13 1
-
2011-05-10 16:10
20 km/h (1)
ale lepiej jechać przez minutę 20 km/h
czy przez 30s 40km/h i przez 30 stać
ja wolę jechać, więc bufor z przodu dobrze mieć, tyle że z głową- 29 2
-
2011-05-10 16:46
człowieku,
- 0 2
-
2011-05-10 15:59
chyba mózg Ci się zakorkował :)
- 4 2
-
2011-05-10 15:38
ryba psuje się od głowy
spowalniacze na górze, spowalniacze na ulicy
- 3 2
-
2011-05-11 07:35
KIEŁBASA WYBORCZA PIS tym razem dla kierowców
zakorkowana będzie ulic Czyżewskiego na skrzyżowaniu niby z tą nową Opacką zresztą kolejne światła na Grunwaldzkiej znowu ja zakorkują jeszcze bardziej....Widać ze PIS to wymyślił tylko po to by cos wymyślić
- 3 3
-
2011-05-10 17:47
kretynizm (3)
trzeba bylo od razu budowac szeroka , dwupasmowa w kazdym kierunku Spacerowa, ze sciezkami rowerowymi.
- 6 2
-
2011-05-10 21:51
Po co na wieś droga czteropasmowa. Chyba tylko dla rowerów aby mogli w niedzielę na mszę do miasta przyjeżdżać do Bazyliki w Oliwie. Na co dzień to by im bryczka by wystarczyła z dwoma zajazdami po drodze.
- 1 0
-
2011-05-10 20:17
Wszędzie te ścieżki rowerowe... O.O
- 0 0
-
2011-05-10 19:19
Kretynizmem jest właśnie takie myślenie! Nawet jakby Spacerowa miała 4 pasy w każdą stronę to wszystko rozbija się o:
1 skrzyżowanie ze światłami przy ZOO
2 skrzyżowanie ze światłami przy wylocie Czyżewskiego
3 skrzyżowanie ze światłami z ul Leśną/Cystersów
4 skrzyżowanie ze światłami z ul Polanki
5 światła na przejściu dla pieszych przy parku oliwskim
6 skrzyżowanie z Grunwaldzką
to w stronę Oliwy. W drugą stronę
1 światła na wyjeździe z Reala
2 rondo na spacerowej
3 skrzyżowanie Spacerowa/ Kielnieńska - ostatnio dobudowany pas do lewoskrętu tylko częściowo rozwiązuje problem
3 skrzyżowanie ze światłami z Balcerskiego
Na każdych światłach trzeba stanąć, poczekać jakiś czas, poczekać, aż ruszy kilka pojazdów przed nami, przejechać kilkaset metrów i znów stanąć. Czas który nam to zajmuje jest zwielokrotniony przez liczbę samochodów, które wyjechały na trasę kilka minut wcześniej i też wiozą tylko kierowcę.- 5 1
-
2011-05-10 20:12
Ulice OLiwy służą nowobogackim z Osowej! (1)
Niech sobie stoją w korkach. A najlepiej jakby w ogole zapomnieli o jeździe przez Oliwę. My do nich raczej nie jeżdzimy.
- 7 3
-
2011-05-10 21:42
...Osowa to wioska, po co na wieś droga czteropasmowa.
- 0 1
-
2011-05-10 20:38
PODOBA MI SIE ten pomysl nie jestem za PIS czy za PO jestem ZA GDANSKIEM
fajne wszystko co blizej ludzi i ich potrzebom popieram...
- 6 2
-
2011-05-10 20:38
Taką mamy Władzę !
Spacerowa to skandal i afera miejska od samego początku. Jak można wydawać zgodę na budowę dużych osiedli na Osowej i udawać, że układ komunikacyjny jest drożny ? Miasto podjęło próbę udrożnienia poprzez remont ul. Osowej z poboczem, oświetleniem i innymi bajerami kilka lat temu... Niestety nowa droga przypomina w 100% starą i nic nie wnosi poza niepotrzebnym wyrzuceniem sporych pieniędzy z miejskiej kasy bowiem modernizacja okazała się inwestycją pod inwestora. Teraz wszelkie banialuki o tunelu i objazdach jednokierunkowych to odpowiedź na rosnące niezadowolenie i krzyk zdesperowanych mieszkańców, którzy czują się zaniedbani i oszukani przez Wielkich Urzędników Miejskich. Życzę dobrego samopoczucia Prezydenta i Radnych. Oni po przeczytaniu tych uwag złapią się za brzuchy ze śmiechu. Taką mamy Władzę. Liczy się tylko marketing i spinning.
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.