• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • Potrzebna jest opozycja i myslenie wyborców

    tylko, że to nie rozładuje korków, dalej będziemy stali w miejscu, ale najważniejsze, że p. szczurek zrobi obwodnicę na witomino i chwarzno - bo tam mieszka, więc musi wygodnie i szybko jeździć, uwzględnijcie to przy wyborach,

    • 19 1

  • Którego roku (8)

    Miał być koniec w październiku teraz styczeń i tak ich zima w grudniu zaskoczy potem 10 fala pandemi i końca nie będzie. Może w ogóle zrezygnować ze ścieżki rowerowej miały być 2 teraz 1 może pół skręt w Podgórską. Jedna wielka mafia. Ja i tak będę jeździł po bus pasach

    • 146 16

    • na szczęście już niedługo wzrosną mandaty (1)

      i pogonią takich pseudo kierowców, po chodniku też pewnie jeździsz? bandyta i tyle

      • 9 18

      • nie bój żaby - Vatołuszek już tak to wymyśli

        że mandaty będą tylko dla tych co żle zagłosowali ... ci zaPiSani dostaną zwrot w papierkach od cukierków+

        • 5 1

    • Dlaczego w artykule nie ma informacji, że połowę pieniędzy dał rząd? (4)

      • 6 9

      • (1)

        Bo rządowe dotacje pochodzą z pieniędzy, które PiS zabrał samorządom więc jakby tej dotacji nie było. Poza tym wbij sobie do głowy, że rząd nic nie daje bo nic nie ma. Wszystkie pieniądze pochodzą od podatników

        • 11 5

        • nic niby nie ma ... a dali sobie po 100% podwyżki WooW

          jak to już J.Urban wyjaśnił - Rząd się sam wyżywi - wystarczy tylko napędzić inflację i łupić podatkami do oporu - jak to w ustawie sobie zaPiSali

          • 4 2

      • To rzad ma jakies pieniadze, ktorych mu nie dalismy?

        • 4 1

      • jak rząd mógł dać pieniądze, skoro rząd żadnych pieniędzy nie ma

        • 2 0

    • jesteś pasożytem i tyle

      • 0 0

  • Było to do przewidzenia

    Kucyk w życiu słowa prawdy nie powiedział. 80% poparcia. Oni naprawdę nie muszą niczego robić by być wybieranym. Syndrom sztokholmski??

    • 24 1

  • dlaczego władze miasta w tym prezydent, ocyk i byrski nienawidzą mieszkańsców ? (2)

    Bali się zdradzać na początku co będzie po zakończeniu przebudowy ulicy, znaczy tym samym, że boją się mieszkańców Gdyni. Wiedzą co ludzie o nich myślą. Nadają się tylko na taczki i wywózkę poza granice misata.

    • 30 5

    • (1)

      Skąd wniosek że nienawidzą mieszkańców?

      • 4 4

      • Bo po czynach ich poznacie

        Chociaz Ci to poza ekościemami nic nie robią

        • 3 3

  • Nazwa inwestycji wprowadza w błąd

    Powinno być -
    Budowa bus pasów na ul. Kwiatkowskiego
    Strabag 22 918 389,60 zł.

    • 29 1

  • (1)

    A i tak wszystko utknie na estakadzie....

    • 17 3

    • spokojnie..

      ...na estakadzie, jak się stoi w korku już czuć duże drgania, więc niedługo pewnie nie będzie do użytku. Znowu z "radością" będziemy jeździć dołem... ale robiąc duże kółko, bo przecież Włodarze Miasta do tej pory spierają się kto ma wyremontować mostek uszkodzony przez ulewę kilka lat temu... Żenada pseudo Włodarze miasta Gdynia, żenada i wstyd!!!

      • 1 2

  • łucyk łucyk ... skąd ty bierzesz te pomysły? (3)

    jakieś forum czy wspomagasz się jakimiś środkami ?

    • 31 3

    • On tego nie wymysla-to kukiełka

      On jest od pisania postów o donicach i kontrapasach. Daje to kumplowi a ten publikuje

      • 3 1

    • z doświadczeń Departamentu Transportu w rządzie USA (1)

      tam już od co najmniej 50 lat wiedzą, że budowa dodatkowych pasów jezdni nie rozładowuje korków a dobra komunikacja zbiorowa, piesza i rowerowa ratuje miasta przed suburbanizacją. Tam też wiedzą od ponad 50 lat że inwestowanie w infrastrukturę jest kosztowne i obecnie podatników amerykańskich nie stać na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej w miastach infrastruktury drogowej i parkingowej. Estakady i drogi pseudoszybkiego ruchu likwiduje się w wielu miastach USA i UE od wielu lat.

      • 1 2

      • W USA to ty palcem po mapie byłeś

        • 0 0

  • A na Witominie w dalszym ciągu zero metra ścieżki rowerowej (wyłącznie dla rowerzystów). O Obwodnicy cisza.

    • 9 2

  • skąd we władzach Gdyni wziął się szkodnik Łucyk ? (3)

    • 34 2

    • Jego ojciec kierował halą Targową a poza tym polecam sprawdzić rejestry gospodarcze

      A szczególnie agencji rozwoju Gdyni kto z kim trzyma

      • 12 1

    • z Gdyńskiego Centrum Sportu przyszedł, ale na zdrowie mu nie wyszło, tam był jeszcze szczupły

      • 2 0

    • Z hali targowej

      • 2 0

  • Co za głupota (38)

    Po co było to robić jak praktycznie nic ta trasą nie zmieni skoro dalej będzie jeden pas a drugi będzie buspasem.
    Czas zmienić władzę w Gdyni coraz gorzej rządzą i przestają myśleć racjonalnie.

    • 319 50

    • Zmieni sie bardzo dużo (19)

      Jakaś połowa użytkowników tej drogi (czyli wszyscy pasażerowie komunikacji miejskiej) nie będzie praktycznie w ogóle stała w korkach.

      • 42 26

      • Gdynianka (16)

        Pasażerowie komunikacji miejskiej na tej drodze to użytkownicy jednej linii 194 . I nie jest ich połowa tylko 1/4. Bo ta linie nie jest w stanie przewieść więcej osób zamieszkałych na Pogórzy. Propagandę to proszę sobie siać w UM . Mieszkańcy Pogórza w nią nie uwierzą.

        • 28 22

        • (1)

          To widocznie powinny byc dwie linie, skoro tam sie tak ludnosc mnozy, a pewnie i jakas ekspresowa.

          • 11 1

          • taki to za 500+ to i dziecko z łapanki przygarnie

            • 1 5

        • Kłamiesz (8)

          Linii dziennych są 3, (194, 128 i K). Sama 194 w szczycie jezdzi co 6 minut, wiec jest to bardzo dobra oferta.

          • 19 6

          • (5)

            128 tylko do góry i co 15 minut a K jeżdżą dwa dziennie. Ty kłamiesz trollu. A 194 jeździ co 10 minut a nie co 6. Mieszkam na pętli Pogórze Górne i wiem najlepiej jak często jeżdżą autobusy i ile ich jest.

            • 9 8

            • (3)

              Klamiesz - w szczycie co 7 min. Stoi jak wol w rozkladzie.

              • 6 4

              • Gdynianka (2)

                To zapraszam do komunikacji miejskiej na Pogórzy trolle. Przekonacie się jaki to luksus.

                • 4 10

              • Hola hola (1)

                To co ile jezdzi populistyczny trollu? Czy co 7 czy co 10 to jest nadal bardzo dobra częstotliwość, usprawiedliwiająca istnienie buspasa

                • 5 4

              • A ja dodam ze @Gdynianka niepamieta czasów z lat 80-tych czy 90-siatych gdzie linia 194 była nabita na maxa i ludzie byli sciśnieci jak śledzie w betce. A autobusy to były ikarusy i matki z wózkami mu7siały prosić ludzi żeby pomogły wózek wstawic o 2 metry do góry a póznuiej na własciwim przystanku wystawiać A ścisk był miedzy przystankami wezeł ofiar grudnia a starym obłużem.

                • 6 1

            • K jezdzi 18 razy dziennie, a nie 2

              Tyle prawdy w Twoim gadaniu, przyspawany do fotela swojego wypierdzianego passata za 2000 pln trollu

              • 6 2

          • (1)

            To znaczy, że nawet w szczycie prawy pas będzie się marnował pusty żeby raz na 6 min przejechał jeden autobus. Głupota.

            • 1 2

            • Chyba nie rozumiesz istoty dzialania bus pasa.

              • 0 0

        • tylko 1/4 ?

          czyli nadal za dużo jeździ tam samochodów!!!

          • 8 1

        • wymiotować się chce od czytanie takich bredni (3)

          buspasy w Gdyni są niezbędne - to jedyny sposób na odkorkowanie tego miasta

          • 5 5

          • (2)

            Tylko jest pytanie czy te buspasy muszą byc całodobowe , czy tak jak na ulicy Chwarznieńskiej uruchamiane od sytuacji kadego dnia czyli ruchu drogowego w danej chwili

            • 1 1

            • W innych miastach na swiecie tak robia, a nawet przestawiaja slupki/murki na ulicach aby zmienic dany pas w odpowiednim kierunku.
              W tym przypadku tez moglo by to pomoc, 3 pasy /1 pas w odpowiednich godzinach.

              • 0 0

            • Po godzinach szczytu ruch jest niewielki

              i w zupełności wystarczy jeden pas. Przynajmniej na Kwiatkosia bo o tym jest dyskusja.

              • 0 0

      • 22 miliony dla jednego autobusu (1)

        Nie połowa tylko jeden autobus 194, bo 128 jeździ tak rzadko że nie warto go liczyć .

        • 5 3

        • Człowieku jakby nie te 128 to byś w lini jechał jak sardynka w puszce .Bo każdy kurs 128 odbiera pasażerów jadących na ulice Kwiatkowskiego/podgórska i na płk. Dąbka.

          • 1 0

    • (4)

      było 0 buspasów teraz będzie jeden.

      Marzenie jest aby na obwodnicy zrobić to samo.
      Janusze w puszkach w korku jak zawsze, a komunikacja uruchomiona na obwodnicy punktualnie

      • 19 11

      • czyste polactwo - jak dokuczyc rodakowi.... (3)

        te male radosci dla januszy z komunikacji miejskiej i rowerowej....

        • 9 16

        • Po pierwsze, tylko i**ota uzywa imion jako inwektyw. Po drugie, to ty chcesz, zeby ludzie wybierajacy racjonalny srodek transportu po miescie mieli tak samo zle jak ty.

          • 15 8

        • rodakom najbardziej dokuczają inni rodacy przyspawani mentalnie do samochodów (1)

          w dobrze zarządzanych miastach samochód naprawdę nie jest jedynym preferowanym sposobem poruszania się po mieście.

          • 9 10

          • no chyba nie myślisz o Gdyni

            • 2 0

    • mieszkaniec

      Wreszcie niech stoją w korkach - sam kierowca z 5 metrową gablotą " a autobusy mają wolne miejsca siedzące i będą śmigać " !!!!!

      • 11 16

    • Zmieni się. Po prostu by to zauważyć będziesz musiał zrezygnować z samochodu. (6)

      • 16 15

      • Ale to skończy się tym (5)

        że ludzie zrezygnują z miasta, zaczenie się wyludniać. Wtedy władze obudzą się z ręką w nocniku.

        • 12 7

        • (2)

          Już teraz się wyludnia, obecnie chyba tylko 1/4 mieszkań jest zajęta przez mieszkańców, reszta to wynajem.

          • 7 5

          • LOL, chyba troszke ci sie przesadzilo? moze w jakims budynku w pasie nadmorskim tak jest, ale nie w calym miescie.

            • 6 1

          • A jaka jest różnica między wynajmującym mieszkanie a właścicielem jeśli chodzi o kwestię przemieszczania się.

            • 1 1

        • miasta się wyludniają ponieważ władze miast od wielu lat boją się jawnie i wyraźnie zakwestionować (1)

          rolę samochodów w centralnych obszarach miast dobrze skomunikowanych transportem szynowym (SKM) a jakość serwisu lokalnej kolei nie jest podnoszona tak zdecydowanie jak rozbudowa sieci dróg pseudoszybkiego ruchu.

          • 8 1

          • Do co drugiej eskaemki musze biec, bo jest tak krotka, ze mozna do niej wsiasc tylko w centralnej czesci peronu. Na lotnisko praktycznie nie da sie dojechac z Gdyni PKM, bo czestotliwosc odjazdow to kpina. I tak dalej...

            • 8 0

    • To jezdzij autobusem

      • 5 1

    • Przemyślano racjonalnie

      • 0 1

    • zastanów się nad kryteriami racjonalności które stosujesz (2)

      Opisywane działania to bardzo umiarkowana forma zmiany kierunku przesuwania kompromisu między oczekiwaniami różnych grup mieszkańców. Przez wiele lat dbano wyłącznie o interes kierowców, teraz nieśmiało próbuje się poprawić warunki ruchu autobusów. to wszystko jest za słabym lekarstwem na podstawową bolączkę miasta: nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na niewielkie odległości.

      • 5 2

      • sąsiad już nawet wyprowadza psa samochodem (1)

        podjeżdża nim 300 m obok parku; pies narobi w trawę, ten wypala papierosa i wraca z nim z powrotem

        • 3 3

        • Poza tym patrz niedzielna msza - sami parafianie, mogliby przyjsc, ale nie. Kosciol obstawony samochodami i nie sa to samochody staruszek :)

          • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane