• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa Kwiatkowskiego: pasy dla autobusów, koniec prac w styczniu

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Prace na ul. Kwiatkowskiego są zaawansowane w 60 procentach

Trwająca od lutego rozbudowa ul. KwiatkowskiegoMapka Gdyni zakończy się w styczniu. Obecnie stan zaawansowanie prac to 60 proc. I najważniejsze: władze miasta przyznały, że dobudowywane pasy poszerzanej ulicy zostaną przeznaczone dla autobusów.



Przypomnijmy, że rozbudowę ul. Kwiatkowskiego wykonuje od lutego firma Strabag, która zainkasuje za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze prowadzi prace na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka.

Będą nowe chodniki, a wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo. Rowerzyści pojadą jednak tylko po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Najwięcej emocji wywoływały od początku zapowiadane buspasy. Przez długi czas władze miasta nie informowały konkretnie na ich temat, udzielając wymijających odpowiedzi na temat tego, które pasy z dwóch budowanych w każdą ze stron zajmą autobusy.

Autobusy na prawym pasie w każdą ze stron



Sprawa właśnie się wyjaśniła.

- Zarówno w stronę centrum, jak i w stronę Obłuża prawe pasy będą buspasami - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przy okazji informuje, że prace nie zakończą się w planowanym terminie, czyli w październiku.

- Na dziś umowa przewiduje zakończenie robót w styczniu 2022 r. Ze względu na prace, które realizuje jednocześnie w tej lokalizacji OPEC, termin umowy zostanie wydłużony - tłumaczy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za inwestycje.

60 proc. prac wykonanych



W zakresie inwestycji ściśle drogowych udało się zbudować m.in. ok. 560 m prawej jezdni ok 420 m lewej, łącznicę zjazdową na ul. Unruga, bypass buspasa na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i ul. Płk. Dąbka, chodnik i ścieżkę rowerową przy łącznicy zjazdowej do ul. Unruga i częściowo ścieżki rowerowe.

- Do wykonania pozostała jezdnia prawa ok. 310 m, łącznica wjazdowa z ul. Unruga, chodnik wzdłuż jezdni prawej na całej długości, chodnik i ścieżka rowerowa wzdłuż jezdni lewej na odcinku ok. 600 m. - opowiada Marek Łucyk.
Gotowy jest podziemny zbiornik retencyjny. Dodatkowo wykonano kanalizację deszczową i sanitarną na łącznicy zjazdowej do ul. Unruga.

Do wykonania pozostała kanalizacja deszczowa w jezdni lewej oraz połączenie jej ze zbiornikiem retencyjnym.

Wizualizacja, którą na rozpoczęcie budowy pokazywały władze Gdyni

09:56 5 SIERPNIA 21

Buspasy na Trasie Kwiatkowskiego (16 opinii)

Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Czy ktoś zna aktualne dane, dotyczące przebudowy Kwiatkowskiego? Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską wygląda, jakby miało być jeden pas przy przystanku, który przy zatrzymania autobusu będzie generował korki.

Przystanek nie jest do końca tymczasowy, bo są na nim krawężniki i nie ma na nim nowej nawierzchni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (437) 9 zablokowanych

  • panie Łucyk, a jak zachęcicie ludzi do wybrania autobusu? (3)

    będzie więcej kursów?
    będą dodatkowe trasy?

    • 45 1

    • Jak to "jak"? Spowolnimy samochody (1)

      Komplikowanie życia kierowcom jest łatwiejsze niż rozwijanie komunikacji miejskiej. W tym my, oraz nasza sąsiadka Ola, mamy doświadczenie.

      • 18 1

      • Na pasach dla aut pojawia sie progi zwalniające co 10 metrow.

        • 3 0

    • Łucyk daje przykład. Sam jeździ autobusem:)))

      A nie czekaj..

      • 4 1

  • W artykule zabrakło informacji, że Gdynia na remont drogi dostała ponad 9 milionów stala (1)

    z budżetu centralnego, inaczej Szczurek palcem by nie kiwnął

    • 40 5

    • Środki z Budżecie Centralnym pochodzą m.in. z pieniedzy, które PiS-lamiści zabrali samorządom wiec trudno tu mówić o dotacjach. Rząd chce zarżnąć samorządy.

      • 2 6

  • Gdynia na każdym kroku musi okazywać ,że rządzą nią niekompetentni Gamoni !!!

    remonty ,rozbudowy i budowy dróg bez nowoczesnych wielopoziomowych bezkolizyjnych węzłów i skrzyżowań absolutnie nic nie dają !- zrozumcie to wreszcie !!! To stare skrzyżowania generują korki i zatory . Zbudować prosty odcinek to żaden problem , zobaczcie gdzie stoją ludzie w korkach i co jest ich przyczyną ? , Trasą Różową od skrzyżowania z ul. Kielecką jedzie się płynnie aż do skrzyżowania z Wielkopolską -dopiero tu w szczycie czeka się niekiedy po trzy zmiany świateł aby skręcić w kierunku np. Al. Zwycięstwa ! powód - brak bezkolizyjnego węzła !,dalej ;- jazda np.nową Chwarznieńską od Obwodnicy w kierunku Witomina -to samo ! , wystarczyło zbudować przy Witawie bezkolizyjny wielopoziomowy węzeł i można by w miarę płynnie "spuszczać się dalej w dół pod 'Arke" takich przykładów można by podawać więcej ! Tak ,że uważam ,że te dzisiejsze pseudo budowy i remonty nic nie wniosą do poprawy płynnosci ruchu . pieniądze na to wydane są kasą wywaloną w błoto ! Uważam ,że za taką niegospodarność i bezsens ktoś powinien ponieść odpowiedzialność !

    • 39 5

  • Władze ukrywają przed mieszkańcami projekt buspasów !!! Co to ma być!?? (1)

    To jakieś kpiny z mieszkańców Gdyni.... Zachowują się jak oszuści i kryminaliści a nie władze miasta!!!

    • 74 4

    • Polityka pędzla i wiadra z farbą ma się dobrze. 22 mln na buspasy to chyba rekord w tym roku

      • 8 1

  • wincy świateł , wincy świateł !!!!!

    • 14 1

  • więcej autobusów-kursów prosimy

    Wobec tego poprosimy o częstsze kursy autobusów, może jakaś nowa linia? - aby ta inwestycja miała sens.

    • 28 0

  • Wyzucone pieniadze w bloto ta trasa jedzie tylko kilka autobusow

    A inne samochody nadal będą stać w korkach,to już trzecia przebudowa i znów poroniony pomysł bezmuzgowconaszego u. M.

    • 37 4

  • Buspas w dół potrzebny jak swini siodło (2)

    Ktokolwiek widział korek w dół Kwiatkowskiego do estakady? Zamiast zrobić 3 pasy w górę (2 + buspas) to zrobili buspas w dół. Brawo wy! Osoby decyzyjne pozamieniały to się chyba z koniem na łby pozamieniały.

    • 53 4

    • (1)

      Oczywiscie ze jest korek w dół. Rano.

      • 3 1

      • myślenie boli

        Jeżeli rano jest korek na dół. Nie ma wtedy korka do góry. Wystarczyłby jeden buspas z zmianą ruchu. Na drodze z Witomina do Chwarzna można było tak zrobić. Ale wiadomo kto tą drogą jeździ i musi mieć wygodnie i dobrze...

        • 1 0

  • Lucyk ogarnij się człowieku, nic się nie zmieni poza lepszą nawierzchnią, korki zostaną

    • 41 4

  • Bardzo dobra decyzja (6)

    Teraz niech gmina Kosakowo weźmie się za swoje drogi i w końcu odkorkuje drogę do Kosakowa.
    Bo tak naprawdę 3/4 samochodów jedzie w kierunku Kosakowa.

    • 25 51

    • Korek jest na mostku koło stacji bp (1)

      Najpierw trzeba było zbudować drugi pas w obie strony. Przebudowa Kwiatkowskiego nic nie da.

      • 11 0

      • Dzisiaj obecnie najwęższe gardło jest na dwóch wysokościach: zjazd z estakady Kwiatkowskiego na ulicę Kwiatkowskiego (przez to, że teraz drugi pas będzie pasem dla autobusów, dalej będzie to zwężenie), jak i przy mostku na Obłużu Maciejewicza, a następnie skrzyżowanie przy C.H. Szperk, których ustawienie świateł powoduje ciągłe korki.

        • 12 0

    • Docelowo Derdowskiego ma być powiększona do dwóch pasów w każdą stronę.

      Jako mieszkaniec Kosakowa chętnie przesiadłbym się do komunikacji miejskiej. Ale co z tego, skoro dogadać musi się Wójt Majek, prezydent Szczurek i zarząd ZKM? (którzy i tak z komunikacji nie korzystają). Jeżeli częstotliwość połączeń autobusowych dalej taka będzie to nie dam rady. Proste. A wystarczy puścić autobus co 15 minut do SKM Chylonia (budowana nowa pętla od strony Meksyku). Niestety ja tylko korzystam w miarę możliwości z komunikacji miejskiej. Więc się nie znam a moje propozycje są bez sensu. Zarząd ZKM i rządzacy wiedzą co jest najlepsze.

      • 2 0

    • (1)

      a po co GA tam jeździ skoro ma swoje plaże?

      • 1 2

      • No wybacz. Mają prawo.

        • 2 1

    • Chyba w kierunku Rumi i nowych osiedli w Rewie.

      Jakby zamknąć przejazdy z gminy Kosakowo w stronę Rumii korki by zniknęły.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane