- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (177 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (251 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (723 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (66 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (150 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (104 opinie)
Remont zatok autobusowych: potrzebny czy nie?
Gdyńscy urzędnicy zapowiedzieli remont kolejnych 11 zatok przystankowych. - Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców - przekonują władze miasta. - To przez zatoki autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd - odpowiadają miejscy aktywiści, sugerując, by były stosowane jak najrzadziej.
W tym roku będą to:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże,
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia,
- Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
- Cechowa 02/ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.
Remonty zatok wraz z postawieniem tablic informacyjnych mają kosztować do 7,5 mln zł. Inwestycje są częścią projektu związanego z utworzeniem węzła Chylonia, którego budowa w dużej mierze finansowana jest przez Unię Europejską.
Władze miasta: zatoki to element polityki zrównoważonego transportu
Urzędnicy wyliczają zalety zatok: betonową nawierzchnię o specjalnej, prawie metrowej konstrukcji i krawędzie przystanków z półokrągłymi krawężnikami oraz płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami, które mają być pomocą dla niewidomych.
- Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ważną częścią inwestycji będą elektroniczne tablice przystankowe z informacjami o godzinach odjazdów pojazdów ZKM. O ile jednak tablice nie wywołują kontrowersji wśród miejskich aktywistów, to już decyzja o remoncie i budowie nowych zatok - owszem.
Aktywiści: zatoki spowalniają transport publiczny
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus, czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki. To tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 1 lipca.
Miejsca
Opinie (247) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-16 22:20
(2)
Tablice informacyjne są spoko,ale co z tego jak połowa nowych manów nie loguje się do systemu.
- 11 0
-
2020-06-16 22:51
system jest rozwojowy
bardzo się cieszę
- 1 0
-
2020-06-16 23:18
po kilku miesiącach zaczęły się już logować
- 0 0
-
2020-06-16 22:24
Opinia wyróżniona
kostka brukowa (9)
Czy ktoś może mi wytłumaczyć sens stosowania 'kocich łbów' na wjazdach z zjazdach z tych nowo wybudowanych zatok? Po co to jest? Pięknie idealny beton, ale autobus jak zjeżdża na taką zatokę to prawie szyby wypadają...
- 135 11
-
2020-06-16 22:55
(1)
trwałość ot cała filozofia; beton pęka, asfalt topi się
- 8 14
-
2020-06-16 23:09
jak niemcy budowali dzisiejszą DK22 to beton wytrzymał 70 lat eksploatacji, jak w Gdańsku zrobią zatokę to wytrzymuje 5 lat, a t
- 30 4
-
2020-06-16 23:40
pewnie to jakiegoś rodzaju dylatacja albo pewnego rodzaju informacja że zakręt ścięty, ale jak jest na prawdę któż to wie?
- 1 2
-
2020-06-16 23:42
(1)
Wstrząsy budzą pasażerów, żeby nie przegapili przystanku.
- 43 2
-
2020-06-17 14:14
i zakreconych zeby wracali do rzeczywistosci
- 2 0
-
2020-06-17 00:15
tj celowe, żeby pojazdy komunikacji wjeżdżały do zatoczki jak najwolniej, żeby mogły mieć więcej spóźnienia na trasie.
- 13 6
-
2020-06-17 00:20
W dużym skrócie to nawierzchnie betonowe nie powinny mieć kątów ostrych ze wzgledu na wytrzymałość. Dlatego początek i koniec zatoki autobusowej sie wybrukowauje.
- 20 4
-
2020-06-17 12:03
Tak samo jak na wjezdzie w zatoke zawsze jest studzienka prosto pod kola autobusu. I po pol roku juz jest zapadnieta
- 6 0
-
2020-06-17 17:45
Dokładnie d**ilizm
- 2 0
-
2020-06-16 22:35
Znowu miejscy "aktywisci"
raczej miejscy dewastatorzy, starczy juz tych "światłych" pomysłów
- 22 1
-
2020-06-16 22:40
(2)
Gdybu kierowcy wiedzieli że mają obowiązek wypuścić autobus z zatoczki
- 9 10
-
2020-06-16 22:57
A nie wiedzą? (1)
- 5 4
-
2020-06-16 23:28
Stan kiedyś na przystanku i policz
Zdziwisz się skalą niewiedzy
- 1 5
-
2020-06-16 22:40
Dziwne pytanie
Czyli jak, że niby ruch ma się zatrzymywać jak zatrzymuje się autobus? Albo ktoś dłużej kupuje bilet, albo jest jakiś dym i kierowca czeka na policje, albo jak się zepsuje to paraliż?
- 22 1
-
2020-06-16 22:42
(2)
Kto w ogóle dopuszcza do głosu tych aktywistów-frustratow? Kilku kojarzę i mam wrażenie że to klienci, ktorzy wszystko i wszystkich mają w d.. bo ich wizja jest najlepsza. Siedzą na etacikach w urzędach, uczelniach i wszystko wiedzą najlepiej. Łatwo wtedy wszystkich pouczać i wydawać nie swoje pieniądze. Co te stowarzyszenia wnoszą? Wy, w ogóle wypracowujecie cokolwiek dla ludzi i miasta? Zacznijcie w końcu myśleć, bo wszędzie tylko robicie bałagan
- 36 1
-
2020-06-16 22:48
Przestańcie cytować codziennie aktywistów, oni nie mają poparcia większości
- 12 1
-
2020-06-16 22:57
niektóre pomysły mają chybione
ale patrzą samorządności na ręce i za ich pośrednictwem można się wiele dowiedzieć o niektórych posunięciach 20 kilku letniej dyktatury. Nie czytam również ratusza bo to jak bym oglądał tvpinfo.
- 1 8
-
2020-06-16 22:49
Poprosimy o nazwiska projektanta i inspektora ze strony miasta, którzy zaprojektowali i odebrali zatoczki z ciastoliny przy
Poprzednim remoncie....Trzeba wiedzieć, kto zapłaci za nowe...
- 16 0
-
2020-06-16 22:52
Nikomu korona z głowy nie spadnie raczej ani przyrodzenie się nie skróci, jak poczeka minutę za autobusem.
- 5 18
-
2020-06-16 22:54
Brak zatoczek = wieksze korki = wiecej smogu (1)
Ci aktywisci to jacys szalency sa, opetani walka z transportem indywidualnym. Ci ludzie NIE reprezentuja mieszkancow, reprezentuja tylko siebie i wygaduja najczesciej glupoty.
- 28 4
-
2020-06-16 23:30
O, już odzywają się zatroskani truciciele
Himalaje hipokryzji czekają na pierwszych zdobywców.
- 2 10
-
2020-06-16 23:01
Zatoki to jakiś relikt myślenia lat 70 (3)
Zamiast poszerzyć chodnik tam, gdzie gromadzi się mnóstwo pasażerów to zwęża się go zatoką. Do tego jeszcze stoi znak drogowy, latarnia i śmietnik i z chodnika zostaje ogryzek szerokości metra. Wynalazca zatok musiał nienawidzić transportu zbiorowego.
- 9 30
-
2020-06-16 23:05
Wiaty przystankowe to relikt lat 50-tych
Zajmuja tylko miejsce tam gdzie sie ludzie gromadza. Bez lawek zmiesciloby sie ich tam wiecej....
- 12 4
-
2020-06-16 23:28
Komunikacja zbiorowa...
... To relikt przeszłości. Sprzed pandemii.
- 9 5
-
2020-06-17 06:29
Jakiego metra?!
Obowiązkowo należy tam jeszcze poprowadzić drogę rowerową uczęszczaną przez trzech kalesoniarzy na godzinę.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.