- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (108 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (74 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (33 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (229 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (259 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (165 opinii)
Rosną szanse na tramwaj z południowych dzielnic przez Wrzeszcz na Zaspę
Rosną szanse na budowę trasy tramwajowej, która połączyłaby dzielnice południowe, obrzeża Moreny, kampus Politechniki Gdańskiej, Wrzeszcz i Zaspę. Urzędnicy wpisują ją na listę inwestycji do zrealizowania w latach 2014 - 2020 r.
- Trasa tramwajowa wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej stanowiłaby połączenie północnego i północno-zachodniego fragmentu gdańskiej sieci tramwajowej z planowanym południowym układem sieci (Nowa Warszawska, Nowa Bulońska, Jabłoniowa, Os. Świętokrzyskie) z pominięciem Śródmieścia. Takie połączenie byłoby bardzo chętnie używane przez pasażerów. Nasze badania wskazują, że około 40 proc. mieszkańców dzielnic południowych podróżuje w kierunku Wrzeszcza i dalej z pominięciem Śródmieścia - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Choć budowę takiej linii tramwajowej planowano już po wojnie, gdy odsunięto od ulicy zabudowę ul. Miszewskiego, to w ostatnich latach całkowicie zniknęła ona z miejskich planów. Owszem, urbaniści brali pod uwagę budowę Nowej Politechnicznej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale bez torowiska. Teraz to jednak się zmieniło.
- Wstępne analizy potwierdzają, że istnieje fizyczna możliwość budowy takiej trasy tramwajowej. Uzasadnienie dla niej wykazują również analizy obciążenia ruchem pasażerskim - zarówno na całej długości, jak i przy ewentualnej rezygnacji ze skomplikowanej budowy odcinka między Placem Komorowskiego a al. Grunwaldzką - mówi Karolina Rospęk-Aszyk z zespołu komunikacji Biura Rozwoju Gdańskiej.
Dlaczego budowa tego odcinka miałaby być trudniejsza, niż innych? Oczywiście z braku miejsca: w gęstą zabudowę tej dzielnicy trudno byłoby wcisnąć szeroką arterię z tramwajem. Choć pierwotnie w latach powojennych dopuszczano zburzenie całej wschodniej pierzei ul. Wyspiańskiego (tu też celowo odsunięto od ulicy akademiki oraz obecny budynek Tristaru ), to teraz budynki mają zostać nietknięte.
- Na tym odcinku nie da się zmieścić torowiska tramwajowego wraz z drogą o przekroju 2x2, a ponadto trudnością jest utworzenie lewoskrętów. Jeśli dojdzie do budowy tej trasy, to reorganizacja ruchu obejmie całą okolicę, zaś torowisko zostanie wykonane kosztem ruchu samochodów - dodaje Rospęk - Aszyk.
Jeszcze większą trudność stwarza przebudowa skrzyżowania ul. Do Studzienki i Miszewskiego z al. Grunwaldzką , gdyż tu również nie planuje się żadnych wyburzeń. Planiści mówią wprost: to będzie jeszcze trudniejsze skrzyżowanie dla kierowców niż obecnie, szczególnie gdy powstaną rozjazdy torowe we wszystkich relacjach.
- Podczas prac nad projektem ul. Nowej Bulońskiej weźmiemy pod uwagę skrzyżowanie torów tramwajowych w kierunku ul. Nowej Politechnicznej, tak by nie rozkopywać później ponownie nawierzchni ulicy - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za projektowanie przedłużenia ul. Bulońskiej.
W analizach komunikacyjnych założono budowę dziewięciu przystanków tramwajowych przy ul. Nowej Politechnicznej: Plac Komorowskiego , rejon skrzyżowania z ul. Białą (Drogą Czerwoną) , skrzyżowanie z al. Grunwaldzką (po stronie ul. Do Studzienki) , rejon akademików PG , Park Królewskiej Doliny , skrzyżowanie z tzw. ul. Nową Medyków , skrzyżowanie z ul. Wagnera , rejon Gdańskiego Parku Naukowo - Technologicznego im. Hilarego Koprowskiego , rejon sądu rejonowego Gdańsk - Północ . To jednak tylko wstępne założenia, które na pewno jeszcze ulegną zmianie.
Kiedy mogłaby powstać ul. Nowa Politechniczna? - Droga ta została wymieniona jako jedna z przyszłych inwestycji w piśmie do Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczącym planowanych inwestycji na lata 2014-2020 przy wsparciu ze środków unijnych w tzw. Priorytecie II. W 2014 r. planuje się zlecenie wykonania koncepcji dla tej arterii - informuje Magdalena Kuczyńska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Wstępny, szacunkowy koszt budowy całej drogi wraz z linią tramwajową wynosi ok. 320 mln zł.
Bez wątpienia szybciej powstanie ul. Nowa Bulońska. DRMG zakłada przygotowanie jej koncepcji wiosną przyszłego roku, a samego projektu do końca 2013 r. Dzięki temu miasto będzie mogło sfinansować jej budowę z unijnego budżetu na lata 2014 - 2020. Jej wstępny, szacunkowy koszt dla tramwaju wraz z węzłem - pętlą tramwajowo - autobusową w rejonie skrzyżowania z ul. (Nową) Warszawską i (Nową) Jabłoniową to ok. 263 mln zł.
Miejsca
Opinie (302) 5 zablokowanych
-
2012-10-12 13:12
Najlepsze tramwaje sa w Koscierzynie
- 4 1
-
2012-10-12 13:11
Gdziez nie ma tramwajow w Europie? Mieszkam w jednej z zachodnioeuropejskich stolic i widze jak coroz powstaja tu nowe linie
- 7 1
-
2012-10-12 12:00
to i tak nie zachęci kierowców, żeby sie przesiedli do komunikacji miejskiej... (1)
...są korki i jest ciasno, będzie jeszcze ciaśniej i będą jeszcze większe korki :/
- 4 5
-
2012-10-12 13:03
A co ci przeszkadzają kierowcy?
Przesiądź się do tramwaju i nie stój w korkach, a jesli ktoś chce jechać autem to jego wybór.
- 4 1
-
2012-10-12 13:03
To az sie prosi o to od dawna - brawo za pomysl!!
- 4 1
-
2012-10-12 09:48
ta droga nie powstanie przed 2020 rokiem (2)
Unia Europejska się rozsypuje, III Rzeczpospolita również zjeżdża po równi pochyłej. Projekt ten nie zdąży otrzymać pieniędzy z UE przed jej krachem. Z innego źródła pieniędzy nie będzie, nadejdzie czas spłacania gigantycznego długu zagranicznego.
Może rozpocznie się budowa Nowej Bulońskiej, która zostanie przerwana, tak jak kiedyś Armii Krajowej. Sytuacja będzie przypominać nieco tą z czasów długów Gierka.- 10 10
-
2012-10-12 12:52
Gierek budował to co potrzebne było na tamten czas
a teraz się buduje co nie potrzebne na ten i na przyszły czas (ecs,teatr,muzeum)
tym się różnią długi gierka a tuska.- 0 4
-
2012-10-12 09:50
tez mi się wydaje, że skończy jak Nowa Wałowa
- 3 2
-
2012-10-12 12:51
plany , wizualizacje , itp , itd .....
teraz czekamy na PKM w Gdańsku !
- 5 0
-
2012-10-12 11:24
Dla mnie nie !! (1)
Pracuję na ulicy Wyspiańskiego są tu okropne korki o każdej porze dnia i duże problemy z zaparkowaniem auta, szczególnie we wtorki i piątki jak jest dzień targowy. Jak puszczą tędy tramwaj to już naprawdę nie da się tą drogą normalnie przejechać a skrzyżowanie Grunwaldzkiej i Miszewskiego ?? Czarno to widzę :((((((
- 10 8
-
2012-10-12 12:47
Przyjedziesz spokojnie tramwajem i będzie spoko
- 8 0
-
2012-10-12 12:35
no to Miszewskiego bedzie MASAKRA (2)
no i w ogóle całe to skrzyżowanie. Powinno być bezkolizyjne albo górą albo tunelem - wtedy miałoby to ręce i nogi
- 2 6
-
2012-10-12 12:40
jest jeszcze rozwiązanie (1)
jedno kierunkowa, jak ci źle się jeździ po tym skrzyżowaniu zacznij na pieszo chodzić, tylko też uważnie zwracaj uwagę na to co się dzieje w koło.
- 5 2
-
2012-10-12 12:42
tylko widzisz mi sie właśnie źle chodzi po tej ulicy ...
- 1 1
-
2012-10-12 08:12
Rewelacja! (3)
Byłoby to super rozwiązanie!
Szkoda tylko, że nie pomyślano wcześniej o tramwaju na nowej Słowackiego, przynajmniej z Wrzeszcza na Zaspę, teraz mógłby powstawać razem z drogą.- 113 7
-
2012-10-12 12:35
zgadza się,
zwłaszcza, ze tramwaj wzdłuż słowackiego, a potem kościuszki spinałby trzy istniejące i na tym odcinku równoległe linie...ale ten też dużo dobrego przyniesie.
- 3 0
-
2012-10-12 09:30
Jeżeli to rozwiązanie wejdzie w życie to w zasadzie stałby się zbędny. (1)
To tylko kawałek dalej.
- 0 4
-
2012-10-12 09:49
to będzie dopiero planowane a do realizacji daleka droga a Słowackiego robiliśmy teraz. Na Miszewskiego to pod obecnym wiaduktem kolejowym tramwaj się nie zmieści tam koszt będzie dużo wyższy niż budowa w szczerym polu bo najpierw trzeba będzie wszystko zniszczyć. Obawiam się, ze będzie tak jak z Nowa Wałową co maiła być oddana w 2011roku.
- 5 0
-
2012-10-12 12:16
wszystko fajnie
powinni jeszcze wtedy zlikwidować tory na Mickiewicza a tramwaje puścić z Hallera przez Kościuszki - tam jest msca od cholery na tramwaj i samochody
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.