• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści nie ustępują pierwszeństwa na Oruni. Będą zmiany w ruchu?

Maciej Naskręt
23 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Kierowcy proszą o uspokojenie ruchu rowerowego w obrębie ul. Podmiejskiej na Oruni. zobacz na mapie Gdańska Rowerzyści korzystający z drogi technicznej przy Kanale Raduni nie ustępują pierwszeństwa przejazdu samochodom. Nasz film to potwierdza, więc sprawą zajmie się Miejska Komisja do Spraw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Gdańsku.



Czy drogowcy powinni uspokoić ruch rowerowy przy ul. Podmiejskiej?

Od początku wiosny rowerzyści mogą korzystać z nowego chodnika technicznego wzdłuż Kanału Raduni. Został on zbudowany w ramach remontu koryta wspomnianego kanału. Choć oficjalnie chodnik nie jest drogą dla rowerów, rowerzyści często tam jeżdżą. Czują się tam bezpieczniej, niż jadąc z i do centrum Gdańska Traktem św. Wojciecha.

Po drodze wspomniany chodnik przecina ul. Podmiejską - ruchliwą ulicę, która łączy m.in. Orunię Górną z Orunią i dalej z centrum miasta. W ciągu godziny potrafi przejechać tam prawie 3 tys. samochodów. Jednak rowerzyści na to nie zważają i przejeżdżają przez jezdnię, jakby była częścią drogi rowerowej. Powinni natomiast dojechać do położonego ok. 30 metrów dalej przejścia dla pieszych.

- Ulica od Traktu św. Wojciecha do ul. Podmiejskiej biegnie po łuku i w dodatku pod górę, a widok na chodnik, po którym jeżdżą rowerzyści na domiar złego zasłania budynek. Miałam już dwie sytuacje, w których musiałam gwałtownie hamować wyjeżdżając zza budynku, bo rowerzysta wyjechał tam mi na jezdnię. Należy szybko uspokoić ruch rowerów w tym miejscu, bo inaczej za chwilę dojdzie do nieszczęścia - opowiada pani Wioleta, mieszkanka Oruni.

Drogowcy powinni tam zacząć od odmalowania podwójnej linii ciągłej. Dalej mogą rozważyć wprowadzenie jeszcze trzech propozycji. Pierwsza to montaż barierek, które skierują rowerzystów na pobliskie przejście dla pieszych. Należałoby je zamontować na ul. Podmiejskiej tylko od strony Oruni Gościnnej, bowiem po drugiej stronie odcięłyby dojazd służbom ratowniczym do budynków i samego Kanału Raduni.

Drugie rozwiązanie to lepsze oznakowanie miejsca. Należałoby ustawić znaki zachęcające rowerzystów do przejścia na drugą stronę ulicy, wykorzystując przy tym tzw. zebrę.

Można by także urządzić we wspomnianym miejscu przejazd dla rowerów, ale należałoby rozwiązać problem ograniczonej widoczności dla kierowców. Progi zwalniające nie zdałyby egzaminu przed ewentualnym przejazdem dla rowerów, bowiem droga jest na wzniesieniu. Tworzyłyby się tam korki nie tylko zimą.

Problem zgłosiliśmy Zarządowi Dróg i Zieleni w Gdańsku, który nadzoruje sytuację drogową w mieście. Jest szansa, że niebawem sprawa zostanie rozwiązana.

- Informację o kłopotach w ruchu traktujemy jako wniosek o zmianę oznakowania. Niebawem rozpatrzy ją miejska komisja do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku - zapewnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Do czasu zajęcia się sprawą przez urzędników, rowerzystom i kierowcom we wspomnianym miejscu zalecamy szczególną ostrożność i korzystanie z wyobraźni podczas jazdy.

Przebudowa Kanału Raduni na finiszu. Film archiwalny - wykonany w pod koniec lutego br.

Miejsca

Opinie (439) 5 zablokowanych

  • drodzy kierowcy samochodow...

    Przeszkadza Wam, gdy rowerami jezdzimy po Trakcie... Po 'chodniku' Nam nie wolno.. To ktoredy mamy jezdzic? Wystarczy troche kultury i rozwagi, wtedy nikt nikomu nie bedzie wadzil...

    • 8 2

  • (1)

    generalnie z Małomiejską i Podmiejską jest problem. I nie ma co czekać do 2020 na zrobienie z nimi porządku.
    Na wysokości przystanku 'Małomiejska n/ż' i kilkaset metrów w obie strony od nie go nie ma CHODNIKA. Nie piszę tu o ścieżce rowerowej, nie, aż tak daleko nie sięgają moje marzenia. Tam nie ma, z żadnej ze stron, chodnika. To nie jest normalne, żeby na ulicy łączącej jedno z większych osiedli z centrum miasta, piesi nie mieli jak się poruszać.
    Można by też zlikwidować prawoskręt na skrzyżowaniu z Zamiejską - pomogłoby w likwidacji korków porannych.

    • 17 0

    • oj tam, oj tam

      co w tym takiego strasznego, żeby w metropolii autobus zatrzymał się i wysadził ludzi w szczerym polu przy ruchliwej ulicy

      • 2 0

  • A ja mam do kierowców na Podmiejskiej prośbę

    Na zjeździe do Traktu proszę o trzymanie odstępu od prawej strony krawężnika, tak, abym swobodnie mógł przejechać rowerem po prawej przy krawężniku. A nie bezczelnie blokować mi przejazd rowerem przed światłami Podmiejska/Trakt/Sandomierska. Czy macie z tym problem? Dzisiaj jechałem slalomem między pojazdami. Po całości Świętokrzyska/Małomiejska proszę o trzymanie odstępu.

    • 5 3

  • W poprzek nowej Chwarznienskiej

    Tez przebiega szlak rowerowy.

    • 3 0

  • Rowery powinny mieć pierwszeństwo i fala św. też powinna być ustawiona pod rowery

    tak jak w Kopenhadze i innych miastach na których powinniśmy się wzorować. Było by mniej smrodu w miastach i wariowania starymi kopcącymi rupieciami. Samochód był synonimem statusu społecznego 20 lat temu, nie dzisiaj.

    • 8 8

  • Błąd! (2)

    Drogie trójmiasto.pl lubię was czytać ale nierwica mnie bierze jak widzę takie coś: "Po drodze wspomniany chodnik przecina ul. Podmiejską - ruchliwą ulicę, która łączy m.in. Orunię Górną z Orunią Dolną i dalej z centrum miasta."

    Ile razy można wam tłumaczyć że nie ma Oruni Dolnej jest Orunia. Droga łączy Orunię z Orunią Górną taka prawda. Trzeba odgórnie tłumić głupie nawyki. Ja mieszkam na Oruni, nie na Oruni Dolnej, a znajoma mieszka na Oruni Górnej nie Oruni.

    Proszę to zmienić, dziękuje i pozdrawiam

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 13 2

    • trzeba by zapytać prof.Miodka,gdyż albowiem (1)

      skoro jest Dolny i Górny Śląsk,to dlaczego nie może być Oruni Dolnej ?

      • 4 2

      • Bo Orunia tam jest od stuleci. A Orunia Górna od 20 lat.

        • 1 1

  • Nie r

    • 1 0

  • Ale ładny ten film :)))
    Na konkurs z nim .......albo do telewizji.

    • 2 0

  • co to kur***a jest (2)

    Miejska Komisja do Spraw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

    • 4 0

    • jak dotąd zwykle to była grupa do spraw zwiększania przepustowości ruchu silnikowych pojazdów (1)

      dwuśladowych i kierowania pieszych do tuneli lub na kładki. Mam nadzieję, że coś się zmieniło od czasu, gdy obserwowałem skutki ich poczynań.

      • 4 1

      • :) - kiedyś było ORMO

        znakomicie zaspokajało takie potrzeby

        • 1 1

  • Na zdrowie...

    Na zdrowie Wam wyjdzie przesiadając się na rower, a nie w tych skorupach, niby cwaniaki...!!

    • 6 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane