• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • Tak to jest jak władza zawsze wie lepiej, można było zrobić buspas na środku dwukierunkowy i zkm byłby zadowolony. Rano na du, popoludniu w stronę Kosakowa i wszyscy byliby zadowoleni. Ale UM Gdynia wie lepiej.. ciekawe czy wiedza ile tam lini autobusowych jezdzi????

    • 6 4

  • (3)

    Beznadzieja! 20 autobusów na godzinę przejedzie szybciej, a wydane miliony monet. Korki jak były, tak będą... Czekam jeszcze na info, że super fajny parking podziemny na placu dworcowym w Chyloni będzie płatny, żeby bardziej zachęcić do podróży komunikacją miejską (analogicznie jak parking przy Kieleckiej...). Kiedyś głosowałem na Szczurka... ale już z 10 lat powinien zakończyć sprawowanie urzędu. Z roku na rok jest gorzej.

    • 22 4

    • Właśnie o to chodzi... (1)

      Autobusy mają gnać, a samochody mają gnić w korkach.

      • 3 0

      • dlaczego piszesz że mają gnić? po prostu będą gnić

        • 1 1

    • .

      Żeby to jeszcze bylo 20 autobusów na godzinę. Na tym odcinku jeśli pozbierasz 10 to będzie całkiem dobry wynik

      • 1 3

  • 194 (1)

    No pięknie jedyny autobus 194 będzie miał swoją prywatną drogę hahahahha

    • 24 3

    • I bardzo dobrze...

      • 4 5

  • Ambasador (2)

    Widać kontakty prezydenta gdyni z PO nie idą na marne hahahah , macie co chcieliście wiec przestańcie płakać

    • 9 10

    • (1)

      To stare babcie i młodzież jeszcze bez aut tak glosuje

      • 1 2

      • Bo każdy młody,

        zdrowy, przebojowy, z mieszkaniem i samochodem na kredyt, głosuje wyłącznie na Horałę.

        • 1 1

  • 22 mln na buspas (2)

    naprawdę już nie do zniesienia jest ta jawna ignorancja zmotoryzowanych mieszkańców. Od lat są apele i prośby o usprawnienia to robią coś o co nikt nie prosi.
    A BTW buspasów - jeden 105 raz na godzinę w kierunku rewy/ mechelinek który zresztą nie jeździ tą trasą... całe kosakowo się rozbudowuje, korki pojawiły się najbardziej po powstaniu osiedli za szperkiem. Jak ma w tym pomóc bus pas dla jednego 194?? I nadal płatna komunikacja... Dziwicie się że ludzie jeżdżą autami?

    • 32 4

    • jeżdżą, bo SKM kursuje nadal zbyt rzadko a warunki docierania do jej stacji rowerem lub pieszo są takie jakie są

      • 1 0

    • Co ważniejsze

      Bus pasy, betonowanie Gdyni, zieleń w donicach, upiększanie centrum, czy brak dróg dojazdowych , chodników, oświetlenia do domów w różnych dzielnicach Gdyni. Nasuwa się jeden wniosek brak zainteresowania mieszkańcami, ich bezpieczeństwem, bezmyślne decyzje, które utrudniają życie w tym mieście
      gdynianin

      • 0 0

  • Panie Łucyk.. (1)

    Ja chyba czegoś nie rozumiem być może dlatego ze jestem jeszcze na to zbyt młody (29lat) ale wydawało mi się ze My czyli społeczeństwo wybieramy władze czyli Was po to abyście reprezentowali Nasz społeczny interes. A widząc choćby po ankiecie na tym portalu jest zupełnie inaczej. Jak to jest ze Wy wiecie lepiej od Nas samych czego Nam potrzeba? Bez pozdrowień

    • 31 6

    • jako człowiek wiekowy i doświadczony pozwalam sobie podzielić się refleksją

      że w wieku 29 lat można zauważyć, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście a także, że dbanie o interes kierowców przyspawanych mentalnie do samochodu nie jest tożsame z dbaniem o interesy mieszkańców. Wielu kierowców rozumie sens poprawiania warunków funkcjonowania komunikacji zbiorowej, pieszej i rowerowej.

      • 3 7

  • Trzeba zrobić zwężkę do Kosakowa tzw ruch wahadłowy (2)

    aby ograniczyć ruchu pojazdów z żyć ruch tranzytowy z innej gminy.
    Niech się wieseageny przesiada do komunikacji zbiorowej.
    Gdynia sporo dopłaca do komunikacji miejskiej na Kosakowo.
    Wówczas buspass na budowanym odcinku będzie niepotrzebny.
    Gdy a musi myśleć TYLKO o własne CH mieszkańcach a nie o obcych.
    Obcy nie płacą podatków w Gdyni , zabierają pracę Gdynianom a conajmniej obniżają poziom płac w Gdyni.
    Trzeba patrzeć na swoje.
    A wieśniakom wstęp na Trójmiasto zakazać.
    To nie ich portal, mają swoje wiejskie strony.
    Jak poleca tu minusy to tylko od wspomnianych wieswagenow.

    • 2 16

    • Niech zgadne. Pisze społecznik

      • 4 1

    • Wahadłowo to Twój mózg dziala

      Tonnie czasy Polis. Dwa, deweloperzy dajacy w lape maja drogie mieszkanka wiec gdynianie spadają na obrzeża chociaż maja meldunek w gdyni zazwyczaj. Wiec japa. I zacznij myslec

      • 2 1

  • Gdynia nie ma żadnej wizji rozwoju. Przyjęta została strategia rozwoju "kieszonkowego" miasta bez większych aspiracji. Niestety jak wszystkie decyzje, nawet te najmniejsze podejmuje jedna osoba to trudno wymagać czegoś więcej. W kolejnych wyborach i tak samorządność wygra bo nie będzie innej alternatywy, no może PIS na których mało kto zagłosuje i wybierze mniejsze zło (chociaż tu mam wątpliwości czy faktycznie mniejsze...). Nie takiej Gdyni chciał wizjoner Kwiatkowski, ś.p. Cegielska. Obecnie wizja włodarzy to słupki, delfinki i rabatki. Ot takie mamy władze w naszym pięknym mieście. Nie jestem fanem obecnej władzy centralnej, ale zapewne gdyby Gdynią rządziła chociaż po części PIS zapewne znalazłyby się pieniądze na strategiczne inwestycje drogowe i nie tylko w rejonie Miasta. Może Gdynianie wykażą się sprytem i pragmatyzmem w kolejnych wyborach dla dobra nas wszystkich......

    • 15 4

  • po ch droga rowerowa ??!! (5)

    • 16 9

    • Pioter, po co oni

      robio te droge rowerowom. Toć passatem wygodnie i z fasonem.

      • 5 3

    • Zeby pod góre elektrykami i hulajnogami na wegiel pomykac

      Myk myk myk

      • 2 3

    • typowy hejterski wpis trolla przyspawanego mentalnie do samochodu (1)

      nie stygmatyzuj osób wybierających środek transportu który nie tylko nie generuje korków, ale jeszcze przyczynia się do ich redukcji w całym mieście.

      • 3 6

      • No no szczegolnie na sluzach rowerowych i zamykaniu ulic

        Jak przy swietojanskiej

        • 1 0

    • No właśnie. I tak będę jeździł ulicą.

      • 1 0

  • piekna trasa prosto na lotnisko im. Wojciecha Szczurka

    jak wystarczy farby to jeszcze namalujcie kilka samolotów.

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane