• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • UM

    Ten Łucyk chyba na innym świecie żyje. A poszerzenie wiaduktu kolejowego to ch....? Korek będzie tam właśnie się zaczynał. To jest ten drażliwy punkt.

    • 0 0

  • zmienić władze w gdyni

    Apeluje aby przy wyborach głosować na nowe osoby z poza układu Szczurka.Łucyk już wyczuł krew i robi wszysko aby to On został nowym prezydentem.Jesli tak bedzie to w Gdyni nic sie nie zmieni.Zostaną stare uklady i kolesiostwo.

    • 0 0

  • Buspas dla jednej linii xD

    Nie można tego nazwać inaczej, gdyż 128 jedzie co 20 minut w szczycie (i kończy kursowanie o 19), a wiele kursów K jest przez Bosmańską.
    Niektórzy w magistracie nie myślą i to jest bolesne, mieszkam na obłużu i tutaj to widać jak na dłoni. Gdy pracowałem w Orłowie, a woziłem córkę do żłobka na Porębskiego, w sytuacji gdy auto stało w warsztacie mój przejazd do pracy od chwili wyjścia z domu wydłużył się z 55-60 minut do 2h. Auto nie jest tu (północna Gdynia) luksusem a koniecznością.
    Skm lub pkm powinna dojeżdżać do lotniska Kosakowo już od kilku lat, a nie za kilka lat. A budowa buspasa za 22 mln nie zmieni wiele tak długo jak na wysokości Maciejewicza będzie wąskie gardło.
    Władze Gdyni wyraźnie sobie nie radzą...

    • 1 0

  • Artykul

    Wyglada na to ze na zyczenie wladz Gdyni artykul zostal zakopany w wiadomosciach. Cyzby prawda w oczy kole pana Kucyka

    • 0 0

  • Najdroższe buspasy w polsce.

    Budują 2 buspasy na odcinku nie całego kilometra za ponad 22 bańki to chyba żart.

    • 1 0

  • I po co było to rozgrzebywać, jak nie rozładuje korków, bo w godzinach szczytu, (29)

    to wyłączenie 2 -5 autobusów na godzinę nie pomorze. Bzdurna decyzja odnośnie tych buspasów, ale w przypadku włodarzy Gdyni na nic sensownego nie można liczyć

    • 247 41

    • (23)

      Bardzo dobra decyzja, indywidualna komunikacja jest znacznie mniej efektywna.

      • 21 35

      • chyba dla nieudaczników, których nie stać na samochód, albo nie są w stanie zdać prawo jazdy (21)

        • 16 25

        • w ten sposób w Polsce poznajemy poglądy promowane w Wielkiej Brytanii w latach 70-tych (11)

          50 lat różnicy przebijania się nowego spojrzenia na system transportu w mieście. Teraz w Londynie tworzą nie buspasy (Oxford Street była przekształcona w strefę buspasów i taksówek 40 lat temu) ale "autostrady rowerowe". Wielu zamożnych londyńczyków dawno zrezygnowało z jeżdżenia samochodem po mieście. W Gdyni też to będziemy obserwować, choć trolle będą nadal wypisywać swoje dyrdymały o roli samochodów jako źródła prestiżu ich posiadaczy.

          • 5 13

          • (4)

            Tu trzeba dodać jeszcze jeżeli w biurze pracuje np. 200 ludzi , to trzeba wygospodarować parking na 400 samochodów. A to oznacza dodatkową przestrzeń koło biura zarezerwować i wtopić kase w to niepotrzebnie .Tą kase by można przeznaczyć na co inego , i to właśnie pracodawcy zrozumieli w Londynie

            • 5 2

            • jedź chłopie lub kobieto do Londynu i nie wracaj już z tymi dziwnymi pomysłami (3)

              • 3 5

              • (1)

                A moze ty gdzies wyjedz? Z twoimi pogladami to najlepiej na wies.

                • 1 2

              • Raczej poglady są dobre .Tylko ty człowieku masz myślenie że wszredzie muszisz dojechać samochodem mając nawet do pracy 200 metrów. Nawet niewiesz że każde miejsce parkingowe generuje koszty .Pierwsze koszty to kupienie gruntu i wyłożenie ją kostką , a drugie to utzymywanie je i płacenie podatku gruntowego. Ja namiejscu szefa bym obciąrzył kosztami ciebie i pomnoż6ył stawke razy trzyu , żebyś właśnie na komunikacje się przerzucił.

                • 0 0

              • @BM to ty zrozóm że jeżeli na każde miejsce postojowe potrzeba około 5 metrów kwadratowych to ile miejsca ten parking koło biura zaimuje przy 200 pracownikach plus miejsca teraz dla inych petentów . To już moze ci zając 20000 metrów zmarnowanej powierzchni

                • 0 1

          • (3)

            Jestem po wylewie i mam teraz problem z koordynacją ruchową. Rowerem już nie pojeżdżę.

            • 9 2

            • sprawdź taksówkę lub rikszę rowerową wspomaganą elektrycznie (1)

              można także przetestować hand bike lub inny rower trójkołowy. W WIelkiej Brytanii więcej osób z niepełnosprawnością ruchową wybiera rower niż wózek inwalidzki. Miasta przyjazne dla rowerzystów mają mniej problemów z osobami mającymi trudności z poruszaniem się pieszo lub mającymi inne problemy zdrowotne.

              • 2 2

              • Zgadza się!

                W Trójmieście rower jest preferowanym środkiem transportu wśród osób ciężko niepełnosprawnych intelektualnie.

                • 1 0

            • Motorower

              A może motorower?

              • 1 1

          • Gdynianka (1)

            Gdynia to nie Londyn tu nie ma pracy na miejscu , trzeba dojeżdżać do Gdańska.

            • 3 7

            • Londyn jest wielokrotnie wiekszy od Trojmiasta (facepalm).

              • 5 1

        • (6)

          Z twojego komentarza az bija twoje kompleksy. Mam samochod. Rzadko jezdze nim po miescie, bo zbiorkom jest szybszy i bezstresowy. Jedynie po ciezsze zakupy czy dalej. Tak ze pudlo.

          • 11 17

          • Zbiorkom jest szybszy.... (5)

            • 6 16

            • Dla osoby z zerwanym ścięgnem barku stanie w trolejbusie (2)

              Czy w autobusie ioznacza kalectwo do końca życia.

              • 5 2

              • (1)

                :D Łopanie! Czyli wszyscy durnie w korkach maja uszkodzony bark? :))))

                • 3 1

              • Wszyscy durnie na rowerach mają uszkodzony mózg

                • 0 0

            • W moim przypadku 25 min versus kolo godzinki w szczycie. Przetestowane.

              • 2 3

            • na odległość do 7 km najszybszy w mieście jest rower

              • 5 5

        • Na samochód stać każdego, kto ma minimalną krajową (1)

          Na brak samochodu już nie każdy sobie może pozwolić. Nie każdego stać na mieszkanie w dobrze skomunikowanej dzielnicy, blisko centrum.

          • 17 4

          • To naciskaj na wladze ws lepszego skomunikowania, a nie wołaj o jeszcze więcej samochodów na drogach, ktore maja sie poszerzac, zeby wpuszczac jeszcze wiecej samochodow. Zachod szedl ta droga przez lata. Okazala sie fatalna. Wewnatrz obwodnicy wszedzie powinien byc sensowny dojazd komunikacja publiczna.

            • 5 8

      • Na przykładzie teojej indywidualnej szarej komórki.

        • 2 0

    • droga krzyżowa powinna być (2)

      im Kaczyńskiego

      • 14 8

      • Adamowicza!

        • 6 2

      • Im Tuskaszenki

        3x 15%, droga kaszubska na Euro 2012

        • 10 5

    • pomoże to nie Pomorze

      • 0 0

    • o borze pomorze

      • 4 0

  • łucyk łucyk ... skąd ty bierzesz te pomysły? (3)

    jakieś forum czy wspomagasz się jakimiś środkami ?

    • 31 3

    • z doświadczeń Departamentu Transportu w rządzie USA (1)

      tam już od co najmniej 50 lat wiedzą, że budowa dodatkowych pasów jezdni nie rozładowuje korków a dobra komunikacja zbiorowa, piesza i rowerowa ratuje miasta przed suburbanizacją. Tam też wiedzą od ponad 50 lat że inwestowanie w infrastrukturę jest kosztowne i obecnie podatników amerykańskich nie stać na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej w miastach infrastruktury drogowej i parkingowej. Estakady i drogi pseudoszybkiego ruchu likwiduje się w wielu miastach USA i UE od wielu lat.

      • 1 2

      • W USA to ty palcem po mapie byłeś

        • 0 0

    • On tego nie wymysla-to kukiełka

      On jest od pisania postów o donicach i kontrapasach. Daje to kumplowi a ten publikuje

      • 3 1

  • (1)

    Trudno uwierzyć, że coś w najbliższych wyborach może się zmienić. Moja znajoma pracuje w sklepie w którym wykładany jest tygodnik Ratusz. Gdy rzadko zdarza się opóźnienie z dostawą nowego wydania bardzo dużo zawiedzionych zwłaszcza starszych pań odchodzi od stoiska. W organie Ratusz są same sukcesy Prezydenta Szczurka i Samorządnosci.

    • 2 0

    • Dlatego powinna się, jak niegdyś, ukazywać gazeta opozycyjna

      Z artykułami otwierającymi oczy tym zaślepionym propagandą Ratusza.

      • 0 0

  • Brawo Gdynia (16)

    Takie decyzje będą procentowały w przyszłości. Już dawno należało naprawić błędy komunikacyjne i podjąć walkę z uzależnieniem ludzi od samochodów.

    • 48 207

    • kirowca (1)

      Zapominasz przyjacielu, że żyją w tym mieście ludzi dla których samochód to nie "źródło prestiżu" czy lek na kompleksy ale zwyczajna konieczność. Ja pracuję daleko poza Trójmiastem, dokąd nie dociera żadna lokalka komunikacja zbiorowa. Dojazd samochodem to jedyne rozsądne wyjście. W dodatku zabieram ze sobą 1-2 osoby które też mieszkają w Gdyni i pracują w tej samej firmie - carpooling. Alternatywą jest tylko pociąg TLK lub PKP i spędzenie 3-4 godz. dziennie w podróży. Swego czasu kursował pociąg SKM "Sprinter" na trasie od Słupska do Tczewa, ale został zlikwidowany kilka lat temu. Zgadzam się, że z uzależnieniem od samochodów trzeba walczyć. Komunikacja zbiorowa jest bardziej efektywna i przyjazna dla środowiska. Wszystkie te argumenty jak najbardziej do mnie trafiają. Niestety w pewnych sytuacjach (takich jak moja) to nie jest kwestia uzależnienia od auta, ale po prostu braku rozsądnej alternatywy.
      Aby skutecznie zmienić nawyki mieszkańców należy działać dwutorowo. Wprowadzanie ograniczeń dla samochodów powinno iść w parze z propozycją "co zamiast...". Niestety z tego co widzę władze Gdyni obrały drogę "ciężkiego, kija i bardzo małej marchewki". Słyszałem o planach przedłużenia trasy SKM na Obłuże, ale raczej nie nastąpi to w dającej się przewidzieć przyszłości. Do tego czasu można na przykład zezwolić na jazdę buspasem samochodom osobowym w których oprócz kierowcy jedzie jeszcze 1 lub 2 pasażerów. W USA nazywa się to HOV lane (High-Occupancy Vehicle lane). Myślę, że to rozsądny kompromis.
      I przede wszystkim przyjacielu weź pod uwagę, że w tym mieście żyje niemal 250 tys. ludzi i nie każdy który ma samochód to zakompleksiony leniwy Janusz, któremu nie chce się ruszyć d...py na przystanek autobusowy. I nie wszyscy mają chęć lub możliwość mieszkania 2 kroki od miejsca pracy.

      • 1 2

      • Ale ty zapominasz, ze jestes wyjatkiem w masie kierowcow, po pierwsze dlatego, ze zabierasz innych - i bardzo dobrze. Po drugie dlatego, ze nie masz alternatywy. Wiekszosc dojezdza do pracy w Trojmiescie i ma alternatywe, tylko samochodem im wygodniej. Gdyby z samochodu w tygodniu korzystali tylko ci, ktorzy faktycznie musza, a miasta oferowaly sprawniejszy zbiorkom, wszyscy bysmy na tym skorzystali. Sprinter absolutnie powinien zostac przywrocony. Moze po torach Regio? Jestem goraca zwolenniczka HOV, z ktorej korzystam w Stanach, jest jednak jedno "ale". Na HOV wjezdza sie tylko w niektorych miejscach, na 99,99% dlugosci jest chronione betonem, a po drodze jezdzi i policja, wiec zaden samotny kierowca sie tam nie zapedza. Abstrahujac juz od faktu, ze Amerykanie to spoleczenstwo i kazdy lamiacy przepisy jest natychmiast raportowany. U nas to raczej niewykonalne mentalnie i technicznie. I jeszcze jedno: jakos nikomu nie przychodzi do glowy, ze ten buspas zapowiada intensyfikacje komunikacji autobusowej do polnocnej Gdyni...

        • 2 1

    • (10)

      To jest świetna wiadomość, która świadczy o resztkach rozumu u ekipy rzadzacej. Ta część Gdyni jest w tej chwili tak rozbudowana, ze tylko komunikacja zbiorowa jest w stanie skutecznie transportowac ludzi. A przeciez jest tam jeszcze od groma miejsca na dewolperke.

      • 17 31

      • Powiedz mi, skoro jest tak dobrze, to dlaczego ludzie są wściekli? (1)

        • 6 4

        • bo nie myślą

          • 4 4

      • komentowanie własnych postów jest załosne.... :)

        • 4 4

      • wszędzie są korki (4)

        Tylko i wyłącznie przez blachosmrodziarzy i koniec kropka

        • 12 28

        • Terapia potrzebna od zaraz.

          Chociaż na fanatyzm niewiele pomoze.

          • 4 4

        • Raz w życiu stałem w korku rowerowym (2)

          Koło Sądu Apelacyjnego, na skrzyżowaniu 3 Maja z Nowe Ogrody.

          • 4 5

          • jakbyś dojeżdżał do pracy samochodem, to w korku byś stał codziennie (5 razy w tygodniu) (1)

            • 5 3

            • Kazdy ma swoje hobby.

              • 4 2

      • Za kilka lat ci co krytykują będą chwalić te decyzje. (1)

        • 13 28

        • Wejdź w historię artykułow o Estakadzie

          Tu, na Trójmieście.pl lub zajrzyj na stronę"Wyborczej". Problemy z Estakadą opisywane są od przynajmniej 2016 roku. Dziecko, które wowczas przyszło na świat, właśnie chodzi do starszaków w przedszkolu, a jeśli zdolne, poszło do zerówki lub I klasy szkoły podstawowej.

          • 5 0

    • dzieciaku ty zrób cos z uzależnieniem od internetu i pisaniem bzdur na forum

      kogo obchodza twoje wypociny

      • 1 4

    • Który referat UM? (1)

      Najpierw niech urzędnicy będą mieli po likwidowane darmowe parkingi pod urzędem miasta

      • 16 4

      • Jestem za! Za granica kazdy placi za parking w pracy.

        • 9 1

  • na wizualizacji droga nie jest tak kręta jak w rzeczywistości

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane