• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja w komunikacji miejskiej na południu Gdańska

Krzysztof Koprowski
15 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej, na pętli Chełm Witosa będą zawracać wyłącznie tramwaje linii 11. Po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej, na pętli Chełm Witosa będą zawracać wyłącznie tramwaje linii 11.

Już za kilka tygodni mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska skorzystają z nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy ul. Świętokrzyskiej. Prezentujemy schemat nowej organizacji ruchu autobusowego oraz tramwajowego.



Schemat przebiegu linii autobusowych i tramwajowych w rejonie nowego węzła przesiadkowego. Kliknij w grafikę lub  tutaj , aby pobrać plik pdf. Schemat przebiegu linii autobusowych i tramwajowych w rejonie nowego węzła przesiadkowego. Kliknij w grafikę lub  tutaj , aby pobrać plik pdf.
Do nowej pętli, której oficjalna nazwa będzie brzmieć "Łostowice Świętokrzyska" docierać będą trzy linie tramwajowe: 2, 6 oraz 7. Linia 11 jako jedyna będzie kończyć bieg na pętli Chełm Witosa. Pętla na Chełmie zostanie "zdegradowana" i utraci także większość połączeń autobusowych - tu dojadą zaledwie dwie linie autobusowe: 108 oraz 156 (obecnie korzysta z niej osiem linii autobusowych).

- Linia 2 będzie kursować z częstotliwością co ok. 10 minut. Szóstka będzie jeździć tak jak obecnie, czyli co 10 minut w szczycie i 20 poza nim. Linia 7 będzie obecna na torach przez cały dzień z taką samą częstotliwością jak 6 (obecnie kursuje tylko w szczycie). Jedenastka będzie natomiast pojawiać się na przystankach co ok. 20 minut - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Jak oceniasz pomysł węzłów przesiadkowych tramwaj - autobus?

Zgodnie z zapowiedziami ZTM, z nowej pętli tramwaje w godzinach szczytu będą odjeżdżać z częstotliwością aż co 3 min 20 sekund. Podróż do dworca głównego zajmie ok. 20 minut. Na pętli, oprócz parkingów samochodowych oraz rowerowych, pojawi się się także punkt obsługi klienta, gdzie będzie można np. przedłużyć ważność karty miejskiej. Na nowej trasie zainstalowany zostanie na razie tylko jeden biletomat - przypuszczalnie na przystanku Cebertowicza lub Cieszyńskiego. Poza pętlą nie będą także zamontowane wyświetlacze SIP-u.

Do nowej pętli skrócone zostaną linie: 155 (obecnie jeździ do pętli Chełm Witosa), 275 (Jana z Kolna), 213 (Jana z Kolna), 255 (Chełm Witosa) oraz 295 (Chełm Witosa). Dodatkowo na pętle zajeżdżać będą autobusy linii: 175, 256, 162 oraz 262. Na liniach 113, 156 oraz 213 zostaną zwiększone częstotliwości kursowania. 156 będzie dodatkowo zajeżdżać na Ujeścisko. Natomiast linia 254 będzie kursować na przemian z 162, co sprawi, że na wspólnym odcinku autobusy będą się pojawiać na przystankach co ok. 7 minut.

- Przy konstrukcji tras linii autobusowych, wzięliśmy także pod uwagę sytuacje awaryjne. Z tego powodu nie skróciliśmy całkowicie wszystkich linii autobusowych do nowej pętli i takie linie jak: 175, 254 czy 256, nadal będą dojeżdżać do centrum - dodaje Zomkowski.

Prezentowany schemat nie jest jednak ostateczny. Zarząd Transportu Miejskiego będzie jeszcze przeprowadzać badania marketingowe. Czeka również na opinie radnych osiedli. Być może pojawią się zmiany, lecz będą to już raczej kosmetyczne korekty. Uruchomienie nowej trasy tramwajowej planowane jest na maj br., choć urzędnicy po cichu liczą, że uda się wcześniej zakończyć prace budowlane.

Miejsca

Opinie (414) 6 zablokowanych

  • ujeścisko

    A może w końcu jakiś autobus z Chełmu dodatkowo na Ujeścisko a 118 najwyższy czas skrócić jazdę z Gdańska a nie wlecze się przez wszystkie osiedla

    • 8 5

  • a teraz bileciki w górę

    trzeba jakos odrobic te inwestycje :)

    • 7 1

  • niech linie 1

    przywróca Chełm -centrum,albo chelm -stogi

    • 9 3

  • CHODNIK !!!! OD ŁOSTOWIC DO PĘTLI (2)

    Ciekawe jak mają do petli dostać sie pieszo ludzie od strony ŁOSTOWIC.
    Tam nawet nie ma stabilnego pobocza!

    • 35 2

    • BALONEM W GUMIAKACH

      • 1 0

    • Wyślij maila do UM.

      Na forum to można sobie pomarudzić.

      • 2 0

  • (1)

    na cholere tyle kasy na petle chelm walili

    • 18 5

    • MYŚL TO NIE BOLI

      jak w pesie swing nawali czujnik prędkości to można ją tylko zepchnąć jak nawali na przystanku odrzańska do chełmu to co maja ją pchać 5/h do świętokrzyskiej? pomyśl awarie się zdarzały zdarzają i będą zdarzać to komunikacja a nie toster. Pętla na chełmie zawsze się przyda tak jak np. na przeróbce

      • 3 0

  • Brawa za skrócenie 213 i 275 (1)

    teraz w weekendy i w tygodniu poza godzinami szczytu zamiast jechać do centrum 12 minut - będę jechał 30 minut. Czekamy na kolejne udogodnienia!

    • 20 4

    • albo spacerek do świętokrzyskiej w ramach dnia pieszego pasażera ;)

      • 5 0

  • 262, zwiększenie częstotliwości 155, 255, 256, 295 (2)

    mam nadzieję, że przy okazji zmian 262 będzie dojeżdżał przynajmniej do osiedla świętokrzyskiego,
    mam także nadzieję że zwiększy się częstotliwość linii 155, 255, 295, 256

    • 10 3

    • prawdopodobnie (1)

      zwiększy się częstotliwość 155 i 295;
      255 i 256 się nie zwiększy, chyba że gmina Kolbudy da kasę;
      wydłużenie 262 to ciekawy pomysł, ale trzeba go forsować w ankietach, żeby przeszedł

      • 2 1

      • Wydłużenie 262 bez sensu przy jednoczesnym zwiększeniu częstotliwości 255 i 155

        Za dużo linii będzie się dublować. Lepiej walczyć o zwiększenie częstotliwości 262

        • 4 0

  • ;) (1)

    Uhuhu .. w końcu tramwaj na uje! A mieszkańcy dzielnicy chełm zobaczycie teraz jak to jest wchodzić do pełnego tramwaju !!!

    • 13 8

    • Mimo wszystko Chełm nadal na wyłącznośc bedzie mial 11 wiec... :D
      A i tak zanim z petli te tramwaje dojada do Łódzkiej np, beda pełne po dach... Nadal mi was szkoda :D
      Bo i tak rowerem najlepiej :D i wszedzie bede szybciej od was :D

      • 2 1

  • Pytanie czy będzie bezpośredni tramwaj do oliwy i na stogi? (2)

    Zamiast stać w korku autem i jechać po mega dziurach można skorzystać z połączenia tramwajowego którego nie ma

    • 8 0

    • a jak jeździ teraz 2 i 6? chyba o Oliwę zahacza ;)

      przeczytałeś/-as artykuł czy tylko tytuł?
      ze stogami to jednak może być kłopot, bo nieunikniona wydaje się przesiadka przy Bramie Wyżynnej

      • 4 0

    • wer

      Nie będzie ale w planach jest linia bezpośrednio do Twojego domu.

      • 2 0

  • GDYNIA

    Wystarczy wyznaczyć pas dla autobusów i trajtków aby nie stały w korkach, może w tedy więcej osób przesiadłoby się do komunikacji miejskiej z samochodów.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane