• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • Znowu sztuka dla sztuki nic niedająca " inwestycja"

    Wywalone pieniądze. Albo.. będziemy ignorować psełdobuspasy.

    • 32 2

  • Jak zawsze (55)

    Wizualizacja piękna i kłamliwa, ot cały obóz władzy gdyńskiej, to było więcej niż pewne, że powiedzą o 2 pasach, ludzie pomyślą, że korki się skończą, a tu cyk będą buspasy i dla ruchu samochodowego nie zmieni się nic o ile nie będzie gorzej bo trudniej będzie skręcać w prawo. Czas na zmiany w magistracie

    • 372 39

    • PILNE !

      • 12 3

    • Korki i tak by się nie skończyły, bo władze Gdyni zawsze byli krótkowzroczni - co z tego, jakby zrobili dwa pasy dla samochodów na ulicy Kwiatkowskiego, skoro mniej niż kilometr dalej jest strategiczne zwężenie na mostku, a następnie światła całkowicie tamujące ruch.

      • 32 1

    • (4)

      więcej pasów nie odkorkuje tego odcinka bus pas i droga rowerowa zmieści znacznie więcej ludzi, niż nawet po 4 pasy

      • 21 18

      • To wytłumacz mi dlaczego po wyłączeniu jednego pasa na estakadzie (3)

        Doszło do zakorkowania praktycznie całego Trójmiasta

        • 31 7

        • jak można porównać estakadę przy Morskiej do tego odcinka? (2)

          przecież tam na górce to jeździ mniej niż połowa samochodów z tego co przy Morskiej, a co najciekawsze to korki największe generuje skrzyżowanie z Unruga bo właśnie tam większość skręca, jak się już pojedzie w górę to jest nieco lepiej

          • 4 14

          • Ograniczony człowieku spójrz na mapę (1)

            Ograniczony człowieku spójrz na mapęJaką inną trasą można dostać się na wszelkie sposoby do części północnych chociażby do całego pasa od Kosakowa aż po Rewe albo do Pucka jeżeli nie jedziesz przez Redę? Jeżeli wysiądziesz z autobusu i zaczniesz sam odpowiadać za kierunek twojej jazdy to zobaczysz że alternatyw nie ma wcale dużo

            • 24 5

            • jest alternatywa

              zacznij hodować kaczki - one nie toną!

              • 3 4

    • całe stado trolli komentujących różne działania dotyczące zmian sieci drogowej Gdyni (43)

      nie rozumie prostej prawdy, że budowa dodatkowych pasów jazdy nie rozładowuje korków w mieście tak jak popuszczanie pasa nie jest lekarstwem na nadwagę lub otyłość. Tylko radykalna poprawa jakości transportu zbiorowego (najlepiej szynowego - SKM i PKM) może coś pomóc, o ile towarzyszyć temu będzie planowe działanie na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do przystanków SKM i PKM. Buspasy są jakimś elementem działania w dobrym kierunku, ale problemu korków nie rozwiążą: trolle będą miały pole do popisu przez długie lata.

      • 16 37

      • To wytłumacz mi mistrzu mądrości logistyki. Dlaczego przy wyjeździe z estakady po zwężenie do jednego pasa za Korkowało się (19)

        • 14 8

        • korkuje się bo jest za dużo samochodów (9)

          jak zrobisz nawet 3 pasy na Kwiatkowskiego to tylko przesuniesz korek na Dąbka albo jeszcze dalej, do tego zachęcisz kolejne osoby do wyprowadzki do Kosakowa i dokorkujesz jeszcze kilka innych ulic

          • 16 16

          • Co ty za brednie opowiadasz (7)

            Czyli jeżeli w miastach portowych gdzie jest duży Przeładunek towarowy z węży się ulice do jednego pasa to nie będzie więcej korków tak chłopie ile ty miałeś wyniku na teście ravena?

            • 16 10

            • (6)

              Z portow towar wywozi sie transportem szynowym.

              • 9 13

              • ta a tiry to sa na szynach??? (2)

                • 12 4

              • Tiry na tory!

                • 8 2

              • w szwajcarii jakoś mogą

                czemu nie w kaczolandii+?

                • 2 3

              • Tramwajami w siatkach (1)

                • 3 0

              • Jak runie estakada i wolumen pojdzie do Gdanska, to moze i tramwajami w siatkach...

                • 4 0

              • Gdynianka

                Taaaa , szczególnie w Gdyni. Oj trolle , trolle co wy wiecie o mieszkaniu blisko portu w Gdyni.

                • 2 3

          • To dlaczego um rejestruje po kilka aut na głowę?

            Zmienić prawo, bo ze zmianą przyzwyczajeń, mentalnością i nakazem zmiany pracy z Gdanska na Gdynię tak łatwo nie pójdzie.

            • 3 2

        • (8)

          Bo sie 200% musialo zmiescic z dnia na dzien w rurke o przepustowosci 100%. Czego nie rozumiesz?

          • 5 4

          • (7)

            Na tym właśnie polega zwężanie dróg - ze 100% robisz 50%, i jak widzisz nie zmniejsza to korków, wręcz przeciwnie.
            Czego nie rozumiesz?

            • 5 4

            • (6)

              Co nie znaczy, ze poszerzenie drogi dla transportu indywidualnego likwiduje korki. Kazdy, kto mieszkal na Zachodzie, wie, ze dziala to moze pol roku, poniewaz natychmiast w miejscu z troche lepszym dojazdem rusza boom na inwestycje mieszkaniowe.

              • 4 9

              • (2)

                Inwestycje mieszkaniowe ruszają również tam, gdzie jest słaby dojazd, i to nie tylko na mitycznym Zachodzie, czyli trzeba ograniczać deweloperów i poszerzać drogi, a tymczasem my robimy odkładnie na odwrót, a aktywiści jeszcze się cieszą

                • 9 3

              • A co, jeszcze jest za tanio na Pomorzu, ze chcesz ograniczac deweloperow?

                • 2 0

              • Tylko w Polsce tak jest, bo mamy nienormalny popyt na mieszkania. Zaden indywidualny transport az do srodmiescia nie rozwiaze problemu transportu ludzi zza obwodnicy. Nie da sie az tak poszerzyc drog.

                • 2 0

              • Ogarnij się (2)

                Porblem w tym że ta trasa to nie dojazdówka - tylko dalej jeden z podstawowy trakt przejazdu na północ i powinien być również rozbudowany od skrzyżowania w lewo do mostku (i razem z mostkiem) - dla wszystkich.

                Wytlumacze Ci to tak -> przewęż sobie jedną z głównych tętnic w organiźmie i karz krwi zapinkalać innymi "środkami transoprtu" bo może takbędzie zdrowiej... zobaczymy co się stanie i jak szybko.

                Wsparcie transportu zbiorowego jak najbardziej - ale w mądry sposób i na solidnych podstawach. A to co przezntują jest po prostu "bardzo nie mądrym" rozwalaniem podstaw. Jasne że czasem sam rozbudowa drogi przesunie tylko korki - ale nie mając dobraj bazy (czytaj sieci dróg) nie rozładujesz i nie znormalizujesz w mądry sposób przepływu pojazdów, nie zmienisz też nawyków ludzi tylko ich wkurzysz.

                • 7 2

              • (1)

                Wkurzenie ma to do siebie, ze szybko mija samoistnie, nieznajomość ortografii - niestety nie. Analogia z układem krwionośnym jest absurdalna. Jeżeli na odcinku X autobus będzie jechał szybko dzięki buspasowi, który wchodzi w jego skład, a alternatywą będzie wielokrotnie dłuższy czas w korku na tymże odcinku, to konkretna liczba kierowców skorzysta z autobusu. Nie ci, którzy jada z Sopotu do Pierwoszyna, ale podróżujący kilka przystanków juz tak.

                • 2 8

              • Buspasy miałyby sens, gdyby autobusy dowoziły mieszkańców Kosakowa do Gdyni. Ale tego nie robią (a przynajmniej nie tą trasą). Na Kwiatkowskiego ogromna ilość aut ma numery GPU, bo mieszkańcy nie mają alternatywy i jadą samochodami. Reasumując - przy obecnym stanie komunikacji miejskiej, ta inwestycja nie ma sensu, chyba że powstaną linie autobusowe z Kosakowa.

                • 1 0

      • Napisał troll.

        • 3 3

      • Tak szczególnie było to widać po zwężeniu estakadę do jednego pasa po awarii dylatacji

        Tak szczególnie było to widać po zwężeniu estakadę do jednego pasa po awarii dylatacji

        • 12 4

      • Lepiej popuszczać pasa niż się dławić i wymiotować (8)

        Tylko i wyłącznie transport szynowy (skm, pkm, a najlepiej metro) może być alternatywą dla samochodu. Tworzenie buspasów to prowizorka, to tylko przyznanie się władz do tego, że stworzona przez nich infrastruktura nie daje rady, więc zabierzemy jednym a damy innym, żeby sami się pokłócili między sobą. Dziel i rządź. I jak władze na danej trasie zrobią prowizorkę zwaną buspasem, to nie oczekuj na niej prawdziwego rozwiązania problemu - SKMki czy metra.

        Swoją drogą, to sam jesteś trollem.

        • 11 3

        • (7)

          Absolutnie nieprawda. kołowy publiczny transport naziemny ma o wiele wieksza przepustowosc niz indywidualny.

          • 5 6

          • (3)

            Bzdura. Tak by było, jakby jechał autobus za autobusem, a nie co kilka czy kilkanaście minut. Oprócz tego trzeba dojść na przystanek początkowy, dojść z przystanku końcowego, zazwyczaj też trzeba się przesiąść (a to dodatkowe czekanie) no i autobus zatrzymuje się na każdym przystanku, a samochód nie. Więc jak liczymy przepustowość, to licz od startu do celu, a nie na jednym skrzyżowaniu, i to jeszcze zakładając, że przejedzie tyle samo pełnych autobusów co samochodów.

            • 11 4

            • (2)

              Samochody nigdy nie sa pelne - sam kierowca to standard. Polacy nie posiedli umiejetnosci dzielenia samochodu. Kazde stadlo, ktore na to stac, ma zaraz drug samochod, bo "wygodniej". No to jak wygodniej i szybciej, to stoj w korku. Zakorkowane drogi maja mikroskopijna przepustowosc w stosunku do autobusow na buspasie.

              • 5 8

              • (1)

                "autobusU", nie "autobusÓW". Masz jeden autobus na kilka(naście) minut vs samochody jadące jeden za drugim. Masz większe zagęszczenie ludzi/m2 w autobusie niż w samochodzie, ale co z tego jak masz tylko 1 autobus na kilka czy kilkanaście minut? Mógłbyś mieć i 10 buspasów, ale i tak nikt nie może się nimi przemieszczać oprócz tego 1 autobusu. Tymczasem, przez te kilkanaście minut przez skrzyżowanie przejedzie samochodami więcej osób niż w tym jednym autobusie. I to wszystko zakładając że jest korek, a autobus jest zapełniony do ostatniego miejsca stojącego. Im dalej od tych założeń, tym większa przewaga samochodu. Dlatego autobus NIE jest alternatywą dla samochodu, a buspas to marnowanie przestrzeni. Tylko SKM i metro mogą mieć przewagę nad samochodem, a te są ostatnio zwijane.

                • 6 2

              • Autobus powinien jechac tam co 3 minuty, skoro sa az takie korki.

                • 5 0

          • transport indywidualny to nie tylko prywatne samochody (2)

            ruch pieszy (na odległość do 1 km, dalej SKM) i rowerowy (na odległość 5-7 km) to także transport indywidualny: na podane odległości w mieście konkurencyjny wobec samochodu. Na dalsze w połączeniu z SKM jak znalazł. Inaczej mówiąc: podniesienie częstotliwości SKM do 5 minut i poprawa jakości dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM to lepszy sposób na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych i zdrowotnych gdynian niż poszerzanie dróg.

            • 3 3

            • Gdynianka

              A gdzie to SKM w dzielnicach północnych ??????????????????

              • 9 0

            • Pogórzanka

              No ja mam z Pogórza do najbliższej SKM , 11 km i co Ty na to.

              • 1 0

      • Zgłoś to Horale (2)

        bo jakoś nie słychać nic w sprawie głównej drogi, która by odciążyła Kwiatkowskiego czyli OPAT. Dlaczego Gdynianie utrzymują drogę którą następnie niszczą TiR-y i inne związane z ruchem należącym do strategii państwa

        • 10 2

        • Horała załatwił dofinansowanie do rozbudowy Kwiatkowskiego (1)

          Prezydent Gdyni mówił, że nie jest zainteresowany drogą czerwoną

          • 6 5

          • bo jak ma być zainteresowany skiri to nie ma byc droga gminna czy powiatowa

            NIE dla przeładowanych tirów na lokalnych gdyńskich drogach. Mieszkańcy znów sprzeciwiają się wielkim ciężarówkom, które codziennie dojeżdżają do portu i z portu, a Horała wraz z PiS-em obiecywał dwie kadencje temu, że rozwiąże problem poprzez OPAT i ludzie temu kłamcy uwierzyli i na niego zagłosowali. Czy znowu i kolejną już pikietę na ulicy należy zaplanować bo na dziś to chyba jedyne rozwiązanie.

            • 4 1

      • (3)

        Skoro jesteś taki mądry, napisz dlaczego miasto Gdynia tanim kosztem nie uruchomiła skm do dzielnicy Obłuże ? Fani kolei pokazali władzą miasta, że można po istniejącej infrastrukturze kolejowej przejechać. Bez sensu pakować 22 mln zł w buspas.

        • 5 2

        • Człowieko m. Gdynia (2)

          nie może wyręczać PKP. Człowieku ogarnij się !!!

          • 0 1

          • Gdynia jest udzialowcem SKM, sam sie ogarnij!

            • 4 2

          • Niestety

            To wszyscy dookoła muszą wyręczać miasto Gdynia

            • 0 0

      • Nie filozofuj! Nie zawsze ma się 30, 40 lat (2)

        Zdaję sobie sprawę, że sześdziesięcioletkowie w oczch młodych to banda wstrętnych matuzalemów, którym na złość przyplątaly się dolegliwości zwiazane m.in. z przebywaniem w wilgotnym i chłodnym (sorry, naszym) klimacie takie jak: zwyrodnienie stawów czy reumatoidallne zwyrodnienie stawów i, nie daj Bóg, osteoporoza skutkująca łamaniem się kończyn.

        • 2 0

        • (1)

          Tak, bo wszyscy kierowcy to emeryci z osteoporoza, nie? Nikt nie mowi o zakazie jazdy samochodem. Chodzi o to, zeby ci, ktorzy moga, przesiedli sie na komunikacje publiczna w obrebie miasta. Tymczasem w Trojmiescie jest 8 samochodow na kazde 10 osob i kazdy chcialby jechac bez korkow i jeszcze za darmo parkowac. Nawet amerykanskie autostrady sa na to za waskie...

          • 2 3

          • Nie mierz wszystkich swoją miarą.

            • 1 2

      • No wlasnie. (1)

        Trolem internetowym niestety sam jestes.Malo tego slepym.
        Podstawowym problemem tej dzielnicy jest wlasnie plynnosc ruchu.
        Nic tak jej nie poprawi jak dodatkowe pasy ruchu dla samochodow.Miejsca jest dosc tyle ze panuje glupia moda na buspasy ktorymi przejezdza 1 autobus na 15 min lub nawet czasami co 20 min.
        Dlaczego nie mozna rozwiazac problemu wzorem Hisxpanskich miast?
        Autobus na prawym padie ma pierwszenstwo poruszania sie bus pasami oraz wlanczania sie na kazdy z pasow .
        W momencie braku autobusu auta moga sie poruszac bus pasem rowniez!
        Malo tego komunikacja zbiorowa w czasie pandemi jest glupota!!!
        Lucyk nadaje sie do wywalenia.

        • 3 2

        • Coza srdeniowieczne myslenie... Nie, dodatkowe pasy dla samochodow nic nie poprawia - przyciagna jeszcz iecej samochodow. Tak jest na calym swiecie, otrzezwij i wyjrzyj poza swoj grajdol z parawanem!

          • 1 3

    • (1)

      Mieskzancy Kossakowa niech sobie jezdza naookolo albo przesiada sie w autobusy

      • 6 4

      • Mieszkańcy Gdyni niech nie jeżdżą Obwodnicą

        Tylko przesiądą się na SKM

        • 3 2

    • To niech ZKM zapłaci

      • 0 0

    • Magistrat

      Pandemia wykazała ,że połowa bandy siedzącej w UM jest nie potrzebna. Wniosek prosty, na zieloną trawkę natychmiast.

      • 0 0

  • Moim zdaniem dobra decyzja i chciałbym widzieć więcej takich rozwiązań. Poszerzanie dróg nie jest skutecznym rozwiązaniem.

    • 4 43

  • To po co oni to robili.... Przecież nadal wszyscy będą stali w korkach...!!!! Powinniśmy jako mieszkańcy zaprotestować!!! W końcu to my stoimy w korkach, nie oni...

    • 33 5

  • Kiedy rozbudowa autostrady Dobrej Zmiany? (1)

    Teraz prowadzi do nikąd ....

    • 11 10

    • Przeproście i Odejdzcie

      Kiedy podatki 3x 15 %?

      • 4 1

  • Słychać wycie - znakomicie. (1)

    Czas kupić bilet miesięczny grubasy.

    • 8 41

    • Twój świat jest ograniczony pętlami autobusowymi

      Tak jak Twój móżdżek.

      • 9 2

  • Czy ktoś może poinformować czy wspaniały tercet szur-ucyk-przekręt Borski i ich kumple jeżdzą do pracy komunikacją miejską?

    A może któryś z nich kupił okazyjnie, za 20% ceny mieszkanie od dewelopera w centurm Gdyni (tak jak to robił niejaki Adamowicz)? Ta druga opcja tłumaczyłaby usilną chęć utrudnienia dostępu do centrum większości mieszkańców Gdyni.

    • 31 4

  • Dlaczego 2 pasy w górę i 2 pasy w dół ???

    Powinny być 3 pasy w górę z czego 1 to buspas a w dół tylko jeden lączony bo w dół nigdy nie ma korka !! To wie każdy kto był tam więcej niż raz. Czyli bez zmian korki dalej będą od Wiśniewskiego.

    • 35 2

  • inwestycja 25 lecia panowania Szczurka

    zdecydowanie mniejsze miasta pozostawily Gdynie daleko w tyle.

    • 38 1

  • Łucyk na poczatku był w tej kwestii skryty a teraz jak wszystko widać to przyznaje o buspasach (1)

    Co to za standardy, czlowieku to nie nadniestrze Ty masz byc transparentny. Kim Ty jestes?

    • 41 4

    • I nie hala targowa, gdzie w podobny sposób, prawem kadukarządził tatuś

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane