• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • Symulacja

    Symulacja, którą przekazały władze Gdyni pokazuje dwupasmowy ruch dla wszystkich pojazdów a nie bus-pasy. Ciekawe, czy do dzielnic zamieszkałych przez włodarzy miasta też dochodzą tylko drogi jednopasmowe z bus-pasami? Ekipa będąca przy korycie od wielu lat chyba zbyt mocno naciąga cierpliwość mieszkańców Gdyni swoimi pseudo-eko zagrywkami. Najpierw centrum miasta bez żadnych parkingów, wywindowane ceny parkowania i poszerzenie stref na dzielnice nie mające nic wspólnego z centrum, utrudnienie życia mieszkańcom dzielnic północnych pod pretekstem udrożnienia Kwiatkowskiego a po opóźnieniach z tym związanych nagle okazuje się, ze ponad pół roku horroru na Kwiatkowskiego jest tylko po to, żeby dobudować 2 buspasy. Sam jestem zwolennikiem rowerów i jeżdżę ok 7-8 tys km rocznie ale czasem mam potrzebę użycia własnego samochodu i nie stania w notorycznym korku. Pogórze i Kosakowo rozbudowuje się na potęgę a pan prezydent zafundował nam antidotum na korki - 2 nowe buspasy. Gratulacje. Właśnie straciłeś mój głos w kolejnych wyborach Panie Szczurek

    • 7 2

  • A wiecie (1)

    A wiecie, że nasze największe mózgi z um już pracują nad "budową" buspasa na Wiśniewskiego? Tak oto powstanie w Gdyni sieć buspasów prawie tak wspaniała jak sieć ścieżek rowerowych

    • 4 1

    • Białas na torach?

      • 0 0

  • u kucyka i gryzonia (1)

    widać pisowskie geny kłamstwa fałszu i obłudy ale PR na najwyższym poziomie

    • 3 3

    • To nie ma nic wspólnego z żadną partią, a z brakiem umiejętności zarządzania,

      Naśladowaniem pomysłów Grigorija Potiomkina i nachalną autoreklamą. Pandemia obnażyła lichość takiego gospodarzenia. Symbolami niegdyś wytwornego miasta stały się wściekle błękitne plastikowe delfiny. I pustostany na Świętojańskiej. Oraz wielkie rozczarowanie gdynian.

      • 1 0

  • Gdynia to Białoruś (1)

    Grupa trzymająca władzę.

    • 9 1

    • Gorzej

      • 0 0

  • Paranoji gdyńskiej... (1)

    ...ciąg dalszy, bo na tym odcinku kursuje tylko jedna linia autobusowa, tzn. 194.

    • 5 3

    • Paranoi

      • 0 0

  • Co to za stwierdzenie co do buspasów /sprawa sie wyjaśniła/? (1)

    Łucyk ty dysponujesz kasą mieszkańców a nie swoją i twoim psim obowiązkiem jest informowanie od samego początku jak bedzie wygladala inwestycja. Ktos kto ją realizuje mial plany od początku. Kim ty jesteś kłamcą czy szaleńcem?

    • 30 2

    • Ojciec robił dokładnie to samo

      Zabrał kupcom umowy i zamknął w sejfie

      • 1 1

  • Bez sensu (4)

    Po co buspas w dół? Korki są w górę. Powinny być 2 pasy w górę dla aut i 1 w górę dla autobusów oraz 1 wspólny w dół dla aut i busów. Ta przebudowa nic nie zmieni, dalej będzie korek w górę na całej estakadzie. Jedyny + to wymiana nawierzchni bo zawieszenie mozna bylo tam zgubic.

    • 85 4

    • ROTFL jak moga byc korki tylko do gory??? Co sie dzieje z ludzmi jadacymi do gory? Morze ich pochlania czy emigracja do Szwecji? :D

      • 1 0

    • (1)

      Niestety prawo w polsce stanowi o tym że jest to zwyczajnie nie możliwe w terenie zabudowanym :)
      Ciąg jezdni wykluczający prawoskręty i pasy rozpędowe nie może być wiekszy niż 310mb przy jezdni trzypasmowej w jednym kierunku. Tutaj dodatkowo, niestety 3-1 jest również zabronione ze względu na służby bezpieczeństwa.

      Elo mordy

      • 0 5

      • to jak to jest możliwe na Grunwaldzkiej/zwycięstwa od Oliwy do centrum gdańska?

        • 2 0

    • jedyny sensowny komentarz tego artykułu

      • 1 0

  • Najpierw wyremontujcie drogi (1)

    A potem pomyślcie o buspasach

    • 82 12

    • Uff dobrze że tam nie kupiłem mieszkania

      • 1 0

  • (20)

    Gdynia ratuje się buspasami. To tak jakby dziecku rozbić za małe buty u szewca zamiast kupić nowe.

    • 142 20

    • to po co kupujecie samochody (19)

      jak wiecie że nic się nie zmieni -wręcz będzie gorzej

      • 16 28

      • (17)

        Bo bez nich czuja sie nikim.

        • 10 17

        • Dlatego, że nie mieszkają już u mamusi, mają pracę i swoje życie. (16)

          • 22 6

          • No tak. Bo bez samochodu (9)

            nie można mieć pracy, własnego życia i własnego mieszkania. Samochód (brum, brum, wrum, wrum, iiiiiiiiiii) uwalnia od mamy i tworzy prawdziwego człowieka.

            • 10 10

            • a wziąłeś mądralo pod uwage sytuację, że.. (8)

              -są małe dzieci
              -są chore dzieci
              -są chorzy rodzice
              -jest wszędzie daleko, bo mieszkanie w centrum to tylko dla bogaczy się zrobiło
              -że praca jest daleko od miejsca zamieszkania, tam gdzie autobus jest często jak dyliżans
              -że jesteś rodziną 2+1 lub 2+2 i nie masz karty dużej rodziny, co oznacza, ze dorośli płacą za bilety, co sie po prostu nie kalkuluje
              -że ignoranckie władze nie sa w stanie od lat wybudowac tunelu na Chylońskiej a Reda, Rumia i wyśmiewane GWE mają takie tunele..
              -że od lat lenie w urzędzie nie sa w stanie dogadać się w kwestii 1 biletu na wszystkie środki komunikacji, jak to ma no Gdańsk,
              -a może zauważyłeś się największym i rosnącym pracowadcom w gdyni jest tylko UM i pociotki a reszta zapier w Gdańsku lub w gminach ościennych i jakoś tam musza dojechać..

              wyłącz propagandę UM i włącz myśłenie...od 15 lat w mieście jest równia pochyła w Wy bijecie im brawo i klepiecie po d*pach..

              • 22 6

              • (2)

                Jak dwoch pracujacych osob nie stac na dwa bilety po 78 zł, to nie stać i na samochód. Nie kłam, bo ci język uschnie.

                • 6 6

              • ty jestes jakiś z Kocborowa, czy tam Srebrzyska? Nie każdy może i chce jechac ze śmierdzącym tobą 3 godziny autobusem do pracy (1)

                mieli tą drogę poszerzyć, bo to jest wąskie gardło aglomeracji, to odwalili buspasy dla tępaków, których nie stać na auto i bez pracy poza miejscem zamieszkania.

                • 3 1

              • Co sie jakis kierofca tu odezwie, to zywe potwierdzenie tezy, ze samochod w PL leczy kompleksy dotyczace wykształcenia, pochodzenia, majętności... :)

                • 0 2

              • Zawsze to samo... (2)

                Chora mamusia, chore dziecko, a przedszkole, a praca daleko, a zakupy, głupi rozkład jazdy autobusów. Po co to zgrywanie się i zaklęcia? Blisko 65% Polaków (w XXI !) wieku nadal uważa, że samochód określa status człowieka. Krótko pisząc, wiele osób kupuje auto, "bo wstyd go nie mieć", a nie dlatego, że jest potrzebnym przedmiotem. A potem zgrzytanie zębami na korki i buspasy oraz rzewne historyjki o tym, że bez auta ani rusz.

                • 10 16

              • Odczep się od innych ludzi! (1)

                Nie łamią prawa, wolno im jeździć czym chcą, egotyku w krótkich spodenkach.

                • 6 3

              • Alez niech jezdza czym chca, obronco egoistow, tylko niech ponosza konsekwencje swoich wyborow.

                • 1 4

              • Nie wziął, bo młody. Nie dzieci, a tym bardziej chorych dzieci,

                no a rodzice dbają, by jesienią i zimą było mu ciepło. I nie chodził głodny.

                • 2 2

              • Reda i Rumia to jest GWE...

                • 1 1

          • nie mieszkasz u mamusi (4)

            Ale mieszkasz w samochodzie - fajny wybór

            • 6 16

            • Jadę do Pucka, do pracy! (3)

              • 6 3

              • (2)

                To zamieszkaj w Pucku, ba ranie!

                • 4 10

              • Może mąż do Pucka, a żona na Politechnikę... (1)

                • 0 2

              • To niech sie rozwiedzie ;)

                • 1 2

          • Brak logicznego zwiazku tych 3 faktow z samochodem uzywanym do jazdy po miescie. Powiedzialabym, ze nawet jest korelacja odwrotna. Samodzielnosc wymaga myslenia, poruszanie sie po miescie samochodem o nim nie swiadczy.

            • 3 6

      • Szwagier pomyślałby,

        że jestem nieudacznikiem, koledzy w pracy nie chcieliby ze mną rozmawiać, a żona zostawiłaby mnie dla jakiegoś króla życia/szos w audi z 2005.

        • 4 4

  • W tym temacie można przytoczyć tzw. Paradoks Downsa-Thomsona (2)

    Za Wikipedią: "Obserwacja mówiąca, że średnia prędkość transportu indywidualnego (podróży samochodem osobowym) jest determinowana przez średnią prędkość od drzwi do drzwi odpowiadającej jej podróży transportem zbiorowym" - jeżeli transport zbiorowy posiada wydzielone torowisko lub buspasy. I dalej: "Obserwuje się, że wzrastająca przepustowość dróg nie zawsze prowadzi do wzrostu płynności ruchu, a może prowadzić do znacznego spowolnienia. Zjawisko występuje, gdy podróżujący rezygnują z transportu publicznego na rzecz prywatnego, co może skutkować pogorszeniem częstotliwości kursowania transportu publicznego. W efekcie stymuluje to dalsze decyzje o rezygnacji z transportu zbiorowego aż do osiągnięcia nowego stanu równowagi, w którym tempo podróży jest gorsze od wyjściowego"

    • 3 6

    • Autobus nic tu nie da. Tylko kolej. Bo az do rewy mieszka kilkaja tysiace ludzi (1)

      Nie mowiac o pucku

      • 0 0

      • a po co

        Gdynia jest mała. Jeżeli mieszkasz na Rewie to tam siedź. Musisz jeździć codziennie do Gdyni???

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane